نکات بازاریابی

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
31) کمی سازی، لازمه برنامه ریزی موفق است. چرا که فهم خوبی از اندازه چالشی که مدیران پیش

رو دارند، ایجاد کرده و معیاری برای کنترل و نیز مبنایی برای بودجه بندی و تخصیص منابع بدست می

دهد. البته اهداف بایدSMART – مشخص، قابل سنجش، قابل دستیابی، مرتبط و زمانبندی شده باشند.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
32) خود را به یک برنامه بازاریابی برای طرح کسب و کار محدود نکنید. اگر شرکت بیش از یک استراتژی

داشته باشد، به بیش از یک برنامه بازاریابی نیاز دارد.



 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
33) هر چه برنامه بازاریابی مشخص تر باشد، اثربخشی آن بالاتر خواهد بود.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
34) وظیفه هر مدیری این است که مجموعه اهداف موجود در برنامه های کلی را به زبان قابل فهم تیم

تحت مدیریت خود که قرار است آن را به اجرا درآورند، تبدیل نماید. افزایش بازگشت سرمایه تا سه درصد،

هیچ معنایی برای نیروی فروش ندارد، اما افزایش فروش تا 400 مورد در ماه برای آنها معنادار است. با

چنین تعریفی، آنها چالش پیش رو و آنچه که از آنها انتظار می رود را می فهمند.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
35) متخصصان بازاریابی لزوما محققان خبره ای نیستند - چرا که تحقیق بازار یک رشته تخصصی است.

همانطور که یک دکتر خوب لزوما جراح نیست.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
36) حتی زمانی که سازمان واقعا مشتری مدار بوده و مدیران ارشد همه تصمیمات را به طریقی

می گیرند که علایق مصرف کنندگان را منعکس می سازد، هنوز هم به یک تیم بازاریابی قوی نیاز

است، چرا که:

* تحقیق برای حفظ کانال های ارتباط دو جانبه با مشتریان مورد نیاز است.

* فعالیت های مربوط به توسعه محصول جدید از نبرد برای بازتاب علایق مشتریان منتفع خواهد شد.

* فعالیت های ترویجی به منظور تضمین یک جایگاه استوار در بازار، باید با سایر عناصر آمیخته

بازاریابی هماهنگ شوند.

* برنامه بازاریابی برای اجرای استراتژی کسب و کار مشتری گرا و تضمین تقسیم بازار اثربخش مورد

نیاز است.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
37) ارقام بزرگ ما را اغوا می کنند، اما به یاد داشته باشیم که مشتریان هر چه بزرگتر باشند نیازمند

توجه بیشتری هستند، تحقیقات بیشتر و خدمات پس از فروش ویژه ای می خواهند، بنابر این آن ها

همیشه سود آورترین مشتریان ما نیستند.
 

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
38) تعداد زیاد مشتریان کوچک هم می تواند منجر به افزایش هزینه خدمات شود. بنابراین قبل از

تصمیم گیری درباره استراتژی بازاریابی، بازار هدف خود را به دقت شناسایی کنید.
 

Similar threads

بالا