نیایش های امام رضا علیه السلام

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
هر هفته یک نیایش از امام رضا (ع)






بارالها!
در پيشگاه تو ايستاده ام،
و دستهايم را بسوى تو بلند كرده ام،
آگاهم كه در بندگى ات كوتاهى نموده و در فرمانبرى ات سستى كرده ام،
اگر راه حيا را مى پيمودم از خواستن و دعا كردن مى ترسيدم...
ولى … پروردگارم!
آن گاه كه شنيدم گناهكاران را به درگاهت فرا مى خوانى ،
و آنان را به بخشش نيكو و ثواب وعده مى دهى ،
... براى پيروى ندايت آمدم،
و به مهربانى هاى مهربانترين مهربانان پناه آوردم.
و به وسيله پيامبرت كه او را بر اهل طاعتت برترى داده، و اجابت و شفاعت را به او بخشيدى ،
و به وسيله برترين زن،
و به فرزندانش، كه پيشوايان و جانشينان اويند،
و به تمامى فرشتگانى كه به وسيله اينان به تو روى مى كنند، و در شفاعت نزد تو، آنان را كه خاصان درگاه تواند، وسيله قرار مى دهند، به تو روى مى آورم.
... پس بر ايشان درود فرست،
و مرا از دلهره ملاقاتت درامان دار،
و مرا از خاصّان و دوستانت قرار ده،
پيشاپيش، خواسته و سخنم را آنچه سبب ملاقات و ديدن تو مى شود قرار دادم
اگر با اين همه، خواسته ام را رد كنى ، اميدهايم به تو به يأس مبدّل مى گردد،
همچون مالكى كه از بنده خود گناهانى ديده و او را از درگاهش رانده،
و آقايى كه از بنده اش عيوبى ديده و از جوابش سر باز مى زند.
واى بر من اگر رحمت گسترده ات مرا فرانگيرد،
اگر مرا از درگاهت برانى ، پس به درگاه چه كسى روى كنم؟
اما... اگر براى دعايم درهاى قبول را گشوده، و مرا از رساندن به آرزوهايم شادمان گردانى ، چونان مالكى هستى كه لطف و بخششى را آغاز كرده، و دوست دارد آن را به انجام رساند، و مولايى را مانى كه لغزش بنده اش را ناديده انگاشته و به او رحم كرده است.
در اين حالت نمى دانم كدام نعمتت را شكرگزارم؟
... آيا آن هنگام كه به فضل و بخششت از من خشنود شده، و گذشته هايم را بر من مى بخشايى ؟
... يا آن گاه كه با آغاز كردن كرم و احسان بر عفو و بخششت مى افزايى ؟
 

N. fotros

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدايا ما را لحظه اي به قدر پلك زدني از خودت جدا مكن
و از ما روي برمگردان كه جز تو مارا پناهي نيست...
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعابراى فرزندش حضرت مهدى عليه السلام)

(دعابراى فرزندش حضرت مهدى عليه السلام)

يونس بن عبدالرحمان از امام رضا عليه السلام روايت كرده كه آن حضرت به دعا براى صاحب الزمان عليه السلام امرمى فرمود و يكى از دعاهاى ايشان براى آن حضرت چنين بود:



پروردگارا!
بر محمّد و خاندانش درود فرست، و از دوستت، خليفه ات، حجّتت بر خلقت، و آن زبانى كه معرف توست و گوياى حكمت تو، و آن چشم بيناى تو در ميان مخلوقاتت، و گواه بر بندگانت... بزرگمرد مجاهد كوشا، بنده پناهنده به تو، دفاع كن .


خداوندا!
او را از شرّ آنچه آفريدى و پديد آوردى و ايجاد نمودى و پروراندى و تصوير نمودى در امان دار، و او را از پيش رو و از پشت سر و از طرف راست و چپ، و از بالا و پايين محافظت فرما، آن گونه كه هر كه در حفاظت تو باشد ضايع نگردد.
در وجود او، پيامبرت را، و وصى ّ پيامبرت را، و پدرانش را؛ پيشوايانت و اركان دينت راـكه درود تو بر تمامى آنان بادـحفظ نما، و او را در امانت خودت كه هرگز ضايع نگردد، و در همسايگى ات كه مورد تعرّض قرار نگيرد، و در نگهدارى و حمايت خودت كه مورد ظلم واقع نشود، قرار ده.


خدايا!
او را به امان محكمت درامان دار، كه هر كه در آن قرار گيرد هرگز شكست نخورد، و او را درحمايت خودت كه هر كه در آن باشد ظلم نبيند قرار ده، و او را به يارى برترت يارى ده، و به قدرتت توانايش كن، و فرشتگانت را پشت سر او قرار ده.


بارالها!
دوست دار هر كه او را دوست دارد، و دشمن دار هر كه با او بستيزد، و زره محكمت را بر او بپوشان، و فرشتگانت را گرداگرد او قرار ده.


پروردگارا!
او را به برتر از مقامى كه عدالت گسترانِ از پيروان پيامبرانت را به آن مقام رساندى ، برسان.


خداوندا!
شكافها را با او پر كن، گسستگى ها را به او پيوسته دار، ظلم را به او بميران، عدالت را نمايان ساز، و زمين را به عمر طولانى اش زينت بخش، و او را با يارى تأييد كن، و با بيم نصرت نما، و براى او گشايشى آسان قرار ده، و از جانب خودت براى او برهانى قاطع بر دشمنت و دشمنش مقدّر كن.


بارالها!
او را قائم منتظر قرار ده، و پيشوايى كه به او مانع ظلم مى شوى ، و او را با يارى قدرتمند و پيروزى نزديك توانا كن، و او را وارث شرق و غرب جهان كه بركتشان دادى قرار ده، سنّت پيامبرت را به او زنده كن، تا هيچ حقّى را بخاطر ترس از مخلوقى پنهان ندارد، ياورش را نيرو ده، و دشمنانش را خوار، و هر كه با او بستيزد و مكر كند نابود كن.


بارالها!
سركشان كافر و سالارانشان و ريش سفيدانشان و ياورانشان را نابود ساز، و سركردگان گمراهى و بدعت گذاران و سنّت شكنان و تقويت كنندگان باطل را درهم شكن، سركشان را به او خوار فرما، و كافران و منافقان و بى دينان را به دست او نابود كن، ... هر وقت و هر جا كه باشند... در شرق و غرب زمين، در خشكى و دريا، در دشت و كوه، تا هيچ جنبنده اى از آنان را زنده نگذارى ، و نشانى از ايشان برجاى ننهى .


بارالها!
شهرهايت را از ايشان پاك كن، و بندگانت را از شرّ ايشان برهان، و مؤمنان را به اوعزّت ببخش، و سنّتهاى فرستادگانت را به او زنده ساز، و حكم پيامبران را عمومى گردان، و آنچه از دينت از بين رفته و از حكمتهايت دگرگون شده دوباره بياور... تا دينت به او و به دست او پرطراوت و نو و بدون هيچ كژى گردد، در حالى كه بدعتى در او نيست...
... و تا به عدالت او تاريكيهاى ستم، روشن و آتش كفر خاموش كنى ، و جايگاههاى حق وعدالت ناشناخته را [ از آلودگيها ] پاكيزه، و مشكلات احكام را به او روشن بگردانى .


بارالها!
او همان بنده توست كه بر غيب او را امين دانستى ، و او را از[ارتكاب گناه] نگاه داشتى ، وبه دورى او ازبديها حكم فرمودى ، وازهر پليدى او را پاكيزه نمودى ، و از هر چركى او را دور كردى ، و از دو دلى او را در امان داشتى .


بارالها!
در روز قيامت و روز وقوع آن بلاى بزرگ براى او گواهى مى دهيم كه گناهى انجام نداده، و معصيتت را مرتكب نشده، و فرمانبرى ات را ضايع ننموده، و پرده اى را ندريده، و بايسته اى را تبديل نكرده، و آيين تو را تغيير نداده است، و او امام هدايتگر، هدايت شده، پاكيزه، باتقوا، وفا كننده و پسنديده پاك مى باشد.


بارالها!
پس بر او و پدرانش درود فرست و به او و فرزندان و خاندان و نسل و امّت و تمامى پيروانش، آنچه روشنى چشم و شادمانى او را در بردارد عطايش كن، و فرمانروايى او را در تمام مكانها، دور و نزديك، بر قدرتمداران و فرمانبران [ آن نواحى ] بگستران، تا حكم او بر تمامى احكام غالب و هر باطلى را با حقّ او نابود سازى .


بارالها!
به دست او ما را به راه هدايت و بزرگ و ميانه اى ببر كه تندرو بسوى او بازگردد و دنباله رو به آن برسد.


بارالها!
ما را بر فرمانبرى او نيرو، و بر همراهى او راست بگردان، و به متابعت او بر ما منّت گذار، و ما را در حزب او، كه قيام كنندگان به امرت، و صبركنندگان به همراهش، وآنان كه با خيرخواهى براى او جوياى خشنودى اند، قرار ده، تا اين كه در روز قيامت ما را در زمره ياوران و پشتيبانان و تقويت كنندگان حكومتش محشور گردانى .


بارالها!
بر محمّد و خاندانش درود فرست، و اين را از طرف ما براى خودت، در حالى كه از هر شك و شبهه و خودنمايى و شهرت طلبى بدور باشد، قرار ده، تا بر غير از تو بر آن اعتماد نكنيم، و قصدى جز تو نداشته باشيم، و ما را در جايگاه او وارد كن، ودر بهشت همراه او قرار ده، وما را در كار او به دلتنگى و خستگى و سستى و پراكندگى مبتلا مساز، وما را از كسانى قرار ده كه از آنان براى يارى دينت كمك گرفته وبه آنان وليّت را عزيزمى گردانى ، وبه جاى ما گروه ديگرى را برنگزين چه اين كه اين كار بر تو آسان و بر ما بسيار گران و دشوار است، وتو بر هر كار توانايى .


بارالها!
بر واليان عهدش درود فرست، وايشان را به آرزوهايشان برسان، وعمرشان را طولانى ساز وآنان را يارى ده، و براى او آنچه از امر دينت را به آنان نسبت داده اى به نهايت برسان، و ما را پشتيبانان آنان و ياوران دينت قرار ده، و بر پدران پاكيزه اش و پيشوايان هدايتگر درود فرست.


بارالها!
ايشان معدنهاى سخنان تو، و خزينه داران علم تو، وحاكمان امر تو، و بندگان خالص تو، و بهترين مخلوقات تو، و دوستانت و فرزندان دوستانت، و برگزيدگانت و فرزندان برگزيدگان تواند كه درود و رحمت و بركاتت بر تمامى آنان باد.


بارالها!
( درود و رحمتت بر) همكاران او در كارش، و ياورانش در فرمانبريت، كسانى كه آنان را سنگر و سلاح او، و پناهگاه و مورد علاقه او قرار داده اى ، آنانى كه از خانواده و فرزندان جدا شدند، وجلاى وطن كردند، و بستر راحت را ترك گفتند. ازتجارتشان دست شستند، و از روزى خود كاستند، و در جايگاههايشان ديده نشدند، بى آن كه از شهرشان رفته باشند، و با بيگانگانى كه در كارشان ياريشان مى كنند هم قسم شدند، و با نزديكانى كه آنان را از كارشان بازمى داشتند مخالفت كردند، و بعد از روى گرداندن و دورى از يكديگر با هم ائتلاف كردند، وآنچه كه ايشان را به برخوردارى از بهره هاى گذراى دنيايى مى رساند جدا كردند.


بارالها!
ايشان را درجايگاه استوارت و در پناه خودت قرار ده، وهرگونه گرفتارى را كه از جانب دشمنان متوجّه آنان مى باشد، از ايشان دور كن، و بر كفايت و پشتيبانى و يارى دادن به آنان بيفزاى ، آن مقدار كه ايشان را در فرمانبريت كمك كنى ، و به حق ايشان، باطل آنان را كه درصدد خاموش ساختن نور تو مى باشند از بين ببر، و بر محمّد و خاندانش درود فرست و به ايشان تمامى آفاق زمين و كرانه هاى آن را از دادگرى و داد و بخشايش و فزونى پر كن، و به بزرگوارى و بخششت و آنچه بر بندگانت به دادگريت منّت گذاردى ، از آنان تشكّر كن، و از پاداشت آنچه درجاتشان را بالا مى برد برايشان ذخيره كن، چه آنچه تو بخواهى انجام مى دهى ، و آنچه اراده كنى حكم مى كنى ، چنين باد اى پروردگار جهانيان.
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
دعاى ايشان بعد از نمازهاى واجب

دعاى ايشان بعد از نمازهاى واجب

از آن حضرت روايت شده است كه فرمود: براى روزى خواستن، بعد از هر نماز بگو:

اى كسى كه نيازهاى نيازمندان در اختيار اوست!
اى كسى كه براى هر درخواست كننده اى گوشى شنوا و پاسخى آماده، و براى هر خاموشى ، آگاهى درونى و فراگير دارى !
از تو مى خواهم ... به حقّ وعده هاى راستت و نعمتهاى ارزشمندت وبخشايش گسترده ات و چيرگى درهم شكننده ات و پادشاهى جاودانه ات وگفتارهاى رسايت.
اى كسى كه فرمانبرى فرمانبران او را سودى ندهد،
و گناه گناهكاران به او ضرر نرساند،
بر محمّد و خاندانش درود فرست
و مرا روزى عطا فرما،
و در آنچه مرا روزى مى دهى از بخششت،عافيت روزى عنايت كن، به بخشايشى كه دارى اى مهرورزترين بخششگران!
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى حضرت در روز عرفه)

(دعاى حضرت در روز عرفه)

بارالها!
همچنان كه بر من پوشاندى آنچه را نمى دانم، بيامرز برايم آنچه را مى دانى ،
و همان گونه كه علمت مرا فرامى گيرد بخششت مرا فرا گيرد،
و همچنان كه [نعمتت را] در من به بخشش آغاز كردى با آمرزش به پايان بر،
و همان گونه كه مرا به شناختت گرامى داشتى با آمرزشت همراهش كن،
و همچنان كه يكتايى ات را به من شناساندى مرا به فرمانبرى ات گرامى دار،
و همچنان كه مرا از آنچه جز به بازدارى ات توان بازداريم نبود بازم داشتى ، پس بيامرز برايم آنچه را كه اگر مى خواستى از آن بازم مى داشتى ،
اى بخشنده!
اى بزرگ!
اى صاحب بزرگى و بخشش!
 

shahryar14

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از تاپیک زیبایی که زدی
در پناه امام رضا (ع) باشی بزرگوار
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى ايشان در رهايى از غم و اندوه)

(دعاى ايشان در رهايى از غم و اندوه)

بارالها!
تو اطمينان من در هر اندوهى ،
و اميد من در هر سختى ،
و در هر امرى كه بر من وارد شود، توشه ام تواى ،
چه بسيار گرفتاريها كه...
قلبها در آن ناتوان،
وچاره انديشى در آن بى فايده،
و كارها در آن بى اثر،
و دوران و نزديكان و دوستان در آن درمانده،
و دشمن در آن شاد مى گردد،
آن گرفتارى را با تو در ميان گذارده،
و شكايت آن را نزد تو آوردم،
در حالى كه در آن تنها اميدم به تو است و نه جز تو،
و تو گشايش عطا فرمودى
و آن را برطرف ساختى
و مرا كفايت كردى .
پس تو صاحب هر نعمت،
و برطرف كننده هر نياز،
و منتهاى هر خواسته اى ،
پس سپاس فراوان بر تو و برترين منّت از آن ِ توست، به نعمت تو كارهاى نيك كامل مى شود.
اى شناخته شده اى كه با كارهاى نيك سرشناسى ،
و اى كسى كه به كار نيك ستوده اى !
مرا از كارهاى نيكت بهره مند ساز تا از كار نيك جز تو بى نياز شوم،
به رحمتت اى مهربانترين بخشايندگان!
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى برآورده شدن نيازها)

(دعاى برآورده شدن نيازها)

اى همراه من در مشكلاتم،
و اى عهده دار نعمتم،
و اى خداى من ...
...و خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب،
اى پروردگار كهيعص و يس و قرآن حكيم!
از تو مى خواهم
اى بهترين پرسش شده!
و اى بهترين اميد!
از تو مى خواهم كه بر محمّد و خاندانش درود فرستى .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعا براى بازگشت گمشده)

(دعا براى بازگشت گمشده)

روايت شده كه فرمود: هر گاه چيزى از تو گم شد اين آيه را بخوان:
وَ عِنْدَهُ مَفاتِح الْغَيْبِ لايَعْلَمُها إلاّ هُو وَ يَعْلَمُ ما في البَرِّ وَ البَحْرِ و ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إلاّ يَعْلَمُها وَ لاحَبَّةٍ في ظُلُماتِ الأرْضِ وَ لارَطْبٍ وَ لايابِسٍ إلاّ في كِتابٍ مُبينٍ
.
و بگو: بارالها!
تو از گمراهى راه مى نمايى ،
و از كورى نجات مى دهى ،
و گمشده را بازمى گردانى ،
بر محمّد و خاندانش درود فرست و مرا بيامرز و گمشده ام را بازگردان.
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى آن حضرت در قنوت)

(دعاى آن حضرت در قنوت)

پروردگارا!
بيامرز و ببخشاى ،
و از آنچه مى دانى درگذر،
همانا تو برتر، والاتر وگراميترى .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى هنگام تهديد مأمون به پذيرش خلافت)

(دعاى هنگام تهديد مأمون به پذيرش خلافت)

بارالها!
تو مرا از اين كه خود را به هلاكت بيفكنم بازم داشتى ،
در حالى كه نزديك بود كشته شوم، آن زمان كه ولايتعهديش را نمى پذيرفتم.[ در پذيرش ولايتعهدى ] ناخشنود و ناچار بودم همچون يوسف و دانيال كه از روى ناچارى ولايتعهدى سركش زمانشان را پذيرفتند.

بارالها!

هيچ پيمانى جز پيمانت، و هيچ ولايتى جز از سوى خودت نيست، پس مرا براى برپا داشتن احكام دينت و زنده نگاه داشتن سنّت پيامبرت توفيقم ده،
همانا تو سرور و ياورى ،
و تو بهترين آنانى .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
( درود حضرت بر پيامبر صلى الله عليه و آله بعد از نمازهاى واجب)

( درود حضرت بر پيامبر صلى الله عليه و آله بعد از نمازهاى واجب)

سلام و بخشايش و بركت الهى بر تو اى رسول خدا!
سلام بر تو اى محمّد بن عبدالله!
سلام بر تو اى انتخاب الهى !
سلام بر تو اى دوست خدا!
سلام بر تو اى برگزيده خدا!
سلام بر تو اى امين الهى !
گواهى مى دهم كه تو فرستاده خدايى ،
و گواهى مى دهم كه تو محمّد بن عبدالله اى ،
و گواهى مى دهم كه تو به خيرخواهى امّتت راه نمودى ،
و در راه پروردگارت تلاش نمودى ،
و او را بندگى كردى تا آن گاه كه زمان مرگت فرارسيد.
پس اى رسول خدا!
خداوند تو را پاداش دهد؛ برترين پاداشى كه پيامبرى را ازامّتش داده است.

بارالها!

بر محمّد و خاندانش درود فرست، برترين درودى كه بر ابراهيم و خاندانش فرستادى ، تو ستوده و بزرگوارى .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى امام عليه السلام در سجده شكر)

(دعاى امام عليه السلام در سجده شكر)

سپاس از آن توست اگر فرمانت برم،
وهيچ برهانى برايم نيست اگر سرپيچيت كنم،
در احسان و بخششت نه من و نه جز من را اختيارى نيست،
و اگر گناه كردم بهانه اى ندارم،
آنچه از نيكى به من مى رسد از جانب توست، اى بزرگوار!
زنان و مردان مؤمن را در شرق و غرب جهان ببخشاى .
 

macalister

عضو جدید
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)


از کشور فرانسه برایت درود سلام میفرستم امیدوارم روحت دعا گوی ما باشد
آقا جانم تو را قسم به روح مبارک مادرتان جناب نجمه خاتون از دستمان بگیر.
(اللهم عجل لولیک الفرج) آمین
:gol::gol:
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى امام هنگام بيرون شدن از خانه)

(دعاى امام هنگام بيرون شدن از خانه)

به نام خدا،
به خدا ايمان آوردم،
و بر او توكّل كردم،
و هيچ توان و نيرويى جز به [خواست] او نيست.
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
دعاى آن حضرت در تسبیح وتنزیه خداوند
پاک و منزه است کسى که مخلوقات را به قدرت خود آفرید ، و آنان را بر اساس حکمتش متقن و ثابت خلق فرمود ، و براساس علمش هر چیز را در جاى خود قرار داد ، پاک و منزه است آن که بر خیانت دیدگان و آنچه قلبها پنهان مى دارند آگاهست ، چیزى همانند او نبوده و او شنوا و بیناست .
 

karkard

متخصص موشک
کاربر ممتاز
دعای قنوت امام رضا (علیه السلام) جهت اصلاح امر امام زمان (عج)

اَللّهُمَّ اَصلِح عَبدَکَ وَ خَلیفَتَکَ بِما اَصلَحتَ (بِهِ) اَنبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ وَ اَیِّدهُ بِرُوحِ القُدُسِ مِن عِندِکَ



بارالها! کار ظهور و قیام بنده برگزیده و خلیفه شایسته ات را سامان بخش همانگونه که امور پیامبران و فرشتگانت را اصلاح نمودی و از فرشتگانت نگهبانانی برای او بگمار و از سوی خویش با روح القدس او را یاری فرما



وَ اسلُکهُ مِن بَینِ یَدَیهِ وَ مِن خَلفِهِ رَصَداً، یَحفَظوُنَهُ مِن کُلِّ سُوءٍ و اَبدِلهُ مِن بَعدِ خَوفِهِ اَمناً یَعبُدُکَ لا یُشرِکَ


و دیده بانانی از هر سوی همــراه وی گــردان تــا از هر آسیب و گزندی نگــاهش دارند و تـرس و هراس او را به امن و امــان بدل ســـاز که او تنها تــو را می پرستد و هیچ چیز را همتــا و همــانند تو نمی پندارد.




بِکَ شَیئاً، وَ لا تَجعَل لاَحَدٍ مِن خَلقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلطاناً وَ ائذَن لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّهِ وَ اجعَلنی مِن اَنصارِهِ


از بــــرای هیچیک از آفریدگــانت بـرتـری و چیرگی نسبت بــه ولـی خودت قـرار مــده و او را در جهــاد بـــا دشمنش و دشمنت اجــــازت فرمــــا و مرا از یاران او بشمــــــار.

جمال الاسبوع سیدابن طاووس (ره) / صفحه 256 ؛ فصل 34
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعا براى هدايت يابى وپابرجايى بر آن)

(دعا براى هدايت يابى وپابرجايى بر آن)

بارالها!
هدايتت را ارزانى ام كن،
و با آرامش بر آن پابرجايم بدار،
آرامش كسى كه ترس و غم و ناشكيبايى نداشته باشد،
همانا تو شايسته پروايى ، و سزاوار بخششى .
 

mohsen-gh

مدیر تالار فلسفه
مدیر تالار
(دعاى حضرت قبل از شهادتش)

(دعاى حضرت قبل از شهادتش)


از ياسر خادم روايت شده : امام رضا عليه السلام هنگامى كه روز جمعه از مسجد جامع بازگشت، در حالى كه بر چهره ايشان عرق و غبار نشسته بود، دستها را بلند كرده و فرمود:


خداوندا!

اگر گشايش كارم از وضع كنونى با مرگ تحقق مى پذيرد پس مرگ مرا در همين ساعت برسان .
و همواره مغموم و ناراحت بود تا اين كه به لقاء الهى پيوست .
 

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دست ما نیست
اگر دست به دامان توییم
بی سر و سامان توییم
به نگاهی،
به دعایی دل ما را دریاب ،
که اسیر کرم و
شیوه‌ی احسان توییم
 
آخرین ویرایش:

yas87

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
images (45).jpeg

اغنیا مکه روند و فقرا سوی تو آیند
قربونت برم آقا که حج فقرایی
 
آخرین ویرایش:

naghmeirani

مدیر ارشد
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد

IMG_20231011_200826_381.jpg
[#سلطان‌علی‌بن‌موسی‌الرضا‌علیه‌السلام💞]

حـــرم🕌 یعنی
کسی در شهر خـود
ســر می کنـــد
امــا دلش
در کوچه های دورِ #مشـــــهد
مــانــــده آواره

صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
 

Similar threads

بالا