نکات جالب خانه داری

118file

عضو جدید
ترفندهای جالب خانه داری








ترفندهای جالب خانه داری ، کارهای ریز و درشتی را در برمی گیرد که هر کدام از آن ها را می توان هنری دانست که اگر کدبانوی خانه با آن ها آشنایی داشته باشد، می تواند از کار ارزشمند خانه داری لذت بیشتری ببرد.







با این ترفندها به راحتی آشپزی کنید



گیره قاشق

معمولا خانم های خانه دار قاشق را که برای هم زدن به کار می برند از داخل قابلمه بر نمی دارند .این کار مشکلی ایجاد نمی کند اما زمانی که قاشق داخل قابلمه می افتد صدای کدبانوها در می آید .برای این که این اتفاق برای شما نیفتد، با گیره چوبی لباس قاشق را کنار بدنه قابلمه قرار دهید .


بو گیر گیاهی

اگر داخل آپارتمان بوی بدی استشمام می کنید، کافی است کمی برش لیمو همراه چند برگ رزماری را داخل قابلمه با کمی آب بجوشانید .


تازه نگه داشتن نان


به منظور تازه نگه داشتن نان برای یک شب کامل، یک ساقه کرفس را همراه با آن در کیسه پلاستیکی قرار دهید تا نان رطوبت و طعم تازه خود را حفظ کند.


ترفندهای جالب خانه داری






خلاصی از بوی فلفل

قبل از بریدن فلفل تند، دست ها را با کمی روغن چرب کنید تا با ایجاد مانع، تندی و بوی آن جذب پوست نشود.


تزئین کیک و کلوچه

از سرنگ برای تزیین کردن روی کیک یا کلوچه به طور ماهرانه استفاده کنید و لذت ببرید.


جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب

برای پیشگیری از چسبیدن مایه کیک به قالب، مخلوطی از روغن مایع،کره و آرد ته قالب بریزید .

آبگیری لیموی تازه

برای به دست آوردن آب بیشتر و استفاده بهینه از یک لیموی تازه، آن را قبل از قاچ کردن و برش دادن کمی فشار دهید وروی سطح میز بغلتانید.


جلوگیری از کدری قابلمه آلومینیومی


جوشاندن پوست سیب به مدت 30 دقیقه در قابلمه آلومینیمی، مانع کدری قابلمه خواهد شد.

حفظ رنگ سبزی ها

برای حفظ رنگ سبزی ها به ویژه گل کلم قرمز، هنگام پخت کمی آب لیمو به آن اضافه کنید. اسیدیته آن در حفظ رنگدانه و فلاوانوئید موثر است.


ترفندهای جالب در خانه







پیشگیری از فاسد شدن سبزی

برای پیشگیری از فاسد شدن سبزی ها، در کشوی ویژه سبزیجات یخچال، حوله کاغذی قرار دهید تا با جذب کردن آب اضافه، مانع از پوسیدگی آن ها شود.


برای مشاهده نکات بیشتر به 118فایل مراجعه فرمایید.
 

sakhtemanishop

عضو جدید
برای اینکه سینک ظرفشویی آشپزخانه شما بدون لک و براق باشه باید به چند نکته توجه کنید. می‌خوام بگم چطوری بدون استفاده از مواد شیمیایی سینک آشپزخانه تون را تمیز و براق نگه دارید.
روش-تمیز-کردن-سینک-ظرفشویی.jpg

اولا که هرگز از سفید کننده و جرمگیر برای تمیز کردن سینک استفاده نکنید چون بلعد از خشک شدن ایجاد لکه های تیره میکنه و سینک رو کدر و مات میکنه و بعدش هم این لکهای تیره براحتی از بین نیمره و حتی شاید برای همیشه باقی بمونه.

سینک هایی که استیل هستند رو با جوش شیرین براحتی میشه تمیز کرد.سطح سینک را خیس کنید و جوش شیرین را روی آن بپاشید بعد با ابر یا دستمال مناسب روی سینک بکشید و تمیز کنید, در آخر هم سینک را با آب بشویید.

اگر روی سینک لکه و رسوب ایجاد شده با یک پارچه تمیز آغشته به سرکه سفید روی سینک بکشید تا کاملا تمیز بشه و لکه ها از بین بره. و حتی میتونید نمک و جوش شیرین رو در مقداری آب حل کنید و سینک را با این محلول بشویید تا لکه ها از بین بره. از این محلول برای تمیز کردن جرم و رسوب شیر آب و اتصالات اطراف سینک هم میتونید استفاده کنید.

سینک های آلومینیومی و چینی را با پودر لباسشویی میتونید تمیز کنید.

یکم نمک روی سینک ظرفشویی بپاشید و بعد از 15 دقیقه سینک را بشویید, با این روش سینک ظرفشویی ضدعفونی هم میشه.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا