نگهداری و نصب باتری یو پی اس

finetco

عضو جدید
نگهداری و نصب باتری یو پی اس



۱ – اولین مورد
نگهداری و نصب باتری یو پی اس : باتری های یو پی اس معمولا از فناوری سیلدلید اسید و فناوری mf یا به عبارتی باتری هایی که نیاز به نگهداری ندارند. درست است این باتری ها نیاز به نگهداری ندارند ولی جهت طول عمر بیشتر باتری مواردی را جهت نگهداری درست و اصولی رعایت کنیم.


ابتدائی ترین نکته که بسایر مهم است و باید در تمامی باتری ها رعایت شود دمای محیط است که باتری در آن جا نصب و قرار داده می شود.


دمای محیطی که باتری آنجا نصب میشود باید پائین تر از ۲۵ درجه باشد و گرنه از عمر باتری به شدت و به سرعت کاسته میشود. برای عمر بیشتر باتری یو پی اسبهتر است و ضروریست در محیط خنک و سرد نصب شود.





۲ – دومین مورد
شارژر دستگاه یو پی اس دومین مورد از نگهداری و نصب باتری یو پی اس که تعیین کننده دشارژر و شارژ باتری می باشد.


اگر شارژر یو پی اس دارای برنامه های مدیریت پیشرفته و هوشمند یا abm باتری باشد و همچنین دارای کنترلر جریان شارژ ( scm ) باشد می تواند طول عمر باتری یو پی اس را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. برایا این کار باید طبق جدولی که در دفترچه دستگاه است باید یو پی اس را شارژ و دشارژ نمائید.






۳ – سومین مورد
برای نگهداری از باتری های یو پی اس باید آن ها را به دور از محیط گرم و با حرارت بالا نصب کرد . همچنین باتری ها را باید به دور از باتری های فرسوده نصب نمود.


باتری های فرسوده و از کار افتاده به خوبی از انرژی و مقاومت باتری های تازه استفاده کرده و به عنوان مصرف کننده تلقی می شوند. در این صورت مدت استفاده از انرژی باتری های در مدار یو پی اس به شدت اهش می یابد و طول عمرشان به شدت کم می شود.





۴ – چهارمین مورد
برای طرز دست و صحیح نگهداری از باتری های یو پی اس باید پلاریته های منفی و همچنین پلاریته های مثبت با هم اتصال داشته باشند. عدم اتصال پلاریته های منفی و مثبت با عث میشود جریان بین پلاریته های بالا رود که در صورت باتری کلا خراب شده و از بین میرود.
 

Similar threads

بالا