نگاهی به مهمترین ویروس های سال جدید

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
جستجوی فیلم و تصویر در اینترنت ، پر خطر ترین فعالیت اینترنتی در هفته گذشته بود است .
شرکت امنیتی Panda Security در جدیدترین گزارش خود از وضعیت جهانی امنیت اطلاعات رایانه ای، سه کد مخرب را به عنوان شایع ترین و مهمترین عامل حملات اینترنتی در هفته گذشته معرفی کرد .
در گزارش این شرکت، جستجوی فایل های تصویری در اینترنت مهمترین دلیل انتشار آلودگی در روزهای اخیر اعلام شده است .
تروژان Nabload.DLU که از همین طریق قربانیان خود را هدف قرار می دهد همراه با یک فایل ویدئوئی در رایانه ها دانلود شده و پس از ایجاد آسیب پذیری های شدید به سرقت نامحسوس رمزهای عبور و نام های کاربری وارد شده توسط کاربر در بانک های آنلاین و موسسات اینترنتی می پردازد .
فعالیت دائم، مستمر و بی وقفه حتی پس از راه اندازی پی در پی سیستم از مشخصات Nabload.DLU محسوب می شود .
بر اساس اعلام پاندا، با وجود فروکش کردن فعالیت کوبنده ضد ویروس های جعلی در ماه های اخیر ، یک آگهی افزار بسیار سمج با عنوان Renus2008 خاطره کابوس انتشار این نوع بد افزار را مجدداً برای کاربران و شرکت های امنیتی زنده کرد.
Renus2008 با نمایش پی در پی و آزاردهنده یک پیغام تصویری به کاربر هشدار می دهد که رایانه ی آلوده است و از وی می خواهد تا یک اسکن سریع و دقیق روی سیستم خود انجام دهد. کاربر دستپاچه و در عین حال عصبانی با کلیک بر روی گزینه”scan” به این ضد ویروس اجازه می دهد تا سیستم را از لحاظ امنیتی بررسی کند ... نتیجه اصلا خوشایند نیست زیرا کاربر با انبوهی از ویروس ها ، کرم ها و تروژان های غیر واقعی روبرو می شود که توسط این ضد ویروس تقلبی شناسایی شده اند. درادامه کاربر یا باید با پرداخت مبلغی این ویروس ها را پاکسازی کند و یا به زندگی مجازی خود در کنار آن ها ادامه دهد . واضح است که اغلب کاربران به خصوص کاربران غیرحرفه ای در ازای پاکسازی رایانه های خود از ویروس هایی که در اصل وجود ندارند ، گزینه \" پرداخت \" را انتخاب می کنند . البته این گزینه بارها و بارها قابل انتخاب است به ویژه تا وقتی که از یک ضد ویروس قدرتمند و به روز استفاده نکنید و یا آگاهی امنیتی شما افزایش نیابد.
و اما MSNworm.FZ که از طریق برنامه MSNmessenger منتشر می شود یک کرم رایانه ای است که خود را به طور خودکار به پیغام های در حال ارسال ضمیمه کرده و به تمام آدرس های پستی موجود در رایانه آلوده فرستاده می شود.
این کرم اغلب به صورت یک فایل تصویری ست که معمولا با کلیک بر روی آن فعال شده و یک پیغام خطا نیز به کاربر نمایش می دهد .
نشانه حضور MSNworm.FZ در سیستم ، تغییر صفحه نمایش خانگی برنامه Internet explorer اعلام شده است.
کاربران برای اطمینان از امنیت رایانه های خود می توانند از نرم افزار آنلاین و رایگان Panda Activescan استفاده کنند.

منبع خبر: PandaLabs
 

Similar threads

بالا