هتل ها Hotels

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
هتل بوئینگ آرلاندا

هتل بوئینگ آرلاندا

در شهر استکهلم سوئد میتوانید شب را در هواپیما بخوابید. البته این هواپیما هیچگاه پرواز نخواهد کرد. این بوئینگ 747 به یک هتل تبدیل شده که دارای 25 اتاق است که گرانترین اتاق آن اتاق خلبان میباشد.
.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.

.
.
.
منبع : تاپناپ
 

Aihab

عضو جدید
هتلی جدید در دبی با ۲۱ طبقه زیر آب!

هتلی جدید در دبی با ۲۱ طبقه زیر آب!

تصور کنید قدم به ساختمانی می‌گذارید اما به جای اینکه وقتی وارد آسانسور شدید، به سمت بالارفته و نمایی وسیع از شهر و یا ساحل دریا دیده شود، به ۶۰ متری زیر آب ب‌روید و با ماهیانی که در آب جابجا می‌شوند روبرو ‌شوید! نه این یک فیلم یا رمان تخیلی اوایل قرن بیستم نیست و قرار نیست به یک پایگاه مخفی در اعماق آب بروید؛ این هتلی است که یک گروه طراح قرار است در دبی و در سواحل خلیج فارس به آن رنگ واقعیت ببخشند.یک شرکت سوئیسی با نام دی.او.تی (Deep Ocean Technology) به تازگی طرح هتلی آبی دیسکی شکل خود را برای ساخت در دبی به تصویب رسانده‌اند که نیمی از این هتل یعنی ۲۱ طبقه از آن در اعماق آب خواهد بود و نیم دیگر ان بر روی آب ساخته خواهد شد.البته این اولین باری نیست که ایده ساخت چنین هتلی مطرح می‌شود اما در مرتبه گذشته که اتفاقا باز هم در دبی مطرح شده بود، طرح کاملا راکد شده و پروژه آغاز نشد. با وجود فناوری بکار رفته در ساخت این هتل و لذت و استفاده انسان‌ها از آن به نظر چنین بنایی باعث بیشتر شدن تخریب محیط زیست خواهد شد .





















 

فرهيخته

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=2]هتلی مجلل بر فراز آسمان [/h]​

مهندسان در تازه ترین دستاورد خود، هتلی مجلل در آسمان طراحی کردهاند. این هتل، یک کشتی هوایی عمودی و مجهز است که کاملا از زمین جداست و میتواند بدون هر آلودگی مسافرانش را به مکانهای متفاوت دنیا ببرد.






روی عرشه هوانورد: یک شرکت طراحی انگلیسی به نام سیمورپاول نسخه خیال انگیزی از هتلهای هوایی در آینده را ارائه کرده است، یک کشتی هوایی عمودی که با هیدروژن در هوا معلق نگاه داشته میشود و انرژی خود را از تابش خورشید تامین میکند. شرکت بزرگ کره ای سامسونگ از طراحان این هتل هوایی خواسته تا به دقت روی ایده این بالون لوکس کار کنند.

صبحانه در میان ابرها: مسافران این هوانورد میتوانند برای صبحانه در آشپزخانه های خود گرد هم آیند که دیدی باز به مناظر بیرون دارد. این بالون لوکس یک پیشخوان صرف نوشیدنی، محل استراحت، چهار آپارتمان دوبلکس و یک پنت هاوس و همچنین پنج آپارتمان کوچکتر دارد.






استخر مهتاب: در استخر مهتاب، مسافران هوانورد میتوانند از مناظر بیرون در زیر پایشان لذت ببرند و یا به عرشه بالایی بروند و در هوای آزاد قدمی بزنند.







منظره آسمان هنگام غروب: این هوانورد بی نظیر به مسافرانش امکان می دهد که هنگام غروب بنشینند و منظره ای را تماشا نمایند که متفاوت از زمین است و شاید بتوان گفت چندان هم بی شباهت به منظره ای از یک دنیای بیگانه نیست. در حالی که هوانورد با سرعت 100 تا 150 کیلومتر بر ساعت حرکت میکند، 14 خدمه به نیازهای مسافرین رسیدگی خواهند کرد.







پرواز در آسمان شب: تا سال 2015/ 1394 ممکن است این هوانورد به شهرهایی مثل هنگ کنگ راه یافته باشد. 6 نفر میتوانند با همکاری هم و کار کردن نوبتی این هوانورد را تنها در 37 ساعت از لندن به نیویورک ببرند و یا آن را تنها در 90 ساعت از لس آنجلس کالیفرنیا به شانگهای چین برسانند.







منبع:تالار علمي گفتگوي دانشجويان

 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز

هتل یاس از هانی رشید
مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


معماران نیویورکی Asymptote هتلی در مسیر یک مسابقه را در ابوظبی ، امارات متحده عربی به اتمام رساندند . هتل یاس شامل دو برج است که توسط یک پل بر بالای یک مسیر مسابقه به هم مرتبط میشوند و دریک سایبان از شیشه و فولاد پوشیده شده که به هنگام شروع مسابقات فرمول یک ابوظبی Grand Prix افتتاح شده است . هانی رشید یک لندمارک در معماری را متصور شده بود که تأثیرات کلیدی مختلف و الهام بخش اعم از زیبایی شناسی و فرم های همراه با سرعت و حرکت را در بردارد و مناظر هنری و هندسی ، اساس هنر باستانی اسلامی و سنت های هنری و صنعتی را شکل می دهد . ویژگی اصلی طراحی پروژه ، اهمیت معماری و مهندسی است ؛ 217 متر وسعت فرم های ساخته شده از فولاد و 5800 محور پانل های شیشه ای الماس شکل . پوسته بیرونی از نظر بصری کل مجموعه را با هم متصل کرده درحالی که تأثیرات نوری و بازتاب طیفی تولید می کند که در مقابل آسمان و دریا و چشم انداز صحرای اطراف بازی می کند . ترکیب جواهر مانند کل پروژه ، از نظر بصری و تکنیکی پاسخگوی محیط خود برای ایجاد یک حس فضایی متمایز و قدرتمند و همچنین یک صحنه خیره کننده به فرمول یک و رویداد های دیگر است . هتل یاس به عنوان یک نقطه عطف قابل توجهی در جزیره یاس برای ابوظبی و امارات طراحی شده .
هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید

هتل یاس از هانی رشید
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل آدلون - آلمان - برلین
این هتل در بلوار اصلی مرکز شهر برلین مقابل دروازه براندنبورگ ساخته شده بود .
اولین هتل آدلون 1907- 1945
هتل آدلون برای اولین بار در سال 1907 توسط لورنز آدلون موفق ترین تاجر شراب سازی و رستوران دار ساخته شده بود .
آدلون تصمیم گرفته بود که هتلی مجلل در پلاتز پاریزر در قلب برلین بسازد .
آدلون قصر ویلهلم دوم را برای ساخت هتلش انتخاب کرد و آنجا را تخریب و پاک سازی نمود و هتل توسط کارل فردریش شینکل طراحی و ساخته شد .
آدلون یکی از معروف ترین هتل داران اروپا بین دو جنگ جهانی بود و از چندین شخصیت مشهور دنیا از قبیل لوئیز بروکس ، چارلی چاپلین ، هربرت هوور ، ژوزفین بیکر و مارلین دیتریش میزبانی کرده بود .
همچنین هتل پاتوق و محل مورد علاقه روزنامه نگاران بود و محبوبیت خاصی برای این قشر به ارمغان اورد محل هتل آدلون درنزدیک سفارت انگلستان و همچنین سفارت های فرانسه و امریکا و چند بلوک فاصله با وزارتخانه های دولتی واقع شده بود .
در طول جنگ جهانی دوم هتل مستمر به کار خود ادامه میداد هر چند در روزهای آخر جنگ در برلین که اوضاع مناسبی نداشت به یک بیمارستان نظامی تبدیل شده بود اما هتل ادلون در حین جنگ با اجتناب بمب ها و توپ هایی که به شهر حمله ور بودند خسارت چندانی ندید . با این حال در 2 ماه مه 1945 شب هنگام توسط سربازان مزدور مست اتحاد جماهیر شوروی انبار شراب هتل به اتش کشیده شد و قسمت غربی هتل ادلون را تخریب کرد .
(در طول جنگ هتل ادلون هیچ صدمه ندیده بود بعد یک شبه توسط سربازان ولگرد شوروی بخشی از هتل از بین رفت)

هتل آدلون آلمان شرقی 1945-1984

پس از جنگ دولت آلمان شرقی برای بازمانده ها و افراد ناتوان مکان خدماتی رفاهی به اسم هتل ادلون تاسیس کرد .
شهر ویران شده بود و تمام ساختمان های مرکزی پاریزر پلاتز تخریب شده بود و میدان مرکزی با دروازه براندنبورگ وضع نا به سامانی را متحمل بود . در سال 1964 بخش باقی مانده از هتل ادلون بازسازی و مرمت شد و به نمای سابق خودش برگشت اما بعد از مدتی در سال 1970 آنچه از هتل ادلون به عنوان مهمان داری تعریف شده بود تبدیل به محل سکونت کارآموزان آلمان شرقی شد در نهایت در سال 1984 هتل ادلون به کل تخریب شد .

دومین هتل ادلون 1997 تا به امروز:

با اتحاد مجدد آلمان این مجتمع توسط یک شرکت سرمایه گذاری المان غربی خریداری شد . ساختمان با الهام گرفتن از اصالت قبلی خود در 23 اوت سال 1997 به حکم صدر اعظم وقف آلمان هتل ادلون جدید در همان مکان قبلی ساخته و راه اندازی شد .
در حال حاظر نام هتل ، هتل ادلون کمپینسکی بخشی از زنجیره های سازه ای کمپینسکی می باشد و تا به امروز موفقیت های زیادی را کسب کرده است . این دو هتل تا به امروز به عنوان های کاخ ادلون و کاخ ادلون رزیدنس معرفی شده است .
1.پرسی ادلون ، نوه لورنز ادلون کارگردان و مستند ساز در مورد شکوه و زرق و برق هتل جهانی ادلون در سال 1996 فیلمی ساخت .
2.بخش عمده ای فیلم ناشناخته کاری از لیام نیسون در این هتل فیلم برداری شده بود .
3.گرتا گاربو در فیلم گراند هتل که الهام گرفته از هتل ادلون بود به ایفای نقش پرداخت و در یکی از اتاق های هتل ماند و میگفت : می خواهم اینجا تنها باشم .
4.داستان های قبل از جنگ در فیلم بیلی وایلدر 123 در هتل لوکس ادلون فیلمبرداری شده بود .
5.این هتل از جمله ویژگی های برجسته در داستان های متعدد و کتاب های غیر داستانی در مورد رایش سوم از جمله رمان جوزف کانون ،المانی خوب ،فیلیپ کر برنی ، رمان گونتر ، خاطرات برلین و ... بوده است .
منبع: سایت نازی سنتر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
با نمک ترین هتل جهان!

با نمک ترین هتل جهان!

[h=2]در بولیوی هتلی ساخته شده که همه مصالح و تجهیزات داخل آن از نمک طبیعی است...[/h]http://www.www.www.iran-eng.ir/images/news/1320307427.jpg
در بولیوی هتلی ساخته شده که همه مصالح و تجهیزات داخل آن از نمک طبیعی است.

گردشگری که برای نخستین بار این هتل را مشاهده می کند تصور می کند که از شن ساخته شد، اما حقیقت این است که همه قسمتهای این هتل که در بولیوی ساخته شده است، از دانه های نمک طبیعی ساخته شد.

کرایه هر یک از اتاق این هتل که" هتل نمک" نامیده می شودٰ 150 دلار آمریکایی است.

یکی از توریست ها پس از دیدار از این هتل در مصاحبه با روزنامه دیلی میل گفت:" هر گردشگری با دیدن این هتل و همه وسایل و تجهیزات هتل از جمله فرش هاٰ بالشت ها و... که از نمک ساخته شده است، شگفت زده می شود".

به گزارش این روزنامه، منطقه ای که این هتل در آن واقع است، به دلیل داشتن نمک خیلی زیاد در امریکای جنوبی معروف است.

خاطر نشان می شود که این منطقه در اثر برخورد چند دریاچه با یکدیگر به وادی نمک تبدیل شده است.








منبع : برترین ها​
 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
بالی - هتل بولگاری

بالی - هتل بولگاری

هتل Bulgaria ، در جزیره ی بالی ، در کشور اندونزی ، یکی از چندین هتل زیبا ، همراه با مناظر ِ رویایی در این جزیره می باشد .

اکثر هتل های جزیره ی بالی ، دیدنی و زیبا هستند ف و البته این زیبایی را مرهون ِ مناظر زیبا و دل انگیز ی این جزیره هستند .






.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.

.
.
.
.
منبع : تاپناپ
 

maryam0

عضو جدید
Mina a`Salam Dubai



i
میزان پاکیزگی:

9.70کارکنان:

9.00
راحتی:

9.60مناسب بودن قیمت:

7.90​
موقعیت جغرافیایی:

9.50​
ارائه خدمات:

9.50​

امکانات:​

امکانات تفریحی- زمین بازی کودکان - سرویس نگهداری کودکان

استخر- ماساژ - استخر روباز - سونا - مرکز سلامت و آبگرم - استخر سر پوشیده

اتاق های ویژه- اتاق و امکانات برای معلولین

امکانات ورزشی- تنیس - مرکز بدنسازی - زمین گلف - موج سواری - اسکواش

خدمات- خانه داری - امکانات جلسه و ضیافت - ترانسفر فرودگاه - لباسشویی - خشکشویی - آرایشگاه - صبحانه در اتاق - اتو کشی - صرافی - فروشگاه هدایا و سوغات - کرایه ماشین - خدمات تورها - فکس و کپی - مرکز تجارت - دستگاه خودپرداز

سایر امکانات- رستوران - پذیرش شبانه روزی - بالکن - اتاقهای پاک و بدون سیگار - آسانسور - انبار بار و چمدان - فروشگاه در هتل - تهویه - بار - باغ


انواع اتاق ها: انواع اتاق ها:
اتاق 2 تخته
اتاق 2 تخته رو به اقیانوس
اتاق 2 تخته لوکس
اتاق درجه 1
اتاق لوکس رو به اقیانوس
سوئیت
سوئیت درجه 1 رو به اقیانوس
سوئیت رو به اقیانوس​
 

maryam0

عضو جدید
هتل درویش مشهد مقدس



[FONT=MH_Nassim]هتل مجلل درویشی در حاشیه خیابان امام رضا(ع) که اصلی ترین خیابان منتهی به حرم مطهر است قرار دارد. ساختمان هتل مجلل درویشی از بدو شروع با طرح وپلان هتلی ساخته شده و با بیست طبقه، مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم شرق کشور می باشد. این هتل بالاترین استانداردهای کیفی سازه و ساختمان را داراست، به نحوی که عنوان بنای برگزیده را در جشنواره بنای برتر و در سه بخش سازه، معماری و شهرسازی از آن خود کرده است.[/FONT][FONT=MH_Nassim]توجه به آسایش و آرامش میهمانان، سهولت در دسترسی به امکانات مورد نیاز آنها، تنوع در انتخاب خدمات و فضاهای اقامتی در هتل لوکس، مدرن و مجلل درویشی مشهد برای داشتن اقامتی بیادماندنی مد نظر قرار گرفته شده و محور تصمیم گیری های بیشماری در این هتل بوده و خواهد بود[/FONT]









































منابع:
http://www.darvishihotel.com/
iranhotelonline.com
http://nasbe-kashi.mihanblog.com/post/146
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
هتل یاس – asymptote Architects

هتل یاس – asymptote Architects

دفتر معماری نیویورکی asymptote Architects (hani rashid + lise anne couture) پروژه هتل یاس واقع در ابوذبی ، ایالات متحده عربی را به اتمام رسانده اند .
هتل یاس دارای 500 اتاق با زیربنای 85000 متر مربع در 30 اکتبر 2009 باز گشایی شد . این هتل قسمتی از پروژه بلند پروازانه ی ، 36 میلیارد دلاری اقامتگاه ساحلی یاس و پیست مسابقات فرمول 1 می باشد . ایده اصلی طرح این پروژه را ، 217 متر از خطوط منحنی ساخته شده از استیل و 5800 فریم به شکل الماس که دارای محور چرخان هستند ، تشکیل می دهند . مجموعه هتل از دو ساختمان تشکیل شده که به وسیله پلی با هم ارتباط دارند که مسیر پیست فرمول یک از زیر این پل عبور می کند .پوشش فریم های الماسی به صورت پیوسته روی تمام مجموعه هتل کشیده شده است که انعکاس زیبایی از آسمان ، دریا و صحرا را به نمایش می گذارد .

































____________________________________________________________________________________________________________________________________
منبع : www.designboom.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
20 نمونه از بزرگترین هتل های دنیا !

20 نمونه از بزرگترین هتل های دنیا !

گرچه از هر نوع دسته بندی می توان تعدادی از هتل های جهان را نام برد .

ولی تصاویری که خواهید دید 20 نمونه از بزرگترین هتل های جهان است که گنجایش آنها بین 3000 تا 7500 اتاق می باشد!







20. هتل مونت کارلو در لاس وگاس امریکا با 3،002 اتاق





19. هتل Mirage در لاس وگاس امریکا با 3،044 اتاق





18. دهکده بندر دیزنی نیواورلئان ریورساید و محله فرانسوی با 3،056 اتاق





17. هتل Caesars Palace در لاس وگاس امریکا با 3،340 اتاق





16. Hilton Hawaiian Village در هونولولو مرکز ایالت هاوایی در امریکا با 3،386 اتاق





15. هتل فلامینگو در لاس وگاس امریکا با 3،565 اتاق





14. هتل Shinagawa Prince در توکیو ژاپن با 3،680 اتاق



13. سیرک سیرک در لاس وگاس امریکا با 3،774 اتاق





12. هتل Bellagio در لاس وگاس امریکا با 3،993 اتاق





11. هتل Aria Resort در لاس وگاس امریکا با 4،004 اتاق





10. هتل Excalibur در لاس وگاس امریکا با 4،008 اتاق





9. هتل Ambassador City Jomtien در پاتایا تایلند با 4،219 اتاق




8. هتل Mandalay Bay در لاس وگاس امریکا با 4،332 اتاق





7. هتل Luxor در لاس وگاس امریکا با 4،408 اتاق





6. هتل Encore در لاس وگاس امریکا با 4،570 اتاق






5. هتل Wynn در لاس وگاس امریکا با 4،570 اتاق





4. آسیا آسیا در دبی با 6،500 اتاق





3. هتل ونیزی در لاس وگاس امریکا با 7،117 اتاق





2. هتل MGM در لاس وگاس امریکا با 7،372 اتاق





1. هتل Izmaylovo در مسکو با 7،500 اتاق


 

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
هتل شناور خورشیدی

هتل شناور خورشیدی

یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند.








یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند.
میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح"استراحتگاه شناور خورشیدی" خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.





.
.
.

طرح پوزولانتی مبنی بر سلولهای خورشیدی رنگ حساس است که در ساختمان آن کار گذاشته می شود. سلول خورشیدی "رنگ حساس" گونه‌ای سلول خورشیدی ارزان قیمت متعلق به دسته سلول‌های خورشیدی لایه نازک است. اساس کار این سلول‌ها یک نیمه‌‌ رسانا است که بوسیله یک آند حساس به نور و یک الکترولیت تشکیل می شود.
انرژی هتل شناور توسط سلولهای خورشیدی رنگ حساس تأمین می‌شود !




گرچه راندمان تبدیل انرژی در این سلول‌ها نسبت به دیگر سلول‌های خورشیدی پایین‌تراست اما آنچه باعث توسعه این نسل از سلول‌ها شده پایین بودن نسبت قیمت آنها بر عملکردشان است که تولید انرژی را به طور چشمگیری مقرون ‌به ‌صرفه کرده است.
استراحتگاه شناور خورشیدی از دو لایه 15 میلیمتری فایبرگلاس چوب درخت بالسا تشکیل شده که بین آنها فضای خالی 30 سانتیمتری قرار دارد.
نکته جالب این طرح این است که طراح پیشنهاد کرده است که سلولهای خورشیدی در داخل لایه های داخلی و خارجی کار گذاشته شود تا هم نور مصنوعی از داخل و هم نور خورشید از خارج بتواند مورد استفاده قرار گیرد.




اقامت در هتل شناور برای شش نفر در نظر گرفته شده است . این هتل 20 متل طول دارد و برای شش نفر در دو اتاق دو نفره و دو اتاق یک نفره طراحی شده است که برای همه اتاقها سرویس بهداشتی مجزا در نظر گرفته شده است. محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است.




مسافران هتل شناور می توانند در محفظه تحتانی هتل نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشند . طراح اظهار داشته است مهمترین شاخصه این هتل این است که از یک محفظه زیر دریایی برخوردار است که هر شش نفر می توانند نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشد.




محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است
در رابطه با سیستم رانش به جلو این شناور که شاید نکته مهم ادعای صرفه جویی در انرژی آن باشد اطلاعات اندکی منتشر شده است و تنها به این نکته اشاره شده است که این استراحتگاه برای حرکتهای آهسته در خطوط ساحلی طراحی شده نه رفتن به اقیانوسها.

نکته مهم در رابطه با این طرح این است که هرگاه این طرح به مرحله عملیاتی برسد باید از انرژی کمکی نیز بهره بگیرد و یا به نوعی آن را در دسترس داشته باشد.

نقل از : مهر
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
بزرگترین، قدیمیترین، بلندترین و... هتل های دنیا

اقامت در هتل‌های فوق‌العاده و منحصر به فرد، خواسته تمام گردشگران و جهانگردان است. شاید به همین خاطر است که می‌توان در گوشه و کنار جهان، هتل‌هایی را دید که تا مدت‌ها، ویژگی‌شان زبانزد همگان باشد. در این مطلب مجموعه‌ای از برترین‌های صنعت هتل داری که به ترین های هتل داری معروف هستند را به شما معرفی می کنیم:
1- بزرگترین هتل جهان:

این هتل با 6 هزار و 118 اتاقی که دارد اولین هتل جهانی در پاهانگ مالزی است و از نظر تعداد اتاق بزرگترین هتل جهان است. این هتل که از دو ساختمان کنار هم تشکیل شده است هر ساختمان آن 28طبقه، 11 رستوران و تعدای کافه دارد. این مجموعه در سال 2000 ساخته شد و تا سال 2008 زمانی که هتل پالاتزیو در لاس وگاس ساخته شد بزرگترین هتل جهان از نظر وسعت بود.
2- قدیمی‌ ترین هتل جهان:

هتل هوشی ریوکان در شهر کوماتسوی ژاپن با 1300 سال سابقه، قدیمی ‌ترین هتل جهان نام گرفته است. هتلی با 100 اتاق که هنوز هم نمایی از طرح های قدیمی خود را حفظ کرده است. از نکات جالب درباره این هتل، مدیریت انحصاری آن است که 46 نسل از یک خانواده را شامل می‌شود.
3- بلندترین هتل جهان:

برج رز که در شهر دبی در امارات متحده عربی قرار دارد همزمان به عنوان بلندترین ساختمان جهان و بلندتزین هتل جهان شناخته می شود. در ابتدا قرار بود ارتفاع این برج 380 متر باشد اما با نظر مهندسین ارتفاع آن تا 333 متر کاهش یافت. ساخت این مجموعه از سال 2004 شروع شد و در سال 2007 به پایان رسید. قبل از ساخت این هتل عنوان بلندترین هتل جهان متعلق به برج العرب با ارتفاع 321 متر و ساختمان هتل ریونگیونگ در پیون یانگ کره شمالی با ارتفاع 330 متر بود. نکته ی جالب این که در سال 2007 زمانی که ساخت این هتل به پایان رسید تا ماه دسامبر 2009 این هتل افتتاح نشد.
4- گران ترین هتل جهان:

سونا، باشگاه ژیمناستیک ، حوض آبگرم ، رستوران های چند منظوره ، تخت خواب های متحرک ، فواره های داخل ساختمان، اتاق رسانه ، استخر خصوصی با نمای شهر و ... امکاناتی هستند که این هتل ارائه می دهد. هزینه ی اقامت در یکی از اتاق های معولی این هتل بیش از 40 هزار دلار برای یک شب است و تنها افراد ثروتمند در آن اقامت می کنند. اقامت در اتاق های مخصوص با امکانات ویژه چیزی در حدود 100 هزار دلار خرج بر می دارد.
5- سردترین هتل جهان:

اتاق هایی از یخ و برف، مزین به اشیاء و مجسمه‌های یخی، هتل یوکاسجاروی ( Juakksjarvi) سوئد را به عنوان سردترین هتل جهان معروف کرده است. فضاهای سرد این مجموعه تنها به اتاق‌های آن ختم نمی شود، صومعه‌ای یخی مخصوص ازدواج و مراسم غسل تعمید نیز از بخش‌های ویژه آن به شمار می‌رود که تا به امروز مراسم گوناگونی در ان اجرا شده است. در رستوران این هتل نیز، غذاهای محلی سوئدی و اسکیموها را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. سفرهای تفریحی با اسنو موبایل و سورتمه از دیگر بخش‌های سرگرم کننده این هتل‌ها به شمار می‌رود.
6- زشت ترین هتل جهان:

بر اساس نظر کارشناسان، گردشگران و پاسخ نظر سنجی ها هتل ریونگ یونگ در کره ی شمالی زشت ترین هتل جهان است. نمای خاکستری رنگ این هتل و شکل عجیب آن دلیل اصلی کسب عنوان زشت هتل جهان برای این هتل است. این هتل 105 طبقه دارد و ارتفاع آن به 330 متر می رسد اما با این حال به عنوان بلندترین هتل جهان شناخته نمی شود. از سال 2008 یک بازسازی عظیم بر روی این هتل در جریان است و مسئولان این هتل امیدوارند که عنوان زشت ترین هتل جهان را از دست بدهند.
7- کوچک ترین هتل جهان:

جزیره ی ال هیرو کوچک ترین و دورافتاده ترین جزیره ی جزایر قناری است. هتل پونتا که در این جزیره قرار دارد به عنوان کوچک ترین هتل جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اندازه و مکان این هتل که بر روی یک جزیره ی آتش فشانی قرار دارد هر گردشگری را تحت تاثیر قرار می دهد.


 
آخرین ویرایش:

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
ازعجیب ترین هتل های جهان

ازعجیب ترین هتل های جهان


هتل لانه پرنده:

این هتل همانند اسمش بسیار عجیب است و بیشتر به درد افرادی می خورد که عاشق طبیعت وحشی هستند. در این هتل امکانات لازم برای اقامت وجود دارد اما همه این امکانات در خانه ای با فاصله 6 متری از سطح زمین و در بین درختان قرار دارد.






هتل 9 ساعته ژاپن:
این هتل دارای یکی از عجیب ترین قوانین است. شما در این مکان تنها 9 ساعت وقت دارید تا کارهای خود را انجام دهید. زمان بندی کلی نیز به این صورت است: یک ساعت حمام کردن، هفت ساعت استراحت، یک ساعت نیز برای جمع کردن وسایل و ترک هتل وقت دارید. طرح کلی این هتل به رنگ سفید است که آن را تا حدی عجیب تر نیز می کند.​



هتل نفتی مالزی:
این سکوی نفتی که سال های پیش کار می کرده است حال تغییر کاربری داده و به یک هتل تبدیل شده است. این هتل در میان سه عدد از مجموعه جزایر مالزی در اقیانوس ارام قرار دارد. این هتل دارای اتاق های راحت و بسیار زیبا ست و بیشتر افراد برای قواصی به این هتل می آیند.​





هتل الیوشین:
همانطور که از اسم این هتل پیدا است، قبلا این مکان فضای داخلی یک هواپیمای ایلیوشین 18 بوده است اما حالا به یک هتل در هلند تبدیل شده است. با توجه به اندازه بزرگ این هواپیما میهمانان فضای بسیار زیادی در اختیار دارند و همچنین امکانات زیادی نیز در دسترس این افراد می باشد.​





هتل درختی:
در قلب جنگل های اسکاندیناوی در سوئد هتل ها و اتاق هایی وجود دارد که در قلب درختان ایجاد شده اند و به راحتی می توانند حس افراد جنگلی را به شما القا کنند.البته میهمانان باید غذای خود را بر روی آتش درست کنند و تنها وسیله نورانی در این اتاق ها شمع هایی هستند که در آن تعبیه شده است.​





هتل صحرا:
این هتل در قلب بیابان های بی آب و علف استرالیا قرار دارد و شاید در آن منطقه ای که هیچگونه زندگی ای وجود ندارد این هتل حکم جواهر را داشته باشد. این هتل 50 اتاق خواب دارد که 19 عدد از آن ها متشکل از معدن های سنگ عقیق در زیر زمین هستند.​





هتل تروی:
افرادی که به کشور بلزیک سفر می کنند می توانند در این هتل عجیب اقامت کنند و در طول اقامت خود را یکی از سربازان تروی فرض کنند. این هتل تنها 10 اتاق خواب دارد و به صورت اسب تروجان طراحی شده است.​





هتل کاکسلاتانن:
همانطور که از اسم بسیار سخت این هتل مشخص است ما با هتلی عجیب روبرو هستیم. اتاق های این هتل در زیر زمین های پوشیده از برف فنلاند قرار دارند ولی شاید با دیدن سقف شیشه ای و چشم انداز بسیار زیبا در هنگام شب سرمای احتمالی را فراموش کنید.​





هتل نمکی:
اگر از آن دسته افرادی هستید که نمک را بسیار زیاد دوست دارند پس باید حتما به این هتل سری بزنید. این هتل در بولوی قرار دارد و تمام اجزای آن از نمک درست شده و شما تمام وقت در نمک ها غوطه ور هستید.​


هتل زیرآبی:
شاید در نظر اول این هتل تنها اتاقی کوچک در بین یک دریاچه باشد اما باید بگوییم که اتاق اصلی 3 متر زیر آب قرار دارد. این هتل طراحی بسیار ساده ای دارد و شاید خیلی راحت نباشد اما بسیار خاطره انگیز است.



 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز

اقامت در هتل قصر نمک در دشت نمک بولیوی، تجربه‌ای تکرارنشدنی برای مسافران این کشور است.تنها هتل دنیا که از نمک ساخته شده، در دشت نمک بولیوی قرار دارد. هم ساختمان و هم بیشتر اسباب هتل، نمکی‌اند؛ از دیوار و سقف و کف گرفته تا میز و صندلی و تخت‌خواب. حتی مجسمه‌ها را هم از سنگ نمک تراشیده‌ اند.هتل،امکانات سونای خشک و بخار و نمک‌ درمانی و ماساژ هم دارد که برای درمان استرس، یکی ا ز بهترین راه‌های ممکن‌اند. اگر اهل ورزش باشید، یک زمین گلف هم در محوطه‌ی بیرون هتل ساخته‌اند که بازی کردن در آن، آرزوی هر گلف‌باز حرفه‌ای است.هتل قصر نمک، درارتفاع سه هزار و ششصد متری از سطح دریا قرار دارد و منظره‌ی بی‌نظیرش، به خصوص هنگام غروب آفتاب، تماشایی است. مسافران، اقامت در این هتل استثنایی را تجربه‌ای تکرار نشدنی می‌دانند و از شب‌های پرستاره‌ اش تعریف می‌کنند.

منبع : ایران ویچ






















.
.













 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
عميق ترين هتل جهان

عميق ترين هتل جهان

[SUP][SUB][SUP][SUB]
[SUP][SUB]
عميق ترين هتل جهان در عمق 155متري زيرسطح زمين در استكهلم سوئد،
[/SUB][/SUP][SUP][SUB]توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب كرده است اين هتل با دالان هايي تاريك [/SUB][/SUP]
[SUP][SUB]و يك معدن قديمي نقره، توجه هر بيننده اي را به خود جلب مي كند. ميهمانان [SUP][SUB]مي توانند در اين هتل استراحت كنند، غذا بخورند و تجربه اي بي نظير را داشته باشند.[/SUB][/SUP]
[/SUB][/SUP]

















[/SUB][/SUP]

منبع :شهرنگار

[/SUB][/SUP]
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هتل ها و رستوران ها

هتل ها و رستوران ها

[h=2]هتل بین الملل تبریز ـ محمد رضا مقتدر[/h]
هتل انترناسیونال تبریز را سال 1347 محمدرضا مقتدر به سفارش برادران احمدزاده در کنار مجموعه ساختمان های دانشگاه تبریز طراحی کرد .این بنا از مهمترین آثار معماری معاصر تبریز و یک نشانه شهری است . عملیات ساخت هتل در همان سال آغاز شد و در سال 1351 به بهره برداری رسید .
هتل در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع در 5 طبقه و با سازه بتنی طراحی و ساخته شده است و پلانی مستطیل شکل دارد که در راستای شرقی _غربی و به موازات خیابان امام ( پهلوی سابق) کشیده شده است . در طبقه زیرزمین آشپزخانه و تاسیسات مکانیکی , در طبقه همکف پذیرش , سرسرا , رستوران و کافی شاپ و در طبقات بالاتر اتاق های هتل جانمایی شده اند . در طراحی طبقات اقامتی نیز همچنان الگوی خطی راهرو با اتاق هایی در شمال و جنوب آن , مورد توجه طراح بوده است . اما مهم ترین ویژگی معماری معماری و طراحی این هتل همان دغدغه تلفیق معماری سنتی و مدرن است که در اغلب آثار این دوره از معماری ایران نیز به چشم می خورد و مهم ترین نمود آن در نمای ساختمان است . اگر چه بنا کاملا ساده و به شکل مکعب مستطیل است و به مثابه یک اثر مدرن سعی دارد سنگینی و خلوص حجم خود را نمایش دهد , اما مصالح و تزیینات آجری به همراه پنجره های قوسی شکل به نماهای آن حال و هوای آشناتری می بخشد . در نمای شمالی و بدنه شهری هتل علاوه بر این نما , انچه بیش از همه به چشم می آید, ورودی طرهای شکل آن است که با کنسول 7 متری و سازه بتنی طراحی شده است.در نمای جنوبی و رو به حیاط بنا نیز از همان الگوی نمای شمالی استفاده شده و رواقی قوسی , حجم بیرون زده طبقه همکف بنا را با حیاط مرتبط می سازد. حیاط هتل تبریز یکی دیگر از ویژگی این هتل در مقایسه با سایر هتل ها است . هیچ یک از هتل های تبریز در گذشته و حال , حیاط و فضای باز طراحی شده ندارند , اما حیاط هتل تبریز که در گذشته باغ مصفایی بوده , علاوه بر فضای باز طراحی شده , استخر بزرگ روبازی نیز داشته است. این هتل در دو مرحله توسعه یافته و بازسازی شده است . در سال 1365 یک طبقه بالای طبقه چهارم با 27 اتاق و سازه ای فلزی اضافه شده و در سال 1381 بهسازی کلی هتل انجام شده است .
در این مرحله بیش از 90 درصد تاسیسات مکانیکی تعویض شده و کفسازی و نازک کاری همه فضاهای هتل تجدید شده است .در این دوره 16 اتاق از اتاق های یک تخته با هم مرتبط شده اند.همچنین استخر روباز حیاط هتل به دلیل عدم استفاده کوچک تر و به آبنما تبدیل شده است . در حین عملیات بهسازی ,هتل دچار آتش سوزی شد و به هین دلیل دوره بهسازی به درازا کشید و در تیر ماه 1384 هتل دوره جدید فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر هتل تبریز, در 6 طبقه و با 128 اتاق دو تخته و 2 سوییت و با حداکثر ظرفیت 290 تخت , همه فضاها و سویس های رفاهی از جمله رستوران های مختلف , کافی شاپ , سالن چند منظوره و پارک کودک و خدمات جانبی را دارد.​

هتل بین الملل تبریز , محمد رضا مقتدر


هتل بین الملل تبریز , محمد رضا مقتدر


هتل بین الملل تبریز , محمد رضا مقتدر


هتل بین الملل تبریز , محمد رضا مقتدر

 
آخرین ویرایش:

پروانه شیرازی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هتلی با اتاق ها و رستورانی زیر آب در جزایر مالدیو

هتلی با اتاق ها و رستورانی زیر آب در جزایر مالدیو

در هتل Conrad Maldives در جزیره Rangali نه تنها میتوانید در زیر سقفی از آبهای اقیانوس هند غذا میل کنید بلکه میتوانید در زیر آن استراحت کنید. علاوه بر اینها میتوانید از اتاقهای لوکس این هتل که در وسط آب ها ساخته شده اند لذت ببرید.جالب است بدانید این جزیره غیر مسکونی بخشی از خاک مالدیو به حساب آمده و کاملا در اختیار این هتل قرار گرفته است .

e5k0GXOqcs.jpg4wTP3CxxR9.jpg.

lccxMair7h.jpg8fEeMoC81c.jpg

aTLoZDrXtQ.jpgQnxvobQgsi.jpg
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
برنامه امارات برای ساخت مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان

برنامه امارات برای ساخت مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان

[h=1] برنامه امارات برای ساخت مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91110804822
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱




امارات متحده عربی اخیرا از جدیدترین برنامه خود برای ساخت بزرگترین و مجلل‌ترین هتل زیردریایی جهان خبر داده است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دبی که در حال حاضر از برخی از عجیب‌ترین استراحتگاه‌های جهان برخوردار بوده، قصد دارد با هتل «مدور آبی» خود میهمانانش را به تجربه زندگی در سطح زیرزمینی دعوت کند.


این هتل محصول فکر شرکت لهستانی «فناوری اقیانوس عمیق» با همکاری با شرکت سوئیسی BIG InvestConsult AG است.

ساختمان این هتل از شکل عجیبی برخوردار بوده و با دو بخش دیسک مانند که با یک محور باریک دارای پله و آسانسور به هم متصل هستند، بیشتر شبیه به یک سفر فضایی است.

دو جزء سازنده اصلی با پنج پایه از هم جدا شده که یکی در زیر آب قرار خواهد گرفت.

مهمانان می‌توانند در 21 اتاق این هتل اقامت کنند که به منظور ادغام هر چه بیشتر با دنیای زیر آب طراحی شده است.

علاقه‌مندان به کاوش سطح زیرین همچنین می‌توانند از یک مرکز شیرجه و یک کافه زیرآبی بهره‌مند شوند.

طراحی پیمانه‌ای این هتل به گفته طراحان به معنی قابلیت جابجایی این سازه و حرکت آن در صورت بروز رویدادهای اقتصادی و محیطی است.


سطح بالایی هتل شناور بوده و می‌توان آن را از سازه اصلی جدا ساخت و در زمان بروز بلایای طبیعی به عنوان قایق نجات مورد استفاده قرار داد.


هتل مدور آبی اولین ساختمانی نیست که در زیر آب ساخته می‌شود. پیش از این هتل Jules Undersea Lodge در فلوریدا با سه اتاق و چند مورد دیگر در جزایر مالدیو ساخته شده بود.


اما طراحی جدید هتل دبی مسلما از بیشترین ابتکار برخوردار است.

طراحان از دیگر مزیتهای این هتل به قابلیت استفاده از آن به عنوان یک ابزار آزمایشگاهی برای حفظ و بررسی محیط اقیانوس و دریا خبر دادند.






بزرگترین هتل زیردریایی جهان در دبی



طراحی داخل هتل



اتاق خواب با منظره ماهی‌ها



بزرگترین هتل زیردریایی جهان در دبی



بزرگترین هتل زیردریایی جهان در دبی
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هتل دو آرتیستز




هتل دو آرتیستز پنجمین بلوک از یک سری ساختمان سازی به نام آرتیستز (هنرمندان) می باشد، که در خیابان شصت و هفتم غربی در ایالت نیویورک آمریکا ساخته شد.


اولین بلوک این خیابان، در سال 1903، در شماره 27 ساخته شده که به دلیل قرار گرفتن در خیابانی که تا آن موقع ساختمان های بسیار کوچکتری داشت (مانند اصطبل و فضاهای کوچک صنعتی) مورد توجه قرار گرفت؛ دلیل دیگر معروفیت این ساختمان، مدیریت آن توسط گروهی از هنرمندان همکار می باشد که استطاعت مالی برای تهیه ی امکانات مناسب در نیویورک نداشتند.




استفاده ی مشترک از واحدهای اقامتی چندگانه، از دهه ی 1880 مرسوم شده بود؛ شاید بهترین نمونه ی شناخته شده، خانه های کلوبی هوبرت، ساخته شده توسط فیلیپ هوبرت و جیمز پریسون باشند اما این گونه خانه سازی به طور گسترده رایج نشد. در آن زمان هنوز مقاومت قابل توجهی در مقابل زندگی آپارتمان نشینی وجود داشت و این گونه طرح ها بازار خرید مناسبی نداشتند. به نظر می رسید که بهترین راه حل برای گروهی از هنرمندان، استفاده ی مشترک از ساختمان، باشد (افرادی هم فکر با نیازهای یکسان به استودیوهای مشترک مرتفع که در کنار محل سکونتشان قرار داشته باشد). استفاده ی مشترک از واحدهای مسکونی و استودیوهایی که از ابتدا برای همین منظور طراحی شده بودند، بسیار کم هزینه تر از اجاره کردن هر یک از آن ها به صورت جداگانه بود و همچنین در آمدی از راه اجاره ی واحدهایی که در ساختمان وجود داشتند، ایجاد می کرد. یا همکاری معمارانی چون سیمونسن، پلارد و اشتنمن و سازندگانی چون ویلیام جی، تیلور، گروهی از هنرمندان، پروژه ی شماره ی 27 خیابان 67 غربی را ساختند که شامل آپارتمان هایی دوبلکس برای خودشان و واحدهای متعدد دیگری بود که همگی از ابتدا برای اجاره طراحی شده بودند. موفقیت این ساختمان ها باعث احداث 2 ساختمان دیگر در خیابان های شماره 15 و 33 در سال 1905 گردید. پلارد و اشتنمن شماره های 39 تا 41 را نیز طراحی کرده و در سال 1917 نیز پلارد شماره 1 را برای استفاده ی خود طراحی نمود.

هتل دو آرتیستز
یا هتل مخصوص هنرمندان، با ابهت ترین طرح در این گروه است. این هتل با دکوراسیون سبک «گوتیک پرکار»، آتشدان های سنگی و کتیبه های سنگ تراشی شده و کافه ای در خیابان، باعث جذب مستأجرینی متمول تر و سرشناس تر نسبت به ساختمان های دیگر شد. این هتل دارای پلان مرکزی H شکل، با عرضی حدود 45 متر (150 فوت) است و دارای نورگیرهایی در تمام جهات و آسانسور و پله های اصلی است که در مرکز قرار گرفته اند. در ساختمان های اولیه از این دست، کارگاه های هنری در قسمت پشتی بودند که رو به شمال داشتند و قسمت های مسکونی، رو به خیابان یا جنوبی بودند. این گونه نیازها بود که شماره ی 1 دارای کارگاه های هنری جنوبی نیز می باشد. پلان تیپ این ساختمان دارای 8 واحد دوبلکس کوچک در سمت خیابان و 4 واحد دوبلکس کوچک و 2 واحد دوبلکس با مساحتی 2 برابر در سمت پشتی می باشد. اتاق خدمه در قسمت پاگردها طراحی شده تا از کریدورهای مشترک قابل دسترسی باشند. بزرگترین آپارتمان ها در طبقات بالا قرار گرفته اند، که شامل یک واحد در سه طبقه (تریپلکس) و استودیو و تراس های سقفی می باشند. طبقات پایینی دارای استخر شنا، سالن اسکواش، اتاق آفتاب گیری، سالن باله و رستوران هستند.











منبع :سایت کلبه ی هنر
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز

هتل پارک عمودی سنگاپور, طراحان و معماران WOHA , فن آوری های سازگار با محیط زیست



اگر شما هم درجستجوی هتلی منحصر به فرد و فوق العاده به یاد ماندنی هستید به ارتفاعات جدید و هتل پارک عمودی سنگاپور سری بزنید. ساخت و سازی که مبتنی بر فن آوری های سازگار با محیط زیست بوده و به عنوان مثال از طراحی ای بهره می برد که نیاز به انرژی خارجی ندارد و از انرژی خورشیدی استفاده می کند. این ساختمان توسط طراحان و معماران WOHA طراحی شده است و یکی از محبوب ترین کارهای این معماران است. استفاده از انواع مختلف پوشش گیاهی تاکیدی مضاعف است بر سازگاری این بنا با محیط زیست. هتل پارک عمودی یک هتل لوکس و پر ستاره است که بسیار حرفه ای بر اساس استفاده از نیروی خورشیدی طراحی شده است. باغ های هوایی، استخر های پر تلالو، تراس های پر گیاه و دیوارهای سبز ویژگیهای طراحی سبز به یادماندنی این هتل زیبا هستند.









[TR]
[/TR]
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
L’And هتلی در تاکستان

معماری نیوز :در سال 2005 یک کارگاه خانوادگی کشاورزی - تجارت از شرکت PROMONTORIO خواسته شد تا طرح خلاقانه ای با ایده ترکیب محصولات روستایی روغن زیتون و مکانی برای فراغت طراحی نماید. سایت مورد نظر در مجاورت روستای whitewashed در Alentejo نزدیک به روستانی باستانی Evora واقع شده است.

به دلیل موقعیت پروژه در یک خیابان کوچک رو به جنوب و با چشم انداز زیبا به سمت قلعه قرون وسطایی "مونتمور" ، در طراحی سعی شده تا سیستم خوشه ای به کار رود که یادآور ترکیبات زمین های کشاورزی منطقه می باشد که با نام “monte” شناخته شده اند.

علاوه بر این حوضچه کوچکی طراحی شده است که برای تعدیل هوای محیط به کار می رود، همچنین در کنار اینکه کاربرد تفریحی دارد به عنوان منبع ذخیره آب برای کشاورزی نیز استفاده می شود.



به خاطر رفت و آمدهای مکرر هتل به عنوان ساختمان کلیدی در کل مجموعه مطرح است.

برنامه فیزیکی تعریف شده برای پروژه شامل پذیرش، باشگاه، رستوران، آبگرم و استخر داخلی می باشد و در قسمت پشتی ساختمان سوئیت های ویژه مهمان واقع شده اند. علاوه بر این در بخشی از ساختمان فضایی وجود دارد که مهمانان با تمام مراحل انجام آن شامل انتخاب انگور، خرد کردن، ذخیره در بشکه ها ،تصفیه و نهایتا ریختن در بطری آشنا می شوند



با الهام از دیوارهای آهک شسته در گلخانه های Alentejo ، با توجه به گوشه های کج ساختمان، به صورت یک منشور آویزان درک می شود. به دلیل وجود خطوط توپوگرافی ، سازه بنا از این خطوط تبعیت نموده و با کوچکترین تغییر در ساختمان اعمال می شود. پنجره بزرگ استخر داخلی در طبقه زیرین و به مانند دیواری است که دید به بیرون را کاهش می دهد. در فضای داخلی از چوب بلوط و صفحات چوبی تیره و کلفت استفاده شده است که احساس گرما، صمیمت و ارامش می بخشد.

بخش های خدماتی هتل در کنار حوضچه واقع شده اند، فرم شکسته و خطی آنها در کنار هم شبیه ساختمان آمفی تئاتریست که به ساختمان اصلی الحاق شده باشد. برای مقابله با توپوگرافی و کاهش اثر بصری آن و بزرگنمایی چشم انداز حوضچه، واحدهای 2 طبقه مطابق با خطوط طبیعی زمین شکسته و متقاطع طراحی شده اند. با این تنظیمات، امکان طراحی پارکینگ در فضای بین بالکن ها و ورودی وجود دارد. در نقشه ترسیم شده، این واحدها به دور اتاق نشیمن متمرکز شده اندو چشم اندازی رو به دریاچه دارند.

سایه ایجاد شده توسط تیر سازه ای به کار رفته در بنا، حالت محافظ ایجاد می کند و فرصت مناسب برای آویختن درختان مو بر روی این تیر و ایجاد منظره ای جالب فراهم می کند. علاوه بر طراحی نقشه جامع و هتل، اپارتمان ها ومرکز ویلاها، از شرکت طراحی دعوت شد تا در لندن، لیسبون، زوریخ و برخی مناطق دیگر با قابلیت و ظرفیت های مشابه، طراحی را ادامه دهند.















































منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: نعیمه خوانساری
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

هتل تک‌بعدی با بدنه شیشه‌‌ای


گروه معماری 3LHD کشور Croatia موفق به رونمایی از هتل تک‌بعدی در منطقه Rovinj این کشور شده است که فضایی به مساحت 29 هزار و 476 متر مربع را به خود اختصاص داده است.



این هتل تک‌بعدی از لایه‌های طبقه‌ای مجزا تشکیل شده که تنها با استفاده از پایه‌های کوتاه کامپوزیت بتن و فولاد به یکدیگر متصل شده‌اند.

لایه‌های طبقه‌ای هتل به صورت قوس‌دار طراحی شده‌اند که در قسمت مجاورت خود به صورت یکی در میان، ورقه‌های بتنی خود را جای داده‌اند. این ترکیب به جذابیت نمای خارجی ساختمان افزوده است و طرح موج آب محیط اطراف هتل را به زیبایی نمایان ساخته است.



بدنه اصلی ساختمان با استفاده از شیشه‌های مسطح پوشانده شده که با قرارگرفتن در قسمت‌های لابی هتل می توان منظره زیبای منطقه Rovinj را به وضوح مشاهده کرد. همچنین بعضی از قسمت‌های داخلی هتل از طریق پنل‌های چوب و پلاستیک سخت صنعتی به شکل‌های مدور، چرخشی و قوس‌دار درآمده‌‌اند که می‌توان رقص نور جذابی را در بدنه این پنل‌ها دید.




این در حالی است که یک قسمت از بدنه خارجی هتل تک‌بعدی با انواع قالب‌های گیاهی پوشانده شده است که این قالب‌ها علاوه بر تهویه هوای داخلی ساختمان، انرژی‌های طبیعی را در حد وسیعی جذب خواهند کرد و به سرعت به داخل ساختمان انتقال می‌دهند.










































منبع: سایت خبری معماری نیوز
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
فوق العاده ترین هتل کشتی در دنیا


این سازه عجیب در واقع یک کشتی است با کاربری هتل که دستاوردجدید مهندسین صنعت کشتی سازی روسی است."زیست کره" نامی است که به تناسب کاربری این کشتی جالب برایش در نظر گرفته شده است.

به گزارش روزگارنو، این کشتی در واقع توسط شرکت Remistudio روسی با کمک اتحادیه بین ا لمللی برنامه معماران معماری برای امداد رسانی در بلایای طبیعی طراحی شده است.

دو کاربره بودن این کشتی،شاید ویزگی خاصی باشد که در دنیا نظیر ندارد.یعنی می توان در آب و هم بر روی زمین از آن استفاده مطلوب را داشت.

امکاناتی که در درون این کشتی تعبیه شده بیشتر یک مسافرت طولانی بدون بازگشت را برای مسافران تداعی میکند.مثلا در عرشه آن از گیاهان طبیعی برای پوششی سرسبز استفاده شده که از طریق شیشه هایی که در جداره رویی کشتی به کار رفته، نور را دریافت و رشد می کنند.همچنین به هنگام حضور در روی زمین با جمع اوری آب باران، نیاز آبیاری این گیاهان نیز تاحدودی برطرف می شود.

شاید بیشتر از آنکه زیبایی ا ین گیاهان سرسبز مهم باشد، عمل تولید اکسیژن آنها مدنظر سازندگان این هتل عجیب باشد.

اتاقهای کوچک با تجهیزات نسبتا کامل نیز از جمله ویژگی های هتل مانند این کشتی متفاوت است.البته به دلیل متحرک بودن این کشتی و امکانات محدود آن، دور از انتظار نسیت که نتواند آنطور که باید نیازهای مسافرین را تأمین کند.به هر حال اکنون درجه این هتل را 5 ستاره اعلام کرده اند.

مهندسینی که برای اولین بارایده این کشتی را در ذهنشان تصور میکردند، آنرا مقاوم حتی در برابر طوفان نوح میدانستند، اگر چه طوفان نوح کمی اغراق آمیز به نظر می رسید، اما اکنون پس از طی مراحل ساخت اولیه، انها معتقدند که این کشتی شما را در برابر طوفانهای شدید وسوانح طبیعی محافظت می کند.

این طرح فعلا در فاز تولیدبوده و امید است تا مدت زمانی کوتاه رسما ساخته شده و به عنوان تحولی در امرهتلداری و حتی کشتی سازی قرار گیرد.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

معمار_ایرانی

عضو جدید
بزرگترین هتل یخی جهان و تصاویر زیبا

بزرگترین هتل یخی جهان و تصاویر زیبا

تمامی وسایل و تجهیزات درون هتل از قطعات یخی ساخته شده است و به بازدیدکنندگانی که قصد اقامت در هتل را دارند، لباس و کیسه های خواب مخصوص که از پوست گوزن شمالی ساخته شده است، داده می شود. دمای درون اتاق ها در هنگام شب، گاهی به 37 درجه زیر صفر می رسد.




این هتل شامل 50 اتاق می باشد و حدود 60000 توریست هرساله از این مکان دیدنی بازدید می کنند. از خدمات جذاب این هتل یخی یخی می توان به ترانسفر با سورتمه از فرودگاه شهر تا هتل، تور خورشید نیمه شب،تور سفر به اقیانوس منجمد شمالی، تور تماشای ستاره قطبی، تور بازدید از خانه اسکیموها و همچنین ماهیگیری بر روی سطوح یخ زده اشاره کرد.
مدیران این هتل تصمیم دارند تا سال 2015 به منظور آموزش بازدیدکنندگان، سیستم های بهره برداری از انرژی های آب، باد، خورشید و سوخت های زیستی را در این مکان پیاده سازی کنند.


















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
http://memarinews.com/
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل حلقوی در چین

هتل حلقوی در چین

معماران شرکت معماری MAD این هتل حلقوی بسیار زیبا را که متعلق به هتل های زنجیره ای شرایتون می باشد، در جنوب دریاچه ی تایهو در چین طراحی کرده اند. این هتل حلقوی بیش از 100 متر ارتفاع و 116 متر عرض داشته و در زمینی به مساحت 75 هکتار ساخته شده است، دارای 321 اتاق از جمله 40 سوئیت، 37 ویلا سوئیت بوده و با بودجه ای به مبلغ 1.5 میلیارد دلار ساخته شده است. / کوکا











 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

معمار_ایرانی

عضو جدید
هتـلی از یـــخ

هتـلی از یـــخ

هتـلی از یـــخ


هتـلی متـفاوت و جـالب ساختـه شـده از یـــخ !

یــخ، هر چند در زمستان چندان طرفدار ندارد اما دستاوردی برای ساخت یک هتل زیبا و شگفت انگیز در استان کبک (کانادا) است که این هتل علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های اصلی کانادا در فصل زمستان بشمار می رود، در طول زمستان بیش از نیم میلیون توریست را به خود جذب می کند.

این هتل در محیطی حدود سه هزار متر مربع و با استفاده از 15 هزار تن برف و بیش از 500 هزار تن یخ تشکیل شده و با توجه به اینکه مصالح بکار رفته در این هتل یخ و برف هستند هر ساله با آغاز زمستان طراحی این هتل را تغییر می دهند که بیش از یکماه زمان لازم دارد. این هتل دارای 40 اتاق است که با دکوراسیون کاملا یخی ساخته شده اند. از دیوارها و مجسمه های حک شده بر روی آنها، ستون ها و قوس سقف ها، لوسترهای خیره کننده گرفته تا مبلمان و تختخواب ها همه از یخ درست شده اند.

این هتل یخی که امروزه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند در واقع یک نمایشگاه است. زیبایی‌ها در این هتل که همگی با یخ خلق شده‌اند دیدنی است و گردشگران در دمای زیر صفر درجه در کیسه خواب‌های خود و همینطور تشک های گرم با پوست گوزن شمالی شب را به صبح می رسانند. علاوه بر این امکانات دیگری از قبیل : چند رستوران و کافی شاپ، سالن سینما، موزه و یک گالری هنری با مجسمه های یخی، کلیسایی کوچک برای مراسم عروسی، حمام آبگرم و سونا حتی شومینه در این هتل به چشم می خورند. جهت اطلاع شما دوستان عزیز پرشین استار از جمله جاذبه های دیگر برای مهمانان این هتل عجیب اینست که افراد ساکن در آن می‌توانند روزها در اطراف آن به اسکیت روی یخ و حتی بکمک سگ ها به سورتمه سواری بپردازند که آن هم خالی از لطف نیست.

اینگونه هتل‌های یخی که در سوئد نیز وجود دارد با الگوی خانه‌های اسکیموها و از آب رودخانه‌ها ساخته می‌شوند. طرح اولیه این هتل‌ها از روی خانه‌های اسکیموها که طراحی آسانی هم دارند به فکر سازندگان آن رسید. برای ساخت اتاق این هتل‌ها، مقادیر زیادی آب رودخانه‌ها را به شکل یخ در آورده و طرح اتاق‌های هتل را به آنها می‌دهند. ساخت این هتل‌ها ممکن است تنها ۵ یا ۶ هفته به طول بینجامد اما وقتی بهار از را می‌رسد این اتاق‌های یخ زده، آب می‌شوند تا زمستان سال بعد که بار دیگر بنا شوند. بیشترین مکان‌هایی که هتل‌های یخی در آنجا بنا می‌شوند مناطق دور افتاده است که ساخت هتل‌های بزرگ به صرفه نیست. از سوی دیگر گردشگران دیگر برای صرف تعطیلاتشان به دنبال مکان‌های شلوغ نیستند و ساخت این هتل‌ها با جذابیتی که دارد می‌تواند آنها را حتی در فصل سرما به دل طبیعت بکشاند. گفتنی است اولین هتل یخی در سوئد و در کنار رودخانه "تورن" بنا شد که این شیوه جذب توریسم بعنوان یکی از ابتکارات سوئدی ها بشمار می رود.


 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا