هر آنچه که باید قبل از خرید فرش ماشینی بدانید

reyhanejvd

عضو جدید
[h=2]انتخاب و خرید مبلمان و وسایل مربوط به دکوراسیون خانه از چند جنبه به دقت و بررسی کافی نیاز دارد، به غیر از قیمت مناسب کالا که همیشه به عنوان یک اولویت در نظر گرفته می شود، کیفیت و کاربرد مناسب و همینطور زیبایی طراحی مبلمان و دکوراسیون و تناسب آن با فضای خانه شاید مهم ترین مواردی هستند که هنگام تصمیم گیری باید مدنظر داشته باشید. در بین فهرست بلندبالای لوازم و مبلمان خانه، یکی از ضروری ترین وسایل که تقریبا در دکوراسیون داخلی تمام خانه ها دیده می شود و از اولین چیزهایی که در لیست جهیزیه عروس قرار می گیرد، فرش است. خصوصا در چند سال اخیر با پیشرفت صنعت فرش ماشینی و تولید و عرضه ی انواع فرش ماشینی با کیفیت و ارزان که چیزی از فرش دستباف کم ندارند، امکان خرید فرش برای همه ی افراد با هر سلیقه و بودجه ای فراهم شده است. چه به دنبال فرش های مدرن و فانتزی باشید و چه به دنبال فرش های لوکس و کلاسیک، تنوع فرش ماشینی به قدری زیاد است که دنیای از انتخاب پیش روی شما قرار می دهد.[/h]
شانه و تراکم فرش ماشینی

فرش های ماشینی از نظر تعداد شانه و تراکم، ابعاد، تعداد رنگ های به کار رفته و همینطور جنس نخ فرش با ویژگی ها و مشخصات گوناگونی تولید می شوند. از نظر تعداد شانه و تراکم، فرش های ماشینی در انواع ۵۰۰شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه تولید می شوند. البته قرار است به زودی فرش ماشینی جدیدی وارد بازار شود که یک رقیب جدی برای فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه باشد، فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه که چیزی از فرش دستباف کم ندارد و بسیار نرم تر، لطیف تر و ریزبافت تر از فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه است.
طرح فرش ماشینی

فرش های ماشینی نه تنها در ابعاد مختلفی تولید می شوند بلکه شکل هندسی فرش ماشینی مثل فرش دستباف محدود به مربع یا مستطیل نیست بلکه می توانید انواع فرش ماشینی را در شکل های هندسی مخلتف مثل دایره یا چندضلعی و حتی به صورت دوربری شده هم پیدا کنید که به ویژه برای دکوراسیون مدرن و یا دکوراسیون اداری مناسب هستند. علاوه بر طرح و نقش های زیبا و متنوع، تعداد رنگ های به کار برده شده در بافت فرش ماشینی هم یکی از ویژگی هایی است برای تناسب فرش با دکوراسیون منزل باید مورد توجه قرار بگیرد. معمولا برای تولید فرش ماشینی از انواع نخ های پلی استر یا ابریشم مصنوعی، اکریلیک، پلی پروپلین (BFC) و … استفاده می شود که هر کدام مزیت های مخصوص به خودش را دارد.

انواع پرطرفدار فرش ماشینی شامل فرش ماشینی کلاسیک، فرش مدرن، فرش فانتزی و فرش گرد، کناره و پادری هستند و هنگام خرید فرش ماشینی می توانید متناسب با دکوراسیون خانه و فضای اتاق موردنظر، بهترین انتخاب را داشته باشید.
فرش کلاسیک

فرش کلاسیک

فرش ماشینی کلاسیک که با طرح و نقش های اصیل و سنتی ایرانی تولید می شود برای استفاده در دکوراسیون کلاسیک ایرانی کاملا مناسب است. فرش ماشینی کلاسیک ۱۲۰۰ شانه که به آن دست باف گونه هم گفته می شود، ظرافت و زیبایی خاصی دارد که می تواند جلوه ی دکوراسیون اتاق پذیرایی را دوچندان کند. البته همانطور که اشاره کردیم، فرش ۱۵۰۰ شانه که به زودی در ایران عرضه خواهد شد، پس اگر در آینده قصد خرید فرش دارید به هیچ وجه فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه را از دست ندهید.
فرش مدرن

فرش مدرن یکی دیگر از انواع فرش ماشینی است و شامل فرش شگی، فرش شنل یا فرش بلژیکی و گلیم فرش می شود. فرش مدرن همانطور که از نامش پیداست برای دکوراسیون های شیک و مدرن امروزی طراحی شده است. فرش شگی که به فرش پرزبلند هم معروف هستند در شکل های هندسی مختلف، یکی از بهترین انتخاب ها برای خرید فرش اتاق خواب است. مثلا یک فرش شگی با طرح قلب می تواند ایده ی جذابی برای دکوراسیون اتاق خواب عروس باشد. فرش شنل که بر خلاف فرش شگی، پرزهای کوتاهی دارد به دلیل اینکه با الیاف پلی استر تولید می شود، پرزدهی ندارد، ضدحساسیت و ضدآلرژی است و همینطور عمر و دوام زیادی دارد. همین ویژگی ها، فرش شنل را به گزینه ای مناسب برای دکوراسیون اتاق کودک تبدیل می کند. فرش فانتزی کودک با طرح های کارتونی و رنگارنگ با رعایت اصول سلامت و ایمنی کودک تولید می شود و خصوصا برای سیسمونی نوزاد توصیه می شوند.

به غیر از فرش فانتزی کودک به طور کلی فرش فانتری با طرح های مدرن و شیک و رنگ بندی های شاد و پرانرژی برای استفاده در اتاق خواب و همینطور اتاق نشیمن مناسب هستند و اگر قصد خرید فرش فانتزی برای دکوراسیون اتاق پذیرایی را دارید، بهتر است سراغ رنگ هایی مثل قهوه ای و نسکافه ای بروید. خصوصا اگر از دکوراسیون چوبی با رنگ تیره در پذیرایی استفاده می کنید، این رنگ ها در ترکیب با رنگ چوب به یکدستی و هارمونی فضای پذیرایی کمک می کنند. پیشنهاد می کنیم برای دکوراسیون خانه هایی با کفپوش چوبی یا پارکت از فرش فانتزی گل برجسته استفاده کنید.

قیمت انواع فرش ماشینی بر اساس ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم، متفاوت است اما به طور کلی قیمت فرش ماشینی در مقایسه با فرش دستباف بسیار کم تر است که همین موضوع خرید فرش ماشینی را در اولویت قرار می دهد و از آنجایی که مراجعه حضوری به فروشگاه های فرش به زمان و هزینه نیاز دارد، در صورت تمایل می توانید به فروشگاه های آنلاین فرش سر بزنید تا علاوه بر دیدن انواع مدل فرش ماشینی و آشنایی با قیمت آنها از شرایط فروش ویژه مثل خرید اقساطی فرش ماشینی هم باخبر شوید، به ویژه اگر مشغول خرید جهیزیه هستید، خرید اقساطی فرش و مبلمان منزل یکی از به صرفه ترین روش هاست.​


 
بالا