نکات آموزشی برای یادگیری راحتتر زبان آلمانی

118file

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز این مطلب برای علاقه مندان به زبان خارجه گذاشته شده است امروز میخام آموزش الفبای زبان آلمانی رو براتون بزارم امیدوارم مشتقان آموزش زبان آلمانی از این پست بهره ببرند

آموزش زبان آلمانی

الفبای زبان آلمانی به الفبای انگلیسی که بیشتر شما با آن آشنایی دارید بسیار نزدیک است. تنها تفاوت در نحوه خواندن برخی حروف است که باید توجه زیادی به آن کنید. در جدول زیر می توانید حروف الفبای زبان آلمانی را به ترتیب مشاهده کنید. (برای شنیدن الفبا از کلید پخش استفاده کنید)
a آ j یوت s اِس
b بِ k کا t تِ
c تسِ l اِل u او
d دِ m اِم v فاو
e اِ n اِن w وِ
f اِف o اُ x اِکس
g گِ p پِ y اِپسیلون
h ها q کو z تسِت
i ای r اِر

در جدول زیر نحوه خواندن هر حرف به صورت ساده نشان داده شده:الفبای آلمانی به جز حروف اصلی چهار حرف فرعی نیز دارد. این حروف عبارتند ازä, ö, ü و ß (به صداهای دو نقطه Umlaut /اوملاوت گفته می شود. این صداها به اندازه ظاهرشان ترسناک نیستند.)

حرف الفبا صدای معمول مثال
A a آ
🔊 Januar 🔊 Adler

B b ب 🔊 Bruder 🔊 aber
C c س یا ک 🔊 Christkindlmarkt 🔊 Celcius
D d د 🔊 Dienstag 🔊 oder
E e اِ (کسره) 🔊 essen 🔊 zuerst
F f ف 🔊 Freund 🔊 offen
G g گ 🔊 gut 🔊 gemein
H h ه 🔊 Hammer 🔊 Mühle
I i ای 🔊 Igel 🔊 Imbiss
J j ی 🔊 Jahr 🔊 jeder
K k ک 🔊 Kamel 🔊 Kuchen
L l ل 🔊 Leute 🔊 Land
M m م 🔊 Mann 🔊 Ameise
N n ن 🔊 nicht 🔊 Münze
O o اُ (ضمه) 🔊 Ostern 🔊 rot
P p پ 🔊 Polizei 🔊 Apfel
Q q ک 🔊 Quadrat 🔊 Quelle
R r ر (در لهجه رسمی چیزی بین ر و ق) 🔊 Rücken 🔊 Stern
S s س یا ز 🔊 summen 🔊 Maus
T t ت 🔊 Tyrann 🔊 acht
U u او 🔊 Universität 🔊 Mund
V v ف 🔊 Vogel 🔊 Nerven
W w و 🔊 Wange 🔊 Schwein
X x اکس (یا ز اگر اول واژه باشد) 🔊 Xylofon 🔊 Hexe
Y y ی 🔊 Yucca 🔊 Yeti
Z z تس (دو صدای ت و س پشت هم) 🔊 Zeitung 🔊 Zigeuner
Umlaut + ß
حروف صدا مثال
ä صدایی مانند اِ (کسره)
🔊 ähnlich 🔊 gähnen

ö صدایی بین اّ و او که کم کم با آن آشنا می شوید. در ابتدا فرض کنید اُ
🔊 Österreich 🔊 Löwe

ü صدایی شبیه او (در واقع دهان را مشابه کسره کنید اما “او” را ادا کنید)
🔊 über 🔊 müde

ß صدای س 🔊 heiß 🔊 Straße




ترکیب های مهم حروف صدادار
ترکیب حروف تلفظ مثال
ai / ei آی = آ + ای
🔊 bei 🔊 Mai

au آو = آ + او
🔊 auch 🔊 Auge

eu / äu اُی = اُ + ای
🔊 Häuser 🔊 Europa

ie ای کشیده
🔊 bieten 🔊 nie

گرچه یادگیری این حروف شاید کمی زمان بر به نظر برسد اما با کمی تمرین به تسلط خوبی دست پیدا خواهید کرد. سعی کنید برای امروز تمام حروف و نحوه تلفظ آنها را تمرین کنید و از مثال هایی که برای هر حرف قرار داده به عنوان تمرین بیشتر استفاده کنید.



5 نکته مهم در آموزش زبان آلمانی


برای ما که در آلمان زندگی می کنیم و یا قصد ورود به آلمان جهت تحصیل و یا کاررا داریم, آموختن زبان آلمانی را دیگر نمی شود امری تفننی در نظر گرفت. برای ادغام در جامعه آلمانی و یا پیداکردن موقعیت شغلی وهمچنین تحصیل در آلمان دانستن زبان آلمانی یک امر ضروری به حساب می اید. به این موضوع منابع بی شمارمثل تلویزیون, روزنامه ها و اینترنت را هم اضافه کنید که در صورت آشنایی با آلمانی، می تواند در اختیار ما قرار بگیرد و برای بهبود زندگی در المان از آنها بهره ببریم.همه این موارد می تواند باعث شود تا تک تک ما انگیزه بالایی برای آموختن زبان آلمانی داشته باشیم و البته دست به تلاش هایی هم دراین زمینه بزنیم اما متأسفانه همه تلاش های ما در این زمینه به نتیجه مطلوب نمی رسد و البته دلیل آن نیز اشتباهاتی است که مرتکب می شویم. آشنایی با برخی نکات می تواند از این اشتباهات پیشگیری کرده و احتمال موفقیت ما را افزایش دهد.

۱- نداشتن هدف روشن برای یادگیری، یکی از آفت هاست که البته معمولاً باعث ناامیدی هم می شود. برای خودتان اهدافی تعریف کرده وزمانی که به آن می رسید، برای خودتان تشویقی در نظر بگیرید، با روشن کردن اهدافتان می توانید این غول را به قسمت های کوچک تر تقسیم کرده و بدین ترتیب راحت تر بر هر قسمت غلبه کنید.

۲- خیلی افراد حسرت این را می خورند که چرا زودتر شروع به یادگیری نکردند؛ ویا چرا کمتر اهتمام داده ام و دائم با خود تکرار می کنند که سن مناسب برای آموزش، فلان سن است و من دیر شروع کردم یو یا برای من دیر است و من توانایی یادگیری زبان آلمانی را ندارم و… درست است که شروع آموختن در سنین پایین یکی از عواملی است که می تواند به تسریع این فرآیند کمک کند اما یادتان باشد مهم تر از شروع درسنین پایین، استفاده از روحیه کودکان در زمان آموختن است. اعتماد به نفس داشته باشید و از حداقل هایی که تا به حال آموخته اید نیز حتماً استفاده کنید، نا امید نشده و به راهتان ادامه دهید.

۳- در مورد استفاده از روش های مختلف زبان نیز دو اشتباه رایج وجود دارد. بعضی برای مدتی طولانی تنها از یک روش استفاده می کنند؛ با این کار معمولاً بخشی از قابلیت های آنها هیچ وقت پیشرفت نمی کند. برخی نیز دائم از یک روش سراغ روشی دیگر می روند. این افراد معمولاً قبل از اینکه فرصت استفاده و بهره برداری از روشی را به خود بدهند تغییر مسیر داده و در نتیجه همیشه بخشی از قابلیت روش های مختلف را از دست می دهند. حرکت در مسیری میانه شاید مثمرثمرتر باشد.

۴- بسیاری از افراد تصور می کنند که حتماً باید از کلاس های زبان بیرون استفاده کنند تا موفق شوند. واقعیت این است که چنین بایدی وجود ندارد اما خب، نکته ای که وجود دارد این است که داشتن همراه در زمان یادگیری می تواند انگیزه را تا حدی تقویت کرده و به شما انرژی برای ادامه مسیر را بدهد.

۵- اگر قرار باشد همیشه به آن بخش هایی که هنوز یاد نگرفته اید فکر کنید، ناامیدی نتیجه منطقی ماجراست. سعی کنید همیشه نیمه پر لیوان را ببینید تا اعتماد به نفس لازم برای استفاده از آموخته ها را داشته باشید.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
sanam89401 یادگیری سریع زبان آلمانی زبان آلمانی 0

Similar threads

بالا