نکات طراحی سایت برای تجارت الکترونیک

limu tursh

کاربر فعال
اگر شما قصد دارید محصولات خود را به صورت آنلاین در وب سایت به فروش برسانید بایستی یک سایت تجارت الکترونیکی برایتان طراحی گردد و تمام پروسه های لازم پرداخت اینترنتی و نیز امنیت لازمه توسط شرکت طراحی سایت فراهم شود.طراحی وب سایت با قابلیت تجارت الکترونیک نیازمند انجام لایه ها و پروسه خاص است. اولین گام طراحی سایت تجارت الکترونیکی نرم افزاری است که تمام فعالیت های لازم را بتواند انجام دهد. پس از طراحی وب سایت و نصب پلاگین تجارت الکترونیکی، شما نیازمند درگاه های پرداخت و حساب فروشنده می باشید. حساب فروشنده پروسه ای است که کارت اعتباری را می پذیرد و از حساب کاربر مبلغ توافق شده را کسر می نماید. خریدار کالای مورد نظر خود را خریداری می نماید و مبلغ به حساب فروشنده انتقال داده می شود. تمامی این موارد توسط شرکت طراحی سایت و با لحاظ نمودن تعرفه طراحی سایت انجام می پذیرد. درگاه پرداخت واسطی است که معامله کارت اعتباری را قادر به انجام می نماید و لایه واسطی میان طراحی سایتتجارت الکترونیک شما و حساب فروشنده می باشد. در انجام این مرحله عملیات رمزنگاری و رمزگشایی بر روی اطلاعات حساب صورت می گیرد که موجب جلب نظر کاربر می شود و در سئو سایت تاثیرگذار می باشد. برخی از سرویس ها این دو پروسه حساب فروشنده و درگاه پرداخت را در قالب یک سرویس ارائه می نمایند.نکات طراحی سایت تجارت الکترونیک با گسترش استفاده از اینترنت ورود به فضای مجازی و کسب وکار اینترنتی به مانند اصل غیر قابل حذف در بسیاری از کسب وکارها تبدیل شده است. در بازاریابی آنلاین وب سایت ها به عنوان واسط ارتباطی با مشتریان خواهد بود فلذا طراحی سایت به عنوان مهم ترین فاکتور در کسب وکار اینترنتی می باشد. بدین منظور می بایست اصولی را در طراحی وب سایت تجارت الکترونیکی رعایت نماییم که موجب جلب نظر کاربر خواهد شد و به دنبال آن که در سئو سایت نیز تاثیرگذار می باشد. در اینجا لیستی از اشتباهات رایج که در طراحی سایت این وب سایت ها اتفاق می افتد را تهیه کرده‌ایم.
  • عدم برنامه ریزی
اهداف غیر منطقیسایت با اهداف کسب وکار هماهنگی و تطابقی ندارد
  • ارتقا در وب سایت
صرف هزینه زیاد برای طراحی سایت بدون درنظر گرفتن فاکتورهای ارتقا در واقع هدر دادن سرمایه می باشد
  • طراحی سایت ضعیف با کارآمدی ضعیف
و مواردی که در طراحی وب سایت می بایست رعایت کرد: دسترس پذیری اسان به محتوا و جهت گیری راحتاستفاده از فونت مناسبعدم سردرگمی بازدیدکنندگان در یافتن مطالب
  • عملکرد ضعیف
اغلب وب سایت ها به دلیل سرعت پایین در لود شدن با شکست روبه رو می شوند. سرعت پایین وب سایت ها اغلب نتیجه گرفته شده از طراحی سایت ضضیف، استفاده از هاستینگ ضعیف و عدم استفاده از عکس های بهینه شده و غیره می باشد.
  • امنیت و مسئله هک
پرداخت آنلاین غیر امنحمله اسپم هادر بلاگ ها و یا کامنت های کاربرانسایت هک شده یا حمله شدهویروس بر روی وب سایت
  • استفاده از خدمات ارزان
هاستیگ های ارزان اغلب سرعت پایین تری دارند و سرویس دهی ضعیف تری را کنترل می نمایند.
  • محتوا
در نظر گرفتن مسائل گرامر و تلفظمحتوای غیرصحیح و نادرستمحتوای ضعیف نوشته شده که خواندن آن سخت باشد.محتوای نامناسب
 
آخرین ویرایش:
بالا