[ نگهداری از بتن] ►فصل بتن ریزی > آب دادن به بتن

درکه

عضو جدید
آیا دراین فصل سرما اگربتن ریزی سقف انجام گیرد نیاز به مرطوب کردن آن به وسیله آب است

مکان : کرمانشاه



[h=1]سایر تاپیکهای مرتبط :

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon2.gif[ کشیدن کیسه دور بتن][/h]
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

م.كمالي

عضو جدید
آیا دراین فصل اگربتن ریزی سقف انجام گیرد نیاز به مرطوب کردن آن به وسیله آب است
با سلام
بتن بايد حداقل براي مدت هفت روز پس از بتن ريزي در شرايط مرطوب و در دماي بالاي ده درجه سانتيگراد نگهداري شود (aci 318 - 5.11) اگر در هواي سرد بتن ريزي انجام ميشه بايد ضوابط مربوط به اون رو رعايت كنيد ( aci306) . تعريف هواي سرد : وقتي براي سه روز متوالي شرايط زير برقرار باشه
1- متوسط دماي روزانه كمتر از پنج درجه سانتيگراد و 2- دماي هوا براي بيش از يك و نيم دوره 24 ساعته بيش از 10 درجه سانتيگراد نشود .
 

پیوست ها

  • ACI306.1 Cold Weather Concr.pdf
    408.4 کیلوبایت · بازدیدها: 1
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید
آیا دراین فصل اگربتن ریزی سقف انجام گیرد نیاز به مرطوب کردن آن به وسیله آب است

سيمان موجود در بتن ريخته شده در مجاورت رطوبت بايد سخت شده و دانه هاي سنگي موجود در مخلوط را به همديگر چسبانده و مقاومت بتن را به حداكثر برساند بدين لحاظ بايد از خشك شدن سريع بتن جلوگيري کرده و انرا از تابش شديد آفتاب و وزش بادهاي تند محفوظ نگه داشته وسطح آنرا حداقل تا هفت روز مرطوب نموده و براي اين كار بهتر است كه روي بتن تازه ريخته شده را با گوني كنافي پوشانده و اين پوشش را مرطوب نگه داريم. با توجه به گرمي هوا بعد از 4 تا 5 ساعت از گذاشت بتن ريزي بايد شروع به آب دادن بتن كرد زيرا در غيراينصورت سطح ان ترك مويي خواهد خورد كه ايجاد اين تركها باعث نفوظ هوا به داخل بتن شده وآرماتور بكار رفته در بتن در معرض خورندگي قرار ميگيرد.بتن تازه ريخته شده نبايد در معرض بارانهاي تند قرار گيرد زيرا باران دوغاب سيمان و مصالح ريز دانه را شسته و سنگ هاي درشت را نمايان ميكند.

در هواي سرد نيز با استفاده از كاورهاي مخصوص بايستي مانع از يخ زدگي بتن به خصوص در اواخر شب شد . گاهي نياز به گرم كردن سطح بتن به روش هاي مختلف مثلا استفاده از آب گرم و ... ميباشد .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

reza2011

عضو جدید
در هواي گرم توصيه هاي زير قبل و بعد از بتن ريزي قابل ذكر است :

1- قبل از بتن ریزی قالبها، میلگردها و محل بتن ریزی با آب خنک آب پاشی شود.


2- محل بتن ریزی از تابش مستقیم نور خورشید محافظت گردیده و بتن ریزی در ساعات گرم روز ( اواسط روز ) متوقف گردد.


3- دمای محیط هنگام بتن ریزی نباید از 38 درجه سانتی گراد بیشتر بوده و برای رسیدن به محصول بتن مناسب دمای بین 24 تا 38 درجه برای بتن ریزی مطلوب خواهد بود .


4- دمای مناسب برای بتن در هوای گرم 16 درجه سانتی گراد بوده و حداکثر 32 درجه سانتی گراد باشد.


5- در هوای گرم مصرف بعضی از مواد افزودنی توصیه شده که براساس دستورالعمل شرکت سازنده مورد استفاده قرار گیرد.


6- در فونداسیون ها، مقاطعی که بتن ریزی میگردد تا 3 روز باید آب پاشی شده و تا 7 روز مرطوب نگه داشته شود. این عمل در بالا بردن کیفیت بتن بسیار حائز اهمیت است.


7- بتن سقف باید تا 3 روز مداوم آب پاشی شود و حداقل تا 7 روز مرطوب نگه داشته شود.


8- به کارگیری روکش مرطوب نظیر گونی، نمد، حصیر،کاه،ماسه تمیز و خاک اره.


9- استفاده از گونی مرطوب در این زمینه توصیه می­شود گونی کشیدین روی سقف باعث مصرف آب کمتر، اطمینان بیشتر و کیفیت بهتری می­شود.


10- به کارگیری روکش غیر قابل نفوذ شامل کاغذ نفوذناپذیر،نایلون.


11- به عنوان یک روش بسیار مناسب و مطمئن می توان از پوشش پلاستیکی که اطراف قالب می گذاریم استفاده کنیم، به این ترتیب که اطراف پلاستیک را مقداری بیشتر در نظر بگیریم و بعد از بتن­ ریزی لبه های پلاستیک را روی بتن برگردانیم.


12- جهت حفاظت از بتن چنانچه از پلاستیک ها استفاده شود، بهتر است دارای رنگ سفید باشند.


13- حداقل زمان عمل آوری در هوای گرم 7 روز می باشد ولی برای سیمان های تیپ 5 و پوزولانی 14 روز است.


14- جاری نمودن آب مناسب روی بتن (توجه به تبادل حرارتی و از دست رفتن حرارت بتن لازم است).

15- آب پاشی به طور مدوام و با آب مناسب البته توصیه می شود به خصوص دفعات اولیه آب دارای حرارت نزدیک بتن تازه باشد تا امکان تبادل حرارتی از بین ببرد.حتی اگر قرار است آب روی سطح بتن گرفته شود باید چند ساعت اولیه با آب گرم روی سطح بتن آب پاشی نمود و سپس اقدام به این کار کرد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

reza2011

عضو جدید
در هواي سرد توصيه هاي زير قبل و بعد از بتن ريزي قابل ذكر است :

در هواي سرد و يخبندان آب موجود در بتن يخ مي زند و مي دانيم آب در اثر يخبندان ازدياد حجم پيدا مي كند و هم زمان در بتني كه در اثر سرما مايل به جمع شدن است انبساط ايجاد مي نمايد كه خود موجب بوجود آمدن تركهاي سطحي و عمقي در بتن مي گردد ، پس از ذوب شدن يخ ، بتن از لحاظ حجم به حالت اوليه برنمي گردد و در همان حالت انبساطي كه در اثر انجماد آب در آن بوجود آمده است شروع به سخت شدن مي نمايد و با توجه به اينكه در حرارتها ي پائين روند سخت شدن بتن بسيار كند است و از طرفي ممكن است در روزهاي زمستان حرارت محيط در شب به زير صفر برود و در روز چند درجه سانتيگراد بالاي صفر باشد لذا قطعه بتني ريخته شده تا سخت شدن كامل ممكن است چندين بار در مقابل هجوم يخبندان و ذوب قرار بگيرد .

از طرفي در طول مدت يخبندان فعل و انفعالات شيميايي سيمان براي سخت شدن متوقف مي شود و پس از ذوب شدن يخ چنانچه سيمان فاسد نشده باشد با قدرت كمتری شروع به سخت شدن مي نمايد و اگر اين سيكل تكرار شود چنين قطعه اي در مقابل بارهاي وارده بسيار ضعيف مي باشد . ولي اگر يخبندان هنگامي آغاز شود كه بتن سخت شده باشد لذا آب موجود در آن به مصرف هيدراسيون سيمان رسيده و يخبندان اثرات مخرب كمتري در آن دارد .

اثرات تخريبي يخبندان روي قطعات كم ضخامت بمراتب بيشتر از قطعات ضخيم است زيرا قطعات حجيم تر مي تواند گرماي هيدراسيون سيمان را بمدت بيشتري در خود نگاه دارند در نتيجه سرماي بيرون آسيب كمتري به آن وارد مي نمايد .
اگر مقاومت فشاري بتن به حدود 50 تا 60 كيلوگرم بر سانتيمتر مربع برسد ( 5 تا 6 نيوتن برميليمتر مربع ) مي توانيم مطمئن باشيم كه ديگر يخبندان اثرات تخريبي چنداني روي بتن ندارد .
براي آنكه در صبح روز بعد از بتن ريزي تفاوت ميان بتن يخ زده و بتن سخت شده را تشخيص دهيم كافي است كه شعله كوچكي را به سطح بتن نزديك كنيم اگر روي بتن درخشندگي حاصل از ذوب يخ و وجود آب نمايان نشد معلوم مي شود كه بتن يخ نزده است .

با توجه به توضيحات فوق بهتر است در ايام يخبندان اقدام به بتن ريزي ننمائيم مخصوصاً اگر بتن ريزي در ضخامت كم و سطوح زياد انجام مي شود ولي اگر ناگزير به بتن ريزي باشيم بايد حتماً مطالب زير را رعايت نمائيم .
1 – از بتنهاي پرسيمان استفاده شود.

2 – از روان كننده وزودگيراستفاده گرددزيرا اين هردو افزودني ميزان مصرف آب رادر بتن كاهش ميدهد .

3 – حتي المقدور از بتن خشك تر استفاده شود ( نسبت آب به سيمان هرقدر ممكن است كمتر باشد ) .

4– از مواد افزودني حباب زا استفاده گردد .

5 – ساعات بتن ريزي با توجه به آب و هواي منطقه تعيين شوداين زمان به قدري باشد كه بتن تا شروع سرما قدري سخت شده و مشغول آزاد كردن گرماي هيدراسيون شود .

6 – يخ و برف موجوداز روي مصالح وابزار بتن ريزي زدوده شود. اگر امكان زدودن برف و يخ از روي مصالح وجود ندارد بايد رويه شن و ماسه را پس زده و براي بتن سازي از شن و ماسه مركز توده كه احتمالاً فاقد يخ و برف مي باشد استفاده گردد .

7 – در صورتيكه دماي هوا در حدود صفر درجه باشد بعد از بتن ريزي بايد روي آن پوشانيده شود به اين پوشش اصطلاحاً لحاف مي گويند اگر از لحاف پشم شيشه دار استفاده گردد تبادل حرارت بين خارج و داخل بتن تقريباً قطع مي شود و با توجه به اينكه اصولاً سيمان در روند سخت شدن گرمازا مي باشد لذا سرماي خارج لحاف هيچگونه آسيبي به بتن نميتواند برساند.حتي المقدر نبايد بتن در سرماي زير 5- درجه قرار بگيرد زيرا در اين حرارتها روند سخت شدن بتن بسيار كند مي شود و در حرارتهاي حدود 10- درجه بكلي روند سخت شدن بتن متوقف مي گردد . براي اين مرحله بهتر است بگوئيم حيات بتن پايان مي پذيرد و اگر دوباره هوا گرم شود ممكن است سخت شدن بتن دوباره از سرگرفته شود ولي هيچ وقت به مقاومت قبل از يخبندان نخواهد رسيد.

8 – درحين بتن ريزي اگر حرارت هوا يكباره سرد شد و خطر يخ زدن بتن مشاهده گرديد مي توان با روشن نمودن بخاريهاي باغي محيط را گرم نمود اين بخاريها احتياج به دودكش نداشته و با هرنوع سوختي از قبيل نفت – گازوئيل – مازوت و حتي روغن سوخته كار مي كند براي هر 20 تا 30 متر مربع يك عدد از اين بخاريها كافي است . استفاده از اين بخاري در محيط هاي سربسته مجاز نيست زيرا سوخت اين بخاريها گاز co2 توليد مي كندكه اين گاز علاوه بر آنكه محيط عبور و مرور كارگران را مسموم مي نمايد در فعل و انفعالات سخت شدن سيمان اثر منفي مي گذارد و ممكن است بتن را كربناته نمايد .

9–حداقل وحداكثردماي روزانه محيط بايددرهفته اول بتن ريزي ثبت شده و به مهندس كارگاه و مخصوصاً مهندس محاسب گزارش شود دماسنج ها بايد درمكانهايي گذاشته شوندكه داراي كمترين حرارت هستند.

10 – بتن ساخته شده به مسافت هاي طولاني حمل نشود و به فوريت در محل نهايي جا داده شود زيرا خطر از دست دادن حرارت هيدراسيون در ساعات اوليه گيرش بوجود مي آيد .

11 – استفاده از كاه حداقل به ضخامت 25 سانتيمتر بتن را در حرارتهاي نه چندان پايين از خطر يخبندان حفظ مي كند .

12– بتن ريزي فونداسيون روي زمين يخ زده انجام نشود و همچنين از قالبهاي آجري يخ زده استفاده نگردد.


بسياري از آيين نامه ها به مطلب نگهداري از بتن توجه مخصوص نموده و به آن فوق العاده اهميت مي دهند و حتي نگارنده معتقد است كه تمام دقت هاي لازم در تهيه مصالح خوب ، دانه بندي خوب و بالاخره مصرف سيمان خوب و به اندازه در حدود 60 تا 70 درصد مقاومت هاي بتن را تامين مي نمايد و 30 تا 40 درصد بقيه مربوط به نگهداري از آن پس از بتن ريزي و مراقبت از آن در سنين مختلف مي باشد . اين مراقبتها بلافاصله بعد از بتن ريزي شروع شده و تا پايان عمر قطعه ادامه دارد .​

مراقبت از بتن تازه مخصوصاً در ساعات اوليه بايد با دقت بيشتر انجام شود و تا 4 هفته اول بتن ريخته شده بايد هميشه تحت مراقبت قرار گيرد .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

reza2011

عضو جدید
آب دادن به بتن :

يكي از مهم ترين عوامل نگهداري بتن مرطوب نگهداشتن سطح خارجي آن است بطوريكه خشك شدن (از دست دادن آب)وسخت شدن سطح ومغزبتن بطورهم زمان وبتدريج انجام شودمعمولاًاين عمل بوسيله آب پاشي انجام مي گردد.آب پاشي يا آب دادن بايد از زماني شروع شود كه سختي بتن بتواند تحمل وزن يك نفر كارگر را نمايد و يا به عبارت ديگر به محض آنكه پاي كارگر در بتن فرونرود و يا سنگدانه هاي بتن در اثر آب پاشي جابجا نشود و يا به اصطلاح كارگاهي دانه هاي بتن شسته نشود بايد آب پاشي شروع گردد . ساده ترين و متداولترين و غير فني ترين وسيله مرطوب نگهداشتن سطح بتن آب پاشي روي بتن بوسيله شيلنگ آب مي باشد آب پاشي با شيلنگ بايد به دفعات مكرر انجام شود بطوريكه هيچ وقت و هيچ نقطه از سطح بتن خشك نشود . اين كار بايد حداقل 24 ساعت بهمين ترتيب ادامه يابد و پس از آن تا دو روز هر ساعت يك بار و بعد از دو روز هر دو تا سه ساعت يكبار بايد روي بتن آب پاشي شود در مدت شب كه تابش آفتاب وجود ندارد و آب با آهستگي بيشتري تبخير مي شود مي توان هر 4 تا 5 ساعت يكبار آب پاشي نمود ، در مواقعي كه باد با سرعت بيشتري مي وزد واضح است كه شدت تبخير سطحي افزايش پيدا مي كند در اين مواقع مرطوب نگهداشتن سطح بتن و آب پاشي روي آن بايد با زمانهاي كوتاهتري انجام گردد .

براي آب دادن روي بتن ستونها بايد شيلنگ آب در سطح فوقاني ستون قرار گيرد تا آب از سطح بالايي به روي بدنه هاي اطراف جاري شده و تمام سطوح جانبي مرطوب گردد . همچنين مي توان با پيچيدن گوني به دور ستون و مرطوب نمودن آن عمل آب دادن به بتن ستونها را انجام داد . هيچ وقت نبايد براي آب دادن به ستون از نردباني كه به ستون تكيه مي شود استفاده نمود زير اين نردبان و وزن كارگري كه از روي آن بالا مي رود به ستون آسيب رسانيده و حتي ممكن است بتن آنرا كه كاملاً سخت نشده است متلاشي نمايد . در اين گونه موارد بهتر است از سكوهاي مخصوص كه قبلاً براي اين كار تهيه شده است استفاده گردد .

براي آب دادن به بتن بايد حتي المقدور از آبي استفاده گردد كه دماي آن تقريباً مساوي بتن باشد زيرا استفاده از آب سردتر و يا گرمتر موجب تغيير دماي ناگهاني بتن گشته و در اثر انقباض يا انبساط سريع در آن تنش هاي داخلي ايجاد شده و موجب تركهاي بيشتر پيش بيني نشده در قطعه مي گردد .
براي مرطوب نگهداشتن سطح بتن مي توان از وسائل ديگر نيز استفاده نمود مثلاً مي توان سطح بتن را با كاغذ سيماني كه ممكن است در همه كارگاهها موجود باشد مفروش نموده و آنگاه كاغذ سيماني را مرطوب كنيم . بدين وسيله رطوبت سطح بمدت زيادتري باقي مانده و وزش باد اثر كمتري روي تبخير سطحي بتن دارد و يا ميتوان براي پوشش روي بتن از گوني مرطوب استفاده كرد بدين طريق كه سطح بتن را با گونيهايي كه كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند و اجناس دورريز كارگاه مي باشد مفروش نموده و آنگاه گوني را مرطوب نمائيم .

براي مرطوب نگهداشتن سطح بتن وسيله آيين نامه هاي مختلف متدهاي ديگري نيز پيشنهاد شده است از جمله غوطه ور نگهداشتن سطح بتن مي باشد در اين طريقه مي بايد ديواره كوچكي از خاك رس و يا ساير مواد نفوذ ناپذير در اطراف سطح بتن ريزي شده بوجود آورد تا سطح بتن ريزي شده به حوضچه وسيعي به عمق چند سانتيمتر تبديل گردد آنگاه درون اين حوضچه را براي مدت حداقل 48 ساعت با آب پر نمائيم . از آنجا كه از سطح بتن ممكن است آب به پايين نفوذ نمايد بايد توجه كنيم كه از اين روش زماني استفاده شود كه اولاً مصرف آب از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه باشد در ثاني آب نفوذ كرده از سقف به قسمتهاي پايين خسارت ببار نياورد بعضي از آيين نامه ها براي پوشش روي بتن خاك اره يا خاك يا ماسه مرطوب را پيشنهاد نموده اند .

بعد از بتن ريزي و سخت شدن بتن تا حدي كه بتواند وزن يك نفر كارگر را تحمل كند روي بتن را آب پاشي نموده و اين كاغذ را روي آن پهن مي كنند با وجود آنكه رطوبت بتن در اثر نفوذ ناپذير بودن اين كاغذ نمي تواند تبخير شود لذا آب پاشي هاي مكرر روي بتن لازم نيست و حرارت زير آن نيز كه در اثر هيدراسيون سيمان بوجود مي آيد براي سخت شدن بتن مناسب است .
در روند تهيه مواد شيميايي و افزودني براي بتن موادي به بازار عرضه شده است كه آنرا روي بتن مي پاشند و به گفته تهيه كنندگان اين مواد مانند قشر نازك شيشه اي روي بتن را پوشانيده و مانع تماس سطح بتن با هواي خارج شده در نتيجه مانع تبخير سطحي مي گردد . استفاده از اين ماده ممكن است روي خواص بتن اثرات نامطلوب بجا گذاشته بدين لحاظ مصرف آن فقط با اجازه مهندس محاسب و آزمايشگاه مجاز است .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

reza2011

عضو جدید
مراقب ترك خوردن بتن تازه ريخته شده باشيد

تبخير سريع آب بتن تازه ، قبل از رسيدن بتن به تاب كششي اوليه در هواي گرم و تشديد آن با وزش باد و افزايش عيار سيمان پديده اي است كه بايد مراقب آن بود .

در حد فاصل نيم تا شش ساعت بعد از بتن ريزي اين تركها در سطوح به صورت گسترده ظاهر مي شود كه عمق و تعداد آنها بستگي به عوامل محيطي و مشخصات طرح اختلاط بتن دارد .

درمحل توليد عوامل مرتبط با مشخصات طرح اختلاط كنترل مي شود ، ليكن با عوامل محيطي و اجرا بايد با دقت و جديت در محل بتن ريزي برخورد نمود .
در اين خصوص به چند نكته مهم اشاره مي شود :

· از ويبره با حداقل قطر لازمه استفاده نماييد .


· ويبره به صورت قائم و با فواصل متناسب با قطر ويبره داخل بتن فرو برده شده و تراكم انجام پذيرد .


· تراكم و ويبره زني هرنقطه فقط تا خروج حباب شيري رنگ ادامه يابد و بلافاصله با قطع جريان اين حباب ها در پيرامون ويبراتور و با پديدار شدن دوغاب سبز رنگ سيمان ، ويبره خارج گردد .


· سپس پرداخت سطحي انجام شده و ظرف كمتر از نيم ساعت با كشيدن پوشش مناسب مانند گوني مرطوب از اتلاف آب داخل بتن جلوگيري شود .


· سطح اين پوشش بايد تا 12 ساعت با آب پاشي ملايم ، مرطوب نگه داشته شود .


· با توجه به شرايط جوي توصيه مي شود حداقل تا 7 روز عمل مراقبت به خوبي ادامه يابد .


با رعايت اين نكات ضمن دستيابي به تراكم كافي و سطح تمام شده دلخواه بتن از جداشدگي و آب انداختن و همچنين بروز تركهاي سطحي و عمقي جلوگيري خواهد شد و بتن با روند بسيار مناسبي رشد خواهد كرد و دوام بتن و كيفيت آن نيز بسيار بهبود مي يابد .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
آیا دراین فصل سرما اگربتن ریزی سقف انجام گیرد نیاز به مرطوب کردن آن به وسیله آب است

مکان : کرمانشاه

درمنطقه ای که هوا سرد است .به نظر من احتیاجی به اب دادن بتن نیست چون که اب لازم برای عمل هیدراتاسیون بتن در طرح اختلاط بتن محاسبه شده است .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سوهاسهرابی

عضو جدید
یخ زدگی بتن

یخ زدگی بتن

سلام.
دیروز بتن ریزی داشتیم.و دما زیر صفر بود باد شدید بود هوا خیلی سرد بود .اما دیشب روی بتن نایلون کشیدیم و آتیش روشن کردیم .حالا از چه نشونه هایی میشه فهمید بتن سالمه یا باید تخریب بشه.البته الان کاملا خشک شده.یک نشونش اینه که اگه خرد بشه یعنی خراب شده.اما اون بتن سفته و خرد نشده.کسی نشونه دیگهای میدونه.البته یک قسمت کوچیک فونداسیون ترکهای کوچیک داره.
 

middbox

کاربر بیش فعال
سلام.
دیروز بتن ریزی داشتیم.و دما زیر صفر بود باد شدید بود هوا خیلی سرد بود .اما دیشب روی بتن نایلون کشیدیم و آتیش روشن کردیم .حالا از چه نشونه هایی میشه فهمید بتن سالمه یا باید تخریب بشه.البته الان کاملا خشک شده.یک نشونش اینه که اگه خرد بشه یعنی خراب شده.اما اون بتن سفته و خرد نشده.کسی نشونه دیگهای میدونه.البته یک قسمت کوچیک فونداسیون ترکهای کوچیک داره.

حجم بتن ریزی چقدر بوده؟

دوست عزیز ترک خوردگی هم میتونه نشونه ای از یخ زدن باشه، از چه نوع تیپ سیمانی استفاده کردید؟

جایی که ترک خورده یا ممکنه خیلی گرم بوده باشه یا اینکه خیلی سرد..

لطفا اطلاعات بیشتری ذکر کنید

در ضمن از افزودنی خاصی استفاده کردید؟

دوست عزیز هنگام بتن ریزی دما اینقدر بوده؟ تا چه موقع بعد از بتن ریزی این دما ادامه داشت؟

این بتن چه موقع به گیرش اولیه خود رسید؟
 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید
سلام.
دیروز بتن ریزی داشتیم.و دما زیر صفر بود باد شدید بود هوا خیلی سرد بود .اما دیشب روی بتن نایلون کشیدیم و آتیش روشن کردیم .حالا از چه نشونه هایی میشه فهمید بتن سالمه یا باید تخریب بشه.البته الان کاملا خشک شده.یک نشونش اینه که اگه خرد بشه یعنی خراب شده.اما اون بتن سفته و خرد نشده.کسی نشونه دیگهای میدونه.البته یک قسمت کوچیک فونداسیون ترکهای کوچیک داره.

دوست عزيز بايد كر گيري از بتن فونداسيون كنيد يعني توسط آزمايشگاه يك نمونه بتني از فونداسيون جدا شود و در آزمايشگاه مقاومت آن تعيين شود . ولي كلا بهتر اين بود كه در چنين شرايط هوايي اصلا بتن ريزي نميكردي . ;)
 

aziz1338

عضو جدید
سلام بهترین راه گرفتن اطلاعات از کارخانه ای که بتن گرفتی و بهترین روش را از خودشون بپرسی راهمایی مکنن
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
عمل آوردن بتن سقف :
بتن ریخته شده در قسمت سقف تا حداقل 3 روز مداوم آب داده شود و بعد از آن تا حداقل 7 روز خیس نگهداشته شود ( استفاده از گونی خیس یا پوشاندن با مشمع)

http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/xp.gif منبع : بخشی از دستورالعمل اجرای ساختمانهای 80 متری بنیاد مسکن
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
عمل آوری بتن در تابستان

عمل آوری بتن در تابستان

عمل آوری بتن در تابستان




 

Similar threads

بالا