نوكيا WiMAX را كنار مي‌گذارد

psychic

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
شركت نوكيا ساخت گوشي‌هايي كه در آنان از WiMAX بعنوان تنها روش ارتباطي بهره گرفته مي‌شود را متوقف مي‌سازد.
تنها مدل مشمول اين وضعيت N810 مي‌باشد و نوكيا با وجود اينكه اين فناوري درحال كنار زدن واي‌فاي است با اين وجود استفاده از WiMAX را كنار مي‌گذارد.

با اينكه از معرفي اين مدل بيش از يك سال نمي‌گذرد، اما نوكيا مي‌گويد برنامه‌اي براي جايگزيني آن با يك مدل جديدتر در دست ندارد.

دليل عمده اين تصميم‌گيري از سوي نوكيا اين است كه درحال حاضر ميزان گسترش فناوري WiMAX حتي در امريكا آنگونه كه توقع مي‌رفت نبوده و پوشش آنتن آن بسيار محدود مي‌باشد.

Clive Longbottom يكي از مديران شركت تحقيقاتي Quocirca مي‌گويد: WiMAX تاكنون به موفقيت‌هايي كه ديگر فناوري‌هاي رايج ارتباطي به آن دست پيدا نموده‌اند نرسيد و اين خود دليل كافي براي تصميم نوكيا جهت كنار گذاشتن اين فناوري مي‌باشد.

«WiMAX به تغييرات اساسي در زيرساخت‌هاي موجود نياز دارد و اين با عادات فعلي كاربران در استفاده از تجهيزاتي كه بطور داخلي به امكانات WiFi مجهز مي‌باشند منافات دارد.»

«بكارگيري dongleهاي اكسترنال نيز محدوديت‌هاي خود را داشته و كاربران تمايلي به استفاده از اين ابزارها ندارند. dongleها طول عمر باطري تجهيزات را كاهش داده، استفاده از آنان پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد و علاوه بر آن همواره در معرض خطر آسيب ديدن هستند. به همين خاطر مردم بدنبال دستگاه‌هايي مي‌باشند كه امكاناتي مانند WiFi بصور داخلي در آنها تعبيه شده باشد.»

با اين وجود Longbottom عقيده دارد هرچند خروج نوكيا از دايره پشتيبانان WiMAX به آينده اين فناوري ضربه خواهد زد اما هنوز هم مي‌توان از اين تكنولوژي در ديگر مصارف استفاده نمود.
 
بالا