هتل ها Hotels

وضعیت
موضوع بسته شده است.

ronak/64

عضو جدید
هتلی مجلل بر فراز آسمان

هتلی مجلل بر فراز آسمان

مهندسان در تازه‌ترین دستاورد خود، هتلی مجلل در آسمان طراحی کرده‌اند. این هتل، یک کشتی هوایی عمودی و مجهز است که کاملا از زمین جداست و می‌تواند بدون هر آلودگی مسافرانش را به مکان‌های متفاوت دنیا ببرد.
روی عرشه هوانورد: یک شرکت طراحی انگلیسی به نام سیمورپاول نسخه خیال‌انگیزی از هتل‌های هوایی در آینده را ارائه کرده است، یک کشتی هوایی عمودی که با هیدروژن در هوا معلق نگاه داشته می‌شود و اترژی خود را از تابش خورشید تامین می‌کند. شرکت بزرگ کره‌ای سامسونگ از طراحان این هتل هوایی خواسته تا به دقت روی ایده این بالون لوکس کار کنند.





صبحانه در میان ابرها: مسافران این هوانورد می‌توانند برای صبحانه در آشپزخانه‌های خود گرد هم آیند که دیدی باز به مناظر بیرون دارد. این بالون لوکس یک پیشخوان صرف نوشیدنی،‌ محل استراحت،‌ چهار آپارتمان دوبلکس و یک پنت‌هاوس و همچنین پنج آپارتمان کوچک‌تر دارد.





استخر مهتاب: در استخر مهتاب، مسافران هوانورد می‌توانند از مناظر بیرون در زیر پایشان لذت ببرند و یا به عرشه بالایی بروند و در هوای آزاد قدمی بزنند.




منظره آسمان هنگام غروب: این هوانورد بی‌نظیر به مسافرانش امکان می‌دهد که هنگام غروب بنشینند و منظره‌ای را تماشا نمایند که متفاوت از زمین است و شاید بتوان گفت چندان هم بی‌شباهت به منظره‌ای از یک دنیای بیگانه نیست. در حالی که هوانورد با سرعت 100 تا 150 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند،‌ 14 خدمه به نیازهای مسافرین رسیدگی خواهند کرد.



پرواز در آسمان شب: تا سال 2015/ 1394 ممکن است این هوانورد به شهرهایی مثل هنگ‌کنگ راه یافته باشد. 6 نفر می‌توانند با همکاری هم و کار کردن نوبتی این هوانورد را تنها در 37 ساعت از لندن به نیویورک ببرند و یا آن را تنها در 90 ساعت از لس‌آنجلس کالیفرنیا به شانگهای چین برسانند.




منبع:www.iranvij.com
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
“هتل – کشتی” برای بقا در هنگام زلزله

“هتل – کشتی” برای بقا در هنگام زلزله

“هتل – کشتی” برای بقا در هنگام زلزله

شرکت معماری روسی “رمی استدیو” طرح ساخت زیست-کره ای را ارائه کرده است که می تواند بر روی آب نیز معلق شده و در برابر شرایط دشوار و متغیر اقیانوسی و زمینی کاملا مقاوم باشد

این هتل-کشتی به گونه ای طراحی شده تا بتواند در برابر طوفانها، امواج جزر و مدی و بالا رفتن سطح آب اقیانوسها در کنار پدیده های مخربی از قبیل زلزله و دیگر فجایع طبیعی از خود مقاومت نشان دهد
این هتل می تواند بر روی آب نیز شناور شده و بر روی سطح آب با عملکردی کاملا مستقلانه محیطی پایدار و پاک و سبز را برای مهمانان و ساکنان خود فراهم خواهد آورد، ساکنانی که احتمالا هرگز نباید این هتل را ترک کنند!

این طرح که معماری آن از صدفها الهام گرفته شده است از یک سیستم ویژه تحمل بار برخوردار است که با توزیع متناسب وزن آن را در برابر زمین لرزه ها مقاوم می کند، در حالی که چارچوبهای از پیش ساخته شده امکان ساختن سریع و ساده این ساختمانهای صدفی شکل را فراهم خواهد آورد.
باغهای داخلی این ساختمانها با ایجاد فضای گلخانه ای و ذخیره کافی نور روز به منظور مصرف در اتاقهای این هتل مناظر شگفت انگیزی را برای ساکنین به وجود می آورد. در ساخت این هتل از سلولهای خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و پنجره های خود تمیز شونده نیز استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش گیزمگ، جدا از ویژگی های سبز این هتل، به نظر می آید طراحی شگفت انگیز آن از فیلمهای علمی تخیلی برگرفته شده است و از آنجایی که شرکت “رمی استدیو” این طرح را با همکاری اتحادیه بین المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه “معماری برای بقا در هنگام فجایع طبیعی” ارائه کرده است، امید می رود رو به وخامت گذاشتن گرمای جهانی به حدی نرسد که بشر به استفاده از چنین هتلهایی نیاز پیدا کند.

منبع:http://www.dezdokht.com/?p=4102
 

omran1

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هتل شگفت‌انگیز؛ معلق روی آب + تصاویر

هتل شگفت‌انگیز؛ معلق روی آب + تصاویر

هتل شگفت‌انگیز؛ معلق روی آب + تصاویر

جدا از ویژگی های سبز این هتل، به نظر می آید طراحی شگفت انگیز آن از فیلمهای علمی تخیلی برگرفته شده است و از آنجایی كه شركت "رمی استدیو" این طرح را با همكاری اتحادیه بین المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه "معماری برای بقا در هنگام فجایع طبیعی" ارائه كرده است، امید می رود رو به وخامت گذاشتن گرمای جهانی به حدی نرسد كه بشر به استفاده از چنین هتلهایی نیاز پیدا كند.
شركت معماری روسی "رمی استدیو" طرح ساخت زیست-كره ای را ارائه كرده است كه می تواند بر روی آب نیز معلق شده و در برابر شرایط دشوار و متغیر اقیانوسی و زمینی كاملا مقاوم باشد.

به گزارش مهر؛ این هتل-كشتی به گونه ای طراحی شده تا بتواند در برابر طوفانها، امواج جزر و مدی و بالا رفتن سطح آب اقیانوسها در كنار پدیده های مخربی از قبیل زلزله و دیگر فجایع طبیعی از خود مقاومت نشان دهد.

این هتل می تواند بر روی آب نیز شناور شده و بر روی سطح آب با عملكردی كاملا مستقلانه محیطی پایدار و پاك و سبز را برای مهمانان و ساكنان خود فراهم خواهد آورد، ساكنانی كه احتمالا هرگز نباید این هتل را ترك كنند!

این طرح كه معماری آن از صدفها الهام گرفته شده است از یك سیستم ویژه تحمل بار برخوردار است كه با توزیع متناسب وزن آن را در برابر زمین لرزه ها مقاوم می كند، در حالی كه چارچوبهای از پیش ساخته شده امكان ساختن سریع و ساده این ساختمانهای صدفی شكل را فراهم خواهد آورد.

باغهای داخلی این ساختمانها با ایجاد فضای گلخانه ای و ذخیره كافی نور روز به منظور مصرف در اتاقهای این هتل مناظر شگفت انگیزی را برای ساكنین به وجود می آورد. در ساخت این هتل از سلولهای خورشیدی، سیستم جمع آوری آب باران و پنجره های خود تمیز شونده نیز استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش گیزمگ، جدا از ویژگی های سبز این هتل، به نظر می آید طراحی شگفت انگیز آن از فیلمهای علمی تخیلی برگرفته شده است و از آنجایی كه شركت "رمی استدیو" این طرح را با همكاری اتحادیه بین المللی معماری و به عنوان بخشی از برنامه "معماری برای بقا در هنگام فجایع طبیعی" ارائه كرده است، امید می رود رو به وخامت گذاشتن گرمای جهانی به حدی نرسد كه بشر به استفاده از چنین هتلهایی نیاز پیدا كند.


ayandenews.com
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل هلیکس دبی

هتل هلیکس دبی

شرکت لیزر فعالیت خود را از سال ۱۹۸۹ شروع کرده اند و علاوه بر فعالیت در تمامی حوزه های معماری و شهرسازی به خصوص در عرصه معماری دیجیتال و معماری رسانه ای شناخته شده هستند. موسس و مدیر این شرکت “توماس لیسر” معماری آلمانی است. وی بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۶ در دفتر کاری پیتر آیزنمن در پروژه هایی چون موزه دیوار برلین و مرکز هنری وکسنر همکاری کرده است.
همچنین وی همکار ژاک دریدا در پارک دلاویلت پاریس بوده است. در پرونده کاری آنها جوایز و تالیفات بسیاری از سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به چشم می خورد. دفتر کاری آنها در شهر کلن آلمان و نیویورک آمریکا قرار دارد.صفحات نمای هتل جدید توسط گروهی با نام SMIT تولید شده است که استفاده از منابع طبیعی را اساس طراحی های خود قرار داده اند.طراحان با ارائه طرحی ابتکاری به منظور احداث یک هتل در دبی منابعی مانند آب دریا، باد و نور خورشید را برای تامین انرژی این ساختمان.
امکان استفاده از منابع طبیعی انرژی در ساخت ساختمانهای جدید یکی از گزینه هایی است که طی سالهای جدید توجه مهندسان و شرکتهای معماری و طراحی را به خود جلب کرده است.
شرکت لیزر یکی از شرکتهایی است که قصد دارد هتل ۵ ستاره ای را با داشتن این خصوصیت در دبی بنا کند. این ساختمان با داشتن طرحی مارپیچی از نور روز و هوای ساحلی بهره کافی را خواهد برد. در عین حال نمای این بنا از صفحات پلی اتیلینی پوشش داده خواهد شد تا امکان جذب و استفاده از انرژی خورشید و باد برای تامین انرژی هتل فراهم شود.
این هتل با نام هلیکس در کناره سواحل خلیج فارس بنا خواهد شد. هلیکس از ۲۰۸ اتاق برخوردار است که هر یکی از این اتاقها به دلیل شکل خاص و نامتوازن هتل از منظره متفاوتی بهره مند خواهد بود. دمای داخلی ساختمان با استفاده از در شیشه ای خودکار و آبشاری که آب آن از دریا تامین می شود تنظیم شده و خنک باقی خواهد ماند.
صفحات نمای هتل جدید توسط گروهی با نام SMIT تولید شده است که استفاده از منابع طبیعی را اساس طراحی های خود قرار داده اند. این پوشش از سیستمی آجر مانند تشکیل شده است. هر یک از آجرها دارای ۵ برگه خورشیدی به همراه یک هسته ژنراتور است.
تعداد زیادی از این آجرها با استفاده از PV و جوهرهای هادی به صورت لایه ای یکپارچه به یکدیگر اتصال یافته اند. این لایه ها ۱۰۰ درصد قابل بازیافت بوده و در رنگها و میزان شفافیت متفاوت در این ساختمان و به منظور تامین انرژی آن مورد استفاده قرار گرفته اند.
سطوح متفاوت شفافیت در این لایه ها می تواند میزان ذخیره حرارت، تبدیل نور و همچنین نمای ساختمان را بهبود بخشد.
.
.
.

هتل سافیتل
: در شهر توکیو بنا شده است.در طراحی این هتل از طبیعت الهام گرفته شده است.این هتل مانند یک درخت کاج کریسمس سفید رنگ از دل خاک بیرون آمده است.
این ساختمان علاوه بر شباهت به درخت کاج به برج مراقبت هم شبیه است.نکته قابل توجه و البته ناراحت کننده در این سازه این است که یک طرف آن کاملا بدون پنجره است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل ریوگیونگ

هتل ریوگیونگ

بخاطر عقاید و طرز تفکر رهبران کره شمالی، کیم جونگ ایل (Kim Jong-il) و پدرش کیم ایل سونگ (Kim Il-sung) کره به کشوری به شدت انزواطلب ، ناسیونالیست و توتالیتر تبدیل شده است .
علیرغم اینکه این کشور یکی از فقیرترین کشورهای جهان بشمار میرود ، ولی رهبران کمونیست آن از هر راهی به دنبال کسب افتخار و خودنمایی در برابر چشمان جهانیان هستند.جمهوری دموکراتیک خلق کره همچنین یکی از مرموزترین و پنهانکارترین کشورهای جهان بشمار میرود ، بطوری که تماس با یک فرد خارجی میتواند به قیمت زندان و یا حتی بدتر ، برای یک شهروند کره ای تمام شود . ولی تنها یک حقیقت شرم آور برای دولت کره شمالی غیرقابل مخفی کردن است و آن چیزی نیست جز : “هتل ریوگیونگ” (Ryugyong Hotel) واقع در محله پوتونگ شهر پیونگ یانگ . این هتل غیرقابل پنهان کردن است چون بنای عظیمی است با ۱۰۵ طبقه که بر کل شهر احاطه دارد ، مایه آبروریزی است چون یک شکست تمام عیار مهندسی ، خالی از سکنه ، مخروبه و همچون تمسخری است برای تمام شهروندان مغرور کره ای .
داستان این هتل به سال ۱۹۸۷ برمیگردد ، وقتی که دولت کره شمالی ساخت این بنا را با هزینه تخمینی ۷۵۰ میلیون دلار ، یعنی ۲% کل تولید ناخالص ملی این کشور آغاز کرد ( در مقایسه با ۲% تولید ناخالص ملی آمریکا که ۲۲۰ میلیارد دلار است) .ساخت این هتل جوابی بود به ساخت آسمانخراشهای دیگر آسیا بالاخص ، آسمانخراش هتل استمفورد که توسط کره جنوبی در سنگاپور ساخته میشد . کره ای ها انتظار داشتند ساخت این آسمانخراش-هتل ، به عنوان اولین قدم پای سرمایه گذاران غربی را به کشورشان باز کند. دولت کره شمالی آنقدر به این پروژه افتخار میکرد که حتی قبل از اینکه پروژه آغاز شود، آن را به تمام نقشه های رسمی شهر افزود و قبل از اینکه پروژه به نیمه برسد تمبرهای پستی آن را منتشر کرد .
هتل هرمی شکل ریوگیونگ ۳۳۰ متر ارتفاع داشت و قرار بود ۳۰۰۰ اتاق و ۷ رستوران چرخان داشته باشد و در کل ۳۶۰ هزار متر مربع مساحت داشت . در صورت اتمام بلندترین هتل جهان و هفتمین ساختمان بلند جهان لقب میگرفت ، همچنین اولین ساختمان با بیش از ۱۰۰ طبقه خارج از آمریکا .
در برنامه زمانبندی قرار بود هتل برای فستیوال جوانان و دانش آموزان ، در ماه ژوئن ۱۹۸۹ افتتاح شود ولی مشکلاتی در ارتباط با نقشه ها و مصالح ساختمانی آن را به تاخیر انداخت و در سال ۱۹۹۲ هم کاملاً متوقف شد . بدنه ساختمان تکمیل شده ولی برای سکونت امن تشخیص داده نشده است . هیچ پنجره ، لوله کشی و اتصالاتی در آن بکار نرفته . در ساخت پی ساختمان از بتن بسیار نامرغوبی استفاده شده است که باعث شده تنها با بازسازی و تعمیر مجدد ساختمان بتواند احیا شود . به گزارش شبکه ABC در مقاطعی ، قسمتهایی از این بنا شروع به ریزش کرده بود .
بنای یادبود نمایی از هتل ریوگیونگ
دولت کره شمالی هنوز به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی است تا با صرف هزینه ای نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار بتواند بنای هتل را به پایان برساند . ولی با سیاستهای سختگیرانه کره شمالی در ارتباط با توریسم و اجازه ورود سالانه تنها ۱۳۰ هزار نفر توریست که تقریباً هیچکدام هم به پیونگ یانگ نمی آیند ، این امر بسیار مشکل بنظر میرسد .
 

احمد رحماني

عضو جدید
عجيب ترين هتلها

عجيب ترين هتلها

عجيب‌ترين‌ها، بلندترين‌ها، بزرگ‌ترين‌ها‎ ‎‎‏ :‏‎ ‎

‏‏هرچند هتل‌ها ابزاري براي تسهيل سفر و
‎ ‎گردشگري‌اند، ولي خود نيز جزو ‏عوامل جذب توريست مي‌توانند باشند؛ هتل‌هايي عجيب و‎ ‎جذاب كه توجه هر ‏گردشگري را به خود جلب مي‌كنند.

شهرت از طریق میزبانی افراد معروف
تعدادي از هتل‌ها، شهرت خود را از طريق سنت و ميزباني از افراد معروف و خاص به‌دست
‎ ‎آورده‌اند. مثلا هتل سي‌سي لينهف آلمان، شهرت خود را از طريق ميزباني كنفرانس ‏معروف ‏«پستدام» ‏‎ ‎ در جنگ جهاني دوم در سال 1945 ميلادي به‌دست آورد.

شهرت با ميزبانی جشنواره‌های‎ ‎جهانی‎ ‎ ‎
هتل‌هايي نيز از طريق فيلم‌ها شهرت يافته‌اند
. مثلا «گراندهتل اروپا» در سن‌پترزبورگ ‏ روسيه به‌دليل اقامت «جيمز باند» ـ بازيگر ـ‎ ‎براي ايفاي نقش در فيلم Blockbuster Goldeney مشهور شد.

‎ ‎ ‎
هتل‌هايی نيز مانند
Carlton و Martinez نيز كه‎ ‎هتل‌های مربوط به جشنوارهی فيلم كن ‏هستند، در طول اجراي مراسم‌های اين جشنواره در‎ ‎فرانسه شهرت جهانی يافتند.
تعدادي از هتل‌ها به‌دليل ويژگي‌هاي عجيب و خاص در
‎ ‎شرايط اقامتي خود و نيز محيط ‏خاص شهرت جهاني دارند.

هتل ـ خانه‌ی درختی‎‎
تعدادی از هتل‌ها مانند هتل درختی كاستاريكا و هتل‏
درختي «پارك ملي آبردار» در كنيا از طريق استفاده از درختان ‏به‌عنوان عناصر اساسي‎ ‎ساخت هتل شهرت جهانی دارند. هتل «بايرام» شهر اليمپوس تركيه نيز از نوع درختی است.

هتل‌های غاری‎‎
هتل
Desert Cave Hotel در جنوب استراليا و نيز هتل Cuevas Pedro Antonio de Alarcon در اسپانيا كه به نام يك نويسنده‌ی ‏معروف‎ ‎نام‌گذاري شده است و نيز چند هتل در تركيه به‌دليل ساخته شدن ‏در غارهاي طبيعی و‎ ‎داشتن اتاق‌هايی در زيرزمين معروف‌اند.

هتل كپسولی
هتل‌های كپسولی نوعی هتل‌های اقتصادی هستند كه در
‎ ‎كشور ژاپن شهرت دارند.

هتل‌های يخی و برفی‏ ‎‎
هتل‌هاي يخی مانند هتل‌هاي يخی در سوئد، بهار هر
‎ ‎سال آب مي‌شوند و دوباره هر زمستان ساخته مي‌شوند. هتل برفی ماموت نيز در فنلاند در ميان ديواره‌های‎ ‎قلعه‌ی برفي Kmi كه بزرگ‌ترين قلعه‌ی برفي جهان است، ‏ساخته شده است. دكوراسيون و‎ ‎مجسمه‌های داخل اين هتل همه از برف و يخ ساخته شده‌اند.

هتل‌های زير آبی‎ ‎‎
تنها هتل زير آبی كه يك اتاق در زير آب دارد،‌ در‏
‎ ‎سال 2005 با عنوان‏ utter Inn در سوئد ساخته شد.
پروژه‌ي بلندپروازانه‌ي ساخت هتل «هيدروپليس» در
‎ ‎دوبي با 220 سويت كه همه‌ي آن‌ها در كف خليج نيلگون ‏فارس در عمق 20 متري واقع‎ ‎مي‌شوند نيز به ساخت يك هتل بزرگ زير آبي مي‌انجامد.
در معماري اين هتل از دو عمارت استفاده مي‌شود كه
‎ ‎از طريق يك تونل در زير آب به يكديگر متصل مي‌شوند و ‏از مواد شفاف مانند شيشه و‎ ‎اكريليك ساخته خواهند شد.

هتل‌های عجيب ديگر
‎ ‎

هتل بزرگ داريوش :
‎ ‎در جزيره‌ي كيش‎ ‎در ايران با الهام از عناصر گنجينه‌ي پرسپوليس (تخت جمشيد) ـ از آثار بزرگ تاريخي‎ ‎ثبت‌شده در ميراث جهاني ـ ساخته شده است.

هتل برج العرب :
‎ ‎در دوبي كه روي يك‎ ‎جزيره‌ي مصنوعي به‌صورت يك قايق شناور ساخته شده است.

هتل
Rager Center :كه در گذشته به‎ ‎نام Sky Dome (قصر‌ آسمان‌ها) معروف بود، در تورنتوي ‌كانادا قرار دارد. اين عمارت‎ ‎تنها ‏هتلي است كه به يك استاديوم متصل شده است و 70 اتاق دارد‏

بلندترين هتل جهان
‎ ‎‎

بلندترين هتل جهان، هتل برج العرب دوبي با ارتفاع
280 متر است كه به‌زودي به‌دليل ‏ساخته شدن هتل Rose Rotana Suits كه قرار است،‎ ‎ارتفاع 333 متري داشته باشد، ‏ديگر ركورددار نخواهد بود.
هتل آسمان بايكوك در شهر بانكوك تايلند نيز
‎ ‎ارتفاعي حدود 309 متر دارد؛ اما اتاق‌هاي ‏اين هتل تا بالاترين طبقات آن وجود‎ ‎ندارند. به همين دليل، اين هتل ركورددار بلندترين هتل ‏جهان نيست.

بزرگ‌ترين هتل‌هاي
‎ ‎جهان‎ ‎
بزرگ‌ترين هتل جهان، هتل
MGM Grand Las Vegas است؛‎ ‎اين هتل در ايالت نوادا در ‏ايالت متحده‌ي آمريكا واقع شده است و در مجموع 6276 اتاق‏‎ ‎دارد.
هتل بزرگ ديگري كه در سال 2006 در كتاب ركورد گينس‏
‎ ‎ثبت شد،‌ هتلي در مالزي است ‏كه در مجموع 6118 اتاق دارد
پيش از ثبت اين هتل در فهرست ركوردها، كتاب گينس
‎ ‎هتل MGM Grand Las Vegas را با ‏‏5005 اتاق به‌عنوان بزرگ‌ترين هتل جهان ثبت كرده‎ ‎بود. همچنين اكنون تعداد تخت‌هاي هتل‌هاي ايران 198هزار‎ ‎تخت است.


قديمي‌ترين هتل‌هاي
‎ ‎جهان‎ ‎
براساس كتاب ركوردهاي جهان گينس، قديمي‌ترين هتل
‎ ‎جهان كه هنوز كاربري گردشگري ‏دارد، هتل Hoshi Ryo Kan در ژاپن است كه در سال 717‏‎ ‎ميلادي ساخته شده است.
 

Rohallah.7

عضو جدید
هتل قوطی کبریتی!!!

هتل قوطی کبریتی!!!


اگر اهل مسافرتهای طولانی باشید حتما تا به حال این سوال را از خود پرسیده اید که چگونه می توان در یک محیط پر سر و صدا مانند سالن فرودگاه استراحت کرد؟ بسیاری از شماها تا به حاال مجبور بوده اید فاصله بین دو پرواز را در سالن فرودگاه سپری کنید و حتما برای تان خجالت آور بوده که در یک سالن عمومی چرت کوچکی بزنید؟ و به هر حال این شرایط براستان سخت بوده است . این دغدغه مسافران دلیلی برای ابداع کابین خواب توسط یک گروه طراحی معماری روسی شد. همان طور که در تصویر می بینید این جعبه کمی بزرگتر از کیوسک تلفن است، اما خوشبختانه تلفنی در آن وجود ندارد.


‎این کابین در ابعاد ۲×۱٫۴۰×۲٫۳۰ متر و برای استفاده مسافرین در ایستگاه های قطار، فرودگاه طراحی شده و درون آن یک تخت خواب وجود دارد که ملحفه های آن به وسیله یک غلطک نقاله مانند عوض می شوند. همچنین این کابین خواب مجهز به سیستم وای-فای، تلویزیون ال سی دی و پریز هایی برای شارژ لپ تاپ، گوشی های موبایل و نیز سایر وسایل قابل حمل برقی است. در طراحی کابین قفسه ای برای نگهداری وسایلی که با خود حمل می کنیم نیز وجود دارد. برای کسانی که حتی آخرین لحظات قبل از خواب هم نمی توانند از لپ تاپ شان جدا شوند، یک میز کوچک درست بالای تخت خواب تعبیه شده است‫.‬


برای خوابیدن در این کابین ها تنها کافی است به مسئول آنها در فرودگاه مراجعه کرده و با پرداخت شارژ آن ‫(‬که حداقل باید ۱۵ دقیقه باشد‫)‬ کلید الکترونیکی این خوابگاه امن و راحت را تحویل بگیرید‫.‬ هنوز معلوم نیست که هزینه استفاده از این تخت خواب ها چقدر خواهد بود، اما به جای اینکه به قیمت فکر کنید بهتر است به این سوال جواب دهید که‫:‬ برای یک خواب راحت و بی دردسر در سالن فرودگاه چقدر حاضرید خرج کنید‫؟!!


خوشبختانه ساعت زنگ دار خوبی هم درون کابین قرار داده شده که کابوس از دست دادن پرواز را از بین می برد. البته تا چندی پیش این طرح به صورت یک ایده بود، اما به تازگی در فرودگاه دبی بین ۵۰ تا ۷۰ کابین خواب در حال نصب است تا به خیال پردازی های طراحان روسی رنگ واقعیت بزنند.‬



 

بوکانی

کاربر فعال
12 هتل عجیب و نامتعارف در سرتاسر دنیا




در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه show picture را بزنید



بسیاری از گردشگران حاضرند تجربه های عجیب و غریبی در طول سفر خود در هتلهای مختلف داشته باشند .هتلهایی که شاید فرم و مکان آنها خیلی متعارف نباشد .برای اقامت در خیلی از این هتلها هزینه های گزافی نیز باید پرداخت اما گردشگران حاضرند در قبال این تجربه ها این هزینه را متقبل شوند . به 12 نمونه از این هتلهای جالب و جدید در سرتاسر دنیا توجه نمایید .
1-هتل شناور در آب در سوئد






2- هتل شنی در ایالات متحده




3-هتل جنگلی در مکزیک





4-هتل یخی در کانادا




5-هتل سلولی در ژاپن




6-هتل کپسولی در هلند




7-هتل غار در ترکیه




8-هتل هواپیما در سوئد




9-هتل درختی در هند




10-هتل زندان در آلمان




11-هتل زیر آب در فیجی




12-هتل لوله ای در استرالیا





امیدواریم شما هم یک شب اقامت در این هتلها را تجربه نمایید.



 

ox_man_2007

عضو جدید
هتل شراتون،برنده جایزه معماری ساحلی

هتل شراتون،برنده جایزه معماری ساحلی

هتل مجلل شراتون در شهر شنزن کشور چین واقع شده است.
هتل مجلل شراتون در شهر شنزن کشور چین واقع شده است.
این هتل توسط "Terry Farrel" طراحی شده است. این هتل به صورت مدرن طراخی شده است و شامل 368 اتاق، سالن کنفرانس، سالن برگزاری نمایشگاه، رستوران، کلینیک درمانی، استخر، سالن ورزشی و مرکز تناسب اندام و همچنین دو ویلای لوکس خصوصی می باشد.

هتل دمیشا موفق به کسب جایزه بهترین طرح معماری ساحلی در کشور چین شده است و توسط گروه بین المللی هتل های زنجیره ای شرایتون، مدیریت میشود. این هتل به صورت شمالی-جنوبی طراحی شده است. اگر به شکل این هتل توجه کنید، متوجه انحنای قابل ملاحظه ای در آن می شوید، این انحناء از اژدهای سنتی چین الگوبرداری شده است و با هدف ایجاد دید مناسب از تمامی اتاق ها به سمت اقیانوس،طراحی شده است.



فرم ساختمان، طراحی و پیوستگی اجزاء از یک شکل مواج و سیال پیروی می کند که زاویه قائمه ندارد که این طرح از توپوگرافی امواج الگوبرداری شده است.



اتاق های این هتل دارای شیشه های 5 متری و نمایی بسیار زیبا از اقیانوس است. هر یک از اتاق ها 45 متر مربع می باشد و دارای یک تراس با دو متر عرض می باشند. در بدنه سازه، یک فضای خالی به عنوان یک فضای باز سرپوشیده طراحی شده است که تحرک هوا و نفوذپذیری را از طریق سایت و گوشه های دنباله به سمت پایین ممکن میسازد. یکی از زیباترین نقاط این هتل، لابی ورودی آن می باشد، این مکان، یک صدف با ساختار هندسی غیر خطی به طول 50 متر و ارتفاع 35 متر می باشد. لابی ورودی هتل دارای ساختار گنبدی می باشد و هیچگونه ستونی در داخل این بخش بکار نرفته است.














منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

marali_64

عضو جدید
هتل دیدنی Auberge Du Soleil در آمریکا

هتل دیدنی Auberge Du Soleil در آمریکا

Auberge Du Soleil - Rutherford, CA, United States
















 

marali_64

عضو جدید
عکسهای یکی از رومانتیک ترین هتل های دنیا(La Casa Que Canta) در مکزیک

عکسهای یکی از رومانتیک ترین هتل های دنیا(La Casa Que Canta) در مکزیک

The World's Most Romantic Hotels

La Casa Que Canta — Playa La Ropa, Mexico



























 

designer.Ali

عضو جدید
هتل چوبی WISA

هتل چوبی WISA

هتل چوبی WISA

مـنـــــــبـع : www.architecturelab.com


طرح چوبی هتل WISA بنایی معاصر است که در محلی به نام والکوساری (Valkossari ) در سال 2009 استقرار یافت. این بنا می تواند برای تعداد اندکی از مردم اقامت شبانه را تامین نماید اما برای کاربری یک هتل معمول طراحی نشده است. اولین چیزی که چشم را می گیرد آتریومی در مرکز است. شاخه های درخت کاج بلند درهم پیچیده ای که نیمی از پاسیو را پوشانده است داربستی را می سازد که ذهن را بر می انگیزاند. داربست ساختمان را در برابر باد محافظت می کند و اشعه های بلند نور شمالی خورشید را به داخل حیاط ***** می کند. بازی جذاب نور و سایه در طول روز می تواند مشاهده شود، مثل نور درخشان صبح که به تدریج تبدیل به قرمزی برافروخته می شود. معماری چوبی برجسته ی آن ، از آن سرپناهی زنده می سازد. کف درخت کاج با زیبایی لطیف درخت غان شمالی کامل می شود. دیوار ها و سقف با تخته های سه لایی زیبا و با دوام درخت غان قاب بندی می شوند. نور از هر دو انتهای سرپناه سرزنده از میان کف به سقف می آید و پنجره هایی که فضای داخلی را روشن می کند. شما از اتاق خواب می توانید طلوع خورشید و دریا را تحسین کنید درحالیکه دید از پهنه ای طولانی بر روی شهر و غروب خورشید باز می شود. طراحان آن پیتا لیندا اوتیلا ( Pieta-Linda Auttila) ایده یشان را اینگونه توصیف می کنند : در ابتدا دریای خروشان بود . بادهای قدرتمندی که از عمق توده ای چوبی برخواسته بودند و قبلا توسط آب دریا سیاه شده بودند و به سمت صخره ای پرتاب شده بودند. نیروی ضربه چوب را از وسط شکسته بود. قسمت درهم پیچیده ، که به باریکه هایی در وسط چوب تبدیل شده بودند ، داربست ها و سرپناه آتریوم هتل را شکل می دهد. همانند پایانی ناگسستنی آنها در این اقامتگاه ها هستند. رنگ تیره خارج و رنگ روشن داخل طراحی هتل WSIA همینطور نمایانگر توده ای از چوب شکسته است. زمانیکه سطح تیره ی توده شکسته می شود ، سبکی اصیل چوب بر روی نور می آید.

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA

طرح چوبی هتل WISA
 

designer.Ali

عضو جدید
هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com


این هتل پویا و 436 اتاقه در کنار فرودگاه Malpensa – میلان – قرار گرفته و دارای یک پوسته گرد می باشد که به هفت قسمت تقسیم و توسط شرکت ایتالیایی King Roseli Architetti طراحی شده . سالن کنفرانس و هتل فرودگاه The Sheraton Milan Malpensa دارای یک پوسته پیوسته از فایبر گلاس است که در اطراف یک سری قوس های فولادی پیچیده شده و به ساختمان ظاهری منحنی شکل می دهد . پنجره های هتل به صورتی قرار گرفته اند که از هر گونه دید مستقیم به اتاق ها از فرودگاه مجاور اجتناب می کنند . لابی هتل توسط یک سقف بافته شده ، تعریف می شود که در کف ساختار با سنگهای مرمر براق منعکس می شود .

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا

هتل شراتون میلان ملپنسا ، ایتالیا
 

designer.Ali

عضو جدید
هتل دو فصل؛ روایت درون گرایانه ی استراتژی حفره

هتل دو فصل؛ روایت درون گرایانه ی استراتژی حفره

هتل دو فصل؛ روایت درون گرایانه ی استراتژی حفره

مـنـــــــبـع : http://design-daily.com/2010/09/undulating-green-roofed-hotel-opens-in-norway/


اخيرا گروه معماري JDS از افتتاح اخرين پروژه ي باشكوه خود خبر داد.هتل دو فصل Two Seasons در مركز استاوانگر Stavanger در نروژ قرار دارد كه از بالا تقريبا شبيه به طرح ها و ترسیمات ی ام سی اشر M.C.Escher است. ساختمان مربع شكلي كه به وسيله ي بام باغ مواج خود برجستگي جذابي پيدا كرده است كه به سوي بخشي تاريخی شهر افول کرده و در سوی دیگر با حرکتی دراماتیک اوج می گید تا از فاصله ي دور بتوان طبقه نهم اپارتمان را ديد . اين هتل جديد داراي 194 اتاق و بر روي گاراژ ماشين كه در ان جا وجود داشته ساخته شده است. چولين دي اسميت برنده ي مسابقات طراحي هتل هاي ازاد سال 2008 كه در تابستان به پايان رسيد، بود. اين هتل مواج به طور منحصر به فردي بر روي گاراژ موجود ساخته شده است .فرم مواج گاراژ كمك بسياري به تعيين ريخت نهائي هتل كرده است. اسانسور هتل 6 طبقه در بالاي ساختمان گاراژ داراي مزيتي براي حفظ حريم مهمان هاي هتل مي باشد. در حال حاضر مكاني كه در طبقه همكف هتل و همسطح با خيابان قرار دارد شامل : فروشگاه ، رستوران، كافه و لابي هتل مي باشد.بر روي بام هتل Two Seasons نواري از فضاي سبزي است كه همانند فرازو نشيب تاريخ به سمت پايين فرو ميرود وسپس به سوي بلند ترين قسمت اپارتمان و نزديك به برج ها بالا ميرود و به ان متصل مي شود. بر روي بام باغ هتل عايقكاري فوق العاده و سیستم دفع اب سطحي براي حفاظت ناشي از بارندگي براي هتل ، حياط دروني و فضاي كشيده ي باغچه و نورافكن هاي زيادي براي روشنايي اتاق هاي داخلي هتل ميسر شده است. میهمانان می توانند با قدم زدن بر روی سقف از هوای تازه استفاده کنند، حیاط مرکزی و باغ مرکزی درون حجم اصلی نور زیادی را به اتاق های جبهه ی داخلی هتل منتقل می سازد.

نماي هتل از ديد انسان

-

-

-

-

 

designer.Ali

عضو جدید
هتل کلیما؛ بیانی پایدار از روح مکان

هتل کلیما؛ بیانی پایدار از روح مکان

هتل کلیما؛ بیانی پایدار از روح مکان

مـنـــــــبـع : inhabitat.com



متیو تان Matteo Thun ، هتل کلیما؛ هتلی بی نهایت سازگار با محیط زیست و واقع در کوهستان های پارک ملی استلویو Stelvio در کوه های آلپ ایتالیا را طراحی کرده است. هتل از مجموعه ساختمان های زیرزمینی ایی تشکیل شده که توسط بام های سبز مواج به هم مرتبط شده اند، مجتمع هم چنین از اصول طراحی واجد کمترین میزان دخالت در طبیعت و پمپ های گرمایشی زمین ـ منبع جهت تامین انرژی سود می برد. به علاوه، فرایند ساخت واحدها، چگونگی استقرار واحدها در سایت و مصالح مورد استفاده به دقت انتخاب شده اند تا تاثیر مجموعه بر محیط به حداقل برسد. هتل از 11 واحد شخصی تشکیل شده است که ظاهر هر یک از ان ها چیزی بیش از برامدگی ایی ملایم از زمین نمی باشد و هر کدامشان پنجره هایی بزرگ و رو به جنوب دارند که از دامنه تپه بالا امده اند. واحدها در زمین تنظیم شده و با بام سبز پوشانده شده تا متوسط درجه حرارت در داخل واحد در طول سال تنظیم شود. طاق نمای سایه بان گونه ایی که در بالای هر پنجره تعبیه شده است تلاشی است برای تولید سایه جهت فرار از گزند آفتاب داغ تابستان سایه. در زمین پناه گرفتن واحدها سطح الودگی شنیداری را نیز به حداقل می رساند. پنجره های سه جداره از یک سو به بهره وری در مصرف انرژی می انجامد و از سوی دیگر به کنترل صدا کمک می کنند، پمپ های گرمایشی نیز با استفاده از درجه حرارت ثابت آب تامین شده از چشمه های طبیعی موجود در محل سرمایش و گرمایشی بهینه ایجاد می کنند. هتل با این هدف طراحی شده است که طیف کاملی از مزایای طراحی سبز را شامل شود. وب سایت معمارِ طراح هتل، استانداردهایی که هتل کلیما KlimaHotel تامین می کند را به مثابه سه رکن پایداری در نظر می اورد و مفاهیمی که در هتل مد نظر امده اند را طبیعت (اکو لوژی)، زندگی (جنبه های اجتماعی و فرهنگی) و شفافیت ( به صرفه بودن مالی) می داند.

2

3

4

5

6

7

8
 

somayeh_63

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل 5 ستاره لوکس "نیزه" توسط دانشجویان رشته معماری دانشگاه بلگراد در صربستان طراحی شده است.

این هتل به صورت یک آسمانخراش با ارتفاع 201 متر و زیربنای 80000 متر مربع طراحی شده است. این سازه از یک هسته درونی و یک پوسته بیرونی تشکیل شده است. فرم این ساختمان بصورت مارپیچ میباشد.

هتل نیزه شامل 7 طبقه با پوشش فضای سبز میباشد که مابین طبقات قرار گرفته است و مهمانان این هتل را به فضایی زیبا و دل انگیز دعوت میکند. این 7 باغ زیبا، تهویه هوای هتل را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند. هتل 5 ستاره نیزه شامل 4 رستوران، 3 کافی شاپ، یک سالن کنفرانس، مرکز درمانی، نگارخانه، کتابخانه، مرکز تجاری و بیش از 250 اتاق می باشد.








 

marali_64

عضو جدید
هتل یاس

هتل یاس

هتل یاس

هتل یاس ابوظبی کاری از گروه Asymptote و نور پردازی آن کاری ازArup می باشد.

این ساختمان قادر به پخش تصاویر سه بعدی است. این هتل شکیل دارای 12 طبقه می باشد که از 500 اتاق تشکیل شده است.



نکته جالب در طراحی این هتل، سیستم نورپردازی آن می باشد که برای نورپردازی این هتل از 5300 صفحه LED که هر صفحه شامل 5000LED می باشد استفاده شده است.






















 

pouya86

عضو جدید
هتل هیلتون باندونگ،اندونزی

هتل هیلتون باندونگ،اندونزی

هتل هیلتون باندونگ،اندونزی،الهامی ازتوپوگرافی باندونگ ورشته کوههای آتشفشانی اطراف آن

هتل 5 ستاره هیلتون باندونگ Bandung Hilton در باندونگ-اندونزی- توسط معماران WOW طراحی شده است. این هتل تجاری با برگزاری کنفرانس هایی در سطح جهانی،تسهیلات و امکانات پذیرایی برای هردو مسافران تجاری و تفریحی فراهم میکند.روند طراحی این پروژه، بر اساس درک جامعی ازتحقیقاتی در چهارچوب فرهنگی،اقتصادی و آب و هوای جغرافیایی ِ منطقه باندونگ انجام شده. سایت مجموعه در قلب مرکز شهر قرار گرفته و نزدیکی آن به ایستگاه قطار مرکزی باندونگ، دسترسی آسان مسافران به آن را فراهم میکند و اندونزیایی ها را تشویق میکند برای گریز از جاکارتا، آخر هفته خود را آنجا سپری کنند و استفادۀ آنها از قطار، باعث کاهش ِ ترافیک آخر هفته میشود.فضاها، طراحی های داخلی و چشم انداز بنا، یک تجربه جامع، آغشته با روح باندونگ، ارائه میدهد.فضاهای عمومی هتل در اطراف آتریوم مرکزی سازمان یافته. مجموعه ای از پلها و پله ها قادر به آرام کردن جریان ترافیک مهمانان به سالن رقص، اتاق غذاخوری،مرکز تجاری و آب گرم است که در عقب نشینی پشت بام قرار گرفته اند. رویایی ترین بخش ، پله های مارپیچی معلق نامتقارن است که مهمانان را به سیرو گردش، در ازدحامی به سمت سالن رقص،در جشنهای عروسی و مراسم تفرج، دعوت میکند.رستورانی در فضای باز،مشرف به استخر، در میان باغی بر روی بام، فضای صمیمی را برای خانواده ها به ارمغان می آورد.

هتل هیلتون باندونگ،اندونزی،الهامی ازتوپوگرافی باندونگ ورشته کوههای آتشفشانی اطراف آن




هتل هیلتون باندونگ،اندونزی،الهامی ازتوپوگرافی باندونگ ورشته کوههای آتشفشانی اطراف آن

هتل هیلتون باندونگ،اندونزی،پشت بام
 

sirousb

عضو
پلان و نقشه های هتل هیلتون ( فوق العاده زیبا ) – بهمراه عکس

پلان و نقشه های هتل هیلتون ( فوق العاده زیبا ) – بهمراه عکس

طراحی هتل خود دردسرهای خاص خودش را دارد حالا چه برسد به اینکه هتل از نوع ستاره دار و با استانداردهای جهانی باشد.


هتل هیلتون شهر بانکوک اندونزی در سال ۲۰۰۷ طراحی و در زمینی که به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع کلنگ اجرای آن زده شد که در سال ۲۰۱۱ به اتمام رسید.


این هتل از نوع ۵ ستاره و با داشتن ۱۸۶ سویت فوق امکانات و با۲ فضای تفریحی و اقامتی مکمل یکی از زیباترین هتل های شرق آسیا می باشد.







مفهوم زیباشناسی شهری با استفاده از توپوگرافی شهر بانکوک ، رشته کوههای آتشفشانی آن و فرهنگ و آداب رسوم منطقه طراحی گردیده و سعی شده نهایت کاربردهای معماری بومی و همچنین اصول طراحی شهری بانکوک در آن گنجانده شود.







از زیباترین بخش ها یکپارچه سازی فضاهای مختلف هتل است ، به طوری که ارتباط فضای داخلی هتل و بخش تفریحی خارجی آن از طریق راههای دسترسی متععد خود نوعی نوگرایی را در طراحی هتل بوجود آورده است.





استفاده از دیوار های شیشه ای ، سنگ ها و مواد بومی منظقه و همچنین سازگاری با فضای سبز منطقه ترکیب زیبایی را از معماری و طبیعت بوجود آورده است که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.





دکوارسیون داخلی :


فرایند طراحی داخلی این پروژه بر اساس یک درک جامع ، تحقیق در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و جغرافیایی آب و هوایی منطقه بوجود آمده است که می توان به جدیدترین مصالح ساختمانی روز دنیا و ترکیب آنها با معماری بومی منطقه اشاره کرد.





دسترسی اتاق ها به قسمت های دیگر ساختمان از طریق پله های مارپیچی فوق العاده زیبا بوجود آمده که باعث زیبایی خاصی در این بنا شده است. ( البته آسانسورهای شیشه ای نیز تنوع خاصی را در رفت و آمد در این بنا بوجود آورده است )


اکثر سویت های این هتل در ابعاد ۴۰ متر مربع و با داشتن حمام های شیشه ای ، مبلمان کاملا بروز و چشم انداز های چشمگیر رشته کوههای مجاور هتل باعث شده که میهمانان وقت بیشتری را در اتاق های این هتل سپری کرده و از آرامش آن نهایت استفاده را ببرند.





محل قرار گیری:


سایت پلان این بنا در دامنه رشته کوههای جنوبی بانکوک و در منظقه ای عمدتا ویلایی انتخاب شده که دلیل اصلی آن مسافرانی است که برای تفریح به این منطقه مراجعه می کنند.


از مزیت های دیگر این هتل داشتن ایستگاه راه آهن شهری در ۵ کیلومتری آن است که باعث شده مسافران آسوده تر مراحل سفر خود را طی کنند.


نام فایل : مجموعه پلان و نقشه های هتل هیلتون ( فوق العاده زیبا ) – بهمراه عکس

حجم : ۳٫۶۶ مگابایت

دانلود ( لینک مستقیم )

رمز عبور : www.farsicad.com

منبع : فارسی کد ، پرشین کد ، وب سایت تخصصی پروژه های معماری


[URL]http://www.farsicad.com/1390/07/hotel-hilton/
[/URL]
 

yoolia

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی یک هتل با مضمون موسیقی

طراحی یک هتل با مضمون موسیقی














شرح کانسپت هتل موسیقی:
کانسپت اصلی در طراحی پروژه بالا بردن توده ساختمان در بالای زمین است. دو هدف عمده از این رویکرد وجود دارد؛ یکی ایجاد پارک گسترده باز بر روی زمین و دیگری فراهم کردن دید بهتر به دریای بالتیک در اتاق های هتل.
در توده جدید هر اتاق تک نفره امکان دید مستقیم به دریا و قابلیت دسترسی به بالکن پشت بام دارد. این نوع توده توسط مخروط های متعدد انجام می شود که دربردارنده کاربری های عمومی از قبیل کافه موسیقی، رستوران، سالن کنفرانس و استخر شنا است. هتل با داشتن اتاق های جدا شده از زمین و کاربری های عمومی که بر روی زمین قرار داده شده است. تمام سطح تراز زمین که ما آن را پارک موسیقی می نامیم می تواند به عنوان یک پارک فرهنگی پویا نه تنها برای بازدیدکنندگان هتل که برای همه کسانی که از شهر بازدید می کنند استفاده شود. بنابراین، پارک موسیقی به یک فیلد جدید برای همه ی کنسرت های موسیقی شهر و جشنواره ها تبدیل می شود.
و با قرار دادن دوره های اقتصادی در ساختمان فعلی هتل برای تازه واردها این هتل می تواند موثر تر اداره شود. زمانی که فصل اوقات فراغت است هتل می تواند از مخروطی ها در جهت تسهیلات برای خانواده ها بهره ببرد و در زمان های دیگر آنها را برای دوره های اقتصادی در وضع موجود استفاده کند. با این روش کارآمد با استفاده ازامکانات، هتل قادر به استفاده در کل سال است.
اطلاعات پروژه:
کارفرما: هتل Liesma
گروه معماری: PRAUD
تیم طراحی: Dongwoo Yim, Rafael Luna, and Emily Ko
مکان: Jurmala, Latvia
مساحت سایت: 15,000 m2
زیربنای ساختمان: 10,300m2



منبع:
http://www.virtualarchitecture.blogfa.com/post-67.aspx
ترجمه: ابراهیم روحی
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

shani.

عضو جدید
فرم این هتل بر روی یک صخره ، وتحت چشم اندازشهر Budva قرار دارد. نکته قابل تامل درفرم این سازه، وجود یک تطابق وسنخیت بین زوایای بکار رفته درفرم با حالت آبشار گونه ای که صخرها نسبت به دریا دارند، می باشد.







این ترکیب انعکاسی از فرم سنتی موجود درسواحل مونتنگرو می باشد.این ساختار با قرارگرفتن برفراز صخره حاوی یک احساس معلق بودن برای اتاق ها می باشد، بطوری که هراتاق دارای یک حریم خصوصی بوده وچشم انداز مربوط به خود را نسبت به دریا دارد. مونتنگرو دارای یک موزیک سنتی قوی می باشد.و با اینکه این شهر قدیمی دارای سالن های کوچک زیادی می باشد، اما همیشه فقدان یک مرکز با مقیاس بزرگتر درآن احساس می شد. این ایده دارای اهداف موسیقیایی وبرپایی گردهمایی و فستیوال می باشد. وجهت تردد مهمانان از این سالن به قسمت قدیمی شهر از قایق های تندرو استفاده می شود.
 

shani.

عضو جدید
20 هتل از بزرگترین هتل های دنیا را بشناسید

20 هتل از بزرگترین هتل های دنیا را بشناسید


20. مونت کارلو هتل و کازینو در لاس وگاس -- 3002 اتاق ها




19. سراب ، لاس وگاس -- 3044 اتاق ها



18. دیزنی بندر اورلئان ریورساید و محله فرانسوی ، دریاچه Buena ویستا -- 3056 اتاق ها



17. Caesars قصر، لاس وگاس -- اتاق 3.340


16. روستای هیلتون هاوایی ، هونولولو -- 3386 اتاق



15. فلامینگو لاس وگاس ، لاس وگاس -- 3565 اتاق



14. Shinagawa پرنس هتل توکیو -- 3680 اتاق



13. سیرک سیرک ، لاس وگاس -- 3774 اتاق ها



12. Bellagio لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 3.993


11. آریا توچال و کازینوی لاس وگاس -- 4004 اتاق



10.Excalibur در هتل و کازینو در لاس وگاس -- 4008 اتاق



9.سفیر شهر Jomtien، پاتایا -- 4219 اتاق



8. ماندالای خلیج توچال و کازینو ، لاس وگاس -- 4332 اتاق


7. اقصر لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 4.408


6. دوباره به نواز دعوت لاس وگاس -- اتاق 4.570


5. وین لاس وگاس / دوباره به نواز دعوت لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 4.570


4. آسیا آسیا ، دبی -- 6،500 اتاق



3.ونیزی، لاس وگاس -- 7117 اتاق



2. MGM بزرگ لاس وگاس ، لاس وگاس -- اتاق 7.372


1.Izmaylovo، مسکو -- 7500 اتاق ها

 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک هتل تمام شیشه ای

یک هتل تمام شیشه ای

زمستان های فنلاند بسیار سرد و طولانی است و هیچ گردشگری دوست ندارد در این فصل به فنلاند سری بزند. با این حال، فنلاندی ها از همین ویژگی استفاده کرده اند و برای جذب گردشگران به کشورشان یک ایده جالب را به اجرا درآورده اند. آنها یک هتل تمام شیشه ای در میان برف و یخ ساخته اند تا لذت زندگی اسکیمویی را به مسافرانشان بچشانند!
مجموعه هتل های شیشه ای فنلاند در یک منطقه بیابانی در نزدیکی پارک ملی اورهو ککونن فنلاند در روستای ایگلو ساخته شده اند و شکل ظاهری آنها از معماری خانه اسکیموها ایده گرفته شده است.
نام این مجموعه هتل شیشه ای، کاکسلائوتانن است که هر کدام از کلبه های شیشه ای اسکیمویی آن سرویس های جداگانه و تخت خواب های شیک و راحت دارد. مهم تر از همه این که از همان لحظه ای که پای مسافران به فرودگاه می رسد، اتوبوس های منظم و وقت شناسی آماده هستند تا آنها را با طی مسافت 35 کیلومتر به هتل های شیشه ای برسانند.
شیشه ای بودن هتل، این امکان را به گردشگران می دهد تا نایاب ترین و دیدنی ترین پدیده هایی آسمانی قطب شمال را ببینند.
از ستاره های درخشان گرفته که به طور واضح و بسیار نزدیک، پشت پنجره هتل دیده می شود تا شفق های قطبی که می توان آن را به کرات مشاهده کرد.
آن هم در حالی که مجبور نیستید برای تماشای آن تا زانو در برف فرو بروید و از سرما بلرزید! کافیست رویتان را به سمت شفق برگردانید و همین طور که در اتاق گرم و نرمتان نشسته اید، از زیبایی شفق قطبی لذت ببرید. شفق قطبی یکی از عجایب هفتگانه طبیعت است که در اینجا خیلی ساده و راحت مقابل چشمانتان می آید.
این نور از ماه آگوست تا آوریل یعنی از مرداد ماه تا اردیبهشت ماه شمسی قابل دیدن است اما بهترین زمانی که می توان شفق قطبی را دید، فصل زمستان است. خوشبختانه نیازی نیست که گردشگران نگران سرمای استخوان سوز فنلاند باشند.



دیوارهای هتل شیشه ای حرارتی هستند و فضای داخل را گرم نگه می دارند تا جایی که تاب دمای 30 درجه سانتی گراد زیر سفر را هم دارند و هوای داخل اتاق هیچ اثری از سرما نخواهد داشت.
http://www.tebyan.net/social/sevencontinents/2012/1/10/194047.html
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل‌های عجیب و غریب دنیا هر یک بنا به دلیلی طراحی شده‌اند و هدف خاصی را هم دنبال می‌کنند، اما تا به حال با خود فکر کرده‌اید اگر هتلی برای علاقه‌مندان به دنیای ماشین ساخته شود، حضور در آن برای این افراد چه لذتی خواهد داشت؟ طراحان و مهندسان آلمانی چنین هتلی را طراحی کرده و ساخته‌اند و دنیایی سرشار از لذت را برای علاقه‌مندان به اتومبیلرانی فراهم کرده‌اند!

[h=2]هتلی برای عشق ماشین ها![/h]هتل V8، هتلی لوکس است که در اشتوتگارت آلمان قرار دارد. این هتل به قدری برای دوستداران ماشین جذاب است که آن را بهشت اتومبیل نامیده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند حداقل یک شب را در این هتل بمانند و لذت حضور در ماشین‌های مختلف را تجربه کنند. البته دوستداران تاریخ و صنعت اتومبیل نیز حتماً از حضور در این مکان لذت خواهند برد. این هتل اتاق‌های متعددی دارد که در طراحی هر یک از آنها از اجزای مختلف ماشین‌ها استفاده شده و به این شکل، فضایی جذاب و ایده‌آل برای علاقه‌مندان به دنیا اتومبیل فراهم شده است.


[h=2]خوابیدن در مرسدس‌بنز[/h]مهمانان این هتل می‌توانند مدت زمان اقامت خود را در ماشین‌های مختلف و متفاوتی بگذارنند. آنها می‌توانند یک روز را در یک مینی‌ماینر کوچک سپری کنند و یک روز دیگر را در مرسدس‌بنزی مدرن استراحت کنند و بخوابند. البته این هتل در جذب مسافر چنان موفق عمل کرده است که حتی ساکنان محلی هم ترجیح می‌دهند حداقل یک شب در آن اقامت داشته باشند.

[h=2]این هتل به سفر می‌رود[/h]شاید تصور کنید که هتل‌های عجیب و غریب دنیا با توجه به چیز‌های خاصی طراحی شده‌اند، این بار هتلی به واقع عجیب را به شما معرفی می‌کنیم که «اورلند» نام دارد و در پاریس برپا شده است. این هتل خاص تنها یک اتاق دارد و آن یک اتاق هم شامل حمام، تختخواب دو نفره و یک سالن کوچک است. با اینکه داشتن تنها یک اتاق، به اندازه کافی عجیب و غریب است، اما طراحان این هتل ابتکار جالب دیگری هم به خرج داده‌اند. از آنجا که هتلی با یک اتاق، ببسیار کوچک‌تر از هتل‌های معمول جهان است، پس می‌تواند قابلیت دیگری نیز داشته باشد. یعنی می‌تواند حرکت کند و به سفر برود! بله، درست است این هتل خودش گردشگر است و سفر می‌کند به همین دلیل هم بسیار ویژه و منحصر‌به‌فرد است.
این هتل تاکنون به سوئیس، آلمان و فرانسه سفر کرده و از مهمانانش پذیرایی کرده است. در حقیقت، حجم این هتل کوچک اجازه می‌دهد تا بتوانند به راحتی آن را جابه‌جا کنند و باز هم به دلیل همین حجم کم، می‌توانند آن را در مکان‌هایی متفاوت و خاص قرار دهند، مکان‌هایی که هیچ هتلی را نمی‌توانید در آنجا پیدا کنید. به عنوان مثال، در پاریس این هتل را در جایی قرار داده بودند که منظره‌ای زیبا و دوست‌داشتنی از برج ایفل مقابل پنجره‌هایش پیدا بود. شب‌ها، هنگامی که چراغ برج روشن بود، مهمانان تصویری فوق‌العاده از برج را تماشا می‌کردند و می‌توانستند از مکانی که دیگران نمی‌توانند، برج ایفل را ببینند. البته همان‌طور که از امکانات و ویژگی‌های این هتل مشخص است، قیمت هر شب اقامت در آن نیز بیشتر از سایر هتل‌هاست، اما اگر فردی بخواهد به یک سفر خاص برود و لذت اقامت در چنین مکانی را تجربه کند، باید این هزینه را هم بپردازد.
هتل اورلند در سال 2002 طراحی و ساخته شد. سپس به مدت 4 ماه در سوئیس قرار گرفت و پس از آن به لایپزیگ رفت. در لایپزیگ هم ‌مردم می‌توانستند در طول روز از این هتل بازدید کنند، اما شب‌ها فقط برای مهمانانی بود که اتاق را از قبل رزرو کرده بودند. برای مقصد نهایی هتل اورلند هم پاریس انتخاب شد و از اکتبر 2007 تاکنون مهمان این شهر است. این هتل هنوز منتظر است تا مقصد بعدی‌اش انتخاب شود، اما در همین 3 منطقه‌ای که حضور یافته تاکنون گردشگران زیادی در قالب تور‌های مختلف از آن بازدید کرده‌اند.

http://www.iran-eng.com/bigimage.aspx?img=http://img.tebyan.net/big/1390/05/141381324218823520016722516153479923920554.jpg
[h=2]زندگی به سبک موش‌ها[/h]در فرانسه هتل دیگری هم وجود دارد که شبیه لانه «موش» است. این هتل برای مهمانانش شرایطی فراهم می‌کند که آنها بتوانند چند روزی مانند موش‌ها زندگی کرده و این نوع زندگی را نیز تجربه کنند! ساختمان این هتل که مورد توجه مهمانان و گردشگران قرار گرفته، در شهر نانت فرانسه واقع شده و متعلق به قرن 18 میلادی است. طراحان این هتل عجیب، فضایی مانند لانه موش را برای مهمان‌ها تدارک دیده‌اند گردشگرانی که این هتل را برای اقامت و استراحت انتخاب می‌کنند، می‌توانند از دانه‌های مخصوص غذای موش‌ها چشیده، در چرخ‌های بازی موش‌ها تفریح کرده و در میان علف‌ها بخوابند!
این مجموعه توسط دو معمار طراحی شده و برای گردشگران و ماجراجویانی که به دنبال مکان‌ها و اتفاقات غیر معمول هستند، بسیار جالب و خوشایند است. شاید این ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد، تنها فرصتی است برای تجربه زندگی به شیوه موش‌ها!
 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل ترین هتل های دنیا!

هتل ترین هتل های دنیا!

[h=1]هتل ترین هتل های دنیا!
[/h]رقابت هتل های دنیا برای جذب توریست، مهم ترین بهانه ای است که هر روز باعث سربرآوردن یک «ترین» دیگر در بین هتل ها می شود. هتل هایی که هر کدام سعی دارند با یک ویژگی منحصر به فرد اسم و رسم کسب کنند و نامشان را در جهان هتل های عجیب دنیا به ثبت برسانند.

[h=2]

1-بلندترین هتل جهان:
[/h]هتل برج العرب دبی با ارتفاع 321 متری خود، تاکنون بلندترین هتل جهان نامیده می شود. هتلی هفت ستاره که توسط شرکت هتل سازی برج رز در دبی در فاصله 280 متری از ساحل دریا روی جزیره‌ای مصنوعی ساخته شده است. برخوداری از اتومبیل‌های رولز رویس مخصوص به خود، استفاده از روپوش های پنبه دوزی شده گران قیمت روی تخت خواب‌ها، فروشگاه های متنوع و سکوی فرود هلیکوپتر، مزایای دیگری است که در کنار ارتفاع این هتل، خودنمایی می‌کنند.




[h=2]2-بزرگترین هتل جهان از نظر تعداد اتاق:
[/h]

وجود هشت هزار و 108 اتاق، هتل پالاتزوی لاس و گاس آمریکا را به بزرگترین هتل جهان از نظر تعداد اتاق تبدیل کرده است. مجموعه وسیعی از رستوران‌ها، فروشگاه‌های مختلف پوشاک و غذا، هفت استخر و اماکن گرم کننده، این هتل را به شهری کوچک تبدیل کرده است.




[h=2]

3-قدیمی‌ترین هتل جهان:
[/h]هتل هوشی ریوتان در شهر کوماتسوی ژاپن با 1300 سال سابقه، قدیمی‌ترین هتل جهان نام گرفته است. هتلی با 100 اتاق که هنوز هم نمایی از طرح های قدیمی خود را حفظ کرده است. از نکات جالب درباره این هتل، مدیریت انحصاری آن است که 46 نسل از یک خانواده را شامل می‌شود.



[h=2]

4-گران قیمت ترین اتاق جهان:
[/h]هزینه 50 هزار دلاری برای هر شب اقامت، رویال ویلا در تفرجگاه لاگوسینی آتن یونان را به گران قیمت‌ترین اتاق یا سوئیت تفریحی جهان تبدیل کرده است. منظره‌ای مشرف به دریای اژه، برخوداری از سیستمهای ماساژ دهنده آبی، استخر خصوصی و دیگر مزیت‌ها، بهانه‌ای برای عدم پرداخت گرانترین اقامت یک شبه در هتل را برای مهمانان به وجود نمی‌آورد.


[h=2]

5-پرهزینه ترین هتل جهان:
[/h]هتل امارات ( کاخ امارات ) ابوظبی که در سال 2005 میلادی افتتاح شد، با صرف هزینه‌ای سه میلیارد دلاری، پرهزینه‌ترین هتل ساخته شده جهان لقب گرفت. سرتاسر این هتل را نقره، طلا و سنگ‌های مرمر تشکیل داده و چلچراغ هایی 1002 شاخه ای از جنس کریستال، سقف های آن را مزین کرده است.


[h=2]

6-بزرگترین اتاق- هتل جهان:
[/h]رویال سوئیت، اتاقی با شش طبقه و به مساحت هشت هزار متر مربع، بزرگترین اتاق هتل جهان به شمار می‌رود که در هتل هیلتون برومانا در لبنان قرار دارد. نیمی از فضای این مجموعه به مبلمان خانگی مجهز شده و نیم دیگر آن را که فضایی چهار هزار متر مربعی است، دو استخر شنا، باغ، تراس و چند پاویون تشکیل داده است.



[h=2]7-سردترین هتل جهان:
[/h]

اتاق هایی از یخ و برف، مزین به اشیاء و مجسمه‌های یخی، هتل یوکاسجاروی ( Juakkasjarvi) سوئد را سردترین هتل جهان کرده است. فضاهای سرد این مجموعه تنها به اتاق‌های آن ختم نمی شود، صومعه‌ای یخی مخصوص ازدواج و مراسم غسل تعمید نیز از بخش‌های ویژه آن به شمار می‌رود که تا به امروز مراسم گوناگونی را در خود دیده اند.
در رستوران این هتل نیز، غذاهای محلی سوئدی و اسکیموها را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. سفرهای تفریحی با اسنو موبایل و سورتمه از دیگر بخش‌های سرگرم کننده این هتل‌ها به شمار می‌رود.

[h=2]

8-مرتفع‌ترین هتل جهان از نظر طبقات:
[/h]هتل پارک هیات شانگهای که در طبقات 79 تا 93، برج 101 طبقه‌ای مرکز بین المللی مالی و اعتباری شانگهای قرار دارد، مرتفع ترین هتل جهان نامیده می شود.
چشم انداز این هتل از یکسو مشرف به رودخانه هوانگدو و از سوی دیگر روی خط افق شهر شانگهای بوده و موقعیت آن در مرکز منطقه تجاری پودانگ قرار دارد.





[h=2]9-مرتفع‌ترین هتل جهان نسبت به سطح دریا:
[/h]

هتل اورست با ارتفاعی بیش از 3880 متر نسبت به سطح دریا در پارک ملی ساگاماتای نپال قرار دارد. تمام اتاق‌های این هتل مشرف به کوه اورست بوده و تنها راه دسترسی به آن با هلیکوپترهای اختصاصی است.





[h=2]10-برترین هتل سازگار با محیط زیست جهان:
[/h]

این هتل که منطبق با استانداردهای گردشگری پایدار ساخته شده از 15 ویلای جنگلی تشکیل شده و در قدیمی‌ترین جنگل باران زای جهان در منطقه کوینزلند استرالیا قرار دارد.
بهره گیری از سیستم سلول های خورشیدی، استفاده از چراغهای کم مصرف و برخورداری از کشاورزی ارگانیک با محصولات منحصر به فرد، هتل دین تری ( Dintree ) را به بهترین هتل سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.
 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتلی شبیه خانه اسکیموها

هتلی شبیه خانه اسکیموها

هتلی شبیه خانه اسکیموها


طراحان فنلاندی در پارک ملی اورهو ککونن فنلاند، هتلی به سبک خانه اسکیموها ساخته‌اند. طراحان فنلاندی، در پارک ملی اورهو ککونن (Urho Kekkonen) این کشور، هتلی با تقلید از معماری خانه‌ اسکیموها طراحی کرده‌اند.




در این محل هر کدام از اطاق‌ها که با طراحی خانه اسکیموها به شکل ایگلو ساخته شده 2 نفر را در خود جای می‌دهد. ایگلوها از 20 قطعه شیشه ساخته شده‌اند.







طراحی این ایگلوهای شیشه‌ای به گونه‌ای است که دمای داخل آن‌ها زمانی که دمای خارج تا منفی 20 درجه سانتی گراد زیر صفر باشد، همچنان گرم می‌ماند
منبع:http://www.nooreaseman.com




 

Seti.Star

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس از هتل مدرن با معماری چشمگیر در جمهوری چک..1

عکس از هتل مدرن با معماری چشمگیر در جمهوری چک..1





 

Eagle Golden

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]هتل Sotelia[/h]





معمار: Enota موقعیت: اسلووانی
مساحت: ١۵٢٠٠ مترمربع

کانسپت:
١.جدایی بنا از ساختمانهای اطراف و ارتباط با طبیعت اطراف
٢.ساختن بنایی کم ارتفاع برای جلوگیری از مسدود کردن دید
٣.چیدمان ریتمیک صفحات چوبی در نما که باعث می شود نمای اصلی دو بعدی جلوه کند و با حرکت بدور بنا پرسپکتیوهای متنوع و دینامیکی را ایجاد می کند



















 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل 5 ستاره "زرد"

هتل 5 ستاره "زرد"

هتل 5 ستاره "زرد"

هتل 5 ستاره زرد در کشور پرتغال واقع شده است. انستیتو معماری پلان در سال 2010، پروژه طراحی و اجرای این ساختمان را بر عهده گرفتند. این هتل در یک سایت زیبا واقع شده بود و در مقابل آن تپه های انبوه شن و ماسه با توپوگرافی خاصی قرار داشت.

کارفرمای پروژه در نظر داشت تا یک ساختمان شکیل را در این فضا و در مکانی مشرف به دریا ایجاد کند. چالش اصلی در طراحی این مجتمع، به حداکثر رسیدن فضای افقی و محدودیت های قانونی در میزان ارتفاع ساختمان بود.

طبق مجوز صادر شده، می بایست حداکثر ارتفاع ساختمان 3 طبقه به همراه یک زیرزمین باشد. بنابراین می بایست زیبایی، کارایی و پایداری به صورت توأمان در اجرای پروژه مورد نظر قرار می گرفت.

با توجه به توپوگرافی طبیعی زمین، گروه طراحی تصمیم گرفت تا از یک فرم U شکل استفاده کند. در این طرح، یک حیاط مرکزی بزرگ مشرف به دریا وجود داشت و تمامی اتاق ها نیز به مناظر اطراف اشراف داشت. با استفاده از دانش معماری، ترکیب خطوط و اشکال ساده، و بهره گیری از پانل های شیشه ای و ترکیب نور و رنگ، یک محصول زیبا تولید شد.

از طلوع تا غروب خورشید، واکنش های متفاوتی بر روی نمای این ساختمان ایجاد می شود و در نهایت منجر به تبدیل شدن آن به یک نقطه عطف در سایت شده است.

این هتل شامل 209 اتاق خواب، 11 سوئیت، یک لابی بزرگ، دو رستوران، یک فضای چندمنظوره، استخر سرپوشیده و دو استخر شنای روباز می باشد. یک باغ مجلل نیز در این هتل طراحی شده است.

منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا