نکاتی مفید برای خرید «وب کم»

mehgostar

عضو جدید
یکی از وسایل جانبی که امروزه هر کاربر مشتاق به وب گردی و برگزاری کنفرانس های آنلاین نیاز دارد، وب کم (webcam) است، دوربین های کوچک دیجیتالی که به رایانه متصل می شوند و می توانند عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و از طریق شبکه به تله کنفرانس ها منتقل و یا به برقراری یک ارتباط تصویری زنده در وب کمک کنند.

در حال حاضر وب کم ها قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده اند و نرم افزار آن ها اغلب با خود وب کم ارائه می شود. وب کم ها رنج پیکسلی پایین تری نسبت به دوربین های دیجیتال عکس برداری دارند و اغلب طیف بین ۴۸۰ در ۶۴۰ پیکسل را در بر می گیرند. برای خرید یک وب کم مناسب و خوب باید آن را از ۳ نظر اندازه تصویر (image size)، کیفیت تصویر (image quality) و سرعت فریم (frame speed) بررسی کنید و بعد از آن به ۳ نکته مهم پهنای باند اینترنت، نوع اتصالات وب کم و نرم افزار آن توجه داشته باشید.

پهنای باند: اگر قرار است وب کم را برای رایانه منزل و استفاده های شخصی تهیه کنید و قرار است با یک مودم معمولی و از طریق خط تلفن ارتباطی تصویری را در شبکه اینترنت برقرار کنید نیازی به تهیه وب کم هایی با وضوح تصویر بسیار بالا ندارید زیرا پهنای باند شما کم است و تصاویر با پرش و قطع و وصل همراه می شود پس بهتر است برای استفاده های خانگی خیلی هزینه نکنید زیرا یک وب کم معمولی هم نیاز شما را برآورده می کند.

اتصالات: بیشتر وب کم های موجود در بازار از پورت و درگاه USB پشتیبانی می کنند که تقریبا می توان گفت هر رایانه ای درگاه USB را دارد اما دقت کنید که اگر پورت های USB سیستم شما درگیر سخت افزارهای دیگری چون ماوس، چاپگر و غیره است هنگام خرید وب کم یک HUB USB (قطعه ای سخت افزاری که دارای چندین درگاه USB است و می توانید آن را با هزینه بسیار کمی تهیه کنید) نیز خریداری کنید تا تعداد پورت های USB سیستم شما افزایش پیدا کند.

نرم افزار: هر وب کمی نرم افزاری به همراه خود دارد که امکانات ویرایشی متفاوتی را به کاربرش می دهد. اگر ویرایش تصویر برایتان مهم است بهتر است هنگام خرید به ویژگی ها و ابزارهایی که برنامه وب کم در اختیارتان می گذارد توجه کنید؛ امکاناتی چون بالا بردن شفافیت تصویر، قوی تر کردن رنگ ها و همچنین ابزارهایی ویژه برای تله کنفرانس ها.
 

Similar threads

بالا