نیاز مداوم پوست بدن ما به محافظت در برابر آفتاب

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1] [/h]

با توجه به شروع فصل تابستان، همه فکر می ‌کنند که از حالا باید مصرف کرم ‌های ضد آفتاب را شروع کنند، حال آن ‌که پوست ما همیشه به محافظت در برابر آفتاب احتیاج دارد.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت نیشابور گفت: هر چند به دلیل تنوع کرم ‌های ضد آفتاب، انتخاب کرم مناسب کمی مشکل است، اما بد نیست بدانیم استفاده درست و مناسب، اهمیت بیشتری از انتخاب نوع کرم داردكه با توصيه پزشكان نوع كرم خود را مي توانيم انتخاب كنيم.


نعمت الله معروفی افزود: پوست، خارجی‌ترین قسمت بدن بوده كه نور آفتاب با وجود مزایای مناسبی كه دارد باعث آفتاب سوختگی، تیرگی،‌ پیری زودرس پوست،‌ ایجاد سرطان‌های پوستی و لك‌ها و خال‌ها روی پوست می‌شود.


وی بیان داشت: بهتر است تا جایی که می توانید کرم های ضدآفتابی را که پوشانندگی بهتری دارند و از پوست صورتتان دربرابر اشعه های مختلف خورشید بیشتر محافظت می کنند، انتخاب کنید. ضدآفتاب هایی که محافظ خوبی در برابر هر دو اشعه UVA و UVB هستند، می توانند گزینه های مناسب تری باشند.


معروفی اضافه کرد: برای کودکان کرم های ضدآفتاب مخصوص کودکان تهیه کنید و برای اینکه مطمئن شوید فرزند شما به آن نوع خاص از ضدآفتاب حساسیت پوستی دارد یا نه، کمی از کرم را روی پوست مچ دست او بمالید، اگر بعد از یکی، دو ساعت، حساسیت پوستی خاصی مشاهده نکردید، می توانید بدون دغدغه کرم را به پوست صورت و گردن فرزندتان هم بزنید.


معروفی گفت: معمولا اثر تمام ضدآفتاب ها، چه انواع معمولی و چه انواع ضدآب آنها (باتوجه به میزان SPFشان)، بعد از ۲ تا ۴ ساعت از بین می رود و نباید به امید ضدآب بودن یا داشتن SPF بالا، استفاده دوباره از کرم ضدآفتاب را پشت گوش بیندازید حتي در فصل زمستان که برف بر روی زمین وجود داشته باشد، برف، مقادیر زیادی از این اشعه مضر را منعکس می کند، تا آنجا که اثرات مضر آن حتی بیشتر از زمان تابش مستقیم نور آفتاب است.


وی خاطرنشان کرد: در پايان فراموش نشود كه قرار گرفتن در معرض نور خورشید در چند نوبت کوتاه مدت در طول هفته می‌تواند فواید زیادی برای سلامت انسان و تامين ويتامين d داشته باشد




منبع: وب دا
 

Similar threads

بالا