نکات ایمنی نصب اسکلت فلزی > پیمانکارا ، ناظرها .... جدی بگیرید

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
دوستان این دفعه ایمنی در کارهای فولادی سنگین بررسی میکنیم . دوستان ایمنی خیلی مهمه به خدا . شوخی نگیرید . مورد داشتیم به دلیل فوت یه کارگر که از ارتفاع سقوط کرده بوده ، مهندس ناظر حدود 180 میلیون دیه پرداخت کرده . پس جدی بگیرید !!!!!!!!

_ برای بالا بردن تیرآهنها باید از کابل یا طنابهای محکم استفاده شود . برای جلوگیری از خمش بیش از حد کابل ، باید چوب یا وسیله دیگری بین تیر و کابل قرار داده شود . نباید از زنجیر برای بالا بردن تیرآهن استفاده شود . در موقع نصب ستونها ، تیرها و به طور کلی قطعات فلزی قبل از جدا کردن نگهدارنده قطعات ، باید حداقل نصف تعداد پیچ و مهره ها بسته شده و یا جوشکاری لازم انجام شده باشد . قبل از نصب یک تیر روی تیرآهن دیگر ، باید تیر زیرین صد در صد پیچ و مهره یا جوشکاری شده باشد . خرپا هنگام نصب باید به وسیله نگهدارنده روی پایه قرار گیرد و پس از نصب مهارهای لازم و اطمینان از پایدار بودن آن از نگهدارنده جدا شود .

_ هنگام بارندگی شدید ، وزش بادهای سخت و یخبندان ، باید از نصب و برپا کردن اسکلت فلزی خودداری شود . در نصب قطعات فلزی همواره خطرات جانی وجود دارد ، از این رو باید تمام نکات ایمنی رعایت گردد . در نصب مقدماتی به کمک پیچ و مهره و یا جوش غیر از مواردی که بادبند کافی به طور دائم در اسکلت تعبیه شده ، باید از مهارها و بادبندهای موقت و مستحکم ، تا زمانی که ایمنی ایجاب می کند ، برای مقابله با تنشهای نصب ، مانور کارگران و نهایتآ جلوگیری از سقوط قطعات فلزی ، استفاده شود .

:warn::warn::warn::warn::warn::warn::warn::warn::gol::gol::gol::gol::gol::warn:
 

mohammad5mousavi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ببخشین مهندس اضافه میکنم

هیچگاه کل ستونهای یک اسکلت فلزی با هم بلند نشود
بلکه ستون و تیر و کش با هم بلند شوند تا حداقل باد کمتر ستونها را تکان دهد و باعث تکان خوردن و تخریب نگردد
و حتما قبل از جوشکاری ستون و پل از میلگرد های بلند از سر یک ستون به ته یکی از ستونهای مقابل جوش شود تا از تکان خوردن ستونها جلوگیری شود

چون هیچگاه هیچ ستونی شاغول نیست و باید هنگام نصب بادبند و جوشکاری کامل شاغول شوند



و حتما ایمنی رعایت شود قبل از اینکه اتفاقی برای کسی پیش بیفتد
 

Similar threads

بالا