هشت ایده در طراحی دکوراسیون داخلی

aln23

عضو جدید
“هشت ایده در طراحی دکوراسیون داخلی که یا محبوبند یا منفور”

در انگلستان اصطلاحی داریم که برای نکات دو قطبی استفاده می شود، می گوییم “مثل شیره می ماند”. اگر تا حالا شیره تیره و چسبناک و طعم دار خرما را خورده باشید، می دانید منظور از محبوب یا منفور چیست. در طراحی دکوراسیون داخلی هم ایده هایی وجود دارد که احساسات مختلفی را در افراد برانگیخته می کند. هشت تا از رایج ترین این ایده ها را در زیر بخوانید.
۱-دسته بندی کتاب ها براساس رنگ. این مورد در صدر همه جداول طراحی های دو قطبی قرار دارد. دسته بندی و چیدمان کتاب ها براساس رنگ چشمگیر است اما مثبت یا منفی بودن آن هنوز جای بحث دارد. برخی می گویند نظم و ترتیب دارد، برخی دیگر می گویند جالب به نظر نمی آید!
۲-صندلی های ناهماهنگ و متفاوت برای میز غذاخوری. آیا گلچین شده است یا زیاده روی؟ زیبا و جذاب است یا مناسب خوابگاه دانشجویی؟
۳-دیوار تزئینی. رنگ کردن یا طرح دار کردن یکی از دیوارهای خانه کاربردی است، می توانید سبک و مدل آن را بدون هدر دادن زمان، پول و به هم ریختن کل خانه امتحان کنید. اما بعضی معتقدند کار شجاعانه ای نیست، عقیده دارند یا باید کار را اساسی و کلی انجام داد یا نباید انجام داد. شما چی فکر می کنید؟
۴-وان حمام در اتاق خواب. به طور حتم سبکی معاصر دارد اما آیا از مد افتاده؟ یا اینکه فقط تجملاتی و لوکس به نظر می رسد؟
۵-ترکیب طرح و اشکال مختلف. برخی عقیده دارند هرچه طرح و رنگ بیشتر باشد بهتر است. اما تا کجا باید پیش رفت؟ فرق بین سبک زیبا و شلختگی چیست؟


۶-آشپزخانه تماما سفید. این سبک سال های سال است در دکوراسیون آشپزخانه ها استفاده می شود. اما به ازای تمام افرادی که دوست دارند محیط آشپزی تر و تمیز و بکر داشته باشند، افرادی هم هستند که آشپزخانه کاملا سفید را خشک، سرد و بی روح می دانند. به همین دلیل ادغام این سبک با سبز، طوسی و آبی روشن را تشویق می کنند.

۷-قفسه و کابینت بدون در. در بین آشپزخانه های تماما سفید، قفسه و کابینت های جلوباز در چند سال اخیر توجه خیلی ها را به خود جلب کرده. اما آیا زیبا و کاربردی است؟ یا فقط حواس پرت کن و خاک جمع کن است؟
۸-تکیه دادن آثار هنری. شاید زمان زیادی را صرف جمع آوری چندین اثر هنری خاص کردید و کمی هم هزینه کردید تا آن ها را به زیبایی قاب بگیرید. اما آیا تکیه دادن آن ها به دیوار جالب و شجاعانه است؟ یا وقتی کلی دیوار خالی دارید، به نظر تنبلی می آید؟

منبع : arianparax.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا