هتل ها Hotels

وضعیت
موضوع بسته شده است.

PATRIOT

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحي با نور: در هتل و زيرمجموعه‌هاي آن




ايجاد كاربري 24 ساعته، چند گانگي فعاليت‌ها و پيچيدگي فضاهايي كه ممكن است همزمان چندين نقش را داشته باشند در طراحي هتل‌ها تمهيداتي را مي‌طلبد كه يكي از مهم‌ترين آنها نورپردازي است. در تلاقي معماري و طراحي داخلي، نورپردازي جايگاه ويژه‌اي دارد كه گستره‌ي وسيعي از نيازها را پوشش مي‌دهد. اين نور است كه به ميهمانان خوشامد مي‌گويد و به آنها احساس آرامش مي‌دهد، گاهي نمودار تصاوير است، گاهي مشخص كننده‌ي موقعيت‌ها، گاهي هم حريم‌ها را از هم تفكيك مي‌كند و اختلاف كاربري‌ها را مشخص مي‌كند. ضمن آنكه به ميهمانان كمك مي‌كند تا در فضايي ناشناخته سير كنند و به كشف و شهود بپردازند. هر بخش از فضاي يك مهمان خانه يا هتل، ويژگي منحصر به فردي دارد كه با توجه به آن مي‌بايست نورپردازي خاصي صورت گيرد تا معرف آن مشخصه باشد. در ادامه به تعريف اين بخش‌ها و چگونگي طراحي آنها با نور مي‌پردازيم.



هال ورودي: تنظيم چشم‌انداز هتل
هال ورودي جايي است كه ميهمان‌ها در آن جا ثبت هويت مي‌شوند و در عين حال هتل هم براي آنها ثبت هويت مي‌شود! تصوري كه شخص از بيرون ساختمان به دست آورده، در بدو گذر از درهاي ورودي در اين نقطه تقويت يا دگرگون مي‌شود. اين محل بايد براي همه‌ي مهمانان بالقوه و بالفعل جذاب و پذيرا باشد. بايد گرم، راحت، صميمي و در برگيرنده باشد. چگونگي ادراك فضاي داخلي وابستگي زيادي به مقطع زماني دارد. نورپردازي مناسب در فضايي ثابت چنان تنظيم مي‌شود كه اين فضا براي مسافري كه صبح هنگام هتل را به مقصد فرودگاه ترك مي‌كند و تازه واردي كه نيمه‌شب وارد مي‌شود، به يك اندازه خوشايند باشد. صبح هنگام بايد همه چيز پرانرژي و تازه به نظر آيد؛ اما هنگام شب، پس از يك روز فعال، محيطي راحت و مطلوب است كه در عين حال خواب‌آور نباشد. براي اين فضا مناسب است كه در زمينه‌اي از نور محيطي، نورهاي متمركز نقطه‌اي طراحي شود كه در عين ايجاد يك بافت بصري در جهت‌يابي به ميهمانان كمك كند. با كمك نورپردازي ديد را به سمت اشياء مورد نظر و بخش‌هاي طراحي شده هدايت مي‌كنيم. چشم، ناخودآگاه به سمتي توجه مي‌كند كه نوراني‌تر است و در آن ناحيه معطوف به لبه‌ها و كنج‌ها مي‌شود پس بيشتر تاكيد را مي‌توان بر طراحي نورهاي خطي و مشخص كننده لبه‌ها گذاشت. در زمينه‌اي از نورهاي محيطي مي‌توان قسمت پذيرش را با شدت نور متفاوت يا رنگ متفاوت چنان طراحي كرد كه در فضاي هال ورودي بيشترين نظر را جلب كند.



پذيرش
قسمت پذيرش دو نقش كاربردي و دكوراتيو توامان دارد. نورپردازي در سطح كاربردي بايد چند منظور را تامين كند. نورهاي رو به پايين كه بالاي ميز كار قرار مي‌گيرند به مشتري كمك مي‌كنند كه فرم‌ها را مطالعه كند و بداند در حال امضاء و قبول چه مواردي است! در پشت ميز كار همچنين نورپردازي براي كارهاي نوشتاري و خواندني كاركنان لازم است. مسلماً در اين حالات مواد و مصالح به كار گرفته شده نبايد چنان باشند كه نور را به چشم باز بتابانند يا در موارد استفاده از كامپيوتر بازتابي روي صفحه‌ي مانيتور ايجاد كنند. فضاي اين قسمت بايد پذيرا و خوشايند باشد و در آن از نورهاي گرم و صفحات نوراني در زمينه‌ي عمودي استفاده شود. نورهاي سقفي به كمك نورهاي ميز و ديگر نورهاي محيطي بايد چنان تعديل شوند كه چهره‌هاي مراجعان و كاركنان ملايم و زيباتر جلوه كند و مخوف و هراس‌انگيز به نظر نرسد. در بيشتر هتل‌ها ميز پذيرش اولين عنصر مورد توجه است كه ممكن است با جهت رو به پايين يا بالا نورپردازي شود. در طراحي و عرضه‌ي مصالحي كه در طرح به كار مي‌رود، فيبرهاي نوري با نورافشاني رو به بالا در كف يا توام با كاتود سرد، بر حالت نمادين مجموعه تاثير بسزايي مي‌گذارد. يك نقطه نظر طراحانه اين است كه براي قسمت پذيرش گوشه‌اي بيافرينيم چون صحنه‌ي نمايشي خاموش با پيشخوان نوراني و گل‌ها يا مجسمه‌هايي شاخص يا هر چيز ساده‌ي ديگري كه جلب نظر كند و توجه مراجعان را به طور نامحسوس به خود جلب كند.



راهروها: نور راهنماي گذر
راهروها از آن دسته فضاهاي ارتباطي هستند كه اغلب توجه كمي به طراحي آنها مي‌شود. هر قدر هم كه در طراحي معماري اين قسمت‌ها سهل‌انگاري شده باشد يك طراح داخلي با نورپردازي مناسب مي‌تواند اين بخش‌هاي مرده را احياء كند. در هر هتلي حتي اگر هدف نهايي فقط اجاره‌دادن اتاق‌ها باشد بالاخره لازم است كه مسير رسيدن به اين اتاق‌ها جذاب و جالب توجه باشند. از آنجا كه معمولاً راهروها در نقاطي از ساختمان قرار دارند كه از نور روز بي‌نصيب است، بايد تمام مدت شبانه‌روز نورپردازي شوند؛ پس در اينجا هم جنبه‌هاي زيبايي‌شناسي و كاربردي مورد نظر است هم صرف انرژي. معمولاً وجود يك سيستم كنترل در راهروها ضروري است تا بدين ترتيب ميزان نور مورد نياز برحسب ساعات مختلف روز خود به خود تنظيم شود. بديهي است كه هيچ كس نور خيره‌كننده و تند را در ساعت 3 صبح يا يك نور بي‌رمق و فضاي تاريك هم زمان با آغاز روز را نمي‌پذيرد. خلق ديدهاي متنوع نيز بهانه‌ي خوبي است براي عوض كردن منابع نورپردازي در طول روز نورپردازي موضعي يا زمينه‌اي تابلوها و شماره‌ها و به كارگيري نورهاي كفي فراافكن در امتداد جداره‌هاي راهروها مي‌تواند متناوباً صحنه‌هاي نمايشي متنوعي ايجاد كند. به طور كلي نورهاي خطي، ممتد و قابل تعقيب از جمله تمهيداتي هستند كه براي مسيرهاي گذر مناسب به نظر مي‌رسند. به منظور صرفه‌جويي در مصرف انرژي در نورپردازي‌هايي كه ممكن است در راهروها شبانه روز فعال باشد CFL يا لامپ‌هاي فلورسنت فشرده توصيه مي‌شود. در بعضي از هتل‌ها فضاي ارتباطي با كيفيتي رعب‌آور طراحي شده و به هدر مي‌رود؛ به نحوي كه ساكنين هتل مايلند بي‌تامل سريعاً از آن عبور كنند. روش نورپردازي صرفاً سقفي، بيشتر به ايجاد سايه‌ها مي‌پردازد تا نورپردازي، و چون سناريويي براي طراحي نور ندارد، بي‌هيچ مزيتي تشخيص چهره‌ها و اماكن را دچار اختلال و ابهام مي‌كند. در كنار اين نوع نورپردازي، بهتر است كه جداره‌هاي عمودي نيز نوراني شود تا حس تهديد شدن و ترس از فضاي بسته را كاهش دهد. اگر راهرو طولاني باشد (كه در بيشتر موارد چنين است) لازم است كه اين فاصله در نقاطي شكسته شود و اين كار مي‌تواند به كمك تعريف واحه‌هايي از نور حجمي صورت گيرد. در هرجايي كه لازم باشد مي‌توان نور خطي را كه دنبال‌كننده‌ي مسير است با نورپردازي يك شي تزييني، درهاي عبور، لوسترهاي آويز يا ديواري قطع كرد و يك ايست بصري در ريتم ايجاد كرد.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
رستوران و نوشگاه
هرچند به جهت صرفه‌جويي انرژي و نگهداري لازم به نظر مي‌رسد كه در همه‌ي قسمت‌هاي يك هتل لامپ‌ها و منابع نوري مشابه به كار گرفته شود تا هزينه‌ها كاهش يابد و راندمان عملي بالا رود، اما ضرري كه يكنواختي و كسالت بار بودن فضاها در دفع مراجعان ايجاد مي‌كند بسيار قابل توجه است. بررسي انواع هتل‌ها ثابت مي‌كند كه فضاي رستوران و قهوه‌خانه‌ها بهتر است كاملاً متفاوت و با نورپردازي ويژه طراحي شود و حتي ورودي مجزا و فضاي روان‌شناختي متفاوتي براي آنها خلق شود. در بسياري از كشورهاي جنوب آسيا كه مكان‌هاي غذاخوري در كنار هتل تعريف مي‌شوند و كمتر به رستوراني مجزا برمي‌خوريم، به صورت عرف رستوران با هويتي مستقل طراحي مي‌شود و زيرمجموعه‌اي از امكانات اقامتگاه به حساب نمي‌آيد. مهم‌ترين عامل در تجربه‌ي خوردن و آشاميدن، طبيعت اجتماعي آن است. موضوع اصلي نورپردازي اين فضاها آن است كه مردم چگونه به نظر رسند و چه احساسي داشته باشند. چهره‌ها بايد آرام و گرم به نظر رسند، پس بايد نورپردازي تعديل شده‌اي از سمت بالا و طرفين كه از پديد آمدن سايه‌هاي تيز و تيره جلوگيري مي‌كند صورت گيرد. نور بايد فضايي ملايم خلق كند و بدين منظور با در نظر گرفتن ميزان نور روز در هر ساعت يك سيستم كنترل هوشمند نور كه فضاهاي صبحانه، ناهار و شام را به درستي نورپردازي كند، ضروري مي‌نمايد. نورپردازي بايد فضاي بصري را برانگيزاند. با توجه به نوع غذايي كه در هر رستوران سرو مي‌شود مي‌توان نورپردازي را چنان تعريف كرد كه مدت زماني كه مشتري مي‌تواند در محل بماند، تعيين شود. مثلاً در رستوران‌هاي غذاي سريع يا آماده ممكن است ضمن بهره‌گيري از مصالح سرد و فلزي- انعكاسي از نورهاي تند و رنگي بهره گرفته شود كه ماندن مشتري را در زمان طولاني ميسر نسازد چون در اين گونه مكان‌ها غذا بايد سريع آماده و خورده شود و جاي تامل و نشستن طولاني نيست. اما در رستوران‌هاي مجلل كه قابليت صرف غذا براي مدت طولاني در ضمن بحث و استراحت وجود دارد تمهيدات فراواني مي‌توان انديشيد كه ماندگاري مشتري را در فضا بيشتر كند. علاوه بر نورپردازي گرم محيطي با كمك لايه‌هاي مختلفي از نور، ممكن است اشياي خاصي از جمله مجسمه‌ها و دسته‌هاي گل را مورد تاكيد قرار دارد، بخش‌هاي مختلفي از ديوار را نوراني كرد و قسمت‌هاي انتزاعي متفاوتي بر آن آفريد، نور را به صورت پوشيده در پشت ميزها و مبلمان طراحي كرد و نورهايي در سطح پايين، نورپردازي لبه‌ها و زمينه‌ي اشياء شيشه‌اي، ميله‌هاي كاتد سرد و فيبرهاي نوري به كار گرفت تا فضا را تا حد امكان مجسمه‌وار، جذاب و سه بعدي تعريف كرد. فضاهاي پذيرايي بهترين مكان‌ها براي ارايه تكنيك‌هاي نمايشي مانند نورافكن‌هاي متغير چند رنگ و رقص نور است. حتي در طرح‌هاي داخلي رسمي نيز پروژكتورهاي نور رنگي يا آبشاري مي‌توانند به عنوان عناصر پوياي تزييني به كار روند و سردي يك محيط بزرگ را به طرز موثري كاهش دهند.



اتاق‌ها
در حالي كه نحوه‌ي پرداختن به فرمول طراحي هتل‌هاي بين‌المللي هر روز در حال تغيير و بررسي است، فضايي كه چندان تغيير نكرده است و همچنان به صورت سنتي طراحي مي‌شود، اتاق‌هاي آن است. شايد دليل مهم اين امر، محافظه كار بودن صاحبان اين هتل‌ها باشد كه مي‌ترسند مشترياني كه براي استراحت و آرامش به اين اقامتگاه‌ها مراجعه مي‌كنند با فضايي غيره منتظره و غير متعارف مواجه شوند. طرح رنگ‌هاي يكنواخت و تلاش براي ايجاد حس تعليق با به كار بردن ميزهاي سنتي و لامپ‌هاي استاندارد از جمله عواملي است كه كماكان در اتاق‌هاي اقامتگاه‌هاي مختلف به چشم مي‌خورد. ضمن آنكه بودجه، مانع ديگري براي تغيير طرح اتاق‌هاست. فرضاً افزودن يك لامپ سقفي در بخش ورودي اتاق به معناي 300 چراغ اضافي در كل مجموعه است. به هر صورت چون اتاق پر اهميت‌ترين فضا در طول اقامت اشخاص است بايد در طراحي و نورپردازي مورد بازنگري كامل قرار گيرد. نورپردازي اتاق‌ها در واقع سخت‌ترين بخش طراحي نور است، چون معمولاً نور سه يا چهار وظيفه‌ي همزمان بر عهده دارد و هر منبع نوري حيطه‌ي درخششي دارد كه نبايد با ديگر محدوده‌ها تداخل كند. به تدريج نظر هتل‌داران به اين امر مهم جلب شده است كه كمبودهاي نورپردازي اتاق‌ها و در نظر نگرفتن چگونگي آن در روند طراحي مي‌تواند مشكل‌ساز باشد. اخيراً نورهاي شبانه‌اي طراحي شده‌اند كه با تامين حداقل نور مورد نياز، رفت و آمد شبانه بدون ايجاد مزاحمت را براي هم اتاقي‌ها آسان كرده است. نورهاي مطالعه طوري طراحي شده‌اند كه با داشتن محدوده‌ي كاملاً قابل كنترل براي خواندن كتاب يا كار با كامپيوتر دستي بدون سلب آسايش ديگران مورد استفاده قرار مي گيرند. فيبرهاي نوري كه منبع نوري قابل لمس و كنترل راحتي فراهم مي‌آورند و در مصرف انرژي صرفه‌جويي مي‌كنند با نور كاملاً متمركزي كه به وجود مي‌آورند جايگزين لامپ‌هاي كم ولتاژ هالوژن شده‌اند كه داراي نقطه‌ي انتشار بسيار داغي هستند و هرچند كه گران‌ترند ولي در طول زمان مقرون به صرفه هستند. در كنار اين موارد كاربردي، با طراحي بصري و نورپردازي مواجه مي‌شويم كه مثلاً در هتل سن مارتين لين توسط فيليپ استارك صورت گرفته است. هر چند كه ممكن است ساده به نظر رسد، ولي حتي اين حركت ساده هم براي بسياري از هتل‌داران خارج از عرف و بسيار پيشرو تلقي مي‌شود: در اتاق‌هاي اقامت به كمك سيستم نورپردازي تعاملي اين امكان به مهمان داده مي‌شود كه با تغيير رنگ نورپردازي، فضاي اتاق را به كلي دگرگون كند. چنين كنترل‌هايي تاثير بسيار مثبتي بر اشخاص گذاشته و باعث جلب توجه آنها مي‌شود. با استفاده از اين سيستم ميهمان‌ها مي‌توانند بر حسب روحيه و نياز شخصي، نور رنگي خاصي را در فضا داشته باشند كه كليدهاي معمولي چنين امكاني را نمي‌دهند. اين نور رنگي در واقع طراح اصلي داخل فضاي اتاق در شب است كه با هر فركانسي منظري نوين مي‌آفريند.
يكي از نكات كليدي كه حتي در يك اتاق سنتي هم به نظر مي‌رسد اين است كه كليدها در كجا قرار گيرند. اغلب زماني طول مي‌كشد تا بدانيد كليدها كجا قرار دارند و هركدام چه بخشي از اتاق را روشن مي‌كنند و اكثراً هم قرارگيري اين كليدها منطق مشخصي را دنبال نمي‌كند. خيلي جاها ناچار مي‌شويد در حالي كه چراغ روميزي بسيار داغ است دست خود را داخل كلاهك آن كنيد و در اطراف به دنبال كليد آن بگرديد! اينها همه روش‌هاي اشتباهي است كه بايد بازنگري شوند. هدف در اينجا آسايش و تامين نيازهاي مردم است كه هرچند همه‌ي هتل‌هاي زنجيره‌اي وعده‌ي آن را مي‌دهند، اما هنوز به طور كامل برآورده نشده است.



 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمام: آب‌تني در نور
تا مدت‌ها طراحان به نورپردازي اين بخش اصلاً فكر نمي‌كردند؛ اما اكنون مي‌دانيم كه مي‌توان اين بخش را چنان طراحي كرد كه جالب‌ترين نقطه براي مسافران باشد. منابع نوري كم ولتاژ بهترين انتخاب براي اين فضا هستند؛ چون باعث مي‌شوند فضاي يك حمام جذاب‌تر به نظر رسد، برق خاصي به آن مي‌دهد كه يك طراحي قديمي هرگز به آن نمي‌داد. بدون ترديد در اين فضا آيينه نقطه‌ي اصلي تمركز است. براي توليد يك نتيجه‌ي مطلوب بدون ايجاد سايه‌هاي تند در پس اشياء، بهترين راه اين است كه آئينه از پهلو نوردهي شود تا نور ملايمي چهره را روشن كند. نور بايد حتماً گرم باشد. توام با اين نور نورهاي فروافكني نيز با دقت تعبيه مي‌شود كه نبايد درست بالاي سر باشند تا سايه‌هاي نامطلوب بر چهره بيافرينند يا طوري قرار گيرند كه انعكاس آنها از آيينه به صورت برگردد. خوب است بالاي دوش هم چراغ سقفي داشته باشيم كه بدون آن دوش يك سوراخ سياه به نظر مي‌رسد. كليدهاي روشنايي در حمام نيز بايد قابل كنترل شدت باشند. در هتل سن مارتين لين در لندن به اين مساله نيز فكر شده است؛ به طوري كه يك كليد كنترل شدت ساده دو آويز سقفي را روي دستشويي كنترل مي‌كند. اولي زماني به كار مي‌رود كه شخص رو به روي آينه در حال آرايش يا اصلاح است و يك نور شديد نياز دارد و ديگري يك نور محيطي براي روشن نگه داشتن فضاي حمام است.

سالن‌هاي جشن و اتاق‌هاي چند منظوره: نورهاي رويايي
سخنراني‌ها و كنفرانس‌هاي اداري، وقايع اجتماعي، جشن‌هاي محلي و نمايش‌هاي لباس، همگي وقايعي هستند كه در نظر گرفتن تمهيدات لازم براي آنها در هتل ارزش افزوده و درآمد سرشاري را براي صاحبان آن هتل فراهم مي‌كند. رشد چشمگير اين گونه روابط اقتصادي در كنار پيشرفت تكنولوژي باعث شده كه فضاهاي انعطاف‌پذير و جذاب به خصوص در بخش طراحي نور خلق شود. پيش از اين، براي ساليان سال آويختن چند لوستر و چراغ‌هاي ديواري قابل تنظيم براي سالن‌ها كافي به نظر مي‌رسيد. بعد از آن پروژكتورها براي نورپردازي صحنه به ميان آمدند و… پيچيده‌ترين قسمت سالن‌هاي چند منظوره بخش جشن‌ها است كه علاوه بر قابليت انعطاف‌پذيري از المان‌هاي تزييني خاصي نيز بهره مي‌برد و طيف وسيعي از انواع نورپردازي را مي‌طلبد. انواع فروافكن‌ها، نورهاي حجمي، ديواري، نورهاي كاربردي، چلچراغ‌ها و فراافكن‌ها، نورهاي صحنه نمايش، فيبرهاي نوري و… در اين دسته‌بندي مي‌گنجند. طبعاً سقف شلوغ‌ترين قسمت است؛ چرا كه علاوه بر نورهاي مستقيم، تاسيسات هم در آن قرار مي‌گيرد. نور كاتد سرد براي نورهاي حجمي كه اكثراً به صورت دو يا سه رنگ قابل تعويض در كنار هم به كار مي‌روند، مناسب است. انتخاب چلچراغ‌ها بايد كاملاً به دقت و متناسب با ابعاد و نور لازم فضا صورت گيرد. اين گونه چلچراغ‌ها امروزه اكثراً با نورهاي متحرك، ليزري و ديجيتال تعويض شده‌اند. ميزها و روميزي‌ها مي‌توانند با نقاط نور ولتاژ پايين شاخص شوند. اين نورهاي چندگانه نيز طوري طراحي مي‌شوند كه براي مراسم مختلف قابل تغيير رنگ و شدت باشند. سقف‌هاي كاذب منحني، برش‌ها و قالب‌هاي توررفته و برجسته در سقف و استفاده از آينه‌ها كمك مي‌كنند كه نورهاي متمركز و خطي به طور مخفي به كار برده شوند. به كمك نورپردازي مي‌توان يك فضاي بزرگ را به جزيره‌هاي نوراني مجزا تقسيم كرد؛ به طوري كه يك فضاي نوراني بخش تجمع را تشكيل مي‌دهد و جداكننده‌ها به جاي پارتيشن و ديوار، فضاهاي منفي و تاريك است. در هر قسمت بايد لامپ‌هاي راهنما وجود داشته باشد تا بتوان تازه واردان را با روشن و خاموش كردن آنها به آن ناحيه راهنمايي كرد. اين فضا بايد مكاني خيال‌انگيز باشد كه مراجعان را جلب كند و چنان خاطره‌سازي كند كه شوق ديگران را براي استفاده از آن افزون كند.
انواع اشياء موجود در اين فضا مي‌تواند با نورپردازي از محيط حذف يا بر آن افزود شوند، هنگامي كه يك فضاي آرام ويژه‌ي غذاخوري لازم است، فضا با يك نور ملايم محيطي گرم و اشياء كاملاً نورپردازي شده به فضايي جامع و پر جزييات تبديل مي‌شود و همان فضا با نورهاي متغير نقطه‌اي و پر تحرك و رنگي، محيطي پر جنب و جوش فراهم مي‌كند كه در‌ آن اشياء و مجسمه‌هاي تزييني در تاريكي گم مي‌شوند. در قسمت صحنه و سكوي نمايش علاوه بر نورپردازي جداره‌ها و محيط. توجه به نورپردازي كف يا قراردادن حسگرهايي كه با راه رفتن بر روي كف باعث روشن و خاموش شدن لامپ‌ها مي‌شوند، لازم است. همچنين خوب است در اين بخش تمهيدي براي نورهاي آويخته از سقف يا نهفته در آن كه مي‌توانند به طور خودكار بلند و كوتاه شوند، انديشيد. *****هاي مختلف و نورهاي ليزري نيز از ديگر ابزاري هستند كه جديداً در نورپردازي فضاهاي نمايشي مطرح شده‌اند.

اتاق‌هاي ملاقات: ايستگاه‌هايي تجاري
در تمام هتل‌هاي كوچك و بزرگ چنين مكان‌هايي مي‌توانند نقش كليدي در كسب درآمد براي هتل داشته باشند. اين اتاق‌ها نيز اكثراً به منظور تمركز و استفاده از پروژكتور در جاهاي تاريك هتل واقع مي‌شوند و نورپردازي نقش مهمي در بالا بردن راندمان جلسات ايفا مي‌كند. آنچه در اين مكان‌ها در درجه‌ي اول اهميت قرار دارد، آسايش و موارد كاربردي فضا براي كساني است كه چه بسا تا 8 يا 10 ساعت در يك جا بنشينند. در اينجا نور محيطي فراگير و گرم با نورهاي متمركز و قابل كنترل دستي براي هر شخص و نورهاي قابل تنظيم براي ديدن صفحه‌هاي نوراني مانند فيلم يا پروژكتور يا صفحات غير نوراني مانند نوشتار و عكس‌هاي چاپ شده لازم است.
ممكن است ما اين نيازها را با طراحي دو يا چند سطح مختلف نور برآورده سازيم تا شركت‌كنندگان در جلسه كه ممكن است براي زمان طولاني روي مدارك مختلف تمركز كنند به كمك تنوع نوري خسته نشوند. منابع نوري لزوماً در سقف قرار نمي‌گيرند و مي‌توانند به صورت صفحات عمودي نور يا نورهاي ديواري طراحي شوند و همراه با نورهاي تنگستن در نظر گرفته شوند كه فقط هنگام صرف غذا در محل روشن مي‌شوند.

امكانات رفاهي و ورزشي
آنچه در دهه‌ي 80 به صورت محدود به عنوان امكانات جانبي هتل‌ها مطرح شد، امروزه بخش اعظم خدمات آن را شامل مي‌شود. امكاناتي شامل طيف وسيعي از فعاليت‌ها و خدمات بدن‌سازي و سلامت بخشي در قالب استخر شنا، سونا، سالن بدن‌سازي، اتاق بخار، حوضچه‌هاي آب سرد، ماساژ و سالن‌هاي زيبايي كه حوضه‌ي وسيعي از طراحي نور را در برمي‌گيرند. اكثر اين محيط‌ها به نوعي نورپردازي نياز دارند كه حضور سقف را كمرنگ كرده، وسعت بيشتري القاء كند. براي اين كار ممكن است همراه نور ملايم محيطي كه به طيف خورشيد نزديك است، نورهاي خطي به صورت باند سرتاسري در محل اتصال ديوار به سقف به كار برده شود و نورهايي براي روشن كردن تمام سطح ديوارها طراحي شوند و نورهاي متمركزي با ولتاژ كم براي تمركز بر نقاط ويژه‌اي از فضا يا تابلوها در نظر گرفته شود. در ضمن طراحي بايد توجه كرد كه نور چنان باشد كه روي مانيتورهاي دستگاه‌ها بازتاب نداشته باشد. ابزارها و دستگاه‌هاي فلزي از جمله نكات مثبت اين فضاها هستند كه با بازتاب نور بر آنها درخشش و برق خاصي ايجاد مي‌شود.
در سالن بدن‌سازي به نور محيطي قوي نياز نيست. نور محو زمينه براي شاخص كردن هر يك از دستگاه‌ها لازم است و بقيه نورها مي‌توانند نمايشي باشند. پس ما مي‌توانيم بر قطعاتي از دستگاه‌ها تاكيد كنيم و نورهاي زمينه‌اي رنگي يا پروژكتوري ايجاد كنيم. در استخرها كه ديد در آنها چندان حياتي نيست، نورپردازي بيشتر حسي و كمتر منطقي است. در اين جا خود استخر را مي‌توان به عنوان سطح اصلي بازتاب نور در نظر گرفت. نورپردازي سقف بايد چنان باشد كه انعكاس زيادي روي آب نداشته باشد ولي استفاده از سقف‌هاي كاذب منحني و نقش آفريني روي سقف كه در هنگام استفاده از استخر روي سقف و در هنگام عدم استفاده از آب در داخل استخر قابل رويت است مي‌تواند كارساز باشد. در اين جا نوع حباب‌هاي نوري كه در زير آب و در محيط مرطوب به كار مي‌رود، مهم است. در اتاق‌هاي سلامت بخشي دو نكته‌ي اساسي در نورپردازي نوع منابع نوري و نحوه‌ي استقرار آنها وجود دارد. هالوژن تنگستن انتخاب مناسبي براي نمايش خوب پوست بدن است و اين براي افرادي كه تلاش مي‌كنند شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسند، مهم است. علاوه بر اين، در اين اتاق‌ها اكثر افراد چشم به سقف مي‌دوزند پس نقش‌آفريني در سقف و اجتناب از نور زننده در آن، لازم است ضمن آنكه بهتر است نور اصلي مكان با استفاده از صفحات نوراني در ديوارها تامين شود. در اينجا همچنين يك سيستم كنترل نور لازم است تا بتوان با استفاده از آن فضايي شاد در صبح، و فضاي ملايم و آرام در عصر پديد آورد. اگر فضايي براي بيش از يك منظور طراحي شده باشد، بايد نور با توجه به نوع فعاليت تند يا ملايمي كه در آن صورت مي‌گيرد قابل تغيير باشد.
در كل ممكن است نورها را به دسته‌هاي نور محيطي براي اتاق‌هاي مانيتوردار، نورهاي موضعي براي اتاق دستگاه‌ها، نورهاي رنگي براي قهوه‌نوشان، نورهاي نقش و نگار آفرين ملايم براي استخر، نورهاي متغير براي فضاهاي چند منظوره و نورهاي محيطي و نقطه‌اي چندگانه براي فضاهاي سلامت بخشي و تمركز تقسيم كرد.

نماي بيروني: تبليغ شهري
ممكن است برخي فكر كنند كه نورپردازي نماي ساختمان و روشن نگه داشتن آن در تمام طول شب به صرفه نيست، اما واقعيت اين است كه تاثير نمايش چهره‌ي هتل در شب به خصوص با يك نورپردازي متغير بسيار جذاب‌تر و سودآورتر از نماي ساختمان هتل در روز است. عدم نورپردازي يا يك طراحي نور بد، مي‌تواند تمام تلاش‌ها و سرمايه‌گذاري در داخل هتل را زير سوال ببرد. نورپردازي فكر شده‌ي بيرون هتل حضور آن را به صورت موثري اعلام مي‌كند و تصوير آن را به شكل دعوت‌كننده و خوشايندي در اذهان تقويت مي‌كند و ساختمان را به يك نشانه‌ي شهري تبديل مي‌كند. نورپردازي البته كاربردي هم هست. در هنگام شب ناحيه‌ي ورود و راه نزديك شدن به هتل را بايد كاملاً مشخص كرد. ناظر بايد بتواند از فاصله‌ي دور حدود هتل و راه رسيدن به آن را در شهر بيابد و در فاصله‌ي نزديك و مقياس خرد و ورودي هتل بايد خوشامدگو و راهنما باشد. امكانات نويني كه براي منظرسازي و نورپردازي به بازار آمده است، دست طراحان را براي نورپردازي باز كرده است. علاوه بر نماي عمودي هتل، طراحي فضاي سبز اطراف در روز و شب لازم است. انواع نورپردازي در مقياس وسيع با پروژكتورها و ليزرها و نورپردازي در مقياس وسيع در لابه‌لاي چمن و سنگ‌ريزه‌ها مد نظر است. علاوه بر نمايش نورهاي مختلف و جاذبه‌هاي درخشنده ايجاد احساس عميق نيز از تمهيدات مفيدي است كه در نورپردازي نماي ساختمان مي‌توان به كار برد. با نوراني كردن حدود و تاريك گذاشتن سطوح يكنواختي از جداره مي‌توان خلاء را در شب تداعي كرد و كلاً طرح هتل را دگرگون ساخت و تصوري را كه مردم از روز به ياد دارند به بازي گرفت و احساسي شاعرانه و معلق به بيننده القا كرد.

پاركينگ
طراحي پاركنيگ خودروها و راه‌هاي دسترسي از آن به داخل هتل بايد مورد توجه قرار گيرد. نمي‌توان يك ورودي شاهانه براي جلوي هتل طراحي كرد و راه ارتباطي پاركينگ به هتل را راهرويي تاريك، باريك و مخوف گذاشت. داخل پاركينگ را مي‌توان با نور محيطي محو روشن كرد و با نورهاي خطي رنگي تقسيمات را مشخص كرد. علايم بايد نوراني، رنگي و متغير باشند. يك تقرب موثر لزوماً گران يا محتاج به تكنولوژي پيشرفته‌اي نيست. جعبه‌هاي نوري رنگي و تاكيد فلورسنت‌هاي خطي و فشرده‌ي گرم‌تر براي تعريف محدوده‌ي عابر پياده مي‌تواند راه‌حلي ارزان و موثر باشد. قسمت انتظار آسانسورها مي‌تواند با جداره‌هايي منقوش يا ساده از آجر شيشه‌اي جدا شود و با نورهاي زمينه رنگي مشخص شود. در كل از توانايي نورهاي رنگي و متغير مي‌توان براي تبديل پاركينگ از يك فضاي صرف كاربردي به فضايي جذاب و داراي جلوه‌ي بصري استفاده كرد.
تمهيدات و پيشنهادات ارايه شده در اين مجموعه براي طراحي فضاهاي مختلف يك هتل با نور در كنار نگهداري و استفاده از منابع بهينه نوري علاوه بر آنكه مي‌تواند در طراحي ابتدا به ساكن يك مجموعه اقامتي مورد توجه قرار گيرد مي تواند راه‌حل مناسبي نيز براي بازسازي، بازآفريني و تحول فضاهاي بسياري از هتل‌هاي ساخته شده و قديمي باشد بي‌آنكه هزينه زيادي نسبت به ساخت و سازهاي مجدد در برداشته باشد. و البته تشخيص طراحي و چگونگي بازآفريني اين فضاها به صورتي بهتر و سودمند بر عهده معماران خلاق و آگاه است.

منبع: Designing with light/ Hotel-Jill Entwistle- Rotovision

 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
منابعي براي طراحي هتل

منابعي براي طراحي هتل

در باره طراحي هتل بايد بگم يكي از نقاط شاخص در دنيا لاس وگاس است منطقه اي كاملا توريستي و لوكس .در ايالات متحده بعضي از شهرها داراي وجه تسميه هاي زيبايي هستند مثلا لس آنجلس را شهر فرشتگان – نيويورك شهر آمال و آرزو هاي سپيد- هاليود جنگل درختان راج – هاروارد شهر علم ودانش و مردمان سخت كوش و اما در مورد لاس وگاس مي گويند كه اگر شما از بالاي كره زمين كه مانند توپي آبي رنگ است به زمين نگاه كنيد نوراني ترين نقطه زمين در شب لاس وگاس است . شهري عجيب با معماري عجيب تر اصلا تاريخ را دوباره بازسازي كرده اند آن هم به شيوه آمريكايي و تحريف آميز و پر زرق و برق اما اينجا جاي جالبي است و اين سايت رو زير رو كنيد جالبه




اينجا هم ميتوانيد عكسهايي از لاس وگاس رو ببنيد



اينم 1 مقاله جالبه كه ميتونيد از لينك زير اونو دانلود كنيد :

نويسنده اين مقاله هم تيم هرمن هست



Renaissance Hollywood Hotel


مجله معمار هم اگر اشتباه نکنم ۲۴ دقیقا نمی دانم (اگر اشتباه بود مرا ببخشید) راجع به هتل پارس مشهد چیزهایی برای گفتن دارد





grand hotel salone
---
international architects and their projects for hotel rooms -

the exhibition was held during the milan design week 2002
staged by fondazione cosmit eventi
curator: adam d. tihany​

'I can't stand those all-white hotel rooms anymore, because of this
each architect was assigned a city (other than his or her home base).
I wanted to make it an antiglobalization chain hotel', adam tihany said.
'each room had to represent what it is really like in a different city.'​

the rooms on exhibit are remarkably different,
despite having standard hotel dimensions.​

http://www.cosmit.it
and here are the hotel rooms:
1 -
arata isozaki's vision of a hotel room in rome includes tatami mats
and a kimono on a display rack.​


---​



2 -
to conjure tokyo, jean nouvel, who was dressed head to toe in leather
pants, vest and jacket (I'm a little fat and short, so this is what I'm
comfortable in," he said), upholstered his entire room in black and red
leather, and tossed on a heap of red silk sheets.
he included also a bedside table made of a silver carbon fiber looks like
a set of steel photography cases, complete with foam-lined drawers
stocked with a bible and a condom.​


---​



3 -
richard meier stayed with the classic white statement for which he is
known, though he embellished his paris room with a big television screen
built directly into the footrest of the bed. in the middle of the room
there is a transparent circular shower.​


---​



4 -
ron arad placed a circular bed within a round room.
the walls are covered floor to ceiling with live-action video murals of
life in mexico city.​


---​



5)
toyo ito designed three-ring conversation pits for bed, desk and bath,
all surrounded by a white shag rug.
he designed the room after sept. 11 as an imaginary refuge for
new yorkers.​


---​



6 -
gaetano pesce and his room for moscow.
resin furniture and cutout profiles of human heads.
a clamorous place in transition:
gold silk pillows shaped like onions (russian orthodox church domes)
and the floor is painted with tiny red hammers and sickles.
a bedspread printed with a map of moscow.​


---​



7 -
vico magistretti and his comfortable hotel room in london.
no excess, but a simple and elegant atmosphere.​


---​



8 -
matteo thun
homage to hong kong in a bamboo screen.
to dream of a place and to give material substance to the dream.​


---​



9 -
zaha hadid and sidney
a multi-user / multi-space structure.
it is not a design driven by the location but by the lack of division
of functional spaces.​


 

nino

مدیر بازنشسته
http://www.designbuild-network.com/projects/puerta_america/index.html#puerta_america2
http://www.spainby.com/puertamerica/pages/gallery.htm
مارال جان عجب نمونه جالبيه واقعا جاي كار داره بايد همه عكساشو save كنم چه داخلي هاي فوق العاده اي داره .
جالب نماشه كه به همه زبانها نوشته شده . هتل حجم ساده اي داره ولي چه داخلي هايي
اين چقدر جالبه !
راستي اين هتل كي ساخته شده ؟


اين هم پلانش




البته مارال جان حجم عكسا خيلي بالا بود ميترسم بجه ها دچار مشكل بشن .
تو گوگل سرچ كردم چقدر عكس عالي بود . دست گلت درد نكنه دوست جون;)
 

آلوین

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقد هتلOmm

نقد هتلOmm

هتل Omm فرم يا عملكرد

يادم هست كه يكي از اساتيد بزرگواردر يكي از كلاس هايش صحبتي فرمود كه نصف كلكسيون بچه ها مردود شد : * درس۱ : معماري يعني خلق فضاهايي براي زندگي انسانها * درس۲. ايجاد برنامه ريزي شبانه روزي و هدفمند و جهت دار براي رفتار كردن انسانها در تجربه ي فضاهايي كه معمار مي آفريند و...
نتيجه ايي كه آنروز ما گرفتيم اين بود كه : 1.عملكرد را فداي فرم نكنيم 2. فضاها را طوري طراحي كنيم كه قدرت انتخاب زيبايي شناسانه ا نسان مورد اهانت قرار نگيرد و منجر به ايجاد تنوع در آن باشد ؛ و اكنون اين نتايج در تناقض با طراحي هتل Ommتوسط
Juli CapellaArchitect:
Interior Design:
Sandra Tarruella and Isabel López

در بارسلونا اسپانيا در منطقه Beth Figueras است.



مهمترين نماي خارجي اين ساختمان را كه مشاهده مي كنيد چالش اصلي من را با تفكرات اين معمار مواجه مي كند! نمايي كه مشاهده مي كنيد به عنوان يك پوسته نا متقارن و موج دار مي تواند زيبا و جديد تلقي گردد اما هنگامي كه در بطن قضيه وارد مي شويم مي بينم كه همان نتيجه گيري اول و دوم رعايت نشده است . اين نما با سنگ مرمري فرمي است كه پاسخگوي نماي اصلي يك هتل نخواهد بود و بيشتر به مسئله اول اشاره دارد كه : عملكرد فداي فرم شده است ! اما براي نقد صحيح تر از گفته هاي معمار اين بنا استفاده ميكنيم ؛ Juli Capella در يكي از دفاعياتش در استفاده از اين فرم اشاره كرده است كه جداره هاي بيرون آمده براي جلوگيري از نويز و نوفه هاي ترافيكي خيابان منتهي به اين هتل هست ؟! اگر به عكس زير توجه كنيد و با آگاهي به اينكه سايت اين هتل در يك منطقه نسبتا شلوغ شهري است پس گريز از نوفه راه حل اين معضل نيست اما اين زبانه هاي بيرون آمده هم با توجه به حركت ماشين ها در اين خيابان هم مشكلي را حل نمي كند ( ادله 1)




جولي كاپولا به منظره قسمتي از هتل ( شايد طبقات سوم و چهارم )به بافت قديمي شهر و يك اثر تاريخي كه در عكس بالا مشاهده مي كنيد اشاره دارد كه معتقد است اين بنا كششي به سمت اين view ايجاد كرده است كه متاسفانه اين فرضيه هم با توجه به زواياي گردش اين ديواره ها نتوانسته است اين امر را ميسر سازد و تنها در سويت هاي بالا ممكن است زواياي پرسپكتيوي ناقصي ايجاد كرده است و حتي نتيجه گيري دوم را نقض مي كند ( داشتن تنها يك منظره ) كه هر چند به نظر حقير ميشد يا ايجاد چند حفره هندسي در انتهاي ديواره ي بالكن ها ديد به قسمت ديگر ساختمان را مهيا ساخت و همچنين به سبك تر كردن بنا نيز بيانجامد . ( ادله ۲ )




اما سومين ايرادي كه براي اين بنا وارد است و متاسفانه در بسياري از هتل هاي ايران هم مشاهده مي شود نبودن دعوت كنندگي مناسب به اين بناهاي جذب توريسم است كه شايد يكي از مهمترين ركن ها در طراحي هتل باشد ! ورودي اين بنا به هيچ و جه تعريف نشده است و در صورتي كه كنسول بيرون آمده و آن گلدان را حذف كنيم متاسفانه ورودي براي اين پروژه ديگر باقي نمي ماند و به بيان ديگر هويت خود را از دست مي دهد كه شايد مي شد با ايجاد يك المان قوي تر در ورودي و متمايز ساختن در رنگ يا جنس مصالح در ديواره بنا و ايجاد سنگفرشي متفاوت با ديگر قسمت ها پياده رو آن را شاخص تر كرد . ( اين پيشنهاد ها در مقياس خرد مطرح مي شود كه تنها تغييراتي جزئي و شايد موثر به حجم بناست و به كليات آسيبي نرسد! )





اما در طراحي داخلي بنا سندرا تاروالا و ايزابل لوپز موفق تر بودند استفاده از نور طبيعي و هدايت شده و هدفمند ( پنجره هاي سقفي ) و تركيب آن با نور مصنوعي و متمركز - تناليته هاي رنگ مناسب در فضاهاي رستوران و كافي شاپ - چيدمان هاي مناسب مبلمان در اتاق ها و فضاهاي عمومي – پويا كردن فضاي پشت بام – استفاده از گياهان مناسب در شكل دهي و شاداب تر كردن فضا - احيا و نمايش از معماري آسيايي به كمك المان هايي از آن معماري ها و چندين نكته ديگر ... كه مي تواند درسي باشد براي طراحان معماري داخلي كه اين روزها كپي برداري از ژورنال هاي خارجي بخش عمده ايي از قوه فعال خلاقيت آنها شده است !



 

makan_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
منحصربه ‌فردترين هتل‌های‎ ‎دنيا؛‎

منحصربه ‌فردترين هتل‌های‎ ‎دنيا؛‎

منحصربه ‌فردترين هتل‌های‎ ‎دنيا؛‎
عجيب‌ترين‌ها، بلندترين‌ها، بزرگ‌ترين‌ها‎ ‎‎‏ :‏‎ ‎

‏‏هرچند هتل‌ها ابزاري براي تسهيل سفر و‎ ‎گردشگري‌اند، ولي خود نيز جزو ‏عوامل جذب توريست مي‌توانند باشند؛ هتل‌هايي عجيب و‎ ‎جذاب كه توجه هر ‏گردشگري را به خود جلب مي‌كنند‎. ‎

‎شهرت از طریق میزبانی افراد معروف ‎
تعدادي از هتل‌ها، شهرت خود را از طريق سنت و ميزباني از افراد معروف و خاص به‌دست‎ ‎آورده‌اند. مثلا هتل سي‌سي لينهف آلمان، شهرت خود را از طريق ميزباني كنفرانس ‏معروف ‏«پستدام» ‏‎ ‎ در جنگ جهاني دوم در سال 1945 ميلادي به‌دست آورد‎. ‎

‎شهرت با ميزبانی جشنواره‌های‎ ‎جهانی‎ ‎ ‎
هتل‌هايي نيز از طريق فيلم‌ها شهرت يافته‌اند‎. ‎مثلا «گراندهتل اروپا» در سن‌پترزبورگ ‏ روسيه به‌دليل اقامت «جيمز باند» ـ بازيگر ـ‎ ‎براي ايفاي نقش در فيلم‎ Blockbuster ‎Goldeney ‎مشهور شد‎. ‎

‎ ‎ ‎
هتل‌هايی نيز مانند‎ Carlton ‎و‎ Martinez ‎نيز كه‎ ‎هتل‌های مربوط به جشنوارهی فيلم كن ‏هستند، در طول اجراي مراسم‌های اين جشنواره در‎ ‎فرانسه شهرت جهانی يافتند‎. ‎
تعدادي از هتل‌ها به‌دليل ويژگي‌هاي عجيب و خاص در‎ ‎شرايط اقامتي خود و نيز محيط ‏خاص شهرت جهاني دارند‎. ‎

‎ هتل ـ خانه‌ی درختی‎‎
تعدادی از هتل‌ها مانند هتل درختی كاستاريكا و هتل‏‎ ‎درختي «پارك ملي آبردار» در كنيا از طريق استفاده از درختان ‏به‌عنوان عناصر اساسي‎ ‎ساخت هتل شهرت جهانی دارند. هتل «بايرام» شهر اليمپوس تركيه نيز از نوع درختی است‎. ‎

‎ هتل‌های غاری‎‎
هتل‎ Desert Cave Hotel ‎در جنوب استراليا و نيز هتل‎ Cuevas ‎Pedro Antonio de Alarcon ‎در اسپانيا كه به نام يك نويسنده‌ی ‏معروف‎ ‎نام‌گذاري شده است و نيز چند هتل در تركيه به‌دليل ساخته شدن ‏در غارهاي طبيعی و‎ ‎داشتن اتاق‌هايی در زيرزمين معروف‌اند‎. ‎

‎هتل كپسولی‎ ‎
هتل‌های كپسولی نوعی هتل‌های اقتصادی هستند كه در‎ ‎كشور ژاپن شهرت دارند‎. ‎

‎هتل‌های يخی و برفی‏‎ ‎‎
هتل‌هاي يخی مانند هتل‌هاي يخی در سوئد، بهار هر‎ ‎سال آب مي‌شوند و دوباره هر زمستان ساخته مي‌شوند‎. ‎ هتل برفی ماموت نيز در فنلاند در ميان ديواره‌های‎ ‎قلعه‌ی برفي‎ Kmi ‎كه بزرگ‌ترين قلعه‌ی برفي جهان است، ‏ساخته شده است. دكوراسيون و‎ ‎مجسمه‌های داخل اين هتل همه از برف و يخ ساخته شده‌اند‎. ‎

‎هتل‌های زير آبی‎ ‎‎
تنها هتل زير آبی كه يك اتاق در زير آب دارد،‌ در‏‎ ‎سال 2005 با عنوان‏‎ utter Inn ‎در سوئد ساخته شد‎. ‎
پروژه‌ي بلندپروازانه‌ي ساخت هتل «هيدروپليس» در‎ ‎دوبي با 220 سويت كه همه‌ي آن‌ها در كف خليج نيلگون ‏فارس در عمق 20 متري واقع‎ ‎مي‌شوند نيز به ساخت يك هتل بزرگ زير آبي مي‌انجامد‎. ‎
در معماري اين هتل از دو عمارت استفاده مي‌شود كه‎ ‎از طريق يك تونل در زير آب به يكديگر متصل مي‌شوند و ‏از مواد شفاف مانند شيشه و‎ ‎اكريليك ساخته خواهند شد‎. ‎

هتل‌های عجيب ديگر‎ ‎

هتل بزرگ داريوش :‎ ‎در جزيره‌ي كيش‎ ‎در ايران با الهام از عناصر گنجينه‌ي پرسپوليس (تخت جمشيد) ـ از آثار بزرگ تاريخي‎ ‎ثبت‌شده در ميراث جهاني ـ ساخته شده است‎. ‎

هتل برج العرب :‎ ‎در دوبي كه روي يك‎ ‎جزيره‌ي مصنوعي به‌صورت يك قايق شناور ساخته شده است‎. ‎

هتل Rager Center ‎ :كه در گذشته به‎ ‎نام‎ Sky Dome (‎قصر‌ آسمان‌ها) معروف بود، در تورنتوي ‌كانادا قرار دارد. اين عمارت‎ ‎تنها ‏هتلي است كه به يك استاديوم متصل شده است و 70 اتاق دارد‏

بلندترين هتل جهان‎ ‎‎
بلندترين هتل جهان، هتل برج العرب دوبي با ارتفاع‎ 280 ‎متر است كه به‌زودي به‌دليل ‏ساخته شدن هتل‎ Rose Rotana Suits ‎كه قرار است،‎ ‎ارتفاع 333 متري داشته باشد، ‏ديگر ركورددار نخواهد بود‎. ‎
هتل آسمان بايكوك در شهر بانكوك تايلند نيز‎ ‎ارتفاعي حدود 309 متر دارد؛ اما اتاق‌هاي ‏اين هتل تا بالاترين طبقات آن وجود‎ ‎ندارند. به همين دليل، اين هتل ركورددار بلندترين هتل ‏جهان نيست‎. ‎

بزرگ‌ترين هتل‌هاي‎ ‎جهان‎ ‎
بزرگ‌ترين هتل جهان، هتل‎ MGM Grand Las Vegas ‎است؛‎ ‎اين هتل در ايالت نوادا در ‏ايالت متحده‌ي آمريكا واقع شده است و در مجموع 6276 اتاق‏‎ ‎دارد‎. ‎
هتل بزرگ ديگري كه در سال 2006 در كتاب ركورد گينس‏‎ ‎ثبت شد،‌ هتلي در مالزي است ‏كه در مجموع 6118 اتاق دارد
پيش از ثبت اين هتل در فهرست ركوردها، كتاب گينس‎ ‎هتل‎ MGM Grand Las Vegas ‎را با ‏‏5005 اتاق به‌عنوان بزرگ‌ترين هتل جهان ثبت كرده‎ ‎بود‎. ‎همچنين اكنون تعداد تخت‌هاي هتل‌هاي ايران 198هزار‎ ‎تخت است‎. ‎

قديمي‌ترين هتل‌هاي‎ ‎جهان‎ ‎
براساس كتاب ركوردهاي جهان گينس، قديمي‌ترين هتل‎ ‎جهان كه هنوز كاربري گردشگري ‏دارد، هتل‎ Hoshi Ryo Kan ‎در ژاپن است كه در سال 717‏‎ ‎ميلادي ساخته شده است‎. ‎
 

گل پسر

عضو جدید
عجيب ترين هتل جهان

عجيب ترين هتل جهان

عجيب ترين هتل جهان


در برلين، آلمان، هتلي وجود دارد كه بدون شك يكي از غريب ترين مكانهاي عمومي در جهان است. تمام اتاقها و اشياء داخل اين محل كه پروپلر آيلند سيتي لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلماني لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است. در واقع بهتر است اين محل را به جاي هتل، با عنوان "مكاني براي زندگي در درون يك اثر هنري" بناميم.




در اينجا 30 اتاق با محيطي كاملا منحصر به فرد و شخصي وجود دارد. اين اتاقها از اين جهت منحصر به فردند كه به معناي واقعي كلمه، مبلمان و اشياء درون آنها دست ساز و اختصاصا براي اين فضا ساخته شده و هيچ يك در سراسر جهان نمونه مشابهي ندارند. به اين ترتيب ميتوان سيتي لاج را موزه اي با امكانات كافي براي اقامت يا سازه هنريي قابل سكونت دانست.



اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهاي تعريف شده طراحي شده اند كه بعضي ساده تر و تعدادي به شدت افراطي هستند. شما با توجه به سليقه و ميزان حس ماجراجويي خود ميتوانيد با حضور در اين اتاقها، ديدگاهي تازه نسبت به واقعيت و رويا پيدا كرده و اگر بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد، اقامتي فراموش نشدني در اين هتل را تجربه خواهيد كرد.



يك نكته ديگر در زمينه اقامت در اين اثر هنري اين است كه اين فضا از مواد و مصالحي متفاوت با هتلها و بناهاي عادي ساخته شده است. براي مثال ديوارها و قفسه هاي پلكسي گلس آن و همچنين رنگهاي تيره و غليظ ديوارها هنگام جاي دادن وسايل و چمدانها به راحتي خط مي افتد. به همين جهت شما نبايد اين نكته را فراموش كرده و بايد با احتياطي بيشتر از حد معمول در اين تابلوهاي سه بعدي حركت كنيد. معرفي چند اتاق



دو شير: خوابيدن در قفس


دوقفس بزرگ در مركز اين باغ وحش وسيع قرار دارند.رنگ غالب بر اتاق نارنجي و قرمز بوده و قفسها بر تيرهاي چوبي مستحكمي به ارتفاع 1.5 متر قرار گرفته و با زنجيرهاي متعددي در جاي خود محكم شده اند. اين قفسها، تختهاي اين اتاق هستند كه هر يك براي يك نفر در نظر گرفته شده است. حمام و دستشويي بزرگ و مجلل كه شامل يك وان طلايي در مركز، دوش در گوشه و سرويس بهداشتي قرار گرفته بر پايه اي بلندتر از سطح حمام است.



تابوت:


تختهاي اين اتاق بسيار ساده دو تابوت هستند كه ميتوان حتي با درب بسته در آنها چرتي زد. اين اتاق مناسب آن دسته از افراد علاقمند به داستانهاي خون آشامان و همچنين كساني است كه براي رسيدن به آن سرنوشت محتوم، عجله دارند و ميخواهند خوابيدن در تابوت را زودتر از زمان موعود تجربه كنند. اگر كسي پس از مدتي خوابيدن در تابوت دچار وحشت شود ميتواند به پايين خزيده و در جاي خوابي كه زير اين سطح قرار دارد بخوابد.



اتاق واژگون:


اين تنها اتاق چهار تخته هتل است. تمام اسباب و اثاثيه اتاق بر روي سقف قرار دارد و شما ميتوانيد در جعبه هاي راحتي كه بر كف اتاق تعبيه شده نشسته يا بخوابيد. حتي منظره پشت پنجره هم واژگون است. اقامت در اين اتاق كه داراي خاص ترين مبلمان است، يكي از سوررئال ترين تجربيات ممكن خواهد بود.



اتاق آينه:


بدون شك اين اتاق يكي ازبخشهاي بسيار شاخص اين هتل است. اتاق آينه به شكل الماس و كاملا پوشيده از آينه است، به طوريكه تصور ميكنيد درون يك كالئيدوسكوپ (استوانه اي مجهز به عدسي و 3 آينه 45 درجه كه با وجود دانه هاي ريز رنگين درونش، تصاويري زيبا و منحصر به فرد ايجاد ميكند) زندگي ميكنيد.



سلول زندان:


يك سلول زندان دوستانه يك نفره، با سوراخي در ديوار. سرويس بهداشتي اين اتاق درست مانند هر سلول زنداني، در داخل اتاق قرار دارد. اما تفاوت در اين است كه شما واقعا ماندن در اين اتاق راحت را دوست داريد و آزادي در بالكن وسيع و سايبان زيبايش در انتظار شماست.



چند نكته:


با توجه به اينكه هتل سيتي لاج از جمله هتلهاي عادي و بسيار پر رفت و آمد نيست، در آنجا ميز پذيرش قراردادي و معمول هتلهاي ديگر كه شبانه روز باز باشد، وجود ندارد. در عوض اين هتل دفتري دارد كه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر باز است. در نتيجه رزرو اتاق و اطلاع زمان دقيق رسيدن به هتل بسيار اهميت دارد. پاسپورت، كارت شناسايي يا بليط هواپيماي مسافرين به عنوان تضميني براي بازگرداندن كليد اتاق در اين دفتر پذيرش باقي ميماند.



سيتي لاج داراي اتاقهايي است كه با وجود راحتي و زيبايي بسيار، به دليل كمبود جا يا ويژگيهاي خاص اتاق (مانند سلول زندان) فاقد حمام هستند. به همين دليل حمامهايي بسيار مجهز و راحت در مجاورت اين اتاقهاي قرار داده شده تا مسافران بتوانند به راحتي از امكانات حمامي مشابه با ساير اتاقها بهره مند شوند. براي رفت و آمد ساده در بين اتاق و حمام، پالتو حوله اي در اختيار مسافران قرار خواهد گرفت.



قيمت اقامت در اتاقها از 79 تا 110 يورو براي هر نفر متغير است و با اضافه شدن هر نفر، 15 يورو به مبلغ كل اتاق اضافه خواهد شد. صبحانه براي هر نفر نيز 7 يورو است. اتاقها در ايام خاصي بين 69 تا 110 يورو قيمت دارند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Bache porroo

عضو جدید
فضاهای هتل

فضاهای هتل

فضاهای اشغال شده توسط بخش های مختلف 1 هتل

پذیرش ، مهمان خانه عمومی (لابی) ، راهرو همکف 7 - 4 %
پذیرائی ، رستوران ، پیشخوان مخصوص مهمانها و مراجعین 8 - 4 %
قسمت های داخلی ، آشپزخانه ، اتاق کارکنان ، انبار 14 - 9 %
قسمت های اداری ، مدیریت ، منشی ، بایگانی و .... 2 - 1 %
حفظ و نگهداری ، تعمیرات ، نگهبان 7 - 4 %
زمان استراحت و فراغت ، ورزش ، فروشگاه ، آرایشگاه ، تاکسی سرویس و .. 10 - 2 %
امکانات رفاهی ( اتاقها ، سرویس بهداشتی ، حمام و .... ) 60 - 50 %


مسیر ها
1 . مراجعین و مهمان

پارکینگ
---- ورودی اصلی
---- لابی
---- آسانسور / پله
----- اتاق ها

2 . مسیر کارکنان

اتاق تعویض لباس
------- آشپزخانه - رستوران - کافی شاپ
------- پیشخوان - پذیرش - لابی
------- کارگاه ها - نظافت
------- انبار
------- و ......
 

Bache porroo

عضو جدید
مجله معمار --- هتــــل

مجله معمار --- هتــــل

دوستانی که دنبال مصادیق هتل میگردن حتما 1سری به مجله معمار 45 بزنن :cool:
یکی از کاملترین مراجع برای طراحی هتل هستش . چندین هتل مدرن رو بررسی کرده . چه از نظر پلان و نما ، چه از نظر طراحی داخلی و .......1نیگا بندازین اگه بد بود با من :redface:
 

fayazbahram

عضو جدید
کاربر ممتاز
سان جیانگ ، هتلی بر روی دریاچه

سان جیانگ ، هتلی بر روی دریاچه

این هتل در نزدیکی شهر شانگهای چین قراره ساخته شه که در نوع خودش یک معماری بی نظیر داره.


 

sara_r

کاربر بیش فعال
HoteL PuertA AmericA Madrid



«نام» ، مرزبندی می کند، محدوده تعیین می کند، به برداشت و استنباط، خط می دهد و در نهایت، اعتباری می بخشد که جایگاه واقعی را مشخص نمی کند. در مورد اثر هنری، عبارت « بدون عنوان» ، گستره ی پهناورتری در اختیار مخاطب قرار می دهد. در معماری، « بدون عنوان» نداریم، نوع عملکرد و بسیاری عوامل دیگر برای آفریده، نام می سازد و اگر طراح، معروف باشد، تمامی نام ها، تحت الشعاع نام وی قرار می گیرند.​


Hotel Puerta America مجموعه ی نایابی از اسم ها ست. اسم هایی که جهانی هستند و هرکدام در طرح و اثر صاحبانشان، نفوذ دارند وهمین امر می تواند برای جذب بسیاری از افراد حرفه ای و آشنا با معماری، به خوبی عمل کند و اعتباری دو چندان برای هتل بیافریند
طراح نمای خارجی: Jean Nouvel
در طراحی این هتل، 18 معمار و طراح مشهور حضور داشته اند، به عبارتی 18 تعریف جدید از واژه ی «هتل» را می توان در اینجا شاهد بود. ضاحا حدید، نورمن فاستر، ژان نوول، آراتا ایسوزاکی و ... افرادی جهانی اند چراکه در حرفه ی خود به فردیت رسیده اند و کار آنها امضا دارد. اما نکته ی مهم این است که این افراد، به نوبه ی خود، در جهت شکستن مرزبندی «نام» ها تلاش می کنند. اقلیم، عملکرد و استانداردهایی که به دنبال دارد، تاریخ و پیشینه ی محیط، محدوده هایی هستند که این معماران سعی دارند تا از سیطره ی آن فرا روند.
همکف. طراح: John Pawson
طبقه ی اول. طراح: zaha hadid
طبقه ی چهارم. طراح: Plasma Studio




طبقه ی ششم. طراح: Marc Newson
طبقه ی هشتم. طراح: Kathryn Findlay

« تکرار» در این هتل، امری ست که تنها برای «نام» فضاها ( لابی، اتاق، سوییت،...) رخ می دهد و هر طبقه، فرصتی ست برای زیستن در جهانی نو، مواجهه با نگاهی خاص و کسب تجربه ای جدید از فهم ترکیب رنگ و حجم.
طبقه ی دوم. طراح: Norman Foster




طبقه ی ششم. طراح: Marc Newson

طبقه ی هفتم. طراح: Ron Arad

طبقه ی هشتم. طراح: Kathryn Findlay
طبقه ی یازدهم. طراح: Mariscal & Salas

واژه ی هتل، واژه ی هویت را به دنبال خود می آورد. هتل، می تواند مجالی باشد برای به نمایش گذاشتن مدلی مینیاتوری از فرهنگ و معماری ویژه ی یک سرزمین و در نتیجه ایجاد آشنایی میان تازه وارد و سرزمین تازه یافته. اما در این نمونه، هویت، بسیار کمرنگ و دور، پشت پنجره های هتل جاری ست.​

طبقه ی اول. طراح: zaha hadid







طبقه ی دوم. طراح: Norman Foster​




طبقه ی نهم. طراح: Richard Gluckman



طبقه ی دهم. طراح: Arata Isozaki​



طبقه ی دوازدهم. طراح: Jean Nouvel
شخصیتی که برای این هتل تعریف شده، شخصیتی ست که در رگ هایش،« جهانی بودن»، به معنای واقعی، در جریان است و نبض آن هردم با آمد و شد مسافران از تمام نقاط دنیا، تندتر می زند. جا دادن جهانی ( جهان هایی؟) در دل شهر مادرید، کار ساده ای نیست، این هتل باید بافتی باشد که زوایایش با زوایای موزون و ناموزون بافت غنی شهری بخواند و به علاوه ، بر جاذبه های توریستی این شهر بتابد.

پارکینگ. طراح: Teresa Sapey


طبقه ی سیزدهم. طراح: Jean Nouvel

بار و رستوران «Lgrimas Negras». طراح:Christian Liaigre

Hotel Puerta America ، معیاری ست برای سنجش تفکر ملت اسپانیا. تفکری جدید و در عین حال قدردان و نگهدار پیشینه ی تاریخی، که به هنر، ادبیات و معماری این سرزمین غنا می بخشد.

برگرفته از آستاره
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سـعید

مدیر بازنشسته
هتل شرایتون پاریس که در ترمینال دو ، فرودگاه شارل دوگل پاریس قرار دارد با توجه به محل استثنائی اش در کنار جاده اصلی و معماری حجیم و سنگین خود به یک نشان شهری تبدیل شده است. پل اندرو ، معمار این هتل سعی کرده است به جای بازگشت به گذشته و ايجاد حس نوستالژي در مسافران با استفاده از مفاهيمي ساده چون آرامش، راحتی و شادمانی فضایی با شکوه و مجلل خلق کند.
در بدو ورودی لابی زیبا و باشکوهی قراردارد که فضاهای متنوعی چون تریا ، پذیرش ، نگهبانی ، اتاق چمدان ها و ... در خود جای داده است و سایر فضاهای اصلی در اطراف آن قرار دارند. مسافران برای رسیدن به اتاق ها از فضایی بسیار دلپذیر و زيبا عبور مي كنند که پس از بالا آمدن از پله ها یا آسانسور آنان وارد کریدورهایی می شوند که به یک آتریوم مرکزی بسیار زیبا و بزرگ باز می شود. برای ورودی اتاق ها از درهای بسیار نفیس استفاده شده است اتاق ها به طور کلی بسیار زیبا و دارای ظاهری کلاسیک هستند که در آن ها از وسایل مجلل و مجهز که کار با ان ها بسیار ساده است استفاده شده است و به طور کلی تمام جزئیات به دقت و به گونه ای طراحی شده است که دو صفت سادگی و کاربردی بودن آن را دارا باشد.

رؤیای « روبرت بیگلو » در خصوص راه‌اندازی هتل‌های فضایی با پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره قابل انبساط Genesis-1 رنگ تازه‌ای به خود گرفت.
شرکت فضایی(Bigelow Aerospace) اعلام کرد که این ماهواره که در واقع مدل نمونه اولیه است با موفقیت پرتاب و در نهایت در مدار جای گرفت.
فضاپیمای جنسیس-۱ به وسیله یک فروند موشک بالستیک و از خاک روسیه به فضا پرتاب شد. این ماهواره به محض رسیدن به مدار زمین صفحات خورشیدی خود را گشوده و شروع به انبساط کرد. این شرکت همه چیز را خوب و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعلام کرده است.
هدف اصلی و بلند‌مدت از پرتاب چنین ماهواره‌ای طراحی و ساخت هتل فضایی و پذیرایی از گردشگران ثروتمند در مدار زمین است.
از آنجا که طراحی و ساخت ایستگاه‌های فضایی برای مقاصد گردشگری بسیار پر هزینه است، شرکت (Bigelow Aerospace) برآن شد تا تمرکز خود را بر روی ایده تأسیسات مسکونی قابل انبساط معطوف کنند.
گفته می‌شود که در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، این فضاپیما تا پنج سال در فضا خواهد ماند و در این مدت مهندسان فرصت خواهند داشت تا به بررسی عمکرد آن و در عین حال جمع‌آوری اطلاعات برای مرحله بعدی این طرح بزرگ بپردازند.
هم چنین مهندسان شرکت از هم اکنون طراحی و ساخت Genesis- ۲ را آغاز کرده‌اند تا با استفاده از اطلاعات به دست آمده از Genesis -1 گام بلندی در تحقق ایده ساخت هتل‌های گردشگری فضایی بردارند. پرتاب Genesis -2 برای سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷ میلادی در نظر گرفته شده است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سـعید

مدیر بازنشسته
5 هتل کوچولوی کوچولوی کوچولو، کوچکترین هتلهای جهان

5 هتل کوچولوی کوچولوی کوچولو، کوچکترین هتلهای جهان

هتلی که یک اتاق دارد
اگر بخواهیم به تعداد اتاق های نگاه کنیم مسلما هیچ هتلی کمتر از یک اتاق نخواهد داشت! هتل یک اتاقه آنگکور را باید یکی از شیکترین اتاقهای هتل در سرتاسر جهان نامید. اما شاید لقب تنهاترین لقب بدی نباشد. اگر در سایت این هتل بگردید مسلما متوجه این نکته می شوید که این هتل چقدر روی تنهایی شما و سکوت خاطره انگیز کم اتاق ترین هتل جهان تکیه دارد!



  • هتل لوله ای!
    این هتل هم داستان خاص خودش را دارد. بر بالای دانوب لوله هایی قرار گرفته است که همانطور که می بینید یک درگاه بسیار کوچک دارد. نکته اینجاست که تزئین این کانال کار سختی نیست اما دیگر از حس طبیعی بودن آن می کاهد. طراحی جالب و خلاقانه ای که به شما فرصت اقامت یک شبی در یک لوله را می دهد!

  • هتل فرودگاه
    این هتل فقط یک نکته جالب دارد. آن هم همه چیزش است! اینترنت 24 ساعته، تلوزیون صفحه تخت و خدمات 24 ساعته و دیگر امکانات رفاهی معقول به همراه قیمتی نسبتا معقول تر احتمالا شما را برای یک شب اقامت در این هتل لندنی ترغیب می کند. مخصوصا اگر بدانید که این هتل به این نیت طراحی شده است که حداکثر لوکسی و طراحی را در حداقل فضا بگنجاند.


  • شبی در کپسول
    به نظر می رسد در زاپن این هتلها بسیار بسیار علاقه مند داشته باشد. البته این بار با هتلهای بالا یک تفاوت هم هست. این هتل اصلا لوکس نیست! البته هنوز هم با وجود لوکس نبودن و این که شما واقعا در یک جای لوکس در حال زندگی هستید تلوزیون در اختیار شماست. این هتل برای یک شب اقامت و با قیمت پایین طراحی شده است اما باید قبول کرد این هتلها دارای اتاقهای بسیار کوچکی هستند! حداقل تخت من تا بالای اتاق فضا برای لگدپرانی دارد!


  • دهکده ای با ادعای داشتن کوچکترین هتل جهان
    گفته می شود که مردم این دهکده فقط به یک امید زنده هستند. به این امید که بتوانند لقب کوچکترین هتل جهان را به هتل شهرشان بدهند. البته این عبارت مشهور است اما عجیب نیست بدانیم هلندی ها روی کوچک بودن این هتل تعصب دارند! این هتل که در یک دهکده زیبا و بار هم کوچولو بنا شده است با فعالیتهای گروه های مختلفی در این شهر امروزه به عنوان کوچکترین هتل جهان معروف شده است. اما شاید کوچکترین لقب صادقانه ای نباشد! (
    عکسهای بیشتر )

با هتلهای کوچکی از سرتاسر جهان آشنا شدیم. اما نکته اینجاست که جذابیت این هتلها در چیست؟ ارزان بودن معیار مناسبی نیست چون اینها واقعا ارزان نیستند. اما ظرافتی که باید برای طراحی این هتلها استفاده شود دلیل خوبی است برای شهرت آنان. هتلهای مشابه هم زیادند اما هیچ کدام اتاق همیشه نامرتب خودمان، ظرفهای تلنبار شده در آشپزخانه ، دارالتفکر دلباز! ، حمام بی در و پیکر و حیاطی همیشه از برگ درختان پوشیده خودمان نمی شود. هر چند کوچکترین و یا بزرگترین هتل نیست اما بدون شک دوست داشتنی ترین است.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
5 هتل مخوف که دوست دارید در آنها زندانی شوید!

5 هتل مخوف که دوست دارید در آنها زندانی شوید!

شاید هیچگاه هیچ کدام از ما آرزو نکنیم که روزی در یک زندن زندانی شویم. معمولا از زندان به عنوان بدترین جای جهان نام می برند. اما واقعا هیچ کدام از ما طعم بودن در یک زندان را چشیده ایم؟ آیا می توانیم تصور کنیم که روزی در یک زندان باشیم؟ آن هم زندانهای مخوفی مانند زندان ساواک یا KGB که همراه با شکنجه هم باشد؟ بله! چاره کار یک شب اقامت است در یک هتل زندان!

  • هتل زندان، زندان پولکی!
هتلداری در سراسر جهان یک کار بسیار فنی و طاقتفرساست. در این بازار پیچیده داشتن یک هتل موفق کار بسیار مشکلی است. بعضی از کشورها در این بازار زندانهایی مخوفی دارند که دیگر برای نگه داشتن زندانی به کار نمی رود. کمی تغییر و بهینه سازی هتلی را فراهم می آورد که شما با صرف اندکی پول بتوانید در آنها احساس یک شب زندانی بودن را بچشید. البته با مقدار زیادی امکانات رفاهی عالی!
در ادامه کمی از این هتل زندانهای زیبا را خدمت شما معرفی می کنیم



Boston, Massachusetts
هتل زندان شهر بوستون که امروز با نام لیبرتی هتل شناخته می شود امروز یک هتل 4 ستاره بسیار زیباست که در بخش تاریخچه آن نوشته شده است «دیوارها هم می توانند با شما سخن بگویند»
*


Mt. Gambier, Australia
بر بالای کوه ، باربران کوهستانی هیچ وقت چهره این زندان را فراموش نمی کنند. شاید شما هم بخواهید یک شبیه در این هتل زندان اقامت داشته باشید. خیالتان راحت! سعی شده است همه چیز همانقدر مخوف باقی بماند!
*


Luzern, Switzerland
اقامت در یک شب در زندانی در قلب سوییس چیز کمی نیست. در یکی از آرامترین شهر های جهان شما می توانید یک شب را با خیال راحت سپری کنید. آن کتابخانه را می بینید؟ ( پایین سمت راست ) کتابخانه رئیس زندان بوده است. با پرداخت اندکی بیشتر شما نیز می توانید کتابهایی که او برای زندانداری می خوانده است را بخوانید!
*


Oxford, England
زندانی که هزارسال است در قلب شهر دانشگاهی آکسفورد آرمیده است شما را به طرف خود می خواند. زندانی که واقعا بسیار شیک هتل شده است. زندانی که شاید یادآور بهترین هتلهای جهان است در حالی که بازدید کنندگان می توانند در بعضی قسمتها پی ریزی زندان را با چشم نظاره کنند. یادآور دوران اسیری!
*


Lineage, Latvia
شاید دیگر نباید اینجا را پیشنهاد کنم. اینجا در قلب لیتوانی شما بر زندانی پای می گذارید که روزگاری KGB در آن به جنایت دست می زده است. کافی بود کمی سکوت کنید، و یا دروغ بگویید ، تا به بیرحمانه ضربات تازیانه های خاردار را بر تنتان حس کنید. گوش کنید! بومیان می گویند: هنوز صدای زندانیان به گوش میرسد.
 

zeracoola

عضو جدید
هتلی زیر دریا در دبی


هتلی که در پایین می بینید یکی از شاهکارهای معماری دنیاست.نه به علت طرح معماری بلکه به علت شرایط خاص مکان و ساخت آن.

این هتل اولین هتل مجلل دنیاست که زیر آب بنا می شود


هایدروپلیس از سه قسمت اصلی تشکیل شده اول بخش ایستگاه زمینی که در خشکی قرار دارد و میهمانان خوش آمدگویی می شوند سپس تونل ارتباط دهنده که با ترن مسافرین را به هتل منتقل می کند و در نهایت ۲۲۰ سوئیت در زیر آب



این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های معاصر در جهان است که مساحتی در حدود ۲۶۰ هکتار را در بر می گیرد.(تقریبا مساحتی برابر هاید پارک لندن. جواچیم هازرطراح هتل می گوید هایدرا پلیس یک پروژه نیست یک عشق است. طرح آینده این طرح ۲۰ متر از اعماق خلیج فارس را در بر می گیرد
اصلا تعجب نکنید. عکسهایی که دیدید در سرزمینی داره اتفاق می افته که تا چند دهه پیش آب لوله کشی نداشتند و حالا هتل زیر دریا می زنند جایی که ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه در دوره آشور در زمان فرمانروایی سناخریب آبراهه ای روی پایه هایی ساختند که آب را از پنجاه کیلومتری به شهر نینوا می رسانید یا در زمان هخامنشیان فاضلاب شهری برای اولین بار در ایران ساخته شد. البته ببخشید اینا مربوط به چند دهه و صده در ایران نمی شن تقریبا به هزاره های قبل بر می گردند.
 

سـعید

مدیر بازنشسته
بزرگترین هتل در خاورمیانه

بزرگترین هتل در خاورمیانه

هتل و مجموعه تفریحی آتلانتیس با صرف هزینه یك میلیارد و 500 میلیون دلار در دبی گشایش یافت.

به گزارش شبكه خبر به نقل از الجزیره، این هتل كه بزرگترین هتل در خاورمیانه محسوب می شود در زمینی به مساحت 113 فدان (بیش از 450 هزار متر مربع) احداث شده است و حدود هزار و 600اتاق و سوئیت دارد.

قیمت هر شب اقامت در هر یك از اتاق های این هتل بین 700 دلار تا 25 هزار دلار است. این هتل در چارچوب طرح دبی برای افزایش جذب گردشگر از هفت میلیون نفر كنونی به ده میلیون نفر در سال 2010 احداث شده است.



























 

JMSBeta

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هتلی به بزرگی یک شهر

هتلی به بزرگی یک شهر

The Venetian Macao

هتلي زيباو محسور كننده با قابليت هاي يك شهر

در اين هتل 300 فروشگاه مختلف 30 رستوران بزرگ با استانداردهاي جهاني , 317 استخر شنا و سونا و 100000مترمربع سالنهاي كنفرانس وجود دارد. مساحت سوئيت ها از 70 تا 170 مترمربع ميباشد












 

فرح نوش

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل تفریحی میرعمار، الگونا- مصرمایکل گریوز
هتل میرعماربه سبک سنتی، بر روی مجموعه ای از 9 جزیره با ارزش ساخته شده و بوسیله مرداب ها و سواحل شنی احاطه شده است. یک هتل تفریحی پنج ستاره، شامل بیش از 400 اتاق مهمان و فضاهای عمومی می باشد که به مساحت تقریبی 150000 متر مربع بین کوهستان های صحرای شرقی و دریای سرخ قرار گرفته است.
لبه های سایت پروژه در اطراف، بوسیله آب یا خط ساحلی مرداب مصنوعی در غرب و مسیرهای آبی که در امتداد ضلع شمالی – جنوبی مرداب را به دریا وصل می کنند محدود شده اند. محوطه سازی که از مسیرهای آب و مرداب های زیادی تشکیل شده هر اتاق مهمان را با یک موقعیت آبی تعریف می کند. مجموعه استخرهای شنا شامل استخر زیبای بزرگسالان، یک استخر ورزشی و استخر کودکان است. در ساختمان ها از مصالح و سازه های سنتی مصر که شامل آجر و سقف های گنبدی و طاق دار هستند استفاده شده است. تنوع زیاد در فرم و جزئیات هتل، استراحتگاه منحصر به فردی را که منعکس کننده زیبایی بیابان و اسکله آب است بوجود آورده است. آجر که ابتدا بوسیله بتن و سپس با ترکیبی از گچ و رنگدانه پوشانده شده نقاشی آبرنگ روی آن را که گریوز در ایتالیا آموخته بر روی خود دارد.
طراحی و محوطه سازی اطراف هتل، برتری آب دریا را به عنوان دید و منظرنشان میدهد؛ بطوریکه هر اتاق مهمان دارای هر دو دید و منظر؛ هم به طرف دریا و هم به طرف مجموعه استخر مرکزی می باشد. این محوطه سازی حیاط شامل استخر، یک کلاه فرنگی ، استخر آب سرد، جکوزی گرم و رستوران با تراس روباراست. استخر ورزشی در جنوب و یک استخر کودک در شمال طراحی شده و آلاچیق هایی نیزدر طول اضلاع استخر قرار گرفته است.
در کل شخصیت بناها، مصالح، نماها، مبلمان داخلی و دکوراسیون تفسیر مجددی از سنن ساختمان سازی محلی و عناصر قدیمی معماری مصر است که بر اساس ساختار کوچک و مستقل واحدها و استفاده ماهرانه از حجم و حوزه وسیعی از رنگ ها پایه ریزی شده است. بطور مثال اهرام ناقص و وارونه و ستون های نمادین در تمام بنا به چشم می خورد و اتاق های مهمان به گروههایی تقسیم بندی شده اند که هر کدام نمای یکدست شاخصی دارند. با وجود ابعاد بزرگ پروژه (که مساحت تقریبی معادل 150000 مترمربع را در برمی گیرد) تیپولوژی ساخت مورد استفاده هتل بگونه ای است که در کل، مجموعه ظاهر یک ویلای کوچک را بخود گرفته است. ساختمان های مجموعه هتل نیز که با دیوارهای صلب غالب بر فضاهای تهی ترکیب شده اند دید وسیعی را به خود اختصاص داده و این بوسیله مجموعه متنوع و غیرمعمولی از بازشوها جبران شده است.
این طرح در سال 1996 جایزه موسسه معماری آمریکا را دریافت نمود و بعد از اتمام پروژه، کارفرمایانی که مجذوب کار گریوز شدند، برای ساختن سه هتل دیگر در مصر با وی قرارداد بستند.


جزیره لانگ کاوی در انتهای شمالی تنگه "مالاکا" و در قسمت جنوبی نوار مرزی تایلند و مالزی قرار دارد. این جزیره منطقه ای آزاد است و سالانه بیش از یک میلیون نفر توریست از آن دیدن می کنند.
ساحل بورائوواقع درلانگکاوی منطقه ای است از جنگل های استوایی که به طرف تخته سنگ های آهکی و تپه های جزیره کشیده شده است. این جنگل استوایی به دلیل خشکسالی در شش ماه از سال از لحاظ دریافت میزان بارندگی چندان غنی نیست. محیط پیرامون جنگل باز و دسترسی به آن آسان است. گونه های رایج درختی منطقه از نوع درختان بلند و یا گونه ای از درختان دریایی و ساحلی می باشند.
در کل مجموعه ازهتلی با 39 اتاق مشتمل بر ساختمان های کمپ مانند کوچک و اتاق های مهمان و بخش مرکزی با امکاناتی برای اعضا و کارکنان و نهالستان مرتبط با آن تشکیل می گردد. اکثر خانه های مخصوص مهمانان در داخل جنگل واقع شده اند؛ هر چند برخی فضاها در چمنزارهایی قرار گرفته اند که در آن ها درختان جدیدی کاشته شده است.
21 هکتار از مساحت 28 هکتاری مجموعه از جنگل تشکیل شده است و هتلی با آن عظمت به صورت حجمی با تراکم و انبوهی ناچیز به نظر می رسد.
موقعیت قرار گیری درختان موجود تا حد زیادی در طرح بندی جدید تاثیر گذار بوده است. فرم دسترسی ها در خارج از محدوده سایت با توافق نظر بین معمارمنظر، ناظر، پیمان کار و راننده در نظر گرفته شده است. حداکثر قطر مجاز درختان برای کاشت در منطقه 30 سانتی متر و مکان یابی ساختمان ها در سایت طوری انجام شده است که به نحو شایسته بیانگر مرز جنگل باشد.همچنین نمایی سکوی اصلی بر اساس توافق نظر بین معمار منظر و مهندس معمار و برای جلوگیری از اجبار به خاک ریزی زیاد در سایت انجام پذیرفته است.
درختان باتلاقی موجود در زیر هتل مرکزی کنترل و از نزدیک شدن به آن منع شده اند و برای جلوگیری از طغیان و سرریزآب از روش های کنترل لجن استفاده شده است. هتل مرکزی با اتاق های کنفرانس و رستوران ، در بخش دیگری قرار دارد که با ساختمان دیگری که برای اقامت کارکنان در نظر گرفته شده است مجاور است و از این مکان قبلا برای کشت و زرع استفاده می شده است. در بخش مرکزی استخر شنایی از جنس بتن با سیمایی طبیعی از سه جهت قرار دارد : نی زار ، باتلاق و نهر آب با ردیفی از درختان در دو جهت آن. استخر مجموعه به گونه ای در نظر گرفته شده است که از آن برای آبیاری اراضی نیز استفاده می شود.
مسیر ها و راه ها از بتن شسته هستند، از الوارهای چوبی جنگلی در تفرجگاه ساحلی با کف چوبی، پل ها، پناهگاه ها، تابلوها و چراغهای روشنایی استفاده گشته است. ساختمان ها ازسازه بتنی ساخته شده اند. نمای آنها از چوب و پوشش سقفشان از تایل های تراکوتای محلی سفال بدون لعاب است.
ایده کلی طرح مبنی بر اجازه دادن به طبیعت در جهت چیرگی به بنا و جلوگیری از قربانی شدن عوامل طبیعی در برابر عوامل عملکردی است. مسیرهای دسترسی اتاق های مهمان اغلب از طریق رمپ های سراشیب بوده و محل رستوران ها در فاصله نیم کیلومتری از این اتاق هاست. هوای جنگل، گرم و حشرات زیادی در آن وجود دارد که این امر ممکن است مشکل آفرین باشد ولی مهمانان اغلب به تجربه کردن آن علاقه دارند و این خانه های جنگلی هستند که بسیار محبوب و جذاب می باشند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

فرح نوش

عضو جدید
کاربر ممتاز
Hotel hyatt regency

Hotel hyatt regency



Hotel hyatt regency
Hyatt regency نام پروژ:
John portmanمعمار:
Atlanta_usaموقعیت بنا:
1965زمان ساخت:
جان پورتمن:
خلق کردن فضائی که به زندگی اعتلا بخشد,بزرگترین هدیه وخدمت مهماری به مردم است.
هتل هایت ریجنسی در شهر اتلانتا اولین تجربه ی جان پورتمن در طراحی هتل که در سال 1967افتتاح گردید.این هتل انقلابی در صنعت هتل داری ومعماری هتلها به وجود اوردکه در مقیاس بین المللی مورد توجه قرار گرفت ومعماری مدرن را گامی در جهت توجه وبهره گرفتن از پتانسیل های فضائی به پیش راند.
دراین هتل برای نخستین باراز الگوی رایج وسنتی هتل ها سرپیجی شده وپورتمن دردل ساختار بتنی 22طبقه ی هتل شکاف عظیمی رو به اسمان گشود وفضای مر کزی منحصر بفردی رو خلق کرد...........
وبدین ترتیب فضای اتریوم در مقیاسی بزرگ به عنوان تجربه ئی نو وبدیع در زمان خود مطرح گشت.هدف وی گشایش فضای داخلی در جهت پویا ساختن وباعظمت جلوه دادن بطن هتل است.
در این اتریوم که به فضای اصلی برخورد های اجتماعی مخا طبین هتل مبدل شده است عملکردهائی نظیر لابی ,کافیشاپ,پله های برقی دسترسی به طبقات زیرین والمان های تز ئینی جای گرفته اند وتمامی راهروهای طبقات اقانتی به ان دید دارند.جزئیاتی نظیرریتم جان پناه های پیرامون اتریوم وپیش امدگی های دندانه ای طبقات در اتریوم باعث جلوگیری از ایجادبدنه ی صلب شده وبه یک پار چگی فضای اتریوم کمک می کند.
یکی از عناصر تزئینی اتریوم اسانسورهای شیشه ئی متحرک که دید به فضای وسیع مر کزی ودسترسی به رستوران گردان مستقر در بام هتل دارد.
ساختمان اصلی هتل شامل800واحد اقامتی است که به دلیل موفقیت هتل واستقبال مردم پس از مدتی تعداد 550اتاق دیگر در قالب دو برج اقامتی به این هتل الحاق گردید.
برای روشنائی اتریوم از سقف شیشه ئی ونور طبیعی استفاده کرده است.

منبع:
کتاب دوم مجموعه کتب عملکرد های معماری{هتل}
http://www.atlantaregency.hyatt.com/

20 تا عکس از هتل ریجنسی رو اینجاگذاشتم ,برید ببینید.
http://www.atlantaregency.hyatt.com/hyatt/hotels/gallery/photos.jsp?hotelId=2060&start=1
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

suro0sh

عضو جدید
یک هتل جالب در آلمان

یک هتل جالب در آلمان

یک هتل جالب در آلمان
در برلین، آلمان، هتلی وجود دارد که بدون شک یکی از غریب ترین مکانهای عمومی در جهان است. تمام اتاقها و اشیاء داخل این محل که پروپلر آیلند سیتی لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلمانی لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است.. در واقع بهتر است این محل را به جای هتل، با عنوان “مکانی برای زندگی در درون یک اثر هنری” بنامیم .

در اینجا ۳۰ اتاق با محیطی کاملا منحصر به فرد و شخصی وجود دارد. این اتاقها از این جهت منحصر به فردند که به معنای واقعی کلمه، مبلمان و اشیاء درون آنها دست ساز و اختصاصا برای این فضا ساخته شده و هیچ یک در سراسر جهان نمونه مشابهی ندارند. به این ترتیب میتوان سیتی لاج را موزه ای با امکانات کافی برای اقامت یا سازه هنریی قابل سکونت دانست

اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهای تعریف شده طراحی شده اند که بعضی ساده تر و تعدادی به شدت افراطی هستند. شما با توجه به سلیقه و میزان حس ماجراجویی خود میتوانید با حضور در این اتاقها، دیدگاهی تازه نسبت به واقعیت و رویا پیدا کرده و اگر بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید، اقامتی فراموش نشدنی در این هتل را تجربه خواهید کرد .

یک نکته دیگر در زمینه اقامت در این اثر هنری این است که این فضا از مواد و مصالحی متفاوت با هتلها و بناهای عادی ساخته شده است. برای مثال دیوارها و قفسه های پلکسی گلس آن و همچنین رنگهای تیره و غلیظ دیوارها هنگام جای دادن وسایل و چمدانها به راحتی خط می افتد. به همین جهت شما نباید این نکته را فراموش کرده و باید با احتیاطی بیشتر از حد معمول در این تابلوهای سه بعدی حرکت کنید.

معرفی چند اتاق

دو شیر: خوابیدن در قفس
دوقفس بزرگ در مرکز این باغ وحش وسیع قرار دارند.رنگ غالب بر اتاق نارنجی و قرمز بوده و قفسها بر تیرهای چوبی مستحکمی به ارتفاع ۱/۵ متر قرار گرفته و با زنجیرهای متعددی در جای خود محکم شده اند. این قفسها، تختهای این اتاق هستند که هر یک برای یک نفر در نظر گرفته شده است. حمام و دستشویی بزرگ و مجلل که شامل یک وان طلایی در مرکز، دوش در گوشه و سرویس بهداشتی قرار گرفته بر پایه ای بلندتر از سطح حمام است .

تابوت :
تختهای این اتاق بسیار ساده دو تابوت هستند که میتوان حتی با درب بسته در آنها چرتی زد. این اتاق مناسب آن دسته از افراد علاقمند به داستانهای خون آشامان و همچنین کسانی است که برای رسیدن به آن سرنوشت محتوم، عجله دارند و میخواهند خوابیدن در تابوت را زودتر از زمان موعود تجربه کنند . اگر کسی پس از مدتی خوابیدن در تابوت دچار وحشت شود میتواند به پایین خزیده و در جای خوابی که زیر این سطح قرار دارد بخوابد .

اتاق واژگون :
این تنها اتاق چهار تخته هتل است. تمام اسباب و اثاثیه اتاق بر روی سقف قرار دارد و شما میتوانید در جعبه های راحتی که بر کف اتاق تعبیه شده نشسته یا بخوابید. حتی منظره پشت پنجره هم واژگون است. اقامت در این اتاق که دارای خاص ترین مبلمان است، یکی از سوررئال ترین تجربیات ممکن خواهد بود .

اتاق آینه :
بدون شک این اتاق یکی ازبخشهای بسیار شاخص این هتل است. اتاق آینه به شکل الماس و کاملا پوشیده از آینه است، به طوریکه تصور میکنید درون یک کالئیدوسکوپ (استوانه ای مجهز به عدسی و ۳ آینه ۴۵ درجه که با وجود دانه های ریز رنگین درونش، تصاویری زیبا و منحصر به فرد ایجاد میکند) زندگی میکنید .

سلول زندان :
یک سلول زندان دوستانه یک نفره، با سوراخی در دیوار. سرویس بهداشتی این اتاق درست مانند هر سلول زندانی، در داخل اتاق قرار دارد. اما تفاوت در این است که شما واقعا ماندن در این اتاق راحت را دوست دارید و آزادی در بالکن وسیع و سایبان زیبایش در انتظار شماست .

چند نکته :
با توجه به اینکه هتل سیتی لاج از جمله هتلهای عادی و بسیار پر رفت و آمد نیست، در آنجا میز پذیرش قراردادی و معمول هتلهای دیگر که شبانه روز باز باشد، وجود ندارد. در عوض این هتل دفتری دارد که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز است. در نتیجه رزرو اتاق و اطلاع زمان دقیق رسیدن به هتل بسیار اهمیت دارد . پاسپورت، کارت شناسایی یا بلیط هواپیمای مسافرین به عنوان تضمینی برای بازگرداندن کلید اتاق در این دفتر پذیرش باقی میماند .

سیتی لاج دارای اتاقهایی است که با وجود راحتی و زیبایی بسیار، به دلیل کمبود جا یا ویژگیهای خاص اتاق (مانند سلول زندان) فاقد حمام هستند. به همین دلیل حمامهایی بسیار مجهز و راحت در مجاورت این اتاقهای قرار داده شده تا مسافران بتوانند به راحتی از امکانات حمامی مشابه با سایر اتاقها بهره مند شوند. برای رفت و آمد ساده در بین اتاق و حمام، پالتو حوله ای در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت .

قیمت اقامت در اتاقها از ۷۹ تا ۱۱۰ یورو برای هر نفر متغیر است و با اضافه شدن هر نفر، ۱۵ یورو به مبلغ کل اتاق اضافه خواهد شد . صبحانه برای هر نفر نیز ۷ یورو است. اتاقها در ایام خاصی بین ۶۹ تا ۱۱۰ یورو قیمت دارند

اتاق نارنجی



اتاق سمبل ها


اتاق قلعه


اتاق ابرها


اتاق تخت پرنده


اتاق تمپل


اتاق آئینه



اتاق آبی


اتاق میز



اتاق برعکس


اتاق آزادی :w15:


اتاق مادر بزرگ


اتاق تابوت :w47:


اتاق دو شیر


من قبل از پست سرچ کردم که تکراری نباشه، اما چیزی پیدا نکردم، بهرحال اگه تکراری بود ببخشید ;)

منبع : وبلاگ استاد سجاد نازی http://sajjadnazi.blogfa.com/
 

tornado*

عضو جدید
کاربر ممتاز
***هتل تفریحی میرعمار***

***هتل تفریحی میرعمار***


هتل میرعماربه سبک سنتی، بر روی مجموعه ای از 9 جزیره با ارزش ساخته شده و بوسیله مرداب ها و سواحل شنی احاطه شده است. یک هتل تفریحی پنج ستاره، شامل بیش از 400 اتاق مهمان و فضاهای عمومی می باشد که به مساحت تقریبی 150000 متر مربع بین کوهستان های صحرای شرقی و دریای سرخ قرار گرفته است.
لبه های سایت پروژه در اطراف، بوسیله آب یا خط ساحلی مرداب مصنوعی در غرب و مسیرهای آبی که در امتداد ضلع شمالی – جنوبی مرداب را به دریا وصل می کنند محدود شده اند. محوطه سازی که از مسیرهای آب و مرداب های زیادی تشکیل شده هر اتاق مهمان را با یک موقعیت آبی تعریف می کند. مجموعه استخرهای شنا شامل استخر زیبای بزرگسالان، یک استخر ورزشی و استخر کودکان است. در ساختمان ها از مصالح و سازه های سنتی مصر که شامل آجر و سقف های گنبدی و طاق دار هستند استفاده شده است. تنوع زیاد در فرم و جزئیات هتل، استراحتگاه منحصر به فردی را که منعکس کننده زیبایی بیابان و اسکله آب است بوجود آورده است. آجر که ابتدا بوسیله بتن و سپس با ترکیبی از گچ و رنگدانه پوشانده شده نقاشی آبرنگ روی آن را که گریوز در ایتالیا آموخته بر روی خود دارد.
طراحی و محوطه سازی اطراف هتل، برتری آب دریا را به عنوان دید و منظرنشان میدهد؛ بطوریکه هر اتاق مهمان دارای هر دو دید و منظر؛ هم به طرف دریا و هم به طرف مجموعه استخر مرکزی می باشد. این محوطه سازی حیاط شامل استخر، یک کلاه فرنگی ، استخر آب سرد، جکوزی گرم و رستوران با تراس روباراست. استخر ورزشی در جنوب و یک استخر کودک در شمال طراحی شده و آلاچیق هایی نیزدر طول اضلاع استخر قرار گرفته است.
در کل شخصیت بناها، مصالح، نماها، مبلمان داخلی و دکوراسیون تفسیر مجددی از سنن ساختمان سازی محلی و عناصر قدیمی معماری مصر است که بر اساس ساختار کوچک و مستقل واحدها و استفاده ماهرانه از حجم و حوزه وسیعی از رنگ ها پایه ریزی شده است. بطور مثال اهرام ناقص و وارونه و ستون های نمادین در تمام بنا به چشم می خورد و اتاق های مهمان به گروههایی تقسیم بندی شده اند که هر کدام نمای یکدست شاخصی دارند. با وجود ابعاد بزرگ پروژه (که مساحت تقریبی معادل 150000 مترمربع را در برمی گیرد) تیپولوژی ساخت مورد استفاده هتل بگونه ای است که در کل، مجموعه ظاهر یک ویلای کوچک را بخود گرفته است. ساختمان های مجموعه هتل نیز که با دیوارهای صلب غالب بر فضاهای تهی ترکیب شده اند دید وسیعی را به خود اختصاص داده و این بوسیله مجموعه متنوع و غیرمعمولی از بازشوها جبران شده است.
این طرح در سال 1996 جایزه موسسه معماری آمریکا را دریافت نمود و بعد از اتمام پروژه، کارفرمایانی که مجذوب کار گریوز شدند، برای ساختن سه هتل دیگر در مصر با وی قرارداد بستند.

منابع:
www.arcspace.com
www.michaelgraves.com



.






http://www.www.www.iran-eng.ir/Sherat12.jpg



http://www.www.www.iran-eng.ir/Sherat20.jpg

Sheraton Miramar Resort : Egypt Hurghada Hotel
http://www.www.www.iran-eng.ir/Sherat8.jpg

 

young Eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتل برف و یخ سوئد

هتل برف و یخ سوئد

هتل برف و یخ سوئد:

هر سال زمانی که درجه دما به زیر صفر میرسد این هتل در سوئد بوسیله طراحان بین المللی که به این هتل میایند با سبک های خاص و متفاوت طراحی و ساخته میشود . طراحان با استفاده از یخ و برف طراحی داخلی و حتی مبلمان و تخت خواب های این هتل را خلق میکنند . نکته جالب اینست که توریست ها و گردشگرانی که هر سال به این هتل میایند هر بار با سبک خاصی از طراحی روبرو میشوند . حتی سبک و شیوه طراحی هر اتاق و لابی هم کاملا منحصر به فرد میباشد . کنده کاریی های روی دیواره ها و سقف این هتل به وسیله هنرمندان بین المللی جلوه خاص را از هنر و زیبایی به این هتل داده اند .

منبع:بانک اطلاعات دکوراسیون معماری
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

bsharifi

عضو جدید
یک هتل شگفت انگیز در چین (تصویری)

یک هتل شگفت انگیز در چین (تصویری)

هتل Tianzi یکی از بهترین هتل ها در جهان است. این بنای باشکوه در استان Hebei واقع در چین, ساخته شده و زمان ساخت آن بین سالهای 2000-2001 است.
در این هتل از تکنیکهای معماری عجیب و غریبی استفاده شده. این هتل به نام هتل امپراطور و هتل پسر بهشت شناخته شده است.
هتل Tianzi بعنوان بزرگترین ساختمان با مزه جهان در سال 2001 برنده جهانی رکورد گینس شد.











 

shahkoorosh

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین برج جهان در دبی دوشنبه افتتاح شد

بزرگترین برج جهان در دبی دوشنبه افتتاح شد



شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی شب گذشته بلندترین برج جهان در این شهر را به ارتفاع 828 متر افتتاح کرد. هزینه ساخت این برج که ساخت آن پنج سال طول کشید، حدود یک و نیم میلیارد دلار اعلام شده است.





حاکم دبی در این مراسم نام بلندترین برج دنیا را از "برج دبی" به "برج خلیفه" تغییر داد. نام خلیفه از "شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان" حاکم ابوظبی و رئیس دولت امارات برگرفته شده است.
مراسم افتتاح این برج تاکنون دو مرتبه به تعویق افتاده بود.

پس از برج خلیفه، برج 101 در پایتخت تایوان، شهر تایپه تنها 508 متر ارتفاع دارد.

شرکت" اعمار" سازنده بلندترین برج دنیا اعلام کرده است که 90 درصد از واحدهای این برج را پیش فروش کرده است.

این برج 200 طبقه ای شامل یک هزار و 44 واحد آپارتمان است که 165 واحد آن کاربری مسکونی دارند.

در برج خلیفه همچنین 330 هزار متر مکعب بتن ریزی، 39 هزار تن فولاد ، 103 هزار مترمربع شیشه، 15 هزار و 500 مترمربع فولاد ضد زنگ استفاده شده است.

به طور کلی مساحت زیربنای این برج 526 هزار و 760 مترمربع است. برج خلیفه دارای مرتفع ترین سکو برای استقرار افراد و مشاهده مناظر، بلندترین پلکان و مرتفع ترین رستوران، فوراره و استخر در جهان است.

همچنین 900 واحد هتل آپارتمان علاوه بر هتل مجزا در این برج تعبیه شده است که در آینده افتتاح خواهند شد. این برج با 24 هزار و 348 پنل عایقی برای درامان ماندن از گرمای امارات نیز پوشیده شده است.

در روند عملیات اجرایی ساخت برج خلیفه حدود 12 هزار کارگر از 100 کشور جهان مشغول به کار بوده اند. این برج را می توان از مسافت 95 کیلومتری رویت کرد. شکل معماری آن نیز از بالا به شکل هندسی حلزونی و گل کریستالی است.

برج خلیفه همچنین دارای سریعترین آسانسور جهان است که سرعت آن 40 کیلومتر در ساعت است. 57 آسانسور در این برج فعال خواهند بود و از پارکینگ زیرزمینی برای استقرار سه هزار خودرو برخوردار است.

العبار ، رئیس هیئت مدیره شرکت سازنده برج خلیفه نیز گفت که پیش بینی می شود پس از افتتاح این برج، در هر ساعت 280 نفر برای بازدید از این ساختمان وارد آن شوند. قیمت بلیط نیز 100 درهم (27 هزار تومان) برای بزرگسالان و 75 درهم (20 هزار و 250 تومان) برای کودکان زیر 12 سال است. همچنین افرادی که خواهان بازدید فوری از برج باشند و نمی خواهند در صف بازدیدکنندگان معطل شوند می بایست بلیط های 210 درهمی (56 هزار و 700 تومانی) را تهیه کنند.

براساس برآوردها پس از افتتاح کامل تمامی بخش های برج خلیفه، 12 هزار نفر با مقاصد مختلف در این برج مستقر خواهند شد که می توان آن را "شهر عمودی" توصیف کرد.
همچنین بیش از 60 شرکت پیمانکار و مشاوره در پروژه ساخت برج خلیفه از کشورهای مختلف جهان مشارکت داشتند.

ساخت برج خلیفه 22 میلیون ساعت، کار برده است.

یکی از بازرگانان فلسطینی نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است در سال 2008 یک واحد آپارتمان مسکونی دارای یک اتاق خواب در طبقه 80 برج خلیفه به قیمت سه میلیون دلار پیش خرید کرده است. البته قیمت ها هم اکنون به دلیل بحران جهانی اقتصاد کاهش یافته است.

گفتنی است هم اکنون بازدیدکنندگان تنها می توانند تا طبقه 124 برج بروند و مدت زمان بازدید از آن نیز 45 دقیقه است. سکویی برای استقرار افراد و مشاهده مناظر در طبقه 124 برج تعبیه شده است.

 

ronak/64

عضو جدید
یک هتل جالب در آلمان

یک هتل جالب در آلمان

در برلین، آلمان، هتلی وجود دارد که بدون شک یکی از غریب ترین مکانهای عمومی در جهان است. تمام اتاقها و اشیاء داخل این محل که پروپلر آیلند سیتی لاج (The Propeller Island City Lodge) نام دارد، توسط هنرمند آلمانی لارس استروشن (Lars Stroschen) خلق شده است.. در واقع بهتر است این محل را به جای هتل، با عنوان “مکانی برای زندگی در درون یک اثر هنری” بنامیم .
در اینجا ۳۰ اتاق با محیطی کاملا منحصر به فرد و شخصی وجود دارد. این اتاقها از این جهت منحصر به فردند که به معنای واقعی کلمه، مبلمان و اشیاء درون آنها دست ساز و اختصاصا برای این فضا ساخته شده و هیچ یک در سراسر جهان نمونه مشابهی ندارند. به این ترتیب میتوان سیتی لاج را موزه ای با امکانات کافی برای اقامت یا سازه هنریی قابل سکونت دانست .
اتاقها بدون درنظر گرفتن استانداردهای تعریف شده طراحی شده اند که بعضی ساده تر و تعدادی به شدت افراطی هستند. شما با توجه به سلیقه و میزان حس ماجراجویی خود میتوانید با حضور در این اتاقها، دیدگاهی تازه نسبت به واقعیت و رویا پیدا کرده و اگر بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید، اقامتی فراموش نشدنی در این هتل را تجربه خواهید کرد .
یک نکته دیگر در زمینه اقامت در این اثر هنری این است که این فضا از مواد و مصالحی متفاوت با هتلها و بناهای عادی ساخته شده است. برای مثال دیوارها و قفسه های پلکسی گلس آن و همچنین رنگهای تیره و غلیظ دیوارها هنگام جای دادن وسایل و چمدانها به راحتی خط می افتد. به همین جهت شما نباید این نکته را فراموش کرده و باید با احتیاطی بیشتر از حد معمول در این تابلوهای سه بعدی حرکت کنید.

معرفی چند اتاق
دو شیر: خوابیدن در قفس
دوقفس بزرگ در مرکز این باغ وحش وسیع قرار دارند.رنگ غالب بر اتاق نارنجی و قرمز بوده و قفسها بر تیرهای چوبی مستحکمی به ارتفاع ۱/۵ متر قرار گرفته و با زنجیرهای متعددی در جای خود محکم شده اند. این قفسها، تختهای این اتاق هستند که هر یک برای یک نفر در نظر گرفته شده است. حمام و دستشویی بزرگ و مجلل که شامل یک وان طلایی در مرکز، دوش در گوشه و سرویس بهداشتی قرار گرفته بر پایه ای بلندتر از سطح حمام است .

تابوت :
تختهای این اتاق بسیار ساده دو تابوت هستند که میتوان حتی با درب بسته در آنها چرتی زد. این اتاق مناسب آن دسته از افراد علاقمند به داستانهای خون آشامان و همچنین کسانی است که برای رسیدن به آن سرنوشت محتوم، عجله دارند و میخواهند خوابیدن در تابوت را زودتر از زمان موعود تجربه کنند . اگر کسی پس از مدتی خوابیدن در تابوت دچار وحشت شود میتواند به پایین خزیده و در جای خوابی که زیر این سطح قرار دارد بخوابد .

اتاق واژگون :
این تنها اتاق چهار تخته هتل است. تمام اسباب و اثاثیه اتاق بر روی سقف قرار دارد و شما میتوانید در جعبه های راحتی که بر کف اتاق تعبیه شده نشسته یا بخوابید. حتی منظره پشت پنجره هم واژگون است. اقامت در این اتاق که دارای خاص ترین مبلمان است، یکی از سوررئال ترین تجربیات ممکن خواهد بود .

اتاق آینه :
بدون شک این اتاق یکی ازبخشهای بسیار شاخص این هتل است. اتاق آینه به شکل الماس و کاملا پوشیده از آینه است، به طوریکه تصور میکنید درون یک کالئیدوسکوپ (استوانه ای مجهز به عدسی و ۳ آینه ۴۵ درجه که با وجود دانه های ریز رنگین درونش، تصاویری زیبا و منحصر به فرد ایجاد میکند) زندگی میکنید .

سلول زندان :
یک سلول زندان دوستانه یک نفره، با سوراخی در دیوار. سرویس بهداشتی این اتاق درست مانند هر سلول زندانی، در داخل اتاق قرار دارد. اما تفاوت در این است که شما واقعا ماندن در این اتاق راحت را دوست دارید و آزادی در بالکن وسیع و سایبان زیبایش در انتظار شماست .

چند نکته :
با توجه به اینکه هتل سیتی لاج از جمله هتلهای عادی و بسیار پر رفت و آمد نیست، در آنجا میز پذیرش قراردادی و معمول هتلهای دیگر که شبانه روز باز باشد، وجود ندارد. در عوض این هتل دفتری دارد که از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر باز است. در نتیجه رزرو اتاق و اطلاع زمان دقیق رسیدن به هتل بسیار اهمیت دارد . پاسپورت، کارت شناسایی یا بلیط هواپیمای مسافرین به عنوان تضمینی برای بازگرداندن کلید اتاق در این دفتر پذیرش باقی میماند .

سیتی لاج دارای اتاقهایی است که با وجود راحتی و زیبایی بسیار، به دلیل کمبود جا یا ویژگیهای خاص اتاق (مانند سلول زندان) فاقد حمام هستند. به همین دلیل حمامهایی بسیار مجهز و راحت در مجاورت این اتاقهای قرار داده شده تا مسافران بتوانند به راحتی از امکانات حمامی مشابه با سایر اتاقها بهره مند شوند. برای رفت و آمد ساده در بین اتاق و حمام، پالتو حوله ای در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت .
قیمت اقامت در اتاقها از ۷۹ تا ۱۱۰ یورو برای هر نفر متغیر است و با اضافه شدن هر نفر، ۱۵ یورو به مبلغ کل اتاق اضافه خواهد شد . صبحانه برای هر نفر نیز ۷ یورو است. اتاقها در ایام خاصی بین ۶۹ تا ۱۱۰ یورو قیمت دارند
اتاق نارنجی

اتاق سمبل ها

اتاق قلعه

اتاق ابرها

اتاق تخت پرنده

اتاق تمپل

اتاق آئینه

اتاق آبی

اتاق میز

اتاق برعکس

اتاق آزادی

اتاق مادر بزرگ

اتاق تابوت

اتاق دو شیر
 

ronak/64

عضو جدید
هتلی زیر دریا در دبی

هتلی زیر دریا در دبی

هتلی که در پایین می بینید یکی از شاهکارهای معماری دنیاست.نه به علت طرح معماری بلکه به علت شرایط خاص مکان و ساخت آن.

این هتل اولین هتل مجلل دنیاست که زیر آب بنا می شود


هایدروپلیس از سه قسمت اصلی تشکیل شده اول بخش ایستگاه زمینی که در خشکی قرار دارد و میهمانان خوش آمدگویی می شوند سپس تونل ارتباط دهنده که با ترن مسافرین را به هتل منتقل می کند و در نهایت ۲۲۰ سوئیت در زیر آب



این پروژه یکی از بزرگترین پروژه های معاصر در جهان است که مساحتی در حدود ۲۶۰ هکتار را در بر می گیرد.(تقریبا مساحتی برابر هاید پارک لندن. جواچیم هازرطراح هتل می گوید هایدرا پلیس یک پروژه نیست یک عشق است. طرح آینده این طرح ۲۰ متر از اعماق خلیج فارس را در بر می گیرد
اصلا تعجب نکنید. عکسهایی که دیدید در سرزمینی داره اتفاق می افته که تا چند دهه پیش آب لوله کشی نداشتند و حالا هتل زیر دریا می زنند جایی که ما هیچ حرفی برای گفتن نداریم جز اینکه در دوره آشور در زمان فرمانروایی سناخریب آبراهه ای روی پایه هایی ساختند که آب را از پنجاه کیلومتری به شهر نینوا می رسانید یا در زمان هخامنشیان فاضلاب شهری برای اولین بار در ایران ساخته شد. البته ببخشید اینا مربوط به چند دهه و صده در ایران نمی شن تقریبا به هزاره های قبل بر می گردند.
 

mohandes_javan

عضو جدید
لوکس ترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا

لوکس ترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا

لوکس ترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا



هتل معروف، فوق مدرن و پنج ستاره “مردان” در ۲۳ می ۲۰۰۹ در ساحل کندو (Kundu) در آنتالیای ترکیه افتتاح شد.​
این هتل که از مدرنترین هتلهای موجود در دنیا می باشد با هزینه ای بالغ بر ۱.٤ میلیارد دلار احداث شده است. هتل فوق مدرن مردان در محوطه ای به مساحت ۱۸۰ هزار متر مربع ساخته شده است. بنای هتل از استانبول الهام گرفته شده است. در هتل مردان یک استخر عظیم ۱٦ هزار متر مربعی موجود است.​
این هتل دارای ۲۷۱ اتاق استاندارد، ٦۲ اتاق بسیار بزرگ، ۱٦ سوئیت سلطنتی با الهام گیری از کاخ دلماباغچه، ۳۸ حمام ترکی، ٤۱ اتاق دوبلکس، ۸۲ جونیور سوئیت، ٤ آپارتمان شاهنشاهی، دو سوئیت ٦۰۰ مترمربعی با حوضهای ویژه، ٤٤ سوئیت دارای باغچه، ۱٦ رستوران و ۳۲ بار می باشد. استخر هتل با الهام گیری از تنگه استانبول ساخته شده است و بنا نیز دارای موتیفهایی از قصر دلما باغچه می باشد.​
هتل مردان همانند استانبول دارای دو قطعه می باشد که یک حوض وسیع بین آنها قرار دارد. در یک طرف حوض، بناها با الهام از مناطق اورتاکؤی و آرناووت کوی در بخش اروپایی استانبول و در طرف دیگر نیز بناها با الهام از معماری کلاسیک ترکی در بخش آسیایی، ساخته شده اند. در فاصله بین دو طرف نیز رفت و آمد با قایقهای سلطنتی صورت می پذیرد.​
برگرفته شده از سایت : http://www.memaran.ir
 

mohandes_javan

عضو جدید
لوکس ترین وگران ترین هتل جهان در انتالیا

لوکس ترین وگران ترین هتل جهان در انتالیا

لوکس ترین و گران ترین هتل جهان در آنتالیا




هتل مردان با سرمایه گذاری تلمان اسماعیل اف، شهروند آذربایجانی الأصل روسیه ساخته شده است. ترکیه یکی از جذابترین کشورهای دنیا برای گردشگری است و مسئولان کشور نیز زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های توریستی را فراهم کرده و امنیت سرمایه آنها را تضمین می کنند. ترکیه در سال گذشته پذیرای ۲٦ میلیون توریست خارجی بوده است.​
برگرفته شده از سایت : http://www.memaran.ir
 

mohandes_javan

عضو جدید
گرانترین هتل های دنیا

گرانترین هتل های دنیا

Royal Penthouse Suite Hotel President Wilson , Geneva
£26,450
تقریبا 47،600،000 تومان

این قیمت باور نکردنی برای اقامت یک شب در سوئیت هتل پرزیدنت ویلسون است که شامل صبحانه نمی شود!!! ولی با این مبلغ میتوانید یک شب در سوئیت چهار خوابه هتل ویلسون با دوربین های محافظتی، پنجره های ضد گلوله، درهای کاملا زهکاری شده با دکمه وحشت در کنار آن و همچنین منظره دریاچه ژنو تا مونت بلنک اقامت کنید.
محیطی کامل برای سران ممالک و کلکسیونرهای عتیقه. سوئیت از لوازم دوره های مختلف دکوراسیون شده است. میز بیلیارد آن مربوط به دهه ۱۹۳۰ می شود. همچنین دارای یک آسانسور خصوصی، غذا خوری ۲۶ نفره، ۶ دستشویی که دوتای آن داری حمام می باشند است.
هر مهمان مجله ها، نوشیدنی ها و وسایل کودک به همراه تزئینهای گل مورد علاقه خودش را خواهد داشت. اگر یک VIP درخواست یک تخت خاص را بکند با بالابر مخصوص این کار که به همین منظور خریداری شده تخت را از پنجره به داخل سوئیت حمل می کنند!!!


Hugh Hefner Sky Villa Palms Resort, Las Vegas
£21,681
تقریبا 39،000،000 تومان
این هتل در برج با شکوه پالم قرار دارد. از تجهیزات این هتل می توان یه تخت گرد، استخر سر پوشیده، فضاهای ورزشی، دو اتاق خواب، یک بار ، یک میز بیلیارد و آبنما اشاره کرد.
Penthouse Suite Hôtel Martinez, Cannes
£21,642
تقریبا 38،900،000 تومان
این سوئیت دو اتاق پذیرایی و ناهار خوری، دو آشپزخانه، دو سونا و چهار اتاق خواب دارد. بیشتر هنرپیشه های سینما که به شهر کن می روند در این هتل اقامت می کنند مانند فرانسیس فورد، مونیکا بلوچی، جودی فاستر.
Presidential Suite Hotel Cala di Volpe, Sardinia
£20,351
تقریبا 36،600،000 تومان

آمارها نشان می دهند که مردم خیلی کم از وجود این هتل خبر دارند. منظره ای که از دریا از پنجره اتاقهای این هتل دیده می شود فراموش ناشدنیست. بعلاوه این هتل همه امکانات یک هتل عالی را داراست.
Ty Warner Penthouse Four Seasons, New York
£15,079
تقریبا 27،000،000 تومان

سران ممالک خیلی خوب این هتل را می شناسند. پنت هوس این هتل چهار اتاف خواب دارد و در طبقه هشتم و نهم بالای پارک لین قرار دارد. وسایل داخل اتاق به سبک قرن هجدهم هستند. در سرویس اتاق خواب از طلای 24 عیار و سنگ مرمر سیاه استفاده شده است. این سوئیت دو اتاق غذاخوری، دو اتاق پذیرایی، یک اتاق آرایش و یک سینما دارد.

Villa La Cupola Hotel Westin Excelsior, Rome
£14,925
تقریبا 20،000،۰۰۰ تومان

این سوئیت طبقه 52 هتل را کاملا اشغال کرده که در آن توجه بسیار زیادی به معماری داخلی شده است. کاغذ دیواری های دست ساز که برای تزئین آن از مروازید استفاده شده، اتاق خواب مستر که یک پنجره بسیار بزرگ رو به سمت دریا دارد، سقف بسیار بلند و بالکن بر روی خط آسمان مانهاتان از تسهیلات این هتل می باشند. داخل سرویسهای بهداشتی از سینکهای کریستال و سنگ عقیق چینی استفاده شده است.
Penthouse Suite The Setai, Miami
£14,048
تقریبا 25،200،000 تومان
این سوئیت در طبقه چهلم واقع شده است و در تراس های آن استخر سرپوشیده وجود دارد و از این تراس ها منظره پانوراما از میامی دیده می شود. دو اتاق خواب مستر به همراه دو اتاق خواب کوچکتر و پنج اتاق نشیمن با امکانات رفاهی کامل در این سوئیت وجود دارد.
برگرفته شده از سایت :http://travel.timesonline.co.uk

ترجمه شده توسط هانیه رضاخواه خادم
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا