[نکات ایمنی در بتن ریزی]

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
دوستان سلام . ایمنی بحث بسیار مهمی است که متاسفانه در کارگاه ها به آن توجه چندانی نمیشود . علت اینکه درباره ایمنی مطلب مینویسم این است که خودم تجربه ناگواری در کارگاه داشته ام . حال بپردازیم به بحث ایمنی در بتن ریزی و کار با دستگاه های مربوط به بتن :
متصدیان دستگاه بتن پاش و تزریق سیمان ،باید حتمآ از عینک ایمنی استفاده کنند . فشار هوای این دستگاه ها نباید از مقادیر ذکر شده در دستورالعملها بیشتر باشد. برای حمل بتن با لوله بخصوص در فواصل زیاد و هوای سرد ، نباید کسی در فاصله کمتر از 10 متر از خروجی لوله در مسیر بتن قرار گیرد.
-کار با ویبراتور :
هنگام کار با ویبراتور ، برای حفظ سلامتی کارگران و نیز افزایش عمر دستگاه ، باید به موارد زیر توجه شود:
A- در ویبراتور باید تمام سیمها و کابلهای برق از داخل لوله های لاستیکی عبور نماید .
B-قسمت لرزاننده دستگاه باید به وسیله فنر یا لاستیک از قسمت فوقانی جدا شده باشد.
دستگاه باید زمانی به کار افتد که میله ویبراتور روی بستر نرمی قرار گرفته باشد . باید از کار کردن با ویبراتور در بتن سخت شده و نیز زدن میله ویبراتور به جدار قالب و میلگردها خودداری کرد . زیر پای کارگرانی که با ویبراتور کار می کنند ، باید تخته ای قرار گیرد که لرزشهای وارده از ویبراتور کمتر به بدن کارگران منتقل شود ، همچنین باید دقت شود که قسمت لرزنده دستگاه به دست کارگر اصابت نکند .
کارگری که با ویبراتور کار می کند باید در فواصل مناسب به پزشک مراجعه و برای ادامه کار گواهی دریافت کند . اصولا نباید یک نفر به طور مداوم و به مدت طولانی به کار با ویبراتور ادامه دهد .



vibrator-b-1.jpg
 

Similar threads

بالا