نوکیا 8 با دوربین دوگانه و تراشه‌ اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی شد



[h=1][/h]







دیشب گوشی پرچم‌دار نوکیا ۸ با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، دو دوربین با لنزهای زایس، نمایشگر ۵.۳ اینچی و بدنه‌ی تمام فلزی معرفی شد.







«با نوکیا ۸، بهترین ابزار را برای بازگویی داستانمان ایجاد کردیم». این جمله‌ای بود که مدیرعامل شرکت HMD شب گذشته و در جریان معرفی نوکیا ۸ اعلام کرد.
نوکیا ۸ که پرچم‌دار گوشی‌های هوشمند این شرکت فنلاندی محسوب می‌شود، از نمایشگری ۵.۳ اینچی با فناوری IPS و رزولوشن QHD استفاده می‌کند. طبق ادعای شرکت سازنده، حداکثر روشنایی این نمایشگر ۷۰۰ نیت است. روی این نمایشگر یک لایه شیشه‌ی ۲.۵ بعدی گوریلا گلس ۵ وجود دارد که از اطراف به بدنه‌ی تمام فلزی گوشی متصل می‌شود. این بدنه از آلیاژ آلومینیوم ۶۰۰۰ ساخته شده است که پیش از این، در گوشی‌هایی نظیر آیفون ۶ هم دیده بودیم. نوکیا ۸ ضخامتی معادل ۷.۹ میلی‌متر دارد و به لطف گواهینامه‌ی IP54، مقاومتی جزئی در مقابل نفوذ گردوغبار و مایعات هم دارد.


مهندسان شرکت زایس، مسئول طراحی دوربین پرچم‌دار جدید نوکیا ۸ بوده‌اند؛ نوکیا برای دوربین اصلی این گوشی یک سیستم دوگانه انتخاب کرده است که یکی حسگر ۱۳ مگاپیکسلی سیاه و سفید با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱.۱۲ میکرومتر و لنزی با نسبت کانونی f/2.0 دارد. دوربین دومی هم که مسئول ثبت تصاویر رنگی است، حسگری ۱۳ مگاپیکسلی دارد و به فوکوس لیزری، لنزی با لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) و فلش LED دورنگ مجهز شده است. بخش دوربین‌های نوکیا که OZO نام دارد، امکان ضبط صدای ۳۶۰ درجه را برای این گوشی مهیا کرده است و می‌تواند کیفیت ویدئوهای 4K ضبط‌شده را افزایش دهد. تمام این قابلیت‌ها توسط تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۳۵ پردازش می‌شود. در سمت دیگر گوشی، یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی تعبیه شده است. این دوربین هم حسگری ۱۳ مگاپیکسلی با پیکسل‌هایی با سایز ۱.۱۲ میکرومتر در کنار لنزی با نسبت کانونی f/2.0 دارد و به سیستم فوکوس خودکار فازی هم مجهز شده است. یکی از امکانات ویژه‌ی نوکیا، قابلیت پخش زنده به‌صورت هم‌زمان از هر دو دوربین اصلی و سلفی محسوب می‌شود و می‌تواند این ویدئو را در یوتیوب و فیسبوک به اشتراک بگذارد.
شرکت HMD با همکاری گوگل، فضای ابری نامحدودی در اختیار کاربران نوکیا ۸ قرار می‌دهد و اپلیکیشن گوگل فوتوز به‌عنوان گالری پیش‌فرض این گوشی محسوب می‌شود. این گوشی ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد؛ ولی به درگاه کارت حافظه‌ی microSD هم مجهز شده است. HMD همچنین از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در نوکیا ۸ استفاده کرده است.


نوکیا ۸ از مهرماه در کشورهای مختلف جهان با قیمت ۶۰۰ یورو عرضه خواهد شد. این گوشی به‌طور پیش‌فرض از اندروید ۷.۱ استفاده می‌کند ولی HMD وعده داده است که به‌روزرسانی اندروید ۸ هم به‌زودی برای آن منتشر خواهد شد.
نظر شما در مورد پرچم‌دار جدید گوشی‌های هوشمند نوکیا چیست؟
 
بالا