نیاز مدیران خوب به مطالعه کردن

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
مدیران خوب نیاز به مطالعه ی فراوان در زمینه ی کار و فعالیت خود دارند. مطالعه کردن به مدیران و کارآفرینان کمک میکند تا موفق تر از قبل عمل کنند با مطالعه مدیران میتوانند به دانش خود بیافزایند. چون تکنولوژی روز به روز به پیشرفت بالاتری میرسد مدیران نیاز دارند تا با مطالعه روشها و تکنیک های جدید را برای خلاقیت بیشتر در کار مورد استفاده قرار دهند. مدیران موفق با مطالعه میتوانند تیم کاری خود را بهتر مدیریت کنند چون تیم کاری برای هر تجارتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطالعه کردن و خواندن کتابهای مختلف به مدیران کمک میکند تا نحوه ی برقراری همکاری و تعامل را بین کارمندان ایجاد کنند همچنین برگزاری جلسات و برقراری ارتباط کاری با دیگر تجارتها میتواند با مطالعه ی کتاب های مختلف در این زمینه به مدیران کمک کند. مدیران خوب باید رقبای خود را بشناسند و بتوانند با ایده های بهتر مشتریان زیادتری را به خود جذب کنند.


کتاب هایی که در زمینه ی تجارت به چاپ میرسند برای مدیران بسیار خوب خواهند بود. این کتابها از صنعت و محصولات مطالب خوبی را در اختیار مدیران قرار میدهند این کتاب ها به مدیران کمک میکند تا بتوانند بهتر از قبل در صنعت مشغول به فعالیت شوند همچنین آنچه که باید در یک صنعت به آن دست یافت نیز از نکات مهمی است که با مطالعه ی این کتابها مدیران میتوانند از آن استفاده کنند. این کتابها به مدیران کمک میکند تا تصمیم گیری صحیحی در مورد صنعت و تجارت خود داشته باشند.

مقاله هایی که توسط مدیران و صاحبان مشاغل نوشته شده است میتواند بهترین منابع برای مطالعه باشند. مدیران نیاز دارند تا از ایده های مختلف استفاده کنند و خواندن مقاله هایی که متعلق به بهترین مدیران و برترین آنها در سر تا سر جهان است به مدیران کمک کنند تا دید وسیع تری نسبت به تجارت خود داشته باشند و بتوانند با چالشها در کار و با چالشهایی که در تیم کاری به وجود می آید راحت تر مقابله کنند.

مطالعه ی خبرنامه هایی که رقبای شما چاپ میکنند و مطالعه ی پیشرفتها و آنچه که آنها در کار به آن دست یافتند کمک میکند تا از نحوه ی عملکرد آنها برای بهتر کردن تجارت خود استفاده کنید. البته خوب است که همیشه تجارت خود را برتر دانسته و سعی کنید از دیگر رقبای خود جلوتر باشد اما خواندن و مطالعه ی موفقیتها و روشهای کاری آنها کمک میکند تا میزان مشتریان، محصولات و خدمات، نوآوری و کیفیت در کار و... را برای تجارت آنها و تجارت خود مورد مقایسه قرار دهید و بتوانید با ایده های جدیدتر از آنها جلو بزنید.

مطالعه ی نظرات و پیشنهادات مشتریان یکی دیگر از منابعی است که میتواند مورد مطالعه ی مدیران قرار بگیرد. البته خیلی از اوقات مدیران به صورت تلفنی نظرات و پیشنهادات مشتریان را بررسی میکنند اما همیشه این روش امکان پذیر نیست بنابراین مطالعه ی نظرات مشتریان میتواند به بهبود کیفیت محصولات و خدمات کمک کند.

کتابهایی که در زمینه ی تجارت و بیزینس نوشته میشوند بیشتر مورد توجه قرار میگیرند کتابها و مقالاتی که در زمینه ی تجارت نوشته میشوند بهترین منابع برای مدیران هستند تا با استفاده از آن دانش خود را به روز کنند.

کتابهای روانشناسی نیز جزء کتابهایی هستند که باید مورد مطالعه قرار بگیرند چون مدیران دارای یک تیم کاری هستند که این تیم کاری نیاز به انگیزه دارد و کتابهای روانشناسی به مدیران کمک میکند تا بهتر بتوانند به تیم کاری کمک کنند تا موفق تر از قبل باشد.
 
بالا