نیکون لنز اولترا واید 19 میلی‌ متری Tilt-Shift به همراه لنز 200-70 میلی متری Nikkor م

[h=2][/h]







هفته‌ی گذشته نیکون لنز Tilt-Shift اولتراواید با دیافراگم f/4E و نسخه بهینه شده لنز ۲۰۰-۷۰ میلی متری خود را با دیافراگم f/2.8E رونمایی کرد.







در هفته‌ای که گذشت، نیکون دو لنز جدید از سری نیکور را رونمایی کرد که شامل یک لنز تیلت-شیفت فوق عریض ۱۹ میلی متری با دیافرگام f/4E و یک لنز ۲۰۰-۷۰ میلی متری با دیافراگم f/2.8E می شود. لنزهای جدید نیکور نیکون از طراحی عدسی‌های جدید در کنار سیستم لرزش‌گیر و دیافراگم الکترومغناطیس جدید بهره می‌برند.

لنز PC Nikkor 19mm f/4E ED Tilt-Shift

لنز ۱۹ میلی متری Tilt-Shift نیکور با دیافراگم f/4E ED را باید عریض‌ترین لنز کنترل پرسپکتیو تولید شده توسط نیکون خواند که زاویه‌ی دید آن بیش از ۹۷ درجه است. این لنز به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان حرکت موسوم به Tilt و Shift را در لنز بصورت مستقل انجام داد. حرکت Tilt در لنز به حرکت گفته می‌شود که طی آن عدسی در مقایسه با سنسور حالت مورب به خود می‌گیرد، بصورتی که در صورت عمود فرض کردن سنسور، عدسی رو به بالا یا پایین قرار می‌گیرد. Shift نیز به معنای بالا و و پایین رفتن عدسی در راستای محور عمدی در لنزهای Tilf-Shift است. از جمله‌ی کاربردهای لنز Tilt-Shift باید به عکاسی از ساختمان و عکسبرداری معماری اشاره کرد. در صورت استفاده از لنزهای معمولی در این نوع عکاسی، ساختمان‌ها دچار اعوجاج می‌شوند، اما لنز‌های Tilt-Shift قادرند با تغییر عدسی لنز، تصویری بی نقص را ارائه کنند.
در درون لنز جدید نیکون از سه عدسی ED استفاده شده و دو عدسی محدب نیز برای جلوگیری از ایجاد اعوجاج ایجاد شده مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین پوشش فلورین کشیده شده روی عدسی‌، امکان جذب گرد و غبار، تابش خیره کننده‌ی نور، قطرات آب و لکه گرفتن را بسیار کاهش داده است.
در ادامه می‌توانید تصاویر مربوط به لنز جدید نیکون را مشاهده کنید.


نیکون این لنز از ماه نوامبر با قیمت ۳٫۴۰۰ دلار راهی بازار خواهد کرد.
 
لنز AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR

نیکون لنز جدید خود را یک محصول ایده‌آل برای عکاسان حرفه‌ای خوانده است. هرچند لنز ۲۰۰-۷۰ میلی متری نیکون به اندازه‌ی لنز Tilt-Shift دارای جذابیت نیست، اما باید آن را نیز یک محصول بسیار خوب عنوان کرد.
لنز جدید نیکور از وجود بیش از ۲۲ عدسی بهره برده که از این ۲۲ عدسی ۶ عدد جزو عدسی‌های ED (عدسی ED یا Extra Low Dispersion نوعی از عدسی است که در جنس شیشه مورد استفاده در آن از نظر پراکنده کردن نور بسیار بهتر از سایر عدسی‌ها عمل کرده و نور را کمتر پرداکنده می‌کند ) هستند. نیکون تاکید کرده که این لنز برای عکسبرداری سریع بهینه سازی شده است. سیستم تثبیت کننده‌ی به کار رفته در این لنز ۴ گام بوده که در مقایسه با ۳.۵ گام نسل پیشن بهبود یافته است.


نیکون برای عرضه‌ی این لنز در ماه نوامبر همچون لنز Tilt-Shift خود برنامه‌ریزی کرده است. علاقمندان می‌توانند این لنز را با پرداخت ۲٫۸۰۰ دلار خریداری کنند.
 

Similar threads

بالا