نگاهی به نظام آموزش معماری ( دوره کارشناسی ارشد معماری ) دانشگاه Temple در فیلادلفیا

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز


دانشگاه Temple واقع در شهر فیلادلفیا آمریکا، برای پاییز 2015 دانشجو می پذیرد، این مرکز آموزشی با معماران و طراحان بسیار فعال شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است.

دوره ارشد معماری این دانشگاه معماران کارآموز را با فعالان پیشرو در عرصه حرفه ای معماری پیوند می دهد که شامل معماران محلی و اساتید برجسته کشوری می شود.



دانشکده هنر Tyler خانه ی تازه ی معماری دانشگاه Temple است و مرکز هنری دانشگاه نیز به شمار می رود ، مکانی که دانشجویان و هم قطاران هنری در کنار هم به فعالیت مشغولند و از هنرهای زیبا گرفته تا موسیقی، رقص، فیلم و هنرهای رسانه و تئأتر را در خود جای داده است.

ساختمان معماری دربرگیرنده تجهیزات و لوازم هنری برای ساخت دیجیتال و استودیوها و آزمایشگاه های مختلف برای تمامی رشته های هنری دپارتمان است.




دوره آموزشی دانشکده معماری Tyler بیشتر به واکاوی شهر و نشان دادن ابعاد اخلاقی، اجتماعی معماری و محیط ساخته شده اش میپردازد.
دانشکده معتقد است که طراحی، یک ساخت و ساز فرهنگی تکنولوژی است و برنامه دانشکده بر اساس "تفکر طراحی" به عنوان پرسش اصلی استوار است.

به دانشجویان یاد داده میشود که چگونه بوسیله عمل و اندیشه صحیحِ "ساخت"، جهان فیزیکی پیرامون را ارزیابی کرده و در آن مداخله نمایند. این دانشکده بر آن است که معماران آوانگارد و پیشرو بار بیاورد و دانشجویانش به مشارکت در سخنرانی ها و به فعالیت در موضوعات و مشکلات اصلی جهان پیچیده معماری امروز و معماری محلی تشویق میشوند.



شهر فیلادلفیا یکی از مراکز طراحی هنری است که سابقه معماری طولانی و متمایز و یک میراث پایدار از نوآوری نوین به همراه دارد. شهری که طلایه دار طراحی شهریست و نشانگر اکثر موضوعاتی است که شهرهای دنیا هم اکنون با آن مواجه اند.

دانشکده معماری Tyler در نظر دارد با استفاده از زمینه و تاریخ شهر، همان ساخت و سازی که در امتداد میراث معماری و ارزش های طرح ریزی شده پیشین در خاستگاه و بنیاد شهر یافت شده و در مدرسه فیلادلفیا بعد از جنگ جهانی دنبال میشده را ادامه دهد.



در این دوره آموزشی، موضوعات و مشکلات شهری عوامل اصلی فرآیند طراحی را تشکیل میدهند و دانشجویان خلاقانه و البته مسئولانه درگیر این معنا میشوند که به ساختمان و محیط به عنوان یک پیکره ی واحد سبز و پایدار بنگرند و در طراحی خود به نیازهای برابری اجتماعی، امکانات عمومی، سلامتی و رفاه، زندگی شهری و کیفیت زندگی اهمیت دهند.

در موازات با تمرین و مدل سازی خلاقانه سنتی مثل ماکت سازی، این دوره آموزشی بر استفاده از تکنولوژی ها نوین نیز تمرکز دارد که بر مفاهیم "چرایی" و "چگونگی" طراحی تاکید دارند.



تمرکز دانشکده بر بازشناخت معماری است از این منظر که به عنوان یک کار عملی با متریال و مصالح، "عمل طراحی" و "عمل ساختن" باید در هم ادغام گردد یعنی شناخت مادی مواد، در کنار فضا، نور و ابعاد سه بعدی، معماری و مکان را تعریف میکند و هنگامی که دانشجویان در جستجوی خلق محیطی انسانی و الهام بخش هستند اساتید دانشکده کم کم این المان های فیزیکی را آموزش میدهند.

دوره ی آموزشی شامل گستره ای از تمارین و میزان سنجی است که از دو روش طراحی و تجسم فکری آنالوگ و دیجیتال بهره میجوید، به علاوه این برنامه اهمیت پژوهش و نقش مبانی نظری و متدهای تحلیلی ساخت دانش را در نظر میگیرد.



این دپارتمان اهمیت روش چند سبکی مدیریت و رهبری که توسط متخصصین ساخت محیط انجام میشود را دریافته و آموزش انواع و اقسام مدیریت پروژه در دنیای رو به پیشرفت امروز را به کار میگیرد.

در این دوره، فن آموزش و فن پژوهش به شرایط واقعی همکاری و کار اشتراکی نزدیک و متصل شده و آموزش معماری ارتباط خود با دنیای کار واقعی را پیدا میکند. دانشجویان و فارغ التحصیلانی که اهمیت کار گروهی را درک میکنند به صورت انفرادی هم البته تقویت شده تا بهتر بتواند هدایت دنیای پیچیده حرفه ای معماری را در دست بگیرند.

این دانشکده دریافته است که نقش اساسی و اصلی معماری در ساخت مکان و فضا، ارتقاء کیفیت محیط و خانه مردم است.



در این دوره آموزشی و پژوهشی، دانشکده، شهر اجتماعی-اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پویای عصر حاضر را نشان میدهد و در جستجوی فرصت های طراحی در بستر جهانی که رو به بین المللی شدن و فرای مرزها است، میباشد. دانشکده بر آن است دانشجویانی را فارغ التحصیل کند که اهمیت مسائل طراحی در قلمرو "عمومی" را به خوبی دریافته باشند و به علاوه دانشکده از انواع مختلف فرهنگ های گوناگون و سبک و سیاق آموزشی که دانشجویان با خود به همراه می آورند استقبال میکند، و به این تنوع فرهنگی به عنوان یک فاکتور مهم و موثر در آینده ی حرفه معماری شخص مینگرد.



دوره کارشناسی ارشد معماری اولین دوره آموزشی معتبر تخصصی معماری محسوب میشود که برای ثبت رسمی به عنوان یک معمار رسمی باید آن را طی کرد.
محدوده ای از امکانات ساپورت مالی برای دانشجو وجود دارد که شامل دستیار استاد برای تدریس، کار پژوهشی در دانشکده، بورس های دانشکده، کمک هزینه های دانشگاه، و غیره میشود.

























منبع مطالب : سایت معماری نیوز
 
بالا