نور. رنگ. بافت در طراحی داخلی

وضعیت
موضوع بسته شده است.

A.mohsenzadeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
Cool معماری داخلی

Cool معماری داخلی

توجه به فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکرد های مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیاز های موجود، تنوع مصالح، توجه به نحوه قرار گیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.
از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روانشناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را با می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخگویی به نیازهای آنها در معماری داخلی اولویت قرار می گیرد، از این رو نگرشی علمی و راسیونال در کنار خلاقیت های هنری مطرح شده و یکی از مسائل مهم در این زمینه ایجاد تعامل و هماهنگی بین آنها است.
امروزه مبحث طراحی و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. الگوهای و ایده های مختلفی اعم از مدرن و کلاسیک، توسط طراحان این رشته به کار گرفته می شود و از محدودیت های معماری در زمینه اجرا، معمولا خبری نیست و می توان به ایده های بلند پروازانه ایشان تجسم بخشید، چه بسا به گونه ای میان گستره ای، موضوع فعالیت رشته های مختلف هنری از مجسمه سازی گرفته تا نقوش برجسته قرار گرفته میگیرد. پیشرفت تکنولوژی به سبب تسهیل در یکسری از مسائل تاسیساتی و اجرایی از یک طرف و تنوع و کارآیی بالا در محصولات عرضه شده، زمینه مساعد و کارآمدی را در سطح جامعه به وجود آورده است؛ بهانه ای که پرداختن به مقوله طراحی داخلی را جز لاینفک فضاهای معماری بر می شمارد. معماری داخلی و توجه به جزئیات و تزئینات بعد از چندین دهه سکوت و فراموشی، رویکردی دوباره پیدا کرده و جالب تر اینکه سعی می کند نمود هایی از معماری گذشته را در تلفیقی با الگوهای مدرن بیان کند؛ مساله ای که سال ها است در معماری مورد بحث و جدل قرار گرفته و تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.
معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته است. تزئینات و کاشیکاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است
...........................................................................................




امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین ، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه تر شده است . بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است . ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد میتوانیم این فضای مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلباز تر نماییم .

1. انتخاب رنگ دیوارها
انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی بخصوص آپارتمانهای با متراژ کم بسیار مهم است. رنگها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب ، انتخاب رنگهای روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است . اصولا" رنگهای روشن باعث می شوند که فضا بزرگتر بنظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر بنظر می آید. یکی از رنگهای مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است ، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگهای وسایل منزل همنشینی دارد و کمپوزیسیون مناسبی را ایجاد می نماید.جهت ایجاد تنوع در رنگ میتوانید در قسمت دیوار اپن آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگهای متنوع استفاده نمایید.

2. انتخاب کفپوش
جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی میتوان بهره گرفت .( از جمله سرامیک ها ، پارکتهای طرح چوب ، موکت و ...) اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید ، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگهای تیره در کف ، فضا را فشرده تر نشان میدهد . معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند ، یکی از معایب آن یکدست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یکدستی آن می توان از یک قالیچه در زیر میز مبل استفاده کرد. یا اینکه در میان سرامیک ها طرح هایی با رنگهای متفاوت را بکار گرفت.در صورت استفاده از پارکت نیز میبایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگهای روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

3. انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری
انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگهایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگتر به نظر می آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود. در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبلها را تقریبا" چسبیده به دیوار ها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبلها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسبتری را ایجاد نمایند. حتی المقدور سعی کنید وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار دهید تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده می کنید بهتر است رنگ آنها نیز روشن انتخاب شود

4. نورپردازی
نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد . استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد ، البته استفاده از نور طبیعی بسیار مناسبتر است . در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با بکارگیری نور مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید ، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند. پرده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب میشوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند.استفاده از نور پردازی موضعی بر روی قاب ها و ... نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا میشود.

5. استفاده از طبیعت
در ساختمانهای حیاط دار کمبود طبیعت بوسیله ایجاد باغچه در کناره های حیاط جبران میشود . اما برای جبران آن در آپارتمان میتوان از گلدانهای کوچک که در گوشه های فضا قرار می گیرند استفاده کرد . سعی کنید گلدانها را در کنار پنجره ها و یا تا جایی که امکان دارد در کنج دیو ارها قرار دهید ، زیرا معمولا" گوشه دیوار ها بدون استفاده می مانند.
در نتیجه سعی کنید تا جایی که امکان دارد از رنگهای روشن در طراحی داخلی آپارتمان استفاده کنید . شاید این سئوال برایتان پیش آید که بکارگیری این همه رنگ روشن فضا را یکنواخت و سرد نمی کند؟ در جواب باید بگویم این هنر شماست که با استفاده از قابها و وسایل تزیینی کوچک با رنگ بندی متنوع فضا را جذاب تر نمایید
 

mahsa.mahsa

عضو جدید
کاربر ممتاز
قشنگه

اما ب نظر من رنگ قرمز ک ی رنگ هیجانی هستش شاید موجب تنش در افکار بشه و چون مداوم در جلوی دید هست باعث عصبی شدن و همچنین خستگی در دراز مدت بشه ......

خونه ک محل اسایش ادم هست باید از امکاناتی استفاده بشه ک انسان رو اروم کنه
​درسته قرمز فشار خونو بالا میبره اما قرمز در کنار سفید این اثرو خنثی میکنه.قرمز در کنار سفید و مشکی برای دکوراسیون مدرن استفاده میشه
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تاثیر رنگ بر دکوراسیون

تاثیر رنگ بر دکوراسیون

آیا می توانید دنیای اطراف خود را بدون وجود هیچ گونه رنگی تصور کنید؟
هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. محققان تاکنون نتوانسته اند یک سیستم منسجم جهانی که قادر به دسته بندی کلیه واکنش های افراد نسبت به رنگ های مختلف باشد را پایه ریزی نمایند و معتقدند که عکس العمل افراد به فاکتورهای متعددی نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی، تجربه های خاص فردی بستگی دارد. البته نوع و شدت این واکنش ها نیز منحصر بفرد است. روانشناسی رنگ ها یک شاخه نظری نیست که تنها به بخش آکادمیک محدود شود، بلکه گستره تحقیقات این حوزه در زندگی روزمره عموم مردم نمود پیدا می کند. روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز حائز اهمیت است و می توان اظهار داشت که هر چیزی را که در اطراف خود می بینیم به گونه ای در ارتباط مستقیم با این علم است.

نگاهی به رنگ هایی که در زیر لیست کرده ایم بیندازید، چند ثانیه صبر کنید و با خود بیندیشید که هر کدام از آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند، بعد هم ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید واقعیت چیست. این امکان وجود دارد که با تغییر حالات درونی، ویژگی های فردی، و سایر فاکتورهای آماری برخی احساسات فردی دستخوش دگرگونی قرار گیرد. به عنوان مثال اگر کسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد، به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرامبخشی برای او به شمار نمی رود. از سوی دیگر یک دختر خانم ۸ ساله از هر رنگی بجز صورتی ایراد می گیرد. حال اجازه دهید نگاهی به ۸ رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم.

قرمز
قرمز یکی از رنگ هایی است که اکثر افراد ارتباط قوی با آن برقرار می کنند و واکنش شدیدتری نسبت به آن نشان می دهند. احساساتی نظیر قدرت، رشادت، تخطی، بر انگیختگی جنسی و هیجان به آن نسبت داده می شود. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد؛ و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید. چه علامت خطر، چه روز ولنتاین، به هر حال قرمز آنجاست تا حواس شما را خود جلب کند و چشمانتان را خیره سازد.

نارنجی
نارنجی هم می تواند واکنش های جدی را برانگیزاند. افراد در برابر نارنجی دو واکنش نشان می دهند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. نارنجی اصولا با زرق و برق، اشتعال، توانایی، انرژی، گرما، و آسایش در ارتباط است.

زرد
زرد رنگ خوشحالی، شادی، خرسندی، و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیک اندیشی، و شور را تجربه می کنند. برخی از ترکیبات و سایه های زرد می توانند فرد را از نظر ذهنی تحریک کرده و خلاقیت او را افزایش دهند، اما از طرفی برخی از ترکیب های زرد نیز وجود دارند که ممکن است سبب ایجاد ترس، وحشت، اضطراب، و نگرانی شوند.

سبز
سبز بیشتر برای به تصویر کشیدن عناصر سمبلیک مورد استفاده قرار می گرد و بعد از آبی دومین رنگ پر طرفدار در میان عموم افراد است. سایه های طبیعی سبز حس تازگی، طراوت، نو شدن، تعادل، آرامش، و تسکین را به افراد القا می کند. ترکیب نادرست سبز ممکن است احساساتی نظیر بی حالی و ناخوشی، را در فرد ایجاد کند. به طور کلی سبز معمولاً نماد مفاهیمی نظیر: صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، و باروری و حاصلخیزی است.

آبی
اکثریت قریب به اتفاق مردم موافقند که: “آبی بهترین رنگ” است. شاید به آن خاطر باشد که مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود که آرامش را ارتقا می بخشند. آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سکون و سکوت، و توجه و تمرکز همراه است. باید توجه داشت که برخی از ترکیبات رنگ آبی اثرات پویاتر و پرتحرک تری دارند و برخی از آنها سردتر و دور از دسترس می نمایند. در برخی پژوهش ها اثبات شده که آبی توانایی کارمندان و ورزشکاران را نیز افزایش می دهد.

بنفش
بنفش عموماً حد تعادلی میان انرژی و هیجان قرمز و آرامش و سکون آبی ایجاد می کند. گاهی برخی از سایه روشن های بنفش ذهن افراد را درگیر می کند و آنها را مضطرب کرده و از آنها افراد درون گرای افراطی می سازد و از اینرو به سوی کسب عرفان، معرفت، دانش پیش می روند.

مشکی
مشکی یک رنگ کاملاً قدرتمند است و با خود سلطه طلبی و قدرتمندی ‌را به ذهن القا می کند. در برخی از فرهنگ ها این رنگ افراد را به یاد از دست دادن جان عزیزانشان می اندازد.

قهوه ای
قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحکام، استواری، و پایداری را ایجاد می کند. مردم اصولا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می کنند.در زندگی روزمره با رنگ های بسیار زیاد دیگری نیز برخورد می کنیم و این موارد تنها چند نمونه از رنگ های اصلی تر بودند. رنگ ها را می توان نسبت به میزان اشباع شدگی (به این معنا که یک رنگ تا چه اندازه تیره –پر رنگ- و یا روشن-کمرنگ- هستند) و همینطور شفافیت (به این معنا که چه مقدار مات و براق هستند) نیز به گروه های دیگری تقسیم کرد.

منزل و رنگ

روانشناسی رنگ ها می تواند فاکتور مهمی هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی خانه ها به شمار رود. به عنوان مثال اگر قصد فروش خانه خود را دارید یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای جذب مشتری بیشتری انجام دهید رنگ کردن است. رنگ سفید یکی از گزینه هایی است که با انتخاب آن می توانید امید بیشتری به سریعتر فروش رفتن خانه خود داشته باشید.

ابتدا اجازه دهید در مورد فضای خارجی بحث کنیم. اصلاً مهم نیست که شما تا چه اندازه عاشق رنگ نارنجی یا بنفش هستید، اما به هیچ وجه برای رنگ کردن نمای خارجی خانه خود از آنها استفاده نکنید. در زمان فروش هم باید ببینید که خریدار از چه رنگی خوشش می آید. همچنین رنگ نمای خانه های اطراف نیز مهم هستند و رنگ خانه شما باید حتماً با آنها هماهنگی داشته باشد. خانه ای که نمای آن رنگ نامتعارفی داشته باشد می تواند زیبایی کل خانه های محله را بگیرد. در این قسمت چند پیشنهاد برای رنگ نما می دهیم:

سفید استخوانی آبی کرم بژ سبز زرد

در انتخاب رنگ در و پنجره نیز باید دقت کنید. اگر آنقدر بودجه ندارید که کل خانه را رنگ کنید، بهتر است فقط درها و پنجره ها را رنگ کنید. در این میان درب ورودی از سایر بخش ها مهم تر است. رنگ آنرا از میان خانواده رنگ های گرم انتخاب کنید که هر کس وارد خانه می شود با دیدن درب ورودی خوش آمد گرمی را احساس کند. آجری، قهوه ای سوخته و آبی و سبز پر رنگ جزء بهترین گزینه ها محسوب می شوند.

در فضای داخلی هم همین مطالب صدق می کنند. رنگ های روشن و خنثی اتاق را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهند و مثل همیشه سفید جزء اولین گزینه هاست. مشاهده رنگ های مختلف در خانه و تاثیر آنها بر روی حالات فردی پیش از انتخاب رنگ برای فضای داخلی خانه حتماً به مبحث روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. با این کار هم حالت های روانی ساکنین خانه تعدیل می گردد و هم هر کس وارد خانه شما می شود احساس صمیمیت بالاتری را از جانب شما دریافت می کند. در اینجا توضیح مختصری در مورد بهترین گزینه های رنگی اتاق های مختلف را در اختیارتان قرار می دهیم:

قرمز: مشاهده قرمز فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد. در عین حال اشتها را نیز زیاد میکند. اگر دقت کرده باشید می بینید که در بسیاری از رستورانها از این رنگ استفاده می کنند. بنا براین بهترین گزینه برای رنگ کردن اتاق غذاخوری است.

توجه: مراقب ترکیب رنگی قرمز و سایه روشن های آن باشید. قرمز کمرنگ معمولاً واکنش ها منفی را در افراد ایجاد می کند، و تابلوهای اخطار هم این رنگی هستند. پس سعی کنید تا جایی که می توانید از قرمز پر رنگ استفاده کنید.

نارنجی: خصوصیاتی شبیه قرمز دارد اما در عین حال حس گرما و صمیمت ایجاد می کند. می توانید در اتاق نشیمن و جایی که افراد خانواده دور هم جمع می شوند از آن استفاده کنید.

زرد: آفتابی و روشن و می تواند در اتاق های خانوادگی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای پر نور جلوه دادن فضاهای کم نور مثل راهرو و کوریدور نیز مناسب است.

آبی: رنگ آرامبخش، تسکین دهنده، ریلکس کننده. به همین دلیل پزشکان سعی می کنند در مطب خود از این رنگ بیشتر استفاده کنند. بهتر است در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام و دستشویی مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی که جلوی اشتها را می گیرد، برای اتاق غذاخوری مناسب نیست.

سبز: رنگ چند منظوره: هم می تواند گرما و حرارت ایجاد کند هم آرامش و خوشی. سبز همان احساسات آبی را در بر دارد با این تفاوت که قدری گرم تر و انعطاف پذیرتر است. باز هم اگر دقت کرده باشید می بینید که در اتاق عمل از این رنگ استفاده می کنند . سبز کمرنگ برای اتاق خواب و نشیمن مناسب است و ترکیب های پر رنگ تر برای آشپزخانه و غذاخوری خوب است. این رنگ در ارتباط با غذا و سلامتی هم هست.

بنفش: کسانی که طرفدار این رنگ هستند می توانند از آن در اتاق مطالعه و غذا خوری استفاده کنند. والدین می توانند فضای بازی بچه هایی که این رنگ را دوست دارند استفاده کنند.در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که سلیقه رنگی افراد متفاوت است و اطرافیانتان بسته به رنگ هایی که از شما می بینند برداشت خاصی می کنند. ۶۰% از پذیرش و یا عدم پذیرش هر چیزی توسط یک انسان با توجه به رنگ ها انجام می پذیرد.

منبع : Asemoni.com
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
13 ایده در رنگ آمیزی و طراحی اتاق خواب

13 ایده در رنگ آمیزی و طراحی اتاق خواب

 [h=2] 13 ایده در رنگ آمیزی و طراحی اتاق خواب[/h]
اگر می خواهید اتاق خوابی با دکوراسیون رنگی و خاص داشته باشید با ما همراه شوید.

در اینجا از رنگهای روشن و ورزشی برای طراحی و رنگ وسایل اتاق خواب استفاده شده است که به جرات می توان گفت چنین طرح و رنگی با سلیقه هر کسی خوشایند می باشد .
کل کاری که انجام داده ایم!
در کل ، همانطور که در تصویر زیر می بینید ما بعد از طراحی و دکوراسیون این اتاق خواب به این مدل رسیده ایم که در نهایت بسیار حذاب و دیدنی می باشد و در زیر برایتان یکی یکی مراحل را به همراه تصاویر مربوطه توضیح داده ایم که با بهره گیری از آن می توانید اتاق خوابی مانند تصویر زیر داشته باشید.



رنگ های استفاده شده
در کل باید گفت برای رنگ آمیزی و چیدمان این اتاق خواب زیبا از ترکیب رنگ های سفید و سبزو زرد و آبی و صورتی استفاده کرده ایم. رنگ زرد آفتابی برای دیوارها تا اتاق ما از جذابیت بیشتری برخوردار باشد و رنگ سبز هم مانند روزهای زیبای بهاری و رنگ آبی به مانند آرامشی که در رنگ آسمان و دریا وجود دارد و استفاده از رنگ صورتی برای ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر پیشنهاد شده است.

شابلون لوازم جانبی و شخصی
روی وسایل و لوازم شخصی شابلون های زیبایی زده و طرح های زیبایی میزنیم .مثلا کمد طبقاتی اتاقمان را در نظر گرفته و روی یکی از کشوهای آن طرح های زنبوری می زنیم و سپس با قلم مو روی آن رنگ صورتی می زنیم و در نهایت می گذاریم تا خشک شود و سپس با کمک قلم موی نازکی روی آن یک علامت اختصاری از نام خود را می نویسیم و در آخر روی آن اسپری ثابت کننده می زنیم و اجازه می دهیم تا مدتی بماند تا کاملا خشک شود.



چراغ مطالعه شخصی
یک چراغ مطالعه سبز رنگ و جمع و جور را تهیه می کنیم و آن را روی میز صورتی کنار تخت قرار می دهیم و از آن به هنگام احتیاج به نور در شب ها و یا به هنگام مطالعه استفاده می کنیم.

رنگ آمیزی چراغ مطالعه
در ابتدا کل آن را به رنگ سبز رنگ آمیزی می کنیم و سپس روی آن با قلم مو یک ساقه کشیده و آن را پر رنگ می کنیم .



اضافه کردن برگها
با استفاده از شابلون در اطراف ساقه چند برگ زیبا را طرح می زنیم و سپس داخل آنها را با رنگ سبزی مخالف رنگ سبز زمینه رنگ می کنیم و به این ترتیب طرحی زیبا از روزهای بهاری روی آن درآورده ایم.



تزئینی روی دیوار
یک ظرفی مانند یک بشقاب را در نظر می گیریم و در ابتدا کل آن را رنگ صورتی می زنیم و سپس با شابلون طرح هایی از مدل پروانه روی آن در می آوریم و داخل آنها را سفید می کنیم و آن را به دیوار آویزان می کنیم .



بالش ها
به غیر از بالش های اصلی یک بالش تک را در نظر می گیریم و روی آن یک طرح بسیار خاص و سفارشی در می آوریم .

درست کردن این بالش
در ابتدا باید یک تکه پارچه ی طرح دار را در نظر بگیریم و آنرا به اندازه ی 40 در 24 برش زده و بالش را داخل آن کرده وآنرا بدوزیم. طرح پارچه ای که ما در نظر گرفته ایم به مانند تصویر زیر و دو رنگ می باشد .با استفاده از قلم مو و رنگ سفید روی آن یک طرحی از یک نوشته می کشیم.



نقاشی کردن نوشته
نوشته ای را که با رنگ سفید از قبل روی بالش انداخته بودیم و جای آن کاملا مشخص می باشد را در نظر می گیریم و به آرامی و با دقت روی آن را با رنگ صورتی جذاب پررنگ می کنیم و به این ترتیب نوشته ی دلخواهمان را روی بالش طرح زده ایم و در نهایت بالشی بسیار خاص و سفارشی درست کرده ایم.

کنسول و آینه
گوشه ای از اتاق خواب را در نظر گرفته و یکدست کنسول و آینه و یک صندلی تک و یک آباژور را در آنجا قرار می دهیم که بهتر است در انتخاب آن و رنگی که برای آن در نظر می گیریم بسیاردقت کنیم و پیشنهاد می شود رنگ این کنسول و آینه هماهنگ با رنگ تاج بالای تخت باشد و صندلی کنار آن را هم چوبی تهیه می کنیم و روی آن را بالش های زیبایی برای راحت تر نشستن قرار می دهیم.در مقابل دستگیره ی کشوهای کنسول را هم چوبی تهیه می کنیم تا همه چیز با هم ست باشد و هماهنگی وجود داشته باشد.

بالش روی صندلی
برای بالش روی صندلی از پارچه ای خاص استفاده می کنیم که رنگ آن صورتی باشد و سپس با استفاده از شابلون روی آن طرحی خاص می زنیم و آنرا هم زرد می کنیم.

چاپ روی آینه
روی آینه یک چاپ بسیار ساده و سفید رنگ می زنیم تا به جذابیت در مدل آینه افزوده شود.

گلدان
روی کنسول انواع گلدان های زیبا و شیشه ای قرار می دهیم و یک وسیله ی دکوری زیبا به رنگ صورتی هم قرار می دهیم.

دکوری های زیبا
بر روی میز کنسول و یا روی کشوها بهتر است مجسمه ها و دکورهای بسیار خاص و تک را قرار دهیم .در آخر باید گفت همانطور که دیدید در کل و در مجموع دررنگ آمیزی وسایل از ترکیب چند رنگ خاص استفاده شده است و با دیدن این اتاق متوجه هماهنگی زیادی که میان رنگ ها وجود دارد خواهید شد و در نهایت اتاقی به این زیبایی از ترکیب رنگ های بسیار زیبا و خاص رقم زده و طراحی کرده اید که امیدواریم لذت برده باشید.

 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نورپردازی منزل!

نورپردازی منزل!

نور و نورپردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نورپردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.

نور به خانه روشنایی می دهد

لوستر، آباژور و چراغ زینت بخش هر خانه ای هستند. این وسایل خانه را باید همچون جواهر تصور کرد. این منابع نوری نظر بیننده را به خود جلب می کنند. به همین دلیل، باید در انتخاب شکل، طرح، رنگ و اندازه آنها توجه زیادی به خرج دهید و انتخاب مناسبی داشته باشید.

چلچراغ

لوستر یکی از عناصر تزئین اتاق های مختلف خانه است. وقتی لوستری زیبا و متناسب با طراحی و دکوراسیون خانه انتخاب می کنید، به محض ورود به هر اتاق نخستین چیزی که به چشم می آید لوستر است. لوستر چلچراغی یکی از انتخاب های خوب برای نشیمن و پذیرایی است. این نوع لوستر می تواند کریستالی یا ترکیبی از چوب و فلز باشد. جنس و طرح آن به سلیقه و البته دکور خانه بستگی دارد.

آویز

آویز، لوسترهای کوچک تری هستند و همان طور که از نامشان پیدا است طول زیادی دارند. این آویزها را می توان به تنهایی با همراه با چند آویز دیگر به سقف نصب کرد. برای اتاق های کوچک خوب است فقط یکی از آنها را نصب کنید. اما مثلا برای بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه، می توانید سه آویز زیبا و یک شکل را به یک قد یا کوتاه و بلند نصب کنید.

چراغ های سقفی

در اتاق هایی همچون آشپزخانه یا نشیمن یا راهروهای خانه می توانید از چراغ هایی که به سقف نصب می شوند، استفاده کنید. این چراغ ها در شکل و طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. البته باید بدانید این نوع لوسترها بسیار کمتر از چلچراغ ها جلب توجه می کنند.

لوستر دیواری

از این لوسترها می توان در مکان هایی همچون آینه حمام یا دستشویی یا جلوه دادن به قاب عکس یا آثار هنری استفاده کرد. لوسترهای دیواری بیشتر جنبه تزئینی دارند تا نوردهی.

آباژورهای زمینی یا رومیزی

آباژور، رایج ترین وسیله نورپردازی خانه است که برای زیبایی و دکور فضاهای مختلف از آن استفاده می شود. آباژورها پایه های بلند یا کوتاه دارند و می توان آنها را روی زمین یا میز قرار داد. با کمک آباژور می توانید جلوه نوری خاصی به فضاهای نشیمن یا پذیرایی ببخشید. حتی برای اتاق خواب نیز بسیار کاربرد دارند.

انتخاب لامپ مناسب

خود لامپی که برای لوستر، آباژور یا ... انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. بهتر است از ترکیب نورهای زرد و سفید در خانه استفاده کنید. در ضمن، لامپ نو نور بیشتری هم دارد.

هالوژن های توکار

یکی از انواع نورهای تزئینی در خانه، هالوژن هایی است که در سقف، آرک آشپزخانه یا دیوارها کار می شوند. با کمک این هالوژن ها می توان نورپردازی زیبایی در فضا ایجاد کرد. به طور مثال، می توان لوستر را خاموش و هالوژن ها و آباژورها را روشن کرد تا فضایی رمانتیک ایجاد شود.

نورپردازی به روش سنتی

اگر خانه شما دکور قدیمی دارد، نورپردازی آن نیز باید سبک قدیمی و کلاسیک داشته باشد. به طور مثال، دیوارکوب های برنجی یا برنزی، لوسترها و چلچراغ هایی از جنس برنز و طراحی کلاسیک انتخاب کنید.

لوسترهای مدرن

در خانه هایی که دکوراسیون مدرن دارند، باید لوستر مدرنی نیز انتخاب کنید. لوسترهای مدرن اصولا شکل ساده و جزئیات کم دارند. این لوسترها از جنس استیل، کروم و شیشه تهیه می شوند.

مناسب طراحی میانه

طراحی میانه در واقع نوعی طراحی میان طراحی مدرن و کلاسیک است. این نوع طراحی امروزه طرفداران بسیار در دنیا دارد. برای این دکور باید از لوسترهای مناسبی هم استفاده کرد: لوستری که از مواد ساده همچون آهن چکش کاری شده، ساخته شده اند و تزئینات زیادی هم دارند.

نور اتاق کار

آشپزخانه یکی از مهم ترین اتاق های خانه برای نورپردازی است. باید لوسترهای مناسب برای این اتاق را انتخاب کنید. اصولا آویزهایی که بالای کانتر یا جزیره قرار می گیرند گزینه های مناسبی هستند.

روشنایی اتاق خواب

بسیاری از ما برای اتاق خواب لوسترهای ساده یا آویز در نظر می گیریم. اما خوب است از لوسترهای بزرگ و چلچراغی برای اتاق های بزرگ استفاده کنیم. برای مطالعه یا خواب می توانید از نور آباژور روی میز یا روشنایی های دیواری بهره بگیرید.

لوستر حمام

احتمالا با خود می گویید چه کسی برای حمام لوستر می خرد؟ اما به تازگی چلچراغ های زیبایی برای حمام طراحی و عرضه شده اند که هویت جالبی به این فضا می بخشند. با کمک این چلچراغ ها می توانید حمام را به شکل مدرنی تزئین کنید.

لوستر دیواری روشویی

قسمت روشویی دستشویی نیز مکانی است که لازم است نورپردازی خوبی داشته باشد. به طور مثال، می توانید از در کنار یا بالای آینه این اتاق از لوسترهای دیواری استفاده کنید.

یافتن اندازه و فاصله مناسب

در نورپردازی خانه، توجه به اندازه و فاصله لوستر از زمین نیز بسیار مهم است به همین دلیل بد نیست اندازه های زیر را در نظر داشته باشید:

فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 68.5 تا 76 سانتی متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف های بلندتر باید حدود 7.5 سانتی متر برای هر 30 سانتی متر در نظر بگیرید.

لوستری انتخاب کنید که بزرگ تر از عرض میز منهای 30.5 سانتی متر نباشد.

آویزها را در فاصله 89 تا 102 سانتی متری از بالای سطح کانتر آشپزخانه نصب کنید.

انتخاب آباژور مناسب

با یک حساب سرانگشتی، باید توجه داشته باشید که قاعده آباژور باید حدود 20 سانتی متر عریض تر و دوسوم بلندتر از از قاعده پایه آباژور باشد.
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
استفاده از رنگ های گوناگون در دکوراسیون

استفاده از رنگ های گوناگون در دکوراسیون

طراحان دكوراسیون امروزی تقریبا همه قوانین سابق در ارتباط با استفاده از رنگ‌های گوناگون و تركیب آنها با یكدیگر را در هم شكسته‌اند و امروز هر رنگی را می‌توان در دكوراسیون منزل به كار برد. دیگر مرزها و محدویت‌های گذشته در كاربرد رنگ‌ها در دكوراسیون رعایت نمی‌شوند و شاید به همین دلیل انتخاب مجموعه رنگی دلخواه برای دكوراسیون یك خانه مشكل‌تر شده باشد. امروزه بیش از هر چیز سلیقه و روحیات ساكنان خانه برای انتخاب رنگ مهم است و انتخاب و سلیقه ما اغلب بهترین راهنما برای انتخاب مجموعه رنگی مناسب برای محل زندگی و منزل‌مان است؛ کافی است نگاهی به مجلات طراحی دکوراسیون داخلی بیندازیم تا از بین آنها بهترین را انتخاب کنیم‌؛ البته فراموش نکنید که تحلیل جزء به جزء هر کدام از این عکس‌ها شما را با رازهای یک دکوراسیون زیبا بیشتر آشنا می‌کند.



رنگ های هم‌خانواده را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید اتاق آرام‌بخشی داشته ‌باشید لزوما نباید اتاق رنگ‌های یکسانی داشته‌باشد بلکه باید بیشتر به سراغ رنگ‌های هم‌خانواده بروید یعنی مجموعه‌ای از رنگ‌ها كه به نوعی با یكدیگر مرتبط هستند. برای مثال خانواده آبی شامل مجموعه‌ای از رنگ‌های آبی است كه از یك سو با آبی سبزها شروع می‌شود و از سوی دیگر به رنگ‌های آبی بنفش ختم می‌شود. خانواده رنگ قهوه‌ای از رنگ قهوه‌ای و قهوه‌ای خاكستری تا پرده‌های نارنجی و قرمز را شامل می‌شود یا مثل این اتاق که خانواده بنفش بیش از هر رنگ دیگری نمود دارد و از سفید شروع شده تا انواع صورتی‌ها و بالاخره بنفش.


این بار پوشش‌های الیافی را تجربه کنید

این روزها کاغذدیواری حسابی گران است و با رنگ هم نمی‌توان جلوه خیلی متفاوتی به دیوار داد اما ما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ پوشش‌های الیافی با پايه اصلي الياف سلولوزي (الیاف طبیعی) و سنگ‌هاي تزئيني كه به‌صورت خمير درآمده و با ماله‌هاي شيشه‌اي روي ديوار و سقف اجرا مي‌شود. بعد از خشک شدن نه‌تنها قابل شست‌وشو و مقاوم در برابر رطوبت است بلکه مقاومت آن در برابر ضربه هم قابل توجه است. یعنی چنانچه به این پوشش صدمه‌اي وارد شود به راحتي در مدت چند دقيقه توسط خود شخص قابل ترميم است‌. از دیگر مزایای این پوشش‌ها که بیشتر به عنوان بلکا شناخته می‌شود، عایق بودن آنها در برابر گرما، سرما و صداست. از طرف دیگر برای نصب آن به هیچ زیرسازی نیاز نیست و به خوبی تمام ترک‌های دیوار را می‌پوشاند.


رنگ‌ مبل‌ها باید متفاوت باشد

اگر دوست دارید فضایی مدرن به اتاق بدهید پیشنهاد می‌کنیم مبل‌های‌تان را از دو رنگ متفاوت و حتی متضاد انتخاب کنید؛ چنین رنگ‌هایی در كنار هم تاثیری چشمگیر بر بیننده می‌گذارند چنان كه حتی پس از بستن چشم‌ها این تاثیر تا مدت كوتاهی در ذهن آنها باقی می‌ماند. مثلا می‌توانید رنگ کاناپه‌تان را متفاوت از مبل انتخاب کنید البته باید تناسب بین آنها را با کوسن‌های رنگی و در یک زمینه به‌دست بیاورید مثلا همانند این اتاق روی هر‌کدام کوسن‌هایی به رنگ مبل دیگر یا حتی کوسن‌های یکسان قرار دهید.


یادتان نرود كه تاثیر نور موجود در محیط و شرایط منزل خود را نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال دیوارهای زرد درخشان برای یك خانه آفتابگیر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم و آفتابی، بسیار زیبا به نظر می‌رسند؛ اما همین رنگ روی دیوارهای یك اتاق شمالی كه از نور طبیعی كمی بهره‌مند است نه‌چندان زیبا و كسل‌كننده خواهد بود.

سفید را فراموش نکنید

رنگ سفید در خانه نه‌تنها زیبایی را چند برابر می‌کند بلکه نوعی حس تمیزی را هم القا می‌کند اما در این آلودگی هوا و گرد‌و‌خاک‌ها نگهداری سفید به این راحتی‌ها نیست. ما یک پیشنهاد ویژه داریم اینکه سطوحی را سفید کنید که به راحتی با یک دستمال نمدار تمیز شوند مثل روکش میز یا طبقات کتابخانه یا حتی یک لوستر سفید قابل شست‌وشو یا.... در این حالت نه‌تنها فضای خانه طراوتی خاص پیدا می‌کند بلکه می‌توانید با یک دستمال و مقدار خیلی کمی مواد شوینده خانه را برق بیندازید.


همه خوبی‌های مبل پایه‌دار

پیشنهاد می‌کنیم وسایل اتاق‌های پررفت‌وآمد مثل نشیمن را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که جاروکردن زیر آنها امکان‌پذیر باشد، مثلا مبل‌‌هایی که پایه‌های نسبتا بلند چوبی دارند هم وزن سبک‌تری داشته، هم به راحتی جابه‌جا می‌شوند و هم دیگر نگران جمع‌شدن خاک زیر آنها نیستید چرا‌که هربار می‌توانید به راحتی زیر آنها را جارو کنید.

منبع : مجله زندگی ایده آلbartarinha.ir
 

claccik39

عضو جدید
رنگ ها در دو بستر اصلي در محيط حضور مي يابند
:
1-پوشش هاي اصلي فضاها شامل ديوارها، کف ها، سقف ها و درها.
2-لوازم دکوراسيون شامل مبلمان،پرده ها، فرش و غيره.
در مقام مقايسه اين دو قالب با هم، به لحاظ نقش دکوراسيوني شان در محيط، پوشش هاي فضا از اهميت بيشتري برخوردار مي باشند چون نسبت به لوازم دکوراسيوني ثابت تر بوده و به گونه اي نقش پس زمينه را براي آن لوازم اجرا مي کنند.
در ميان اين پوشش ها، ديوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا،جايگاه ويژه اي داشته و ميزان تأثير گذاريشان بر ديگر لوازم دکوراسيوني بسيارچشمگيرتر است. گذشته از موضوع تأثير بر روي ديگر لوازم محيط، ديوارها و رنگ انتخابشان در تغيير وسعت و نور فضا نيز بسيار مؤثراست.
سفيد سمبل خلوص، بي گناهي، پاکي، آرامش و صلح است.
رنگ سفيدالقاء کننده آرامش، صفا و آسايش است. سفيد به همراه خلوصش، يکي از کاربردي ترين رنگها در طراحي دکوراسيوني يک فضا است زيرا که با همه رنگ ها قابل ترکيب است. ( منظوراز ترکيب در اين مباحث، کنار هم قرارگيري رنگ ها در يک کمپوزسيون رنگي درفضا است).
به کارگيري رنگ سفيد در فضا به خصوص براي پوشش هاي اصلي، آن مکان را روشن تر و بزرگتر جلوه مي دهد. بنابراين براي فضاهاي کوچک و کم نور انتخاب ايده آلي است. سفيد خالص هنگامي که با نور طبيعي نور پردازي مي شود، يک رنگ گرم را ايجاد ميکند ولي در زير نورهاي مصنوعي به نظر سرد مي رسد. در نتيجه با اضافه کردن نورهاي زرد، قرمز و قهوه اي در کنار نور مصنوعي مانند فلورسنت و يا افزودن لوازمي به يک ويا چند رنگ ياد شده در محيط تغيير مي کند. اين رنگ ها از کيفيت سفيد نمي کاهند بلکه آن را گرم تر مي کنند.
رنگ سفيد براي فضاهائي با عناصر معماري قديمي و يا جهت ايجادهماهنگي بين سبک هاي کاملاً مجزاي معماري بسيار ايده آل است.
براي حفظ آرامش فضايي با سطوح سفيد مي توان از لوازمي با رنگ هاي خنثي و بافت هاي طبيعي مانند چوب استفاده نمود و براي ايجاد تضادهاي ظريف و زيبا، تعدادي رنگ هاي دراماتيک نيز به اين ترکيب افزود.
رنگ های خنثی
رنگ هاي خنثي، رنگ هايي هستندکه از ميزان زيادي سفيد برخوردار بوده ولي به هيچ يک از رنگ هاي اوليه و ثانويه متمايل نيستند. با اين تعريف رنگ هاي کم مايه مانند صورتي کم رنگ يا آبي آسماني جزءرنگ هاي خنثي محسوب نمي شوند ولي رنگ کرم يکي از رنگ هاي خنثي به حساب مي آيد. همين مسئله در مورد خاکستري روشن که از مشکي نشأت گرفته است نيز صدق مي کند.
رنگ هاي خنثي در بسياري از مواد طبيعي مانند سنگ ها، خاک، زمين، چوب ، حصير، شن و امثال اينها و يا در برخي از موارد مصنوعي مانند فلز، شيشه، سيمان و غيره ديده مي شوند.رنگ هاي خنثي در دنياي دکوراسيون از اهميت بسياري برخوردار بوده و کاربردي هستند. خنثي بودن آنها به اين معناست که مي توانيد به راحتي در کنار هر رنگ ديگري بدون احتمال وجود از دست رفتن زيبايي هاي هر يک به خصوص رنگ ها، ترکيبي مناسب در فضاايجاد کرد. با توجه به آنکه اين رنگ ها نيز آرام بخش و ملايم هستند. با پوشش ديوار به يکي از آنها مي توان پس زمينه خوبي براي نصب تابلو ، نوارهاي چاپي و کاغذي ،پرده ها به طور کلي ديوارکوب ها فراهم آورد.
اگر فضا به قدري از لوازم دکوراسيون پر شده باشد که احساس آرامش را بر هم ريزند، يکي ازراههاي ايجاد تعادل در محيط باحفظ همان وسائل، رنگ آميزي سطوح اصلي يا تعويض پوشش هاي ثانويه مانند رومبلي،پرده و غيره به يکي از رنگ هاي خنثي است.
هنگامي که قصد داريد قسمتي از فضا مانند يک ديوار، در، پنجره و يا حتي خرده ريزهايي ماننددستگيره، چوب پرده و به طور کلي هر وسيله اي که در محيط وجود دارد به محض ورود بيننده به داخل، نظر او را جلب نکند. آنها را به يکي از رنگ هاي خنثي رنگ آميزي کرده و يا رنگ خنثي را در انتخاب آنها درنظر بگيريد.
از اين خاصيت رنگ هاي خنثي براي رفع عيوب معماري و شکستگي ها وفرورفتگي ها مي توان بهره زيادي کسب کرد. به عنوان مثال با رنگ آميزي بخشي از فضاکه داراي مشکل ساختاري است و شما نمي خواهيد فوري مورد توجه بيننده قرار بگيريد،توسط يکي از رنگ هاي خنثي به راحتي مي توانيد آن را در نظر اول بپوشانيد.
به کارگيري رنگ هاي خنثي در محيط نيز با اهداف گوناگون دکوراسيوني صورت مي گيرد
نصب تابلوئي به رنگ زرد، با خاصيت گرم در فضايي که اغلب پوشش ها و لوازم دکوراسيوني آن از رنگ هاي خنثي انتخاب شده است، مي تواند داراي دو هدف باشد:
1-جلب نظر بيننده به طرف اثر هنري تابلو که در اينجا با نورپردازي اين تأکيد را بيشترکرده است.
2- تغيير فضاي يکنواختي با عنصري با رنگ آميزي گرمتر و انرژي دارتر.
رنگ هاي خنثي در پرده هاي مختلف از روشن تا تيره وجود دارند و به لحاظ سبک جزءترکيبات رنگي مورد استفاده در سبک کلاسيک هستند.
به عنوان نمونه اگر طراح داخلي به لزوم جلوه دادن فرورفتگي در کنار پنجره و پله تأکيد داشت به طور قطع يک و ياترکيبي از چند رنگ گرم را در کنار رنگ هاي ملايم و خنثي به کار مي برد تا به اين ترتيب نظر هر بيننده در حال عبور از آن محيط را به خود جلب کند. ولي اکنون باانتخاب اغلب پوشش هاي محيط به رنگ هاي خنثي مقصودي برعکس داشته و ممکن است هنگامي که فردي از پايين به بالا آمده و يا از پله ها به طبقه پايين مي رود حتي اين فضا راناديده بگذرد.

 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1]نورپردازی تکان دهنده منزل![/h]​




نو و نورپردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نورپردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.










برترین ها: نو و نورپردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نورپردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوسترهای دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.


نور به خانه روشنایی می دهد




لوستر، آباژور و چراغ زینت بخش هر خانه ای هستند. این وسایل خانه را باید همچون جواهر تصور کرد. این منابع نوری نظر بیننده را به خود جلب می کنند. به همین دلیل، باید در انتخاب شکل، طرح، رنگ و اندازه آنها توجه زیادی به خرج دهید و انتخاب مناسبی داشته باشید.


چلچراغ




لوستر یکی از عناصر تزئین اتاق های مختلف خانه است. وقتی لوستری زیبا و متناسب با طراحی و دکوراسیون خانه انتخاب می کنید، به محض ورود به هر اتاق نخستین چیزی که به چشم می آید لوستر است. لوستر چلچراغی یکی از انتخاب های خوب برای نشیمن و پذیرایی است. این نوع لوستر می تواند کریستالی یا ترکیبی از چوب و فلز باشد. جنس و طرح آن به سلیقه و البته دکور خانه بستگی دارد.


آویز




آویز، لوسترهای کوچک تری هستند و همان طور که از نامشان پیدا است طول زیادی دارند. این آویزها را می توان به تنهایی با همراه با چند آویز دیگر به سقف نصب کرد. برای اتاق های کوچک خوب است فقط یکی از آنها را نصب کنید. اما مثلا برای بالای جزیره یا کانتر آشپزخانه، می توانید سه آویز زیبا و یک شکل را به یک قد یا کوتاه و بلند نصب کنید.


چراغ های سقفی




در اتاق هایی همچون آشپزخانه یا نشیمن یا راهروهای خانه می توانید از چراغ هایی که به سقف نصب می شوند، استفاده کنید. این چراغ ها در شکل و طرح های متنوعی در بازار موجود هستند. البته باید بدانید این نوع لوسترها بسیار کمتر از چلچراغ ها جلب توجه می کنند.


لوستر دیواری



از این لوسترها می توان در مکان هایی همچون آینه حمام یا دستشویی یا جلوه دادن به قاب عکس یا آثار هنری استفاده کرد. لوسترهای دیواری بیشتر جنبه تزئینی دارند تا نوردهی.


آباژورهای زمینی یا رومیزی




آباژور، رایج ترین وسیله نورپردازی خانه است که برای زیبایی و دکور فضاهای مختلف از آن استفاده می شود. آباژورها پایه های بلند یا کوتاه دارند و می توان آنها را روی زمین یا میز قرار داد. با کمک آباژور می توانید جلوه نوری خاصی به فضاهای نشیمن یا پذیرایی ببخشید. حتی برای اتاق خواب نیز بسیار کاربرد دارند.


انتخاب لامپ مناسب



خود لامپی که برای لوستر، آباژور یا ... انتخاب می کنید نیز بسیار مهم است. بهتر است از ترکیب نورهای زرد و سفید در خانه استفاده کنید. در ضمن، لامپ نو نور بیشتری هم دارد.


هالوژن های توکار




یکی از انواع نورهای تزئینی در خانه، هالوژن هایی است که در سقف، آرک آشپزخانه یا دیوارها کار می شوند. با کمک این هالوژن ها می توان نورپردازی زیبایی در فضا ایجاد کرد. به طور مثال، می توان لوستر را خاموش و هالوژن ها و آباژورها را روشن کرد تا فضایی رمانتیک ایجاد شود.


نورپردازی به روش سنتی



اگر خانه شما دکور قدیمی دارد، نورپردازی آن نیز باید سبک قدیمی و کلاسیک داشته باشد. به طور مثال، دیوارکوب های برنجی یا برنزی، لوسترها و چلچراغ هایی از جنس برنز و طراحی کلاسیک انتخاب کنید.


لوسترهای مدرن



در خانه هایی که دکوراسیون مدرن دارند، باید لوستر مدرنی نیز انتخاب کنید. لوسترهای مدرن اصولا شکل ساده و جزئیات کم دارند. این لوسترها از جنس استیل، کروم و شیشه تهیه می شوند.


مناسب طراحی میانه




طراحی میانه در واقع نوعی طراحی میان طراحی مدرن و کلاسیک است. این نوع طراحی امروزه طرفداران بسیار در دنیا دارد. برای این دکور باید از لوسترهای مناسبی هم استفاده کرد: لوستری که از مواد ساده همچون آهن چکش کاری شده، ساخته شده اند و تزئینات زیادی هم دارند.


نور اتاق کار




آشپزخانه یکی از مهم ترین اتاق های خانه برای نورپردازی است. باید لوسترهای مناسب برای این اتاق را انتخاب کنید. اصولا آویزهایی که بالای کانتر یا جزیره قرار می گیرند گزینه های مناسبی هستند.


روشنایی اتاق خواب




بسیاری از ما برای اتاق خواب لوسترهای ساده یا آویز در نظر می گیریم. اما خوب است از لوسترهای بزرگ و چلچراغی برای اتاق های بزرگ استفاده کنیم. برای مطالعه یا خواب می توانید از نور آباژور روی میز یا روشنایی های دیواری بهره بگیرید.


لوستر حمام




احتمالا با خود می گویید چه کسی برای حمام لوستر می خرد؟ اما به تازگی چلچراغ های زیبایی برای حمام طراحی و عرضه شده اند که هویت جالبی به این فضا می بخشند. با کمک این چلچراغ ها می توانید حمام را به شکل مدرنی تزئین کنید.


لوستر دیواری روشویی




قسمت روشویی دستشویی نیز مکانی است که لازم است نورپردازی خوبی داشته باشد. به طور مثال، می توانید از در کنار یا بالای آینه این اتاق از لوسترهای دیواری استفاده کنید.


یافتن اندازه و فاصله مناسب




در نورپردازی خانه، توجه به اندازه و فاصله لوستر از زمین نیز بسیار مهم است به همین دلیل بد نیست اندازه های زیر را در نظر داشته باشید:

• فاصله لوستر از سقف سه متری باید حدود 68.5 تا 76 سانتی متر بالاتر از میز ناهارخوری باشد. برای سقف های بلندتر باید حدود 7.5 سانتی متر برای هر 30 سانتی متر در نظر بگیرید.

•لوستری انتخاب کنید که بزرگ تر از عرض میز منهای 30.5 سانتی متر نباشد.

•آویزها را در فاصله 89 تا 102 سانتی متری از بالای سطح کانتر آشپزخانه نصب کنید.


انتخاب آباژور مناسب




با یک حساب سرانگشتی، باید توجه داشته باشید که قاعده آباژور باید حدود 20 سانتی متر عریض تر و دوسوم بلندتر از از قاعده پایه آباژور باشد.
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دکوراسیون سبز غیر طبیعی!

دکوراسیون سبز غیر طبیعی!

دکوراسیون سبز غیر طبیعی!




لازم نیست درختچه های سبز و تخم و بذر بکارید و پرورش دهید تا نمایی از باغچه در خانه ایجاد کنید. با پارچه هم می توانید این کار را انجام دهید. کافی است کمی ذوق و سلیقه به خرج دهید و در و دیوار خانه را شبیه باغچه کنید. این خلاقیت به آب و نور مستقیم یا غیر مستقیم آفتاب نیازی ندارد. حتی توجه دایمی شما را هم نمی طلبد. یک بار انجام می دهید و یک عمر استفاده می کنید. اکنون با خود می گویید این چگونه باغچه ای است؟ باغچه پارچه ای.


مریم گلی

این طرح مریم گلی روی پارچه تا حدی فرم هندسی دارد اما همچنان نمایی از طبیعت را به رخ می کشد و می توانید برگ های آن را با همه وجود حس کنید.





طرح لِمون گراس

لِمون گراس، نوعی علف است که در کشور هند رشد می کند و برگ های آن عطر لیمو دارند. این طرح کاملا حس طبیعت را داخل خانه می آورد و شاید بتوانید عطر لیمو را هم در فضا استشمام کنید!




طرح لِمون گراس

این طرح نیز ترکیب بندی دیگری از لمون گراس است که مجموعه هنری «دورالی» آن را خلق کرده است. می توانید از این طرح برای کوسن یا طرح مبلمان اتاق خود بهره بگیرید و از زیبایی آن لذت ببرید.




طرح چسب دیواری

چسب دیواری، گیاه فوق العاده زیبایی است. به ویژه انواع هفت رنگ آن که دیگر حرف ندارند. در روزهای سرد پاییز، این چسب ها روی دیوار حیاط همچون تابلوی زیبای نقاشی هستند که از دیدن آنها سیر نمی شوید. برای اینکه آنها را داخل خانه هم داشته باشید و البته نگران خانه کردن مارمولک ها در میان برگ های آن نیز نباشید، کافی است طرح آن را روی پارچه چاپ کنید.





برگ انجیر

این طرح زیبا، حس کاملا طبیعی به انسان می دهد. برگ های زیبا و تیره و روشن این طرح نمای کاملی از طبیعت است. بالشتی را تصور کنید که این طرح زیبا روی آن چاپ شده است!






سبز تیره مردابی

این رنگ خالص سبز که همچون مردابی عمیق و مخملین است کاملا بوی برگ و خزه را به انسان منتقل می کند. این رنگ را می توانید با یک کاناپه آبی تیره یا سورمه ای جفت کنید تا ترکیبی از رنگ های طبیعت را در اتاق نشیمن خود داشته باشید.





نعنا

این طرح کمی قدیمی به نظر می رسد و شاید شبیه آن را در خانه و آشپزخانه مادربزگ هایمان بتوانیم پیدا کنیم. اما برای بالشتکی که روی صندلی می گذاریم، بسیار مناسب است.





چمن

اشکال هندسی کوچک، زیبایی خوبی دارند. به ویزه اگر این طرح ها را به شکل عناصر طبیعت بسازیم که زیبایی دوچندان پیدا می کنند.





بته جقه

این طرح برای رومیزی یا نیم پرده های آشپزخانه مناسب است. این طرح که می توان به آن طرح درخت چای هم گفت، زیبایی سنتی را به اتاق هدیه می کند.





گیاه نیل‌زا

از دیگر طرح های طبیعی برای پارچه های خانه باید به گل های زیبای نیل‌زا اشاره کرد. این گل ها با رنگ آبی نیلی و برگ های سبز روی پارچه نخی سفید، حس آرامش را به انسان منتقل می کنند.





آبی دریا

برای الهام از طبیعت لازم نیست فقط به سراغ گل و گیاه بروید، آبی دریا نیز نمایی از آرامش دایمی است. الهام از رنگ دریا روی پارچه مخملی یادآور لطافت آب است.






گل زعفران

زعفران یکی از پرکاربردترین گل ها در ایران است. پرچم های گران قیمت این گل علاوه بر رنگ خوب، عطر فوق العاده ای هم به غذا می بخشد و باعث شادابی انسان می شود. چه خوب که از این گیاه برای طراحی پارچه های خانه استفاده و لبخند را به لب های اعضای خانواده هدیه کنیم.






گل های خیالی

گاهی می توان با تخیل خود گیاهی ترسیم و در دنیای واقعی آن را روی پارچه های مختلف خانه چاپ کرد. این گل های آبی که به طور بسیار منظمی در کنار یکدیگر چیده شده اند، تخیلات هنرمندی به نام «مالی شاک» است.







گل های لیمو

گل های آبی و سبز لیمو که باز از تخیلات «مالی شاک» است و گویا گل های سبز لیمو در برگ های آبی رنگ در حال رقص و شادی هستند. این طرح، حس طراوت و شادی دارد.





بید مجنون

آویزان بودن شاخه های بید مجنون، سایه دلچسب زیر شاخه ها همه بر زیبایی این درخت می افزایند. این درخت که هر چه کهن سال تر می شود بیشتر بر زمین سایه می گستراند را می توانید روی پارچه های مختلف خانه خود همیشه زنده داشته باشید. این پارچه با الهام از شاخه های درخت بید و گل های زیبا طراحی شده است.







شاخه های آویزان

آویزان بودن شاخه های گیاهان مختلف را می توانید روی پارچه های نخی سفید به نمایش بگذارید.





نیلوفر آبی

نیلوفر آبی فوق العاده زیبا است. گل های زیبای صورتی که روی برگ های بزرگ روی سطح آب قرار دارند، واقعا هیجان انگیز هستند. برای اینکه این زیبایی که همه جا نیست را در خانه خود داشته باشید، می توانید طرح برگ ها و گل های آن را روی پارچه های خانه چاپ کنید.



کیوی

این طرح ملهم از میوه کیوی و رنگ فیروزه ای است که گروه طراحی «گالرایث و پاول» آن را خلق کرده اند.



کوه

این طرح زیبا ترکیبی از کوه های کنار هم است که استواری و عظمت کوه را به نمایش می گذارد. آن را به کاج مطبق هم می توان تشبیه کرد.






بالنگ

رنگ زرد بالنگ در ترکیب طرح هندسی از برگ ها و گل های متنوع، تفاوت ویژه ای با دیگر طرح های پارچه دارد.





منبع : bartarinha.ir



 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نحوه انتخاب رنگ برای دکوراسیون خاص

نحوه انتخاب رنگ برای دکوراسیون خاص

در این مطلب چندین ترکیب رنگ جدید برای دکوراسیون منزل را به طور خلاصه به شما معرفی میکنیم ، ایده هایی زیبا و چشم نواز ، البته همانطور که همیشه گفته ایم شما باید ترکیب رنگی خود را بر اساس علایق و فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید .

نیلی تیره
رنگ نیلی رنگ مدل پاییز و زمستان 2012 بود. ترکیب این رنگ در کنار میزو صندلی دکوراسیون چوبی منظره دلپذیر و طبیعی ایجاد می کند.




آبی روشن
از استفاده از رنگهای روشن در اتاق خواب نهراسید، آنها فوق العاده بنظر می رسند.اما ما پیشنهاد می کنیم که برای دیوار پشت تخت خواب رنگ تند تری را انتخاب نمایید و برای بقیه قسمتهای اتاق رنگ ملایم تری را انتخاب کنید.


زرد اخرای
دیوارهایی به رنگ زرد اخرایی ضد استرس و انتخاب فوق العاده ای برای خانه هایی به سبک مراکشی ها است.



نارنجی
یک رنگ متمایز برای دیوار انتهای آشپزخانه ، آشپزخانه را شبیه گالری می کند. سعی کنید با نور پردازی بیشتر به رنگ برجسته نشان دادن رنگ نارنجی کمک کنید.



دیوارهای آرامش دهنده
انتخاب دیوارهای هنری و آرامش دهنده می تواند در این عصر شلوغ انتخابی شیک و لذت بخش باشد. برای ایجاد این جلوه، ابتدا دیوارها را رنگ کرده و اجازه دهید تا خشک شوند. مقداری شن در اندازه های مختلف به دیوار بپاشید و گردو غبار اضافی روی دیوار را با پارچه خشک بگیرید.


رنگ آمیزی ترکیبی و هماهنگ
اگر اتاق شما بزرگ است ، می توانید بوسیله رنگها فضاهای جدا گانه ایجاد کنید . نارنجی و آبی شاید رنگ های متضادی باشند اما در کنار هم ، کنتراستی زیبا ایجاد می کنند .




خاکستری و صورتی جیغ
خاکستری رنگی شیک برای اتاق خواب است. رنگی آرام و تا حدودی غمگین است. قرار گرفتن رنگ صورتی در کنار آن تا حدودی به اتاق هیجان میدهد.



سبز جنگلی
رنگ سبز جنگلی تیره معمولا برای اتاق نشیمن یا پذیرایی در نظر گرفته می شود. اما به اتاق خواب را کمی پر زرق و برق و اشرافی می کند .


سبز یشمی
این دیوار که به رنگ سبز یشمی است ، با وجود افکت هایی که در زمینه آن وجود دارد زیباتر شده است.



آبی و سفید
هماهنگی رنگ آبی و سفید را در آسمان می توان به خوبی دید. می توانید برای ایجاد یک ترکیب زیبا از پترن روی کف یا وسایل استفاده کنید .



قدرت بنفش
اگر شما یک اتاق بزرگ با تزیینات معماری قابل توجه دارید، می توانید از این تم رنگی استفاده کنید. رنگ بنفش چرک زمانی که با رنگ سفید و یا آبی ست می شود بسیار سر زنده نشان می دهد همچنین زمانی که درها را این رنگی کنید بسیار شیک می شوند.



اتاق کوچک رازآلود
رنگ های تیره اتاق را رمزآلود و عمیق نشان می دهد پس از استفاده از آنها نترسید .رنگ تیره با کمال تعجب برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است می توانید بوسیله یک چراغ خواب با نور ملایم و یا رنگهای برجسته یک ترکیب خنثی و متعادل ایجاد کنید.


خاکستری و زرد
خاکستری ملایم و زرد لیمویی یک ترکیب بسیار زیبا هستند. انتخابی شیرین و زنانه برای اتاق خواب است که بدون هیچ شکی دلپذیر است.


آبی فیروزه ای
دیوار های آبی در کنار کابینت سفید آشپزخانه و کمی رنگبندی قرمزبسیار زیبا به نظر می رسند.



رنگ های اصلی
رنگ های اصلی را در کنار هم قرار دهید تا یک رنگ یکپارچه مدرن ایجاد شود.



سبز زیتونی
رنگی برای همه، اما زمانی که این رنگ را در کنار میزو صندلی و لوازم جانبی دیگر ترکیب کنید، یک پذیرایی باشکوه و منحصر بفرد تحویل می گیرید.


خاکستری
خاکستری کم رنگ ،رنگ محبوبی برای دیوار در سال گذشته بود، اگر این رنگ با کرم روشن ، آبی ملایم کمی رنگ قرمز و پرده های قرمز مات ترکیب شود، اتاق نشمین شما را دنج، آرام اما مدرن نشان می دهد.


بنفش یاسی
دیوارهای بفش یاسی به این حمام حس و حال دخترانه تری داده است و همچنین یک پس زمینه بسیار خوبه برای قفسه هایی که می بینید ایجاد کرده است.



صورتی زیبا
رنگ صورتی یه این گنجه جلوه بیشتری داده است و قرار گرفتن رنگ صورتی در کنار رنگ سفید کف اتاق کنتراست زیبایی ایجاد کرده است.



جلوه تیره
همیشه مجبور نیستید که یک اتاق را با رنگهای روشن رنگ آمیزی نمایید. می توانید با رنگ خاکستری تیره و اضافه کردن کمی وسایل نارجی و قرمز به اتاق جذابیت ببخشید.


رنگ های میوه ای
دیوارهایی به رنگ سیب سبز با رنگ پرده های تمشکی خیلی خوب ست می شوند. ترکیب این دو رنگ را در ملحفه روی تخت خواب می بینید.


آبی برجسته
اگر شی خاصی در اتاق خواب شما موجود است سعی کنید از رنگ های متضاد جوری استفاده کنید که آن وسیله یا شی را برجسته تر نشان دهید. مثلا در اینجا تخته بالای تخت خواب بعنوان شی برجسته اتاق خواب در نظر گرفته شده است.


 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] کاغذ دیواری از سبک قدیمی تا مدرن [/h]




می گویند اسکار وایلد در بستر مرگ می گفته: «کاغذ دیواری یا من. یکی از ما باید برود.» از لحاظ تاریخی کاغذ دیواری ارتباط ضعیفی با دنیای هنرهای تزئینی دارد، زیرا همیشه در پس زمینه می نشند و اغلب کار با آن سخت است و نیاز به دقت دارد.










برترین ها: می گویند اسکار وایلد در بستر مرگ می گفته: «کاغذ دیواری یا من. یکی از ما باید برود.» از لحاظ تاریخی کاغذ دیواری ارتباط ضعیفی با دنیای هنرهای تزئینی دارد، زیرا همیشه در پس زمینه می نشند و اغلب کار با آن سخت است و نیاز به دقت دارد. ولی امروزه کاغذ دیواری نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد و تأثیر آن بر انتخاب رنگ ها و سبک های مبلمان هر اتاق انکارناپذیر است.

کاغذ دیواری قرن پانزدهمی به عنوان گزینه ارزانتری نسبت به پانل کاری و فرشینه پوش ها اختراع شدند تا قصرهای اروپایی را گرم و زیبا کنند. هنرمندان فلاندری کاغذ دیواری را طراحی کردند و در زمان آنها کاغذ دیواری با بلوک های چوبی کنده کاری شده درست می شد. در حدود سال 1500، طرح های تزئینی بیشتری به تقلید از طرح های پارچه ها – مانند پارچه زربفت (تصویر) و پارچه دمشقی – تولید شد که برای پوشش دیوارها و کمدها و قفسه های منازل نجیب زادگان استفاده می شد. قدیمی ترین فرم کاغذ دیواری در انگلستان به سال 1509 برمی گردد که طرح اناری ایتالیایی است.





کاغذ دیواری طرح چینی در قرن هفدهم طرح خود را از پوشش های دیواری حریر چینی گرفته است که در دوره سلسله مینگ برای اشراف زادگان طراحی شده بود. این سبک با طراحان اروپایی در سال 1600 محبوب شد. آنها از پانل های کاغذ برنجی برای نشان دادن چشم اندازهایی با گل ها و پرندگان زیبا و ظریف استفاده می کردند.




خطوط ساده مبلمان در این اتاق مکمل طبیعت ظریف کاغذ دیواری طرح چینی هستند.


کاغذ دیواری کرکی در قرن هفدهم طراح های فرانسوی دارد و در ساال 1745 به اوج محبوبیت خود رسید. این نوع کاغذ دیواری، از کاغذ یا بوم درست می شد که سپس طرح دلخواه با استفاده از چسب روی آن چاپ می شد یا گرده برداری می شد. قبل از خشک شدن چسب، کرک روی آن کار می شد که به آن حالت مخملی بدهد. این پوشش را مستقیماً به دیوار نمی چسباندند. بلکه اول به پارچه کتان چسبانده می شد و سپس روی دیوار ثابت می شد.




کاغذ دیواری در قرن هجدهم بیشتر از لحاظ طرح و رنگ تحول یافت. در این دوره، هنرمندان تصاویر و مناظر طرح های فرشینه ها را روی کاغذ پیاده می کردند. در انگلستان کاغذ دیواری آنقدر رواج یافت که در سال 1712 برای هر کاغذی که نقاشی می شد، چاپ می شد یا رنگ می شد تا برای نصب کاغذ دیواری استفاده شود، مالیات تعیین شد.




فرانسوی ها در طراحی های خود ماجراجو تر از همه بودند و دلیلش هم این بود که از دستگاه جدیدی کمک می گرفتند که در سال 1785 اختراع شد و برای چاپ روی کاغذ استفاده می شد. در این زمان شاه لوئی شانزدهم، اندازه استاندارد هر روی را 34 فوت حکم کرد. کاغذ دیواریهای بزرگ و با طرح مناظر در فرانسه بسیار محبوب بود. این کاغذها که با استفاده از چندین بلوک چوبی چاپ می شدند، بسیار گران بودند.


کاغذ دیواری در قرن نوزدهم شامل طرح های متمایز زیادی بود که ویلیام موریس، پدر جنبش هنرها و صنایع دستی آنها را طراحی می کرد. با استفاده از فرم ها و موتیف های زیبای طبیعت، موریس طرح هایی ملهم از نقاشان پیش از رافائل و نقش های قرون وسطایی خلق کرد. طراحان متعددی با موریس کار کردند و بسیاری از طرح های اصلی او هنوز تولید می شوند. در این اتاق شستشو، طرح زیبای زنبق کار شده است.




کاغذ دیواری در قرن بیستم فراز و نشیب های خودش را داشت. اولین دستگاه مکانیکی چاپ با ابریشم در سال 1920 تولید شد و میلیون ها رول کاغذ دیواری در عرض 10 سال فروخته شدند. ولی پس از آن، نقاشی و رنگ آمیزی در دهه 50 مد شد.

کاغذهای میان قرنی بسیار تمیز به نظر می رسیدند و رنگ ها روشن بودند. طرح ها حالت انعکاسی این دوره خوش بینانه را منعکس می کردند. کاغذهای وینیل در دهه 50 ظهور یافتند و بدین ترتیب کاغذ دیواری بیشتر در دسترس قرار گرفت.

طرح طاووسی این اتاق خواب نشان دهنده طرح احیای هنر نوین است که از اواسط قرن مد شد.




امروزه کاغذ دیواری ها حالت زنده و شادابی دارند. گذشته از کاغذ دیواری های سنتی که می شناسیم و دوستشان داریم، طرح های هندسی معاصر بسیار محبوب گشته اند. کاغذ دیواری های چاپ شده دیجیتالی هم برای اتاق های ما دیوارنقش های بزرگی تهیه می کنند. کاغذ دیواری این حال، نمونه بارزی از احتمالات بینهایت در طراحی کاغذ دیواری است.

 

samira-71

عضو جدید
کاربر ممتاز
ایده های برای یک ترکیب رنگی زیبا در دکوراسیون

ایده های برای یک ترکیب رنگی زیبا در دکوراسیون

انتخاب درست رنگ ها و اینکه از چه رنگ هایی برای طراحی اتاق ها استفاده می شود در زیباتر شدن خانه تاثیر بسزایی می گذارد .مهم آن است که از رنگ های مورد علاقه تان بهره ببرید و اجازه دهید تا تمامی خانه با توجه به سلیقه شما و همچنین سرشار از آرامش برایتان تزئین و طراحی شود.


نمای خانه
استفاده ازرنگ های روشن برای نمای این ساختمان بسیار مناسب می باشد . درب ورودی به رنگ آبی مایل به سبز می باشد که باعث شده نمای این ساختمان مانند کارت پستارهای نقاشی شود . تضاد بین رنگ درب ورودی ورنگ پنجره ها باعث جذابیت بیشتر در نمای این خانه شده است.​


رنگ های مکمل
در استفاده از رنگ فیروزه ای ویژگی های متعددی وجود دارد .به همین دلیل می توان در جاهای گوناگون مانند رنگ آمیزی آثار هنری ، کتاب ها و قاب ها از این تون رنگ استفاده کرد و اضافه کردن رنگ های سرد در کنار آن مانند تون خاکی برای ایجاد کنتراست و تعادل میان رنگ ها توصیه می شود.


دکور فصلی
بازتاب رنگ بر روی بالش ها و پتو ها و ملحفه ها یک ترکیب رنگی زیبایی را به وجو آورده است. در اینجا رنگ یاسی به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته شده اند. این رنگ یاسی برای صندلی ها و کتاب ها و خرده ریزهایی که در سراسر اتاق قرار دارند هم باید مورد توجه قرار گیرد.




تنوع در رنگ ها
این آشپزخانه شخصی نه تنها باید از زیبایی برخوردار باشد بلکه بیشتر از آن باید احساس آرامش و راحتی در آن مهیا گردد . تزئینات چوبی در اطراف پنجره ها و دیوارها و برنزه کردن وسایل فلزی تا حدود زیادی می تواند احساس آرامش را به این اتاق اتنقال دهد ، در حالی که صندلی های فیروزه ای بسیار مهیج هم به آن کمک زیادی کرده است. نور طبیعی از پنجره ها می تابد و حس امنیت و شادی را افزون می کند.​



نور آفتاب
نور آفتاب در سراسر روز از پنجره به اتاق ها می تابد . بهتر است میز ناهار خوری را کنار این نوع پنجره ها قرار داد تا از این رنگ طبیعی حاصل از نور خورشید بهره برد.​



رنگ آبی
آماده کردن یک فضای مناسب و سرگرم کننده و در عین حال پر از آرامش برای صرف غذا نکته ی بسیار مهمی می باشد . رنگ آبی برای صندلی هایی از جنس مخمل به ایجاد این آرامش کمک زیادی خواهد کرد. در بافت فرش ها هم بهتر است از رنگ آبی استفاده شود.​



ترکیب رنگ های گرم و سرد
اگرچه استفاده از رنگ خنک فیروزه ای برای طراحی اتاق ها بسیار زیبا می باشد اما بهتر است در کنار آن و به عنوان مکمل از رنگ هایی با تن گرم مانند قرمز استفاده شود. این ترکیب رنگ ها معمولا برای لوازم جانبی مانند قفسه ها ، بالش ها ، ظروف شیشه ای و صندلی ها استفاده می شود .اما از ترکیب این دو رنگ برای بعضی دیوارها هم می توان استفاده کرد .​




حمام
این حمام کوچک را باید بسیار ساده طراحی کرد و باید از انواع رنگ های آرام برای دکوراسیون این اتاق بهره برد. قاب فلزی دور آینه و شیر آب قوسی شکل که در یک مخزن ساده سفید رنگ قرار دارد در کنار دیوارهایی به رنگ سبز خاکی می تواند به زیبایی و تزئینات ساده این حمام اضافه کند.​


دیوارهای تقسیم
اتاق هایی که بسیار بزرگ به نظر می رسند را باید به زیبایی به بخش های کوچکتر تقسیم کرد و در واقع آنها را به قسمت هایی از هم جدا تبدیل کرد .این کار به کمک یک دیوار آجری به زیبایی می تواند شکل بگیرد.​




اتاق استراحت
در حالی که بهتر است برای طراحی تمامی اتاق ها از رنگ های بسیار زیبا و شاد استفاده شود اما توصیه می شود برای طراحی و تزئین اتاق استراحت از رنگ های خنثی استفاده شود تا از حالت هیجان درآمده و ایجاد حس آرامش در آن بیشتر شود.​




اتاق مهمان
این اتاق برای کودکان و بزرگسالان که به قصد مهمانی و اینکه بخواهند چند روز در خانه تان بمانند در نظر گرفته می شود.برای طراحی این اتاق بهتر است از رنگ های روشن برای ملحفه ها و پرده ها و بالش ها استفاده شود تا نور و روشنایی اتاق بیشتر شود و حس رضایت بیشتر برای مهمانان فراهم گردد.​




اتاق انجمن
معمولا در هر خانه ای یک اتاق زیر شیروانی را در نظر می گیرند و معماری غیر معمولی در آن انجام می دهند و مبلمان راحتی را در آن می گذارند و در نهایت آنرا به عنوان اتاقی برای برگزاری انجمن و صحبت های خاص میان اعضای خانه در نظر می گیرند. تیرهای چوبی زاویه دار این اتاق را جذاب ترکرده تا حس و حالش به اتاق انجمن نزدیک تر شود . اما الگوها و رنگ ها یی که برای طراحی آن به کار می رودهم باید بسیارچشم گیر بوده تا همه چیز برای گذراندن یک شب پر از آرامش و در عین حال متفاوت آماده گردد.​

 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ارتباط نورپردازی و طراحی داخلی

ارتباط نورپردازی و طراحی داخلی

جهت مقابله با آلودگی نوری لازم است اطلاعاتی درباره نورپردازی و مکانیزم تولید نور (فیزیک نور) بدانیم. به همین دلیل به چند مفهوم مهندسی نور دراینجا اشاره می کنیم.
هر منبع نور به مقدار مساوی نور را به تمام جهات منتشر نمی کند بلکه درهر جهت مشخص فاکتور Candela power ، مقدار نور را در آن جهت تعریف می کند. در حقیقت می توان گفت مقدار نور در یک جهت خاص یا شدت درخشندگی با کندلا مشخص می شود.
Candlepower
شدت نور با کندلا Candela))اندازه گیری می شود. Candlepower معمولاً برای مشخص کردن شدت نور در جهات مختلف یک منبع نور به کار برده می شود.
Candlepower Distribution Curve
یک منحنی (معمولا قطبی) ، که معرف تغییرات شدت درخشندگی یک لامپ یا دستگاه نور افکن از مرکز منبع نور است.



روشنایی Brightness
روشنایی(یاLuminance ) در واقع شدت نوری است که به طور مستقیم از منبع به چشم ما می رسد.
تشعشع Glare
وقتی جسمی درخشان در میدان دید ما قرارمی گیرد، تصویرایجاد شده در چشم ما معمولاً روشنتر از بعد از تطبیق چشم به نظر می رسد.
شدت روشنایى Illuminance
1- در واقع چگالی شار درخشندگی بر روی سطح است، که بوسیله واحدFootcandle یا لوکس (Lux در واحدمتریک) اندازه گیری می شود. فرم معمول این خاصیتIlluminance است.
2-Illuminance در واقع برای اندازه گیری مقدار خاصیت شار درخشندگی که در سطح ظاهر می شود، است. Illuminance متاثر از شدت ثبوت نور در جهت سطح و فاصله منبع نور با سطح و زاویه تلاقی نور رسیده به سطح است. به هرحال شدت روشنایى فاکتوری است که با چشم اندازه گیری نمی شود ولی معمول ترین ملاک در طراحی های نوری است.
لومن Lumen
واحد پایه ربای اندازه گیری نور است. یک شمع سر میز شام حدود 12 لومن و یک حباب 60 واتی سفید با قدرت بیشتری در حدود 855 لومن، نور صاتع می کند.
اگر ما یک منبع نقطه ای نور یک کندلا در مرکز کره ای به شعاع یک فوت باشد که در حدود یک فوت مربع گشودگی در سطح آن دارد، مشابه چراغی است که یک لومن نور صاتع میکند.
شدت نور: لومن
شار نوری عبوری از واحد زاویه فضایی (استرادیان) شدت نور نام دارد که بر حسب کاندلا سنجیده می شود. زاویه فضایی، زاویه ای است که از مرکز یک کره دیده می شود و سطح آن را در بر می گیرد. اندازه زاویه فضایی برابر است با نسبت اندازه سطح به مجذور شعاع کره. شدت نور در هر نقطه از فضا مستقل از دوری و نزدیکی به منبع نور به یک میزان است اما در جهت های مختلف نسبت به آن مقادیر متفاوتی دارد.
لومن : مقدار نور مرئی كه از یك منبع روشنائی دریافت میشود یا میزان شار نوری كه از هر استاردیان زاویه فضائی خارج میشود.
تشعشع Luminance
شدت درخشندگی(روشنایی فوتومتریک) هر سطح در یک جهت مشخص به ازای یک واحد مشخص از آن سطح که در همان جهت مشاهده می شود، که با واحد Candela/m^2 اندازه گیری می شود.
شار درخشندگی (Luminous flux)
اندازه تمام نوری است که بوسیله منبع نور تولید می شود. در واقع مقدار نوری است که سطح جسم را بدون در نظر گرفتن جهت آن ترک می کند. یک لامپ 100واتی معمولی نئون، در حدود 1700لومن و یک لامپ 400 وات بخار سدیمی پر فشار درحدود 50000 لومن نور ساطع می کند. نرخ شار درخشندگی هر لامپ بوسیله شرکت های سازنده آن عرضه شده است و لیست مقدار لومن های لامپ های معمولی را می توان در Lamp Matrix یافت.
شدت درخشندگی Candelas
شدت درخشندگی در واقع شدت امتداد نوری است که در یک جهت مشخص ساطع می شود. در واقع شدت درخشانی یک سیستم نوری در نمودارهای گرافیکی خاصی که منحنی های تغییراتی کندلا یا Candela power نامیده میشوند مشخص می شوند. هم نمودارها قطبی وهم کارتزین در صنایع نوری برای این هدف به کار می روند. این اطلاعات معمولا در جدولهای رقومی مورد دسترس است.
. چگالی سطحی شار نوری تابیده به یک سطح را شدت روشنایی می نامند که بر حسب لوکس سنجیده می شود. میزان شدت روشنایی لازم برای کاربردهای مختلف، در مراجع پیشنهاد می شود. این پیشنهادات بر اساس دقت پیچیدگی کارهایی که باید انجام شود، ارائه می گردد.
به عنوان مثال برای کارهای ساده ای مانند راه رفتن در راهرو شدن روشنایی مورد نیاز 120 لوکس و در مورد کارهایی مانند مونتاژ ماشین ها و ابزار بسیار ریز که میزان دید انسان اهمیت زیادی دارد، شدت روشنایی بالا در حدود 1000 لوکس مورد نیاز است.




لوكس : واحد شدت روشنائی را به لوكس نشان میدهند و یك لوكس واحد روشنائی تولید شده از فلوی نور یكنواخت یك شمع در سطح یك متر مربع است .
شدت روشنائی در بعضی از محلهای آشنا
سطح خیابان 30 لوكس
اطاق نشیمن 100 لوكس
اطاق كار 300 لوكس
سطح زمین در خورشید زمستان 10000 لوكس
سطح زمین در خورشید تابستان 100000 لوكس
شار نوری
شار نوری بیان کننده آهنگ تابش نور از یک منبع نوری است و بر حسب لومن اندازه گیری می شود. یعنی اگر یک منبع نقطه ای نور، با شدت یک کاندلا، درمرکز کره ای به شعاع یک متر قرار بگیرد، سطحی با مساحت یک متر مربع در داخل این کره، شار نوری ای برابر یک لومن دریافت خواهد کرد. هرچه لومن تولید شده توسط یک منبع نور به ازای هر وات توان ورودی بیشتر باشد منبع نور بازدهی بیشتری دارد.
توزیع شدت نور:
منحنی پخش نور در مختصات قطبی، میزان شدت نور یک لامپ یا چراغ را در صفحه ای نشان می دهد که دقیقاً از مرکز لامپ یا چراغ می گذرد.
شدت نور در زوایای مختلف اطراف یک لامپ در جدولی نشان داده می شود. از آن جا که در بسیاری از حالات، توزیع شدت نوردر اطراف یک چراغ متقارن نیست، منحنی شدت نور را برای صفحات مختلف رسم می کنند. سه صفحه معمول عبارتند از: صفحه عمود بر محور لامپ, صفحه موازی با محور لامپ و صفحه با زاویه 45 درجه نسبت به محور لامپ. پس از انتخاب صفحات، منحنی شدت نور هر صفحه را می توان تهیه کرد. لامپ و ترکیب لامپ و چراغ هر کدام منحنی منحصر به فرد و مخصوص خود را دارد. منحنی شدت نور به طراحی چراغ، جنس پوشش چراغ و نوع بالاست بستگی دارد.
درخشندگی:
عبارت است از نسبت شدت نور منبع (یا شی بازتابنده نور) به مساحت بخش تابنده منبع (یا مساحت آن بخش از شی که نور را باز می تاباند) هر چه مساحت سطح درخشان کوچک تر باشد، درخشندگی آن بیشتر است.
درخشندگی بر حسب کاندلا بر متر مربع (استیلب) یا کاندلا بر سانتیمتر مربع (نیت) سنجیده می شود. درخشندگی مناسب برای چشم انسان در محدوده 65 تا 6500 نیت است.
درخشندگی یا تراكم نور : اگر دو منبع نورانی كه شدت نور برابر ولی اندازه فیزیكی مختلف داشته باشند، اگر به طور پشت سر هم رویت شود منبعی كه كوچك تر است درخشنده تر به نظر میرسد. واحد درخشندگی كاندیلا بر متر مربع است (نیت) . یك كاندیلا 60 برابر كوچك تر از شدت نور ساطع شده از یك سانتیمتر مربع سطح جسم سیاه در درجه حرارت 2045 كلوین در جهت عمود بر سطح است. .
بهره وری:
رابطه نور خروجی را با توان ورودی توصیف می كند. بهره وری به صورت لومن بر وات بیان میشود. حداكثر مقدار بهره وری برابر 680 لومن بر وات است كه از یك لامپ فرضی كه هیچ گونه تلفات ندارد و همه تشعشع آن در طول موج 555/0 میكرون صورت می گیرد به دست می آید. در مورد لامپهای التهابی 8 تا 20 لومن بر وات است كه پایین ترین بهره وری را در میان لامپها دارند، برای لامپهای فلورسنت تا حدود 90 لومن بر وات، برای لامپهای جیوه ای تا حدود 50 لومن بر وات و برای لامپهای سدیمی تا بیشتر از 100 لومن بر وات است كه بالاتری بهره وری را در میان لامپها دارند.




منبع: سایت مرجع معماری
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایده های عالی برای تزئین دیوار

ایده های عالی برای تزئین دیوار

برای تزئین دیوارهای خانه بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید. مثلا یک دیوار را به رنگ مورد علاقه خود درآورید و روی آن تزئینات دلخواه خود را انجام دهید اما سایر دیوارها را به شکل طبیعی و ساده خود رها کنید.
با این روشها می‌توانید یکی از زیباترین دکورها را برای دیوار منزل یا محل کارتان انتخاب کنید.

رنگ کردن دیوار

راحت ترین راه برای تزئین دیوار، رنگ کردن دیوار است. برای این کار یک رنگ روشن و پررنگ که با سایر بخش های اتاق هماهنگ است و مکمل آن است را انتخاب کنید. حال می توانید از این رنگ برای ایجاد تصاویر هندسی، خطوط راه راه و یا نواری ساده روی دیوار استفاده کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید!






کاغذ دیواری

روش رایج دیگر برای تزئین دیوار، استفاده از کاغذ دیواری است. اگر تمایل به استفاده از طرح های پیچیده تر دارید، می توانید با استفاده از طرح های مختلف کاغذ دیواری های موجود طرح دلخواه خود را ایجاد کنید.






دیوارپوش های چوبی

کسانی که به سبک های سنتی و روستایی علاقه مندند می توانند با استفاده از تکه چوب های پرداخت شده یا تخته های چوب، دیوار اتاق خود را بپوشانند. البته علاوه بر رنگ های اصلی چوب می توانید از چوب های رنگ شده به رنگ مورد نظر شما هم استفاده کنید.





استفاده از تصاویر

جالب ترین روش برای تزئین دیوار استفاده از تصاویر مختلف است. برای این کار هم میتوانید از کنار هم قرار دادن تصاویر کوچک ترکیب زیبایی روی دیوار درست کنید و هم می توانید از تصاویر یا پوسترهای بزرگ برای این کار استفاده کنید.





قفسه بندی دیوار

روش دکوراسیون دیواری که کمتر به ذهن همه ما می رسد، استفاده از قفسه های چوبی برای تزئین دیوار خالی اتاق است. این قفسه ها علاوه بر تزئین دیوار می توانند محل قرارگیری لوازم دکوری و تزئینی و سایر لوازم کوچک شما باشند. در این روش شما می توانید یکی از دیوارهای اتاق را زنده و برجسته کنید و سبک شخصیت و خلاقیت خود را به نمایش گذارید!










منبع : parsianhome.com
 

MisyoMasoud

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ایده‌هایی برای تزئین سقف ها

ایده‌هایی برای تزئین سقف ها

ایده‌هایی برای تزئین سقف ها




در سال های اخیر، توجه به سقف و تزئینات آن به یکی از کارهای اصلی طراحان داخلی تبدیل شده است. در بسیاری از آپارتمان های نوساز می توانید انواع سقف های کاذب، نورپردازی های زیبا یا طرح و نقش و نگارهای زیبا را در بالای سر خود ببینید که واقعا زیبا و هیجان انگیز هستند.





شاید از آنجا که سقف خیلی دیده نمی شود، در بسیاری از خانه ها به طراحی آن توجهی نشود. اما ما به شما توصیه می کنم اگر قصد ساخت یا طراحی داخلی خانه را دارید، حتما سقف را نیز در نظر بگیرید. برای داشتن ایده های زیبا هم ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.


شکل و اندازه سقف تعیین کننده آرایش و تزیینات آن هستند. به طور مثال، این اتاق سقفی با ارتفاع 3 متر دارد. اما شاید چنین ارتفاعی باعث از بین رفتن صمیمیت و گرمای اتاق بشود. برای ایجاد این حالت ها باید تعادلی بین سقف و دکوراسیون اتاق به وجود بیاوریم.


تیرچه های پهن استفاده شده در سقف باعث می شود تا علاوه بر مزین شدن سقف، صمیمیت محیط اطراف نیز بیشتر شود.







سقف این خانه زیبا در فلوریدا بسیار بلند است و بخش های کاذب اضافه شده به آن بسیار تودرتو و مخوف به نظر می رسد. اما می توان همین سقف را به زیباترین شکل ممکن تزیین کرد. داخل بخش های بزرگ حفره ها را به رنگ چوب نقاشی کنید و در سرتاسر آن، با فاصله های معین، هالوژن های داخلی کار و گچ‌بری های سقف کاذب را با ظرافت و سلیقه زیاد، متناسب با دکوراسیون خانه رنگ کنید.








البته برای استفاده از هالوزن یا سقف کاذب لازم نیست سقف خانه خیلی هم بلند باشد. در سقف های استاندارد نیز می توان از این ایده استفاده کرد.







ایجاد ارتفاع جدید:
برای کوتاه تر نشان دادن سقف های بسیار بلند، می توانید از تیرچه های چوبی نیز بهره بگیرید. البته برای این منظور به طراح داخلی نیاز دارید تا با سلیقه زیاد تیرچه هایی با ارتفاع مناسب را به سقف نصب و موجب زیبایی و صمیمیت بیشتر فضا بشود.







وقتی به سقف بخش دیگری اضافه و آن را به کف نزدیک می کنید، باید توجه داشته باشید با دکور خانه جفت و جور باشد تا به جای زیباتر شدن، زشت و نازیبا از آب در نیاید.


در این اتاق، تیرچه ها و الوارهایی که با جسارت زیاد در کنار هم روی سقف نصب شده اند، زیبایی روستایی به خانه بخشیده است. این دکوراسیون را بیشتر در خانه های آسیایی می توان مشاهده کرد.








خانه های قدیمی که در مناطق سردسیر قرار دارند، داشتن سقف کوتاه یک مزیت به شمار می رود. زیرا کوتاهی سقف باعث بیشتر گرم ماندن خانه می شود. وقتی سقف کوتاه است، گرمای شومینه یا شوفاژ هدر نمی رود و خیلی زود می توان اتاق را گرم کرد و گرم نگه داشت.


مالک این خانه از انواع تیرچه های چوبی کهنه در سقف و تخته های مسطح چوبی در کف استفاده کرده است تا ذات درونی چوب به فضای خانه گرما ببخشد.


در اتاق های کوچک نیز می توان از انواع سقف کاذب یا تیرچه های چوبی برای کوتاه نشان دادن سقف استفاده کرد. به طور مثال، این اتاق خواب، سقف 2.4 متری دارد و با نصب تخته هایی به ضخامت 13 سانتی‌متر در سقف و تزیین شطرنجی آن، باعث شده است تا اتاق خودمانی و صمیمی تر دیده شود.







اگر ارتفاع سقف خانه شما استاندارد است و نمی خواهید آن را کوتاه یا بلند کنید اما دوست دارید شکل و طرح زیبایی داشته باشد، می توانید از ایده راه‌راه بهره بگیرید. با این کار گویا سقف از تخته چوب های یک اندازه در کنار هم تشکیل شده است.







یا می توانید از طراحی های دیگر همچون طرح سقفی که در تصویر مشاهده می کنید، استفاده کنید.







حتی حصیرهای بافته شده از چوب های بامبو نیز از دیگر موارد مورد استفاده در سقف خانه ها است. می توانید آنها را در ترکیب با الوارهای چوبی به رنگ فندقی و هالوژن های کوچک در سقف نصب و به زیبایی اتاق بیفزایید.









منبع : bartarinha.ir
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=1] این کاغذ‌دیواری‌ ها گل می‌دهند! [/h]




ورود کاغذ‌دیواری‌های مدرن به دنیای دکوراسیون داخلی دست شما را باز می‌گذارد .دیوارهایی که نه‌تنها دیگر مانعی در مقابل چشمان شما نیستند بلکه می‌توانند گل بدهند! این مطلب نگاهی است به کاغذ‌دیواری‌های مدرن این روزها.






مجله زندگی ایده آل: دیواری که قرار است پیش چشمان شما قرار بگیرد می‌تواند طرحی از یک نقاش معروف با شهرتی جهانی یا طرحی از یک بنای تاریخی یا نمایی از یک ظهر گرم تابستانی در خنکای همین روزها باشد! ورود کاغذ‌دیواری‌های مدرن به دنیای دکوراسیون داخلی دست شما را باز می‌گذارد تا فراتر از دیوارها هر تصویری که دوست دارید در مقابل چشمان‌تان ببینید. این کاغذدیواری‌ها تعریف تازه‌ای از دیوار مقابل چشمان شما ارائه می‌دهند، دیوارهایی که نه‌تنها دیگر مانعی در مقابل چشمان شما نیستند بلکه می‌توانند گل بدهند! این گزارش نگاهی است به کاغذ‌دیواری‌های مدرن این روزها.




یک منظره پاییزی

کاغذ‌دیواری‌های مدرن تصور شما را از دیواری که قرار است ساعت‌ها مقابل چشم‌تان قرار بگیرد به کلی تغییر داده‌اند. شما می‌توانید برای دیوار روبه‌روی‌تان به جای رفتن سراغ طرح‌های پرنقش و نگار و گل‌های رنگی، منظره‌ای از شهر دلخواه یا حتی یک اثر تاریخی و شناخته‌شده جهانی را انتخاب کنید. اگر با بناهای تاریخی هم میانه‌ای ندارید می‌توانید با انتخاب یک تصویر بزرگ به اندازه تمام سطح دیوار اتاق‌تان نمایی از فصل پاییز، زمستان یا بهار و تابستان را مقابل چشمان‌تان داشته باشید. ویژگی این کاغذ‌دیواری‌های دیجیتالی طبیعی و ملموس بودن تصویر انتخابی در آنهاست. در این تکنیک یک لایه کاغذ چاپی با تصاویر دیجیتالی رنگی روی کاغذ‌دیواری قرار می‌گیرد. در حقیقت امکانات چاپ دیجیتال این فرصت را در اختیار ما قرار می‌دهد تا هر تصویری را که دوست داریم در هر ابعادی برای دیوار مورد نظرمان انتخاب کنیم.




بازی با فرم‌های هندسی

نوع دیگری از کاغذ‌دیواری‌های مدرن روی تکرار هندسی یک طرح تاکید دارند. در حقیقت ویژگی اصلی این نوع کاغذ‌دیواری‌ها استفاده از طرح‌های هندسی در زمینه اصلی کار است. برخلاف تصویر‌های پرنقش و نگار با زمینه اصلی گل و ترنج که اتفاق معمول در طراحی‌های کاغذ‌دیواری‌های قدیمی بود حالا شاهد حضور طرح‌های هندسی هستیم. طرح‌ها و فرم‌های هندسی به صورت تکرارشونده روی سطوح رنگی کاغذدیواری‌ها با تنوع بسیاری به چشم می‌خورند و به فضای خانه ما حال و هوایی متفاوت و کاملا مدرن می‌دهند.




رنگ‌های تند و تیز

اتفاق دیگری که در دنیای کاغذ‌دیواری‌های مدرن افتاده ترکیب رنگ در آنهاست. این روزها شاهد کاغذ‌دیواری‌‌هایی زنده و شاداب هستیم که اصلا با تصویر قدیمی که از کاغذ‌دیواری در ذهن ما وجود داشت، قابل قیاس نیست. در این کاغذ‌دیواری‌ها معمولا رنگ‌های تند بدون هیچ مفهوم خاصی در کنار هم قرار می‌گیرند و هدف آنها بازی با رنگ و وارد کردن آن به فضای خانه‌هاست.گاهی در قالب این ترکیب رنگ‌ها شاهد یک حجم هندسی منظم و اغلب نامنظم هم هستیم. تفاوت بافت یا پترن یکی دیگر از ویژگی‌های کاغذ‌دیواری‌های مدرن است. در سبک جدید کاغذ‌دیواری‌ها فارغ از طرح و نقش انتخابی معمولا شاهد ترکیب بافت‌های مختلف هستیم که نتیجه آن هم برجسته‌سازی یک طرح روی یک بافت دیگر است.




مراقب چشم‌های​تان باشید

یکی از جدیدترین اتفاق‌هایی که در دنیای کاغذ‌دیواری‌های مدرن افتاده ورود تکنیک پرسپکتیو و ترکیب آن با نورپردازی در طراحی کاغذ‌دیواری‌هاست. هنرمندان با استفاده از این دو تکنیک فضایی سه بعدی خلق می‌کنند؛ فضایی سه بعدی و بسیار باورپذیر. این اتفاق علاوه بر لذت بصری که با خودش به همراه دارد تصویر تازه‌ای از فضای اتاق شما ارائه می‌دهد؛ فضایی بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی که می‌تواند به طور کلی تصویر شما را درباره کوچک بودن اتاق تغییر بدهد. این تکنیک از فرانسه نشات گرفته و خودفرانسوی‌ها آن را به نام Trompe Loeil یا «فریبنده چشم‌ها» می‌شناسند.




دفترچه یادداشت!

یک دفترچه یادداشت بزرگ در حد و اندازه‌های دیوار اتاق خواب! این اتفاق متفاوت دیگری است که در دنیای کاغذدیواری‌های مدرن افتاده است.Duncan Wilsonنوعی کاغذ‌دیواری طراحی یا بهتر است بگوییم اختراع کرده که به شما اجازه می‌دهد هرچه که دل‌تان خواست روی دیوار اتاق‌تان بنویسد؛ از یک بیت شعر گرفته تا ایده‌ای که در لحظه به ذهن‌تان خطور کرده و حتی مطلب ساده‌‌ای که نباید فراموشش کنید. این کاغذ‌دیواری که در حقیقت یک سطح مشبک بزرگ است نه‌تنها به شما اجازه می‌دهد که یادداشت‌های‌تان را روی هر تکه از آن بنویسید بلکه این امکان را هم در اختیار شما قرار مي​دهند که آنها را از روی دیوار جدا کنید! این برگه‌ها که رنگ‌های مختلفی هم دارند بعد از مصرف به راحتی قابل تعویض هستند. این نوع کاغذ‌دیواری بهترین انتخاب برای دفاتر یا فضاهای اداری است.




یک قاعده ساده

در انتخاب کاغذ‌دیواری‌های مدرن و نشاندن آنها در فضای خانه باید کمی دقت کنید. کاغذ‌دیواری ارتباط مستقیم با مبلمان و در حقیقت سبک دکوراسیون خانه شما دارد شما با یک مبلمان کاملا کلاسیک هرگز نمی‌توانید سراغ یک کاغذ‌دیواری مدرن از نوع چاپی بروید! بهترین روش این است که برای انتخاب یک کاغذ‌دیواری متفاوت از کارشناسان دکوراسیون داخلی کمک بگیرید چون بدون تردید زیبایی کاغذ‌دیواری‌های مدرن چشم شما را می‌گیرد و ممکن است انتخاب شما با معیارهای شخصی در نگاه اول جذاب به نظر برسد اما بدون شک در کوتاه‌مدت خسته‌کننده می‌شود!




آرامش، مسئله این است

ویژگی اصلی کاغذ‌دیواری‌های مدرن شلوغ بودن آنهاست؛ آن هم به خاطر ترکیب و تکرار طرح‌ها بنابراین به اعتقاد کارشناسان دکوراسیون داخلی بهتر است از این نوع کاغذدیواری‌ها برای یک دیوار، ترجیحا در ترکیب با رنگ‌های خاص استفاده کنید. در غیر این صورت نه‌تنها کاغذ‌دیواری انتخابی شما آن طور که باید خودش را نشان نمی‌دهد بلکه باعث می‌شود فضای خانه شما کوچک‌ و متشنج به نظر بیاید.


نور و نقش

نوعی از کاغذ‌دیوار‌ی‌ها هم هستند که می‌توانند درست مثل یک چراغ خواب عمل کنند. این نوع کاغذ‌دیواری‌ها که به کاغذ‌دیواری‌های نور دهنده (Light-emitting wallpaper) معروفند یکی از تازه‌ترین اتفاق‌ها در دنیای طراحی‌ کاغذدیواری‌ها هستند. ماجرا هم از این قرار است که طرح‌های روی این کاغذ‌دیواری‌ها به وسیله دیودهای بسیار کوچکی(LED) که در آنها تعبیه شده قابلیت نورپردازی دارند. در حقیقت LED ‌های ظریف و کوچک این امکان را در اختیار طراحان قرار می‌دهند که کاغذ‌دیواری‌هایی خلق کنند که درست مثل یک منبع روشنایی عمل می‌کنند یعنی علاوه بر زیبایی امکان انعکاس نور را هم داشته باشند؛ البته با نوری بسیار ملایم و متناسب‌تر از آنچه که انتظارش را دارید!




کاغذ‌ها گل می‌دهند!

وقتی سراغ کاغذدیواری‌های مدرن می‌روید نباید تعجب کنید اگر گل‌های حک شده روی دیوار مقابل‌تان ناگهان شروع کنند به شکفتن! نوعی از کاغذ‌دیواری‌های مدرن که در آنها سنسورهای حساس نسبت به تغییر دما کار شده دقیقا همین ویژگی را دارند. ویژگی این کاغذ‌دیواری‌ها تغییر رنگ و در نتیجه نقش در مقابل سرد یا گرم شدن هواست بنابراین بهتر است برای دیوار مقابل شومینه یا حتی شوفاژتان سراغ این کاغذ‌دیواری‌ها بروید. هرچند سنسورهای حساس این کاغذدیواری‌ها حتی با لمس کردن هم تغییر رنگ می‌دهند و شما را در لذت این تغییر شریک می‌کنند!

 

mars

کاربر بیش فعال
ترکیب رنگ : سورمه‌ای + قرمز مرجانی

ترکیب رنگ : سورمه‌ای + قرمز مرجانی

ترکیب رنگی به معنای اینکه چه رنگایی رو میشه با هم ست کرد شاید اول خیلی ساده به نظر بیاد ، ولی وقتی موقع ست کردن وسایل میشه متوجه میشیم اونقدر ها هم آسون نیست ، تازه وقتی بخوایم یه کار متفاوت و جدید تو خونمون انجام بدیم یه کم سخت ترهم میشه ، اینجاست که لازمه از متخصصا کمک بگیریم .





قرمز مرجانی + سورمه‌ای = تضاد خیره کننده
همه ما عادت کردیم در‌ها و پنجره‌هامون رو سفید رنگ کنیم. اما با یه کم رنگ دادن به این عناصر میشه رنگ اتاق رو زنده‌تر کرد. توی این خونه طراح پنجره‌ها رو مرجانی رنگ کرده و با گذاشتن کاناپه سورمه‌ای رنگ جلوی این پنجره ترکیب بی‌نظیری خلق کرده. یه تضاد خیره‌کننده که چشم رو بی‌درنگ به سمت خودش می‌کشه و همین تضاد باعث زیبایی فضا میشه. اگه کاناپه از جنس مخمل درخشان هم باشه که این ترکیب فوق‌العاده خواهد بود. زیبایی رو به خونه دوست‌داشتنی‌تون هدیه کنین.
 

anabox

عضو جدید
رنگ و طراحی نور دفتر کار

رنگ و طراحی نور دفتر کار

دفتر کارتان را طوری رنگ کنید که کارتان را منعکس کند، برای ملاقات با مشتری‎ها مناسب باشد و به شما خلاقیت و بهره‎وری بدهد.
با وجودی که دست شما در انتخاب رنگ همانند رنگ منزل باز است اما باید رنگی انتخاب کنید که در کنار سایر چیدمان خلاقانه به نظر برسد. مجبور نیستید رنگ سفید را انتخاب کنید، رنگ‌های متنوع بسیاری وجود دارند که با دکور سایر وسایل همخوانی خواهند داشت. انواع خاکستری با خطوطی از سبز یا آبی یا بژ و قهوه‎ای‌روشن رنگ‎هایی هستند که نه مشتری‎‏ها را شوکه و نه رئیس‎تان را ناراحت می‏کند.
انتخاب رنگ برای دفتر‌کار، چه در خانه و چه در محل کار، به شخصیت و علایق شما بستگی دارد‌ اما تحلیل ویژگی‌های خاص دفتر کار و برنامه‌ریزی فرآیند انتخاب رنگ را آسان‌تر خواهد کرد.
قبل از انتخاب رنگ برای دفتر کار در نظر گرفتن عوامل مختلف مهم است. به عنوان مثال، رنگ می‌تواند اتاقی را کوچکتر، بزرگتر، گرمتر یا سردتر کند. در نهایت، اینکه چه رنگی برای دفترتان انتخاب کنید یک انتخاب شخصی است. رنگی را انتخاب کنید که دوست دارید.

دستورالعمل
قدم اول: اندازة دفتر را مد نظر قرار دهید. اگر مایلید اتاق، بزرگتر به نظر برسد، سفید یا رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. سقف سفید نیز به بزرگتر به نظر رسیدن یک اتاق کمک می‌کند. اگر فضا بزرگ و سرد به نظر می‌رسد، رنگ‌های تیره می‌توانند آن را گرمتر کنند.
قدم دوم: هنگام انتخاب رنگ برای دفتر کار خانگی یا اداری خود، شخصیت خود را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید حس انرژی و احساس را در فضا ایجاد کنید از رنگ‌های گرم استفاده کنید؛ قرمز و سبزِ زرد. اگر مایلید تأثیری آرامبخش ایجاد کنید از رنگ‌های سردی چون سبز و بنفش و قرمز استفاده کنید.
قدم سوم: نوع نور دفترتان را تعیین کنید. حباب‌های تابان در مقایسه با نوع فلورسنت یا نور طبیعی، درخشش گرمتری دارند. اگر دفتر شما دارای نور طبیعی زیادی است، رنگ‌های روشن آن را کورکننده خواهند کرد.

ایده‌های رنگ فضاهای داخلی
رنگ کردن یک اتاق راهی آسان و ارزان برای بخشیدن چهره‌ای جدید به آن است. صدها رنگ و تعداد نامحدودی از ترکیبات رنگ‌ها برای انتخاب کردن وجود دارد. در زمینه مد هم گزینه‌هایی چون رنگ مصنوعی یا رنگ بافت‌دار وجود دارد. رنگ فضاهای داخلی تنها پوششی رنگین روی دیوارها نیست بلکه عنصری زینتی است که روی طراحی داخلی شما تأثیر خواهد گذاشت.
قدم چهارم: به این نکته توجه کنید که آیا دفترتان از سایر اتاق‌های خانه قابل رؤیت است یا نه. اگر قابل رؤیت است رنگی را انتخاب کنید که در راستای رنگ خانه باشد. برای یک دفتر اداری نیز باید رنگی را انتخاب کنید که هم راستا با رنگ کلی ساختمان و کف باشد.
قدم پنجم: هنگامی ‌که گزینه‌های‌تان را محدود کردید، نمونه رنگ‌ها را به دفتر بیاورید. همچنین می‌توانید مقدار کمی ‌از آن رنگ‌ها را بخرید. بخشی از دیوار را به عنوان نمونه رنگ کنید.
قدم ششم: نمونه رنگ شده را در اوقات مختلف روز، با نور و بدون نور بررسی کنید، با توجه به کاربرد دفترتان. توجه داشته باشید که نور چگونه روی رنگ تأثیر می‌گذارد.
قدم هفتم: نمونه‌های رنگ را در کنار مبلمان و تزئینات پارچه‌ای موجود قرار دهید و ببینید که آیا ترکیب به وجود آمده را می‌پسندید.
قدم هشتم: اگر رنگ خاصی مد نظرتان نیست، سفید یا خاکستری‌های خنثی و بژ را برای دیوار و سقف به کار ببرید. حال، در صورت تمایل می‌توانید از وسایل و ضمائم رنگی استفاده کنید.

چگونه دفتر کار خود را تزئین کنیم؟
دفاتر و اتاقک‏های کار می‏توانند خسته‏کننده باشند و اگر قرار است شما تمام روز سرکار باشید باید از محیط لذت ببرید. لیست زیر به شما کمک می‏کند که دفترتان را تزئین کنید. البته اگر می‏خواهید سرکار شاد باشید می‏توانید محل کارتان را طبق سلیقه‏تان بچینید.
رنگ‏ها و تم‏هایی که دوست دارید برای تزئین فضا انتخاب کنید. چند رنگ محدود یا یک تم واحد را در نظر بگیرید. در غیر این صورت اتاق‌تان شلوغ به نظر رسیده و هنگام کار نمی‏توانید تمرکز کنید. انتخاب رنگ‏های ملایم شما را شاد و آرام می‏کند. در حالیکه رنگ‏های تند ترشح آدرنالین را افزایش می‏دهند.
محل کارتان را با استفاده از عکس‏های خانوادگی یا گیاهان تازه کنید. اینها روش‏های ساده‏ای برای جان‏بخشی به فضای کار هستند. می‏توانید از چند پوستر برای تزئین دیوارها استفاده کنید.
استفاده از نقاشی‏های فرزندان‌تان در محیط کار ایده جالبی است. این کار به دیگران این حس را می‏دهد که خانواده مهم است. به علاوه این اشیاء گاهی در باز کردن باب مکالمه مؤثر هستند.
وقتی که صحبت از تزئین دفتر کار به میان می‏آید کمترین‏ها هم زیاد هستند. محل کاری که زیاد از حد تزئین شده باشد، غیرحرفه‏ای به نظر می‏رسد. از خودتان بپرسید آیا می‏توانم با رئیس شرکت در این دفتر ملاقات کنم؟ مهمتر از همه تزئین را به روشی انجام دهید که به شما حس راحتی بدهد. یک محل کار ناراحت جایی نیست که بتوان در آن کار کرد. اگر می‏خواهید دفترتان مفرح باشد، این کار را انجام دهید. اگر آویختن مدارک به شما کمک می‏کند، این کار را انجام دهید و اگر همه آن چیزی که نیاز دارید چند گلدان است حتما این کار را انجام دهید.

طراحی نور دفترکار
در هنگام طراحی نور دفتر کارتان چند نکته اساسی وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید. اول، هدف از این طراحی تأمین نور کافی در جهت بهبود انجام کار و دادن حس راحتی و آسایش به کارکنان است. طراحی نور باید جو دفتر کار را بهبود بخشیده و در آن واحد سیستمی‌ مقرون به صرفه و کارآمد باشد.
۱.با انتخاب سطح نوری که کمی‌ کم‌نورتر یا پرنورتر از محل کار کارکنان باشد، از ایجاد تضاد جلوگیری کنید. می‌توانید با استفاده از یک نورسنج، سطح نور منتشر شده از مانیتور دفترتان را اندازه‌گیری کنید. این از آن جهت دارای اهمیت است که چشم انسان به گونه‌ای است که تضاد را در مرکز مقیاس رنگ خاکستری تشخیص دهد. در هر سمت این مقیاس، چشم انسان با تضاد بیشتر، بیشتر فشار را تحمل می‌کند. بنابراین، تماشای یک صفحه سفید در یک اتاق تاریک سبب فشار به چشم و آسیب‌های چشمی‌ می‌شود.
۲. انعکاس نور مستقیم روی اشیاء و سطوح را به حداقل برسانید. اگر در دفتر شما سطوح صیقلی بسیار به کار برده شده‌اند نور مستقیم را دور از این مناطق قرار دهید. انعکاسات کنترل نشده سبب تخریب تأثیر مثبت یک طراحی نور مناسب می‌شوند.
۳. نورهای لایه‌ای با استفاده از تک لامپ‌ها ایجاد می‌شوند. این کار سبب ایجاد حس آرامش هنگام شکستن نورها می‌شود. نتیجه اینکه شما نور بیشتری در محیط کار دریافت می‌کنید در حالیکه کارکنان از فضای کاری راحت‌تری برخوردار می‌شوند.
۴.با بهره‌گیری از نور طبیعی از منابع مقرون به صرفه‌تر و کاراتر استفاده کنید. به عنوان مثال، از لامپ‌هایی با ولتاژ پایین و کم‌مصرف مثل لامپ‌های فلورسنت استفاده کنید.




لینک منبع : معماری اداری
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
به افزایش رنگ اهمیت دهید

به افزایش رنگ اهمیت دهید

به افزایش رنگ اهمیت دهید

رنگ به یك فضای بی رنگ روح و طراوت خاصی می‌دهد، با لوازم رنگارنگ نیازی به رنگ كردن دیوار‌ها و خرید وسایل جدید نیست.

رنگ به یك فضای بی رنگ روح و طراوت خاصی می‌دهد، با لوازم رنگارنگ نیازی به رنگ كردن دیوار‌ها و خرید وسایل جدید نیست.



مرحله 1: بی رنگ مثل كویر
رنگ قهوه ای روشن دیوار‌ها ، و لوازم سفید رنگ این آپارتمان را كمی بی روح می‌سازد. در این اتاق نشیمن ظاهر لوازم كرم رنگ است، صندلی‌ها زیبا، مبل تركیه ای بی دسته دو نفره دارای پارچه‌های درجه یك هستند اما باید به این پارچه‌ها طرح اضافه شود.



مرحله 1: استفاده از ساخت اصلی

این اتاق دارای یك ساخت مناسب است، گنجه ی باریك با چوب‌های محكم و یك كنار میزی چوبی طرحی زیبا است.



مرحله 1: لوازم ساده
اتاق نهار خوری دارای میز و صندلی‌هایی است كه محیطی گرم و صمیمی را ایجاد می‌كند. كف چوبی این اتاق بدون روكش است. پارچه‌های روی تشك‌های صنلی‌ها نرم وملایم است. در ساخت این محل آینه ی بزرگ با قاب چوبی و لوستر نیز به كار رفته است.



مرحله 1: افزایش طرح
در اتاق بی رنگ باید به یك طرح توجه نظر داشت. در این جا پارچه‌ها باید جنسی نرم داشته باشند و باید یك میز نیز در این طرح باشد.


مرحله 1: طراحی طبیعی


میزی كه از چوب كاج ساخته شده و بی رنگ است ممكن است در هنگام غذا خوردن از آن به عنوان یك قفسه استفاده شود.


مرحله 1 : اتاق خواب
رو‌انداز ، پرده‌های دارای طرح خط دار راه راه و این بالش‌ها محیط را ویران كننده كرده است،‌ در نتیجه باید یك پارچه عالی و اضافه كردن پرده كه خصوصیت خاصی به محیط می‌دهد تزیین شود.


مرحله ی 1: صندلی سبدی كنار تخت
برای درست كردن یك اتاق خواب یك صندلی سبدی در كنار اتاق كه با بالش تزیین شده باشد بسیار جالب است. در كنار این صندلی یك آباژور را بدنه ای سبدی دارد و كلاهكی كه از پارچه كتان درست شده است و سایه ی زیبایی در كنار تخت خواب می‌اندازد.



مرحله 2: ارتباط رنگ
با تاكید بر افزایش رنگ و تلاش‌اندك می‌شود این اتاق تازه به نظر برسد. این اتاق نشیمن حالا با رنگ‌های قرمز و نارنجی سرگرم كننده تر شده است. در زیر پا قالیچه ای با طرح جالب و رنگ قرمز و سفید كف پوشی جالب درست كرده است. پارچه كتان بالش‌ها و رو‌انداز قرمز رنگ ریش ریش بسیار جالب است.



مرحله 2: اضافه كردن رنگ با طبیعت

با گل‌ها به رنگ‌های اتاق اضافه كنید. گلدان شیشه ای بی رنگ با دكور ما تناسب خوبی دارد.


مرحله 2: اهمیت به یك میز رنگارنگ

یك میز مكعبی كه دارای رنگ نانجی لاكی است همراه با وسایل سفید رنگ قدیمی و هنر كاری چوبی جلوه ای زیبا دارد.



مرحله 2: تاكید بر بالش‌های رنگارنگ
با یك بالش می‌توانید به راحتی به یك صندلی رنگ دهید. بالش‌ها راه مهمی در اضافه كردن رنگ به یك محیط هستند، شما می‌توانید با تغییر فصل رنگ بالش‌ها را هم تغییر دهید.



مرحله 2: با فرش كردن شروع كنید
با ضافه كردن یك پارچه راه راه نخی سبز رنگ به سرعت می‌توانید به این اتاق نهار خوری رنگ دهید. آباژور‌های مشكی رنگ بلند كه روی زمین قرار دارند و یك پرده می‌توانید در بازتاب نور لوستر كمك زیادی كند.


مرحله 2: اهمیت به برگزیدن یك رنگ
اتاق خواب با یك رنگ نارنجی موج دار و گذاشتن بالش‌های مكعبی نارنجی و رواندازی كه دارای یك طرح مدرن است نمایی بسیار جالب پیدا می‌كند.



مرحله 3: تكمیل هدف
در اتاق نشیمن، سطح انرژی به وسیله ی رنگ‌های قرمز و نارنجی بالا می‌رود. اضافه شدن یك پارچه قرمز و سفید روی رومبلی سفید طرحی است كه سرگرم كنندگی اتاق را افزایش می‌دهد. اضافه شدن یك آباژور ایتالیایی و قاب عكس‌های نارنجی رنگ در تزیین این اتاق بی تاثیر نبوده است.



مرحله 3: اهمیت به رنگارنگ كردن
رنگ قرمز میز كنار مبل راحتی بی دسته دو نفره بسیار جالب است. لوازم این اتاق باید مثل یك جعبه رنگ باشد و باید تعداد رنگ‌ها بیشتر شود.



مرحله 3: اضافه كردن یك ویرانگر
یك ویرانگر نه تنها به صندلی رنگ می‌دهد بلكه برای داشتن شبی آرام نیز كمك می‌كند.


مرحله 3: اتاق نهار خوری سبز و خرم
در این اتاق نهار خوری سبز از رنگ‌های صورتی و سرخ نیز استفاده شده است. بالش‌هایی را روكش‌های سبز طرح دار، پرده سبز گیاه كاشته شده ی زیبا و پرده نقاشی سبز و صورتی جلوه ای زیبا به این اتاق داده است.



مرحله 3: اهمیت به میوه‌ها

در مقابل پنجره ویترینی وجود دارد كه با میوه‌هایی مثل لیمو ترش و پرتقال در ظرف‌های شیشه ای جلوه ای تازه به این میز داده است.


مرحله 3: تشدید رنگ‌ها

اضافه شدن كمی رنگ سبز لیمویی به نارجی نقشه ای جالب برای اتاق خواب است. تركیب بالش‌ها و طرح لحاف بسیار مؤثر است. تخته ی نارنجی رنگی كه بالای تخت خواب نصب شده است تناسب مناسبی بین رنگ‌ها در این اتاق ایجاد كرده.


مرحله 3: ایجاد یك جعبه رنگ

طرح پارچه نخی روی بالش كه شكوفه‌های زیبایی است روی یك صندلی سبدی بسیار جالب است. ایجاد یك جعبه رنگ در اتاق خواب بسیار آرامش بخش است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تزيين خانه با رنگ های رز

تزيين خانه با رنگ های رز

تزيين خانه با رنگ های رز

انتخاب رنگ‌هایی كه از رنگ شرابی الهام گرفته شده باشد برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی و آرام بسیار قوی عمل می‌كنند
تزیین خانه با رنگ‌های رز
انتخاب رنگ‌هایی كه از رنگ شرابی الهام گرفته شده باشد برای ایجاد محیطی گرم و صمیمی و آرام بسیار قوی عمل می‌كنند.


دو برگزیده

رنگ زرشكی سایه دار در اتاق نشیمن احساس پر طراوتی به ما می‌بخشد. رومبلی‌های بی رنگ ، رنگ بین دیوار‌ها و وسایل معتدل و با روح می‌كند. سفیدی در كنار رنگ زرشكی و همچنین رنگ‌های سفید و سیاه مكمل هنر مندانه به كار رفته اند.



آرامش بخش و غیر طبیعی

رنگ گوجه ای سایه دار نسبت به رنگ زرشكی سایه دار برای اتاق خواب كمتر تاثیر گذار است. تیرگی دیوار‌ها با سفیدی تخت خواب و پرده‌ها در متعادل كردن بازتابش نور در شب مناسب است.



تاریك و راحت


دیوار‌های باشكوه در تركیب با چوب‌های تیره محیط گرم و صمیمی را ایجاد می‌كند. طرح فرش و بالش‌های تزیینی در ایجاد یك نقشه محكم مؤثر است. رنگ روشن مبل‌های فنری از عمیق نشان دادن رنگ‌های تیره جلوگیری می‌كند و همچنین از تاریكی بیش از حد اتاق جلو گیری می‌كند.



تركیب


رنگ زرشكی سایه دار شاید ترسناك به نظر برسد،‌ اما ببینید كه این نهار خوری چگونه به یك نهار خوری موفق تبدیل می‌شود. انتخاب رنگ متعادل برای دیوار‌ها، سایه تاریك و رنگ بنفش كم رنگ برای تزین و روشنایی اهمیت زیادی دارد. دراین اتاق ، در بالای شومینه سایه ای روشن تری استفاده شده.



جفت كردن با بی رنگ


رنگ ارغوانی دیوار در این آشپز خانه مایل به آبی است، آن با تقابل خود با چوب محیطی گرم و صمیمی را ایجاد می‌كند.فرش پشمی در كف آشپزخانه پهن شده كه از حالت معمول خارج است. سفیدی سقف انتخاب زیركانه ای برای مردمی است كه برای تیرگی بیش از د ااق‌ها نگرانند.



حمام آرام

رنگ ارغوانی سیر برای یك حمام سایه دار بسیار مهم است. رنگ سفید در وسایلی مثل وان حمام كاملا مشخص است و الهام گرفتن از وسایل و قالب‌های قدیمی كاملا احساس می‌شود. آینه نقره ای نیز باعث درخشان تر شدن فضا می‌شود.



انتخاب‌های شجاعانه

تخته‌های سفیدی كه در بالای تخت خواب مدرن آویزان شده است انتخابی شجاعانه است. تخت خواب گلدار رنگارنگ بالای دیوار كه در آن رنگ‌های زیبایی مثل نارنجی ، ارغوانی ، صورتی ، و آبی بسیار زیبا است. و به صورت كاملا زنانه و ظریف در بالای تخت خواب قرار گرفته است.



جفت كردن با چوب‌های گرم


این رنگ شرابی گرم و با شكوه است. و چوب را كاملا منحصر به فرد كرده و به صورتی كه به نگام دیدن زرشكی به نظر می‌آید.



لمس ردن یك ردیف


رنگ ارغوانی به شیك و مدرن شدن اتاق نشیمن شما كمك می‌كند. پارچه‌های كرم رنگ مبل بسیار مناسب برای مهمان‌ها است. بالش‌های تزیینی ، سایه‌های تیره رنگ و دیوار‌ها كه در كنار لوازم نقصی ایجاد نمی‌كنند. محیطی دنج و رحت را ایجاد می‌كند.
 
  • Like
واکنش ها: mpb

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
چگونه با اسپری رنگ اتاق خود را رنگ بزنید؟

چگونه با اسپری رنگ اتاق خود را رنگ بزنید؟

چگونه با اسپری رنگ اتاق خود را رنگ بزنید؟


در یك چشم بهم زدن می توانید اتاق خود را با اسپری های رنگی رنگ كنید ….اگر شما قصد رنگ كردن دیوارهای اتاقتان یا دیوارهای خانه تان را دارید اسپری های رنگ كننده می توانند در تسریع كار مؤثر باشند...

در یك چشم بهم زدن می توانید اتاق خود را با اسپری های رنگی رنگ كنید ….
اگر شما قصد رنگ كردن دیوارهای اتاقتان یا دیوارهای خانه تان را دارید اسپری های رنگ كننده می توانند در تسریع كار مؤثر باشند . برخی ازاین اسپری ها با جریان برق تغذیه می شوند . مخرن زیری اسپری را پر می كنید‏‏‎ بعد از آن تنها كاری كه شما باید بكنید فشردن ماشه اسپری برای رنگ زدن است.
بهترین رنگ های اسپریی برای رنگ زدن اتاق ها رنگ هایی هستند كه بد ون هوا باشند. ابن نوع اسپری ها كمتر از انواع دیگرهوا را خارج می كنند و كاربردی تر هستند.
برای این كار شما اول باید از سقف ها شروع كنید‎ درصورتی كه رنگ سقف ها با رنگ دیوارها متفاوت باشد، مجبور خواهید بود تا قسمت های فوقانی دیوارها را با كاغذهای ضد آب پلاستیكی و یا كاغذهای محكم قهوه ای رنگ بپوشانید همچنین باید كف زمین را نیز با لباس های به درد نخور یا هر چیز غیر قابل استفاده بپوشانید .
مزیت دیگری كه رنگ های اسپریی بر رنگ های رولی و یا قلمویی دارند این است كه كمتر اطراف را كثیف می كنند. اگر از رنگ درست استفاده كنید به اطراف پاشیده نمی شود ولی با این حال بهتر آن است كه یك لباس آستین بلند ویك شلواربلند به دردنخور بپوشید تا از دست و پایتان در برابر رنگ محافظت شود همچنین می توانید از یك جفت دست كش پلاستیكی برای محافظت ازدستانتان و یك عدد عینك راحت برای محافظت ازچشمانتان استفاده كنید .

1.پنجره ها و درها را باز بگذارید تا تهویه هوا به راحتی صورت گیرد سپس دستگاه را از رنگ پر كنید و اسپری را به برق وصل كنید وابتدا سقف ها را رنگ كنید
. از گوشه های اتاق شروع كنید و همین طور ادامه بدهید چپ و راست ‏‎، بالا و پایین .به آهستگی اسپری را از جایی كه در حال رنگ زدن هستید عقب بكشید تا مطمئن شوید كه محل مورد نظر خوب رنگ شده است فقط مراقب باشید كه همه قسمتهایی كه رنگ می زنید یكنواخت رنگ شوند تا در انتها تیره تر یا لك دار دیده نشوند. هر از گاهی مخزن رنگ را چك كنید كه خالی نشده باشد .
در انتها وقتی كار رنگ زدن سقف تمام شد كل قسمت رنگ شده را چك كنید تا مطمئن شوید جایی بدون رنگ باقی نمانده است. زمانی كه رنگ سقف ها تمام شد مخزن رنگ را از رنگ های موجود خالی كنید و مخزن را تمیز كنید و طبق دستورالعمل شركت سازنده آن عمل كنید.
با دقت كاغدهایی را كه به دیوارها چسبانده بودید جدا كنید، قبل از اینكه رنگ كردن دیوارها را شروع كنید از این كاغذها می‌توانید برای پوشاندن قسمت هایی از اتاق كه نمی‌خواهید رنگ شود استفاده كنید. علاوه بر سقف ها لازم است كه قاب درها و پنجره ها‏، پریزهای برق‎، قرنیزها و لوله های بخاری را بپوشانید تا مانع از رنگ شدن ها شوید.


2.برای رنگ كردن دیوارها شما به یك رول نقاشی پهن و دسته بلند احتیاج دارید، مجددا مخرن اسپری را پركنید و رنگ را در محل نگهدارید
. باید از گوشه اتاق ها كار را شروع كنید باید طوری آن را نگه دارید كه لبه آن در شكاف بین سقف و دیوارقرار بگیرد.پهنای بدنه رول باید چند اینچ از سقف را پوشش دهد.
اسپری رنگ را آرام آرام روی دیوارها حركت دهید تا كل دیوار رنگ شود و به همین شیوه ادامه دهید تا همه دیوارها رنگ شوند، بعد از اتمام كار مثل قبل عمل كنید، مخزن را از رنگ خالی كرده و خوب تمیز كنید چون در غیر این صورت رنگ در داخل مخزن خشك و سخت می شود و در نهایت اینكه باید بگذارید تا رنگ های دیوارها خشك شوند.كار رنگ زدن شما در اینجا به پایان می‌رسد.


نكاتی برای رنگ كردن دربهای اتاق‌ها
نكاتی چند درخصوص پوشش دادن یا رنگ كردن درهای چوبی در خانه شما وجود دارد‎؛ اگر طبق این برنامه پیش بروید می توانید یك تغییر اساسی در اتاق ها ایجاد کنید .
مواد لازم برای این كار عبارتند از:

1- مداد
2- كاغذ
3-سنباده
4-رنگ سفید و یك دست
5-قلموی پهن 4 اینچی كه در تمام ابزار فروشی ها موجود است
6-قلموی كوچك برای ریزه كاریها
7-چندعدد بطری رنگ كوچك اكرولیك در طیف های مختلف
8-پارچ یا لیوان های بزرگ آب
9-ماژیک های نقاشی در رنگ های مختلف، رنگ سیاه را فراموش نكنید كه رنگ بسیار خوبی برای دیزاین كارتونی طرح هاست
10-رنگ پلی اكرولیك روغنی شفاف كه به راحتی در آب قابل حل است و هیچ گونه بخار شیمیایی ندارند.​

*رنگ های پلی اوراتان پایه روغنی دارند و فقط می توانند برای فضای بیرون استفاده شوند بنابراین از استفاده این نوع رنگها اجتناب كنید .

الان شما آماده هستید، این مراحل به شما كمك می کند تا یك خانه زیبا و متفاوت داشته باشید .


1-طرح اولیه را در یك تكه كاغذ با مداد بكشید ، طرح اولیه خیلی مهم است
2-از لباس های به درد نخور برای پوشاندن كف زمین و دور درها استفاده كنید
3-از سنباده برای صاف کردن و یک دست کردن لایه رویی درها استفاده کنید
4-از قلموی بزرگ و رنگ سفید برای رنگ كردن قسمت های فوقانی و لایه رویی استفاده كنید
5-سپس اجاره دهید رنگ سفید روی درها خشك شود
6-طرح اولیه تان را بوسیله مداد بر روی در منتقل كنید‎؛ مرحله به مرحله این كار را انجام دهید تا مطمئن باشید درست انجام داده اید
7-خط های بیرونی طرح تان را با رنگ مورد دلخواهتان پر كنید، الان وقتشه كه از رنگ های اكریلیك استفاده كنید همچنین قلموهای كوچك برای این كار كاربردی تر هستند، بعد از مصرف قلمو ها آنها را در پارچ یا لیوان پر از آب قرار دهید تا مجددا قابل استفاده باشند
8-طرح كلی شكل رنگ شده را با ماژیك رنگی رنگ كنید
9-بگذارید تا رنگ ها خشك شوند
10- فورا و بلافاصله بعد از استفاده قلمو ها را تمیز كنید .
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان

محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان

محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان

اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی كنید،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید. برای محاسبه مقدار رنگ لازم در رنگ‌آمیزی،‌ ابتدا باید مساحت سطحی كه قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع و با استفاده از فرمولهای مناسب سطوح مورد رنگ آمیزی، محاسبه و تعیین كنید. البته باید در نظر داشت كه بسیاری از دیوارها و سطوح؛ مسطح و منظم نیستند و شما ملزم هستید آنها را به صورت مجزا اندازه‌گیری كنید. یادتان باشد:
• سطوح فرسایش یافته رنگ بیشتری نسبت به سطوح نو جذب می‌كنند. بنابراین باید رنگ بیشتری از میزان محاسبه شده تهیه كنید.
• سطوح گچی نیازمند دو نوع پوشش رنگ (ابتدا پوشش آستر و سپس پوشش رویه) هستند.


مرحله اول:

مساحت سطوح مختلف هندسی را بر اساس فرمول‌های زیر به دست آورید:




مرحله دوم:
مساحت مترمربع را بر پوشش تئوری هر گالن كه بر روی برچسب رنگ نوشته شده تقسیم می‌كنیم. عدد حاصله، تعداد تقریبی گالن رنگ موردنیاز است. پوشش تئوری هر گالن رنگ، 19 تا 38 متر مربع بر گالن است. با این حال، پوشش اولیه یا آستری روی سطوح فرسایش یافته یا گچی 19 تا 14متر مربع بر گالن بر‌آورد می‌شود.
مثال: برای رنگ‌آمیزی كلی یك اتاق كه دارای ابعاد 6در 4 و ارتفاع 3 متر است از جدول زیر استفاده می‌كنیم. پوشش تئوری رنگ انتخابی 30 مترمربع در هر گالن است كه بر روی درپوش ظرف رنگ نوشته شده است.4 مترمربع را تقسیم بر 30 (متراژ اتاق) می‌كنیم، عدد به دست آمده 8/2 گالن است یعنی باید 3 گالن رنگ برای رنگ‌آمیزی این اتاق خریداری شود.
اگر دیوار تازه ساز و گچی بود و هنوز روی آن رنگی نیامده بود، باید یك دور رنگ آستری نیز بر روی دیوار بزنیم، برای این كار می‌توانیم رنگی با پوشش تئوری 17 مترمربع بر گالن را انتخاب كنیم كه در چنین صورتی طبق جدول فوق، 84 مترمربع تقسیم بر 17 مساوی با 9/4 گالن رنگ آستری می‌شود یعنی شما باید 5 گالن رنگ نیز برای آستر خریداری كنید.


برای محاسبه مقدار رنگ لازم برای دیگر سطوح منزل نیز می‌توانید به روش زیر عمل كنید:

1 - مساحت كل دیوارها: مجموع عرض همه دیوارها ضربدر درازای اتاق
2 - مساحت پنجره: درازای پنجره ضربدر عرض پنجره
3 - تكرار ردیف 2 برای هر پنجره و جمع مساحت آنها با یكدیگر
4 - مساحت در: ارتفاع در ضربدر عرض در
5 - تكرار ردیف 4 برای هر در و جمع مساحت آنها با یكدیگر
6 - سطوحی كه رنگ‌آمیزی نمی‌شوند: مساحت حاصل از ردیف 3 به علاوه مساحت حاصل از ردیف 4
7 - مساحت كلی سطح رنگ‌آمیزی شونده: مساحت حاصل از ردیف 6 منهای مساحت حاصل از ردیف 1
8 - مقدار رنگ لازم برای هر پوشش: پوشش رنگ(برحسب مترمربع برگالن) تقسیم‌بر عدد حاصل از ردیف 7

رنگ ها ی جدید ساختمانی
رنگ عاملی است نیرومند كه می‌تواند برانگیزد یا تحسین بخشد؛ به هیجان آورد یا آرامش دهد؛ حسی از گرمی یا سردی ایجاد كند و حتی خوشایند یا ناخوشایند باشد.
رنگ‌های ساختمانی یكی از عوامل زمینه دكوراسیون هستند كه آگاهی درباره آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب نوع و اثر به جامانده از آنها داشته باشد. از جمله رنگ‌های ساختمانی، می‌توان به رنگ‌های (Water Base) یا پایه آب اشاره كرد كه به دلیل زود خشك شدن طرفداران بیشتری دارد.
حلال‌ها و مواد نفتی از تشكیل‌دهنده‌های اصلی رنگ‌ها هستند كه اغلب به عنوان مواد خطرناك و آلوده‌كننده محیط زیست از آنها یاد می‌شود. در سال‌های اخیر، حذف حلال‌ها از سیستم رنگ و جایگزین كردن آن با آب، هدف اصلی تكنولوژیست‌ها قرار گرفته و استفاده از محصولات پایه آب در حال گسترش است. از مجموعه وسیعی از رنگ‌ها و پوشش‌های پایه آب كه به بازار عرضه شده، بد نیست با چند نمونه بسیار كاربردی آشنا شویم.

- پوشش‌های اكرلیك پایه آب ساختمانی
این رنگ‌ها بر پایه پلیمر اكرلیك امولشن، با بالاترین كیفیت و مخصوص سطوح داخلی و خارجی ساختمان طراحی شده‌اند.

- پوشش‌های ضدزنگ پایه آب مخصوص سطوح فلزی داخل و خارج ساختمان

ضدزنگ اكرلیك، محصول جدید دیگری از دسته دیگری از دسته رنگ‌های دوست‌دار محیط زیست است كه بر پایه پلیمر اكرلیك امولشن صنعتی و پیگمنت‌های ضدخوردگی طراحی شده است و جهت محافظت سطوح فلزی از زنگ‌زدگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ضدزنگ قابل پوشش به وسیله رنگ‌های آلكیدی و نیز رنگ‌های اكرلیك ساختمانی است و از چسبندگی عالی نسبت به این پوشش‌ها برخوردار است.

-پوشش‌های آكرلیك پایه آب مخصوص چوب

بعد از تولید موفقیت‌آمیز رنگ‌های ساختمانی اكرلیك، هم‌اكنون سیلر و كیلر اكرلیك بر پایه آب مخصوص چوب نیز برای اولین بار در ایران همگام با تكنولوژی روز اروپا و امریكا توسط متخصصین تولید و عرضه شده است. این پوشش در شرایط مختلف جوی (آفتاب، بارندگی و رطوبت) از چوب حفاظت می‌كند و برای سطوح چوبی خارجی ساختمان نیز قابل استفاده است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تاثیر روانشناسی رنگ بر دکوراسیون

تاثیر روانشناسی رنگ بر دکوراسیون

تاثیر روانشناسی رنگ بر دکوراسیون


آیا می توانید دنیای اطراف خود را بدون وجود هیچ گونه رنگی تصور كنید؟ هر رنگ تاثیر فیزیكی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واكنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند. محققان تاكنون نتوانسته اند یك سیستم منسجم جهانی كه قادر به دسته بندی كلیه واكنش های افراد نسبت به رنگ های مختلف باشد را پایه ریزی نمایند و معتقدند كه عكس العمل افراد به فاكتورهای متعددی نظیر فرهنگ، جنسیت، سن، موقعیت احساسی و ذهنی، تجربه های خاص فردی بستگی دارد. البته نوع و شدت این واكنش ها نیز منحصر بفرد است. روانشناسی رنگ ها یك شاخه نظری نیست كه تنها به بخش آكادمیك محدود شود، بلكه گستره تحقیقات این حوزه در زندگی روزمره عموم مردم نمود پیدا می كند. روانشناسی رنگ ها در دنیای تجاری امروز حائز اهمیت است و می توان اظهار داشت كه هر چیزی را كه در اطراف خود می بینیم به گونه ای در ارتباط مستقیم با این علم است.

چرخه رنگ

نگاهی به رنگ هایی كه در زیر لیست كرده ایم بیندازید، چند ثانیه صبر كنید و با خود بیندیشید كه هر كدام از آنها چه احساسی در شما ایجاد می كنند، بعد هم ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید واقعیت چیست. این امكان وجود دارد كه با تغییر حالات درونی، ویژگی های فردی، و سایر فاكتورهای آماری برخی احساسات فردی دستخوش دگرگونی قرار گیرد. به عنوان مثال اگر كسی در اعماق اقیانوس ها گیر افتاده باشد و تا مرز غرق شدن پیش رفته باشد، به احتمال زیاد آبی به عنوان رنگ آرامبخشی برای او به شمار نمی رود. از سوی دیگر یك دختر خانم 8 ساله از هر رنگی بجز صورتی ایراد می گیرد. حال اجازه دهید نگاهی به 8 رنگ اصلی مداد رنگی داشته باشیم.


قرمز
قرمز یكی از رنگ هایی است كه اكثر افراد ارتباط قوی با آن برقرار می كنند و واكنش شدیدتری نسبت به آن نشان می دهند. احساساتی نظیر قدرت، رشادت، تخطی، بر انگیختگی جنسی و هیجان به آن نسبت داده می شود. قرمز ضربان قلب را افزایش داده و میزان انرژی را بالا می برد؛ و تنها هاله هایی از رنگ قرمز بر روی هر چیزی می تواند توجه بیننده را به آن جلب نماید. چه علامت خطر، چه روز ولنتاین، به هر حال قرمز آنجاست تا حواس شما را خود جلب كند و چشمانتان را خیره سازد.

نارنجی
نارنجی هم می تواند واكنش های جدی را برانگیزاند. افراد در برابر نارنجی دو واكنش نشان می دهند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. نارنجی اصولا با زرق و برق، اشتعال، توانایی، انرژی، گرما، و آسایش در ارتباط است.

زرد
زرد رنگ خوشحالی، شادی، خرسندی، و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیك اندیشی، و شور را تجربه می كنند. برخی از تركیبات و سایه های زرد می توانند فرد را از نظر ذهنی تحریك كرده و خلاقیت او را افزایش دهند، اما از طرفی برخی از تركیب های زرد نیز وجود دارند كه ممكن است سبب ایجاد ترس، وحشت، اضطراب، و نگرانی شوند.

سبز
سبز بیشتر برای به تصویر كشیدن عناصر سمبلیك مورد استفاده قرار می گرد و بعد از آبی دومین رنگ پر طرفدار در میان عموم افراد است. سایه های طبیعی سبز حس تازگی، طراوت، نو شدن، تعادل، آرامش، و تسكین را به افراد القا می كند. تركیب نادرست سبز ممكن است احساساتی نظیر بی حالی و ناخوشی، را در فرد ایجاد كند. به طور كلی سبز معمولاً نماد مفاهیمی نظیر: صلح، افتخار آفرینی، خوش شانسی، و باروری و حاصلخیزی است.

آبی
اكثریت قریب به اتفاق مردم موافقند كه: "آبی بهترین رنگ" است. شاید به آن خاطر باشد كه مشاهده این رنگ سبب ایجاد هورمون های شیمیایی خاصی در بدن می شود كه آرامش را ارتقا می بخشند. آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سكون و سكوت، و توجه و تمركز همراه است. باید توجه داشت كه برخی از تركیبات رنگ آبی اثرات پویاتر و پرتحرك تری دارند و برخی از آنها سردتر و دور از دسترس می نمایند. در برخی پژوهش ها اثبات شده كه آبی توانایی كارمندان و ورزشكاران را نیز افزایش می دهد.

بنفش
بنفش عموماً حد تعادلی میان انرژی و هیجان قرمز و آرامش و سكون آبی ایجاد می كند. گاهی برخی از سایه روشن های بنفش ذهن افراد را درگیر می كند و آنها را مضطرب كرده و از آنها افراد درون گرای افراطی می سازد و از اینرو به سوی كسب عرفان، معرفت، دانش پیش می روند.

مشكی
مشكی یك رنگ كاملاً قدرتمند است و با خود سلطه طلبی و قدرتمندی ‌را به ذهن القا می كند. در برخی از فرهنگ ها این رنگ افراد را به یاد از دست دادن جان عزیزانشان می اندازد.

قهوه ای
قهوه ای احساس سادگی، طبیعی بودن، ثبات، استحكام، استواری، و پایداری را ایجاد می كند. مردم اصولا به رنگ قهوه ای اطمینان دارند و به آن اعتماد می كنند.در زندگی روزمره با رنگ های بسیار زیاد دیگری نیز برخورد می كنیم و این موارد تنها چند نمونه از رنگ های اصلی تر بودند. رنگ ها را می توان نسبت به میزان اشباع شدگی (به این معنا كه یك رنگ تا چه اندازه تیره –پر رنگ- و یا روشن-كمرنگ- هستند) و همینطور شفافیت (به این معنا كه چه مقدار مات و براق هستند) نیز به گروه های دیگری تقسیم كرد.

منزل و رنگ
روانشناسی رنگ ها می تواند فاكتور مهمی هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی خانه ها به شمار رود. به عنوان مثال اگر قصد فروش خانه خود را دارید یكی از بهترین كارهایی كه می توانید برای جذب مشتری بیشتری انجام دهید رنگ كردن است. رنگ سفید یكی از گزینه هایی است كه با انتخاب آن می توانید امید بیشتری به سریعتر فروش رفتن خانه خود داشته باشید.
ابتدا اجازه دهید در مورد فضای خارجی بحث كنیم. اصلاً مهم نیست كه شما تا چه اندازه عاشق رنگ نارنجی یا بنفش هستید، اما به هیچ وجه برای رنگ كردن نمای خارجی خانه خود از آنها استفاده نكنید. در زمان فروش هم باید ببینید كه خریدار از چه رنگی خوشش می آید. همچنین رنگ نمای خانه های اطراف نیز مهم هستند و رنگ خانه شما باید حتماً با آنها هماهنگی داشته باشد. خانه ای كه نمای آن رنگ نامتعارفی داشته باشد می تواند زیبایی كل خانه های محله را بگیرد. در این قسمت چند پیشنهاد برای رنگ نما می دهیم:
سفید استخوانی آبی كرم بژ سبز زرد
در انتخاب رنگ در و پنجره نیز باید دقت كنید. اگر آنقدر بودجه ندارید كه كل خانه را رنگ كنید، بهتر است فقط درها و پنجره ها را رنگ كنید. در این میان درب ورودی از سایر بخش ها مهم تر است. رنگ آنرا از میان خانواده رنگ های گرم انتخاب كنید كه هر كس وارد خانه می شود با دیدن درب ورودی خوش آمد گرمی را احساس كند. آجری، قهوه ای سوخته و آبی و سبز پر رنگ جزء بهترین گزینه ها محسوب می شوند.
در فضای داخلی هم همین مطالب صدق می كنند. رنگ های روشن و خنثی اتاق را روشن تر و بزرگتر جلوه می دهند و مثل همیشه سفید جزء اولین گزینه هاست. مشاهده رنگ های مختلف در خانه و تاثیر آنها بر روی حالات فردی پیش از انتخاب رنگ برای فضای داخلی خانه حتماً به مبحث روانشناسی رنگ ها توجه داشته باشید. با این كار هم حالت های روانی ساكنین خانه تعدیل می گردد و هم هر كس وارد خانه شما می شود احساس صمیمیت بالاتری را از جانب شما دریافت می كند. در اینجا توضیح مختصری در مورد بهترین گزینه های رنگی اتاق های مختلف را در اختیارتان قرار می دهیم:
قرمز: مشاهده قرمز فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد. در عین حال اشتها را نیز زیاد میكند. اگر دقت كرده باشید می بینید كه در بسیاری از رستورانها از این رنگ استفاده می كنند. بنا براین بهترین گزینه برای رنگ كردن اتاق غذاخوری است.
توجه: مراقب تركیب رنگی قرمز و سایه روشن های آن باشید. قرمز كمرنگ معمولاً واكنش ها منفی را در افراد ایجاد می كند، و تابلوهای اخطار هم این رنگی هستند. پس سعی كنید تا جایی كه می توانید از قرمز پر رنگ استفاده كنید.
نارنجی: خصوصیاتی شبیه قرمز دارد اما در عین حال حس گرما و صمیمت ایجاد می كند. می توانید در اتاق نشیمن و جایی كه افراد خانواده دور هم جمع می شوند از آن استفاده كنید.
زرد: آفتابی و روشن و می تواند در اتاق های خانوادگی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین برای پر نور جلوه دادن فضاهای كم نور مثل راهرو و كوریدور نیز مناسب است.
آبی: رنگ آرامبخش، تسكین دهنده، ریلكس كننده. به همین دلیل پزشكان سعی می كنند در مطب خود از این رنگ بیشتر استفاده كنند. بهتر است در اتاق خواب و سرویس بهداشتی حمام و دستشویی مورد استفاده قرار بگیرد. از آنجایی كه جلوی اشتها را می گیرد، برای اتاق غذاخوری مناسب نیست.
سبز: رنگ چند منظوره: هم می تواند گرما و حرارت ایجاد كند هم آرامش و خوشی. سبز همان احساسات آبی را در بر دارد با این تفاوت كه قدری گرم تر و انعطاف پذیرتر است. باز هم اگر دقت كرده باشید می بینید كه در اتاق عمل از این رنگ استفاده می كنند . سبز كمرنگ برای اتاق خواب و نشیمن مناسب است و تركیب های پر رنگ تر برای آشپزخانه و غذاخوری خوب است. این رنگ در ارتباط با غذا و سلامتی هم هست.
بنفش: كسانی كه طرفدار این رنگ هستند می توانند از آن در اتاق مطالعه و غذا خوری استفاده كنند. والدین می توانند فضای بازی بچه هایی كه این رنگ را دوست دارند استفاده كنند.در پایان باید به این نكته اشاره كنیم كه سلیقه رنگی افراد متفاوت است و اطرافیانتان بسته به رنگ هایی كه از شما می بینند برداشت خاصی می كنند. 60% از پذیرش و یا عدم پذیرش هر چیزی توسط یك انسان با توجه به رنگ ها انجام می پذیرد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
بازی با رنگ؛مبلمان چهل تکه

بازی با رنگ؛مبلمان چهل تکه

بازی با رنگ؛مبلمان چهل تکه



Roche-bobois یک گروه طراح داخلی بین المللی است که با طراحی های بی نظیر و ترکیبات رنگی بسیار بدیع تحولی نو در صنعت مبلمان بوجود آورده است... تاثیر خیره کننده رنگ را می توان در همان بدو کودکی هنگامی که کوچولوی شما دست خود را به طرف توپ قرمز رنگش دراز می کند ,دید.

رنگ و تاثیرات آن بخش مهمی از طراحی داخلی یک بناست .متاسفانه سلیقه های رنگی این روزها قدرت ریسک خود را از دست داده اند و معمولا در انتخاب هایمان بیشتر به سوی رنگ های خنثی و متعارف می رویم. البته با توجه به ساختار معماری خانه های ایرانی و طبعا کمبود مکان و جولانگاه مناسب برای بازی با رنگ ها این مساله گاه اجتناب ناپذیر می نماید .

برای شروع و بالابردن قدرت ریسک رنگی در خانه های امروز باید ابتدا ساختمان و بنای مورد نظر جولانگاه رنگ باشد؛ بعد از محقق شدن این مهم شما می توانید بازی کردن با رنگ ها در منزل خود شروع کنید .
البته لازم نیست زیاد هزینه کنید گاه رنگ کردن تنها یک دیوار و گذاشتن یک گلدان شمعدانی ,حتی یک شمع می تواند حال و هوای منزل شما را عوض کند.

یاد چهل تکه های مادر بزرگ ها بخیر !گویا آنها می دانسته اند پایه و اساس بازی با رنگ اساسا هارمونی و تنالیته بودن نیست گاه تضاد و تکامل دو رنگ هم می تواند ترکیبات شگرفی به وجود آورد که نتیجه آن چیزی جز شادابی و طراوت بهاری و نو نخواهد بود. البته باید ذکر کرد که تنوع رنگی میتواند فقط در دکوراسیون داخلی منزل باشد و ساختار بنا از رنگ عاری باشد ,چیدمان صحیح و برقراری ارتباط بین اجزاء دکوراسیون(مبلمان ,کف پوش, قاب عکسها,تزیینات دیوار و زیر انداز ها) است که می تواند محیط بی روح ساختمان را تازه و شاداب کند.


roche-bobois
یک گروه طراح داخلی فرانسوی است که با طراحی های بی نظیر و ترکیبات رنگی بسیار بدیع تحولی نو در صنعت مبلمان بوجود آورده است
. نمونه کارهای این گروه موفق اساسا راحت و عاری از تجملات است ولی بازی رنگ ها در آن به تولید یک شاهکار بی نظیر رنگین کمانی, منجر شده است.این گروه با در کنار هم گذاشتن صحیح و بجای رنگ ها و اجزاء دکوراسیون مانند کف پوش ,زیر انداز,دیوار کوب و عناصر تزئینی در کنار هم این کلکسیون بی نظیر را خلق کرده است.در بخش قبل یک تیر و چند نشان با مبلمان L نمونه کارهای ال مانند این گروه را به شما نشان دادیم و اینک مبلمان های چهل تکه از این گروه:




























 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نورپردازی از اصول زیباسازی بنای خانه شما

نورپردازی از اصول زیباسازی بنای خانه شما

نورپردازی از اصول زیباسازی بنای خانه شما


اگر انتخاب صحیحی در نورپردازی داشته باشید، شاهد تغییرات شگرفی در محیط خانه خود خواهید بود. نورپردازی نه تنها با خود زیبایی به همراه دارد، بلكه امنیت خانه ها را نیز ارتقا می بخشد.

نورپردازی در حوزه زیبایی شناسی


در حال حاضر انواع گسترده ای از تكنیك های مختلف نورپردازی در پیش روی ما قرار دارد كه پاسخگوی سبك ها و سلیقه های متفاوت بوده و كارآیی هر یك نیز متمایز است. اگر انتخاب صحیحی در نورپردازی داشته باشید، شاهد تغییرات شگرفی در محیط خانه خود خواهید بود. نورپردازی نه تنها با خود زیبایی به همراه دارد، بلكه امنیت خانه ها را نیز ارتقا می بخشد.
نورپردازی داخلی


توجه داشته باشید كه نورپردازی صحیح در داخل خانه احساس عمومی شما را تغییر می دهد و در عین حال در بهبود وضعیت ظاهری خانه نیز به شما كمك می كند. نور توانایی آنرا دارد كه یك فضای خسته كننده را به محیطی آرامبخش و دوست داشتنی تبدیل كند. البته نورپردازی داخلی تنها در سیم كشی برق و استفاده از چند لامپ رنگارنگ خلاصه نمی شود؛ بلكه باید چند سطح نور مختلف را به كار گرفته، آنها را در تركیب با یكدیگر قرار دهید تا در نتیجه قسمتی از فضا پر نور و قسمتی دیگر كم نور تر جلوه كند. با اتكا به این روش ویژگی های خاص هر اتاق نمایان تر شده و جلوه ی تازه ای در نظر بیننده ایجاد می شود.
نورپردازی خارجی


استفاده از لامپ و سیم كشی های برق را نباید تنها به فضای داخلی خانه ها محدود كنیم. نورپردازی مناسب خارجی با روشن نمودن ورودی نه تنها امنیت را افزایش داده و اجازه نمیدهد مزاحمین از تاریكی سوء استفاده كرده و به منزلتان نزدیك شوند، بلكه زیبایی دراماتیكی را نیز به خانه شما اضافه می كند. انعكاس نور در درختان، بوته ها، سبزه ها، و محوطه ورودی زیبایی كم نظیری را خلق می كند.

افزودن ارزش مضاعف به خانه


نور پردازی باید به گونه ای انجام پذیرد كه از یك سو زیبا باشد و از سوی دیگر هزینه های مالی زیادی را به دوش خانواده متحمل ننموده و انرژی زیادی را نیز مصرف نكند. طبق تحقیقاتی كه در حوزه معاملات ملكی به انجام رسیده، پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا كرده اند كه خریداران اشتیاق بیشتری به خرید خانه های روشن از خود نشان می دهند. كارشناسان تا اثبات این نكته كه نورپردازی حتی در تغییر حالات درونی انسانها نیز موثر است، پیش رفته اند.
برای شروع ابتدا معین كنید كه از مشاهده رنگ ها می خواهید چه احساسی پیدا كنید و بعد برای رسیدن به نتیجه مورد نظر اقدامات لازم را بعمل آورید. به این منظور می بایست كارتان را از مقدمات نورپردازی شروع كنید. ابتدا با خود فكر كنید كه قصد دارید از روشنایی هر اتاق چه حسی بگیرید. سپس نقطه های معینی را در نظر گرفته و آنها را روشن تر از سایر قسمت ها كنید. به عنوان مثال در اتاق كار جایی كه مطالعه می كنید و یا از كامپیوتر استفاده می كنید باید روشن تر از سایر قسمت ها باشد. برای روشن تر كردن هر چه بیشتر این فضا ها می توانید از چراغ های مطالعه رومیزی كمك بگیرید.




آشپزخانه و دستشویی نیز جزء مكانهایی هستند كه نیاز به نور بیشتر و دقیق تری دارند و برخی مكانهای داخلی آن نظیر قسمت فوقانی آینه ها و .. نیاز به نورپردازی های سقفی دارند كه می توانید از هالوژن های كوچك برای بیشتر روشن كردن این مناطق استفاده كنید. زمانیكه نورپردازی كلی خانه تمام شد، ترتیبی بدهید كه گوشه های اتاق ها و كنج دیوارها قدری تاریك تر از سایر نقاط به نظر برسند. این تكنیك به ویژه در اتاق خواب كاربرد دارد و به فضای شما حجم و بعد می دهد. سعی كنید برای اتاق خواب بیشتر از لامپ هایی با نور ملایم استفاده كنید و اگر قصد مطالعه دارید، بهتر است از یك چراغ رومیزی استفاده كنید كه در صورت نیاز آنرا روشن كرده و در بقیه مواقع خاموش باشد. یك مسئله حیاتی در اتاق خواب این است كه نباید هیچ گونه نور مستقیمی روی سقف بالای تخت خواب وجود داشته باشد.


اگر لامپ ها را به سمت بالا بر روی سقف نصب كنید، هم نور بطور مستقیم نمی تابد و هم ارتفاع اتاق افزایش پیدا كرده و بعد دیوارها بیشتر شده و عمق و ژرفای كلی محیط افزایش پیدا می كند. برای كمتر كردن نور در سایر مناطق نیز می توانید مقابل منبع نور یك گلدان گل بگذارید. این كار هم نور ا كم می كند و هم سایه های جالبی بر روی دیوارها ایجاد می نماید.


در آخر باید اشاره كنیم كه همیشه مراقب استفاده بیش از اندازه از چراغ ها باشید، چرا كه نورهای زیادی كه با یكدیگر همخوانی نداشته باشند باعث خفه شدن فضا می شوند.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
هارمونی سفید و صورتی در یک ویلا

هارمونی سفید و صورتی در یک ویلا

هارمونی سفید و صورتی در یک ویلا


ترکیب رنگ ها در ساختار درون و بیرون یک خانه ،گاه آنرا مبدل به یک اثر هنری بسیار بدیع می کند.این خانه که در زوریخ واقع شده است از این نمونه است ...
خانهPhilippe Stuebi در زوریخ واقع شده است و با یک خانه با ساختار L مانند از ترکیب رنگ های سفید وصورتی ساخته شده است ، پنجره هایی از کف تا سقف که مناظر دل انگیز اطراف را به درون می آورد. کتابخانه بسیار منحصر به فرد این خانه حکایت از علاقه مندی صاحبخانه به مطالعه در محیط فرح بخش خانه دارد.دکوراسیون و چیدمان مدرن و همانگی در تمام اتاق ها و نشیمن به چشم می خورد. با ما به تماشای این خانه بیائید:

پلان و نقشه​
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اعجاز رنگ ها در حمام منزل

اعجاز رنگ ها در حمام منزل

اعجاز رنگ ها در حمام منزل



این طرح های تازه حمام از Delpha چشم شما را خیره می کند . این گروه با بکار بردن رنگ هایی جسورانه ,نمونه هایی بسیار جالب از قدرت رنگ در دکوراسیون داخلی را به نمایش گذاشته اند.
این طرح های تازه حمام از Delpha چشم شما را خیره می کند . رنگ هایی بس جسورانه و کاشیکاری ها و وسایل جانبی بسیار مدرن و ساده که از این حمام ها یک کلکسیون زیبا ساخته است.
یک حمام تیره به رنگ انگور فرنگی که گوشه هایی از معماری مراکشی را در خود دارد. این تیرگی ابهت خاصی به این فضا داده است و استفاده از رنگهای روشن در جزییات تیرگی دیوار ها را ملایم و دلپذیر می کند .







در طرحی دیگر شما رنگ قرمز را می بینید ,چه شاهکار جاودانه ای ! این ترکیب شما را به وجد میآورد و بعد یک روز طاقت فرسا دوش کرفتن در این حمام خستگی از تن بیرون می کند.



رنگ های بکار رفته در این حمام ها از بنفش تیره تا نارنجی و سبز و ارغوانی...رنگ هایی هستند که استفاده از آن قدرت ریسک طراح آن را نشان می دهد.




 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
تاثیر شگفت آور قطعات رنگی در دکوراسیون!

تاثیر شگفت آور قطعات رنگی در دکوراسیون!

تاثیر شگفت آور قطعات رنگی در دکوراسیون!


شما می‌توانید با رنگ‌آمیزی اثاثیه کهنه و یا دست دوم خریداری شده را جلوه‌ای تازه بخشید. برای این منظور با ما در این مقاله همراه باشید.

1- رنگ بنر نئونی


بازسازی کنید. اثاثیه دست دوم یا قدیمی را با روکشی از یک یا دو رنگ مرمت نمایید. با استفاده از این رنگ می‌توانید یک قطعه را مرتب کرده و برای اتاق خواب فرزند نوجوان خود به کار ببرید. لوازم اضافی را از یاد نبرید. گاهی اوقات از یک چهار پایه می‌توانید بهترین استفاده را بکنید.

2- قالب‌‌‌‌‌های حفاظی

به کارگیری پاراوانهای رنگ شده سبب گستردگی هر اتاقی شوید، که می‌توانید باعث مخفی شدن مکان شلوغی در اتاق خود بشوید. یعنی گاهی اوقات از این قالب‌‌‌‌‌ها و صفحات رنگی می‌توانید به عنوان پارتیشن استفاده کنید. این صفحات به صورت اشکال هندسی ساده و استنسیل یافت می‌شوند.

3- سبک‌‌‌‌‌های کلاسیکی

یک کمد سنتی جای مناسبی برای ظروف چینی می‌باشد که قفسه‌‌‌‌‌های آن نازک بوده و دارای طرح کپی برداری باشد. البته قبل از نصب قفسه‌‌‌‌‌ها باید از اندازه بودن برای ظروف مطمئن شوید. طرح آن را به طور مناسب رنگ آمیزی نمایید. البته ما رنگی را استفاده می‌کنیم که نمایانگر احساسات درونی ما می‌باشد.

4- جزئیات کشو میز

برخی مواقع سبک مبلمان یا اثاثیه منزل از منابع متفاوتی الهام می‌گیرد: پارچه متکا، کاغذ دیواری، کار هنری یا حتی لباس یا از رنگ دیوار!، آبی ملایم برای جلوه قفسه‌‌‌‌‌های کشوها استفاده نمایید. افزایش جزئیات: دستگیره‌‌‌‌‌های چینی کار را تمام می‌سازند.

5- ترکیب رنگ موکایی

برای جلوه ای تازه، بدون هیچ ترس و واهمه ای از رنگ‌‌‌‌‌ها استفاده کنید. برای مثال، صورتی را با رنگ موکا و قهوه‌ای اسپرسو سایه روشن کنید. فرش اتاق می‌تواند به نواره‌‌‌‌‌های کشوها الهام ببخشد. پشتی‌‌‌‌‌های رنگ موکا و صورتی نیز باعث پیوند بین وسایل اتاق خواهند شد.

6- کابینت‌‌‌‌‌های سنتی

برای بهتر جلوه دادن کابینت‌‌‌‌‌ها، تلاش نمایید. کابینت‌‌‌‌‌هایی به رنگ درخت بلوط جلوه ای جذاب به آشپزخانه می‌بخشند. که با کاشی سفید و پرده‌‌‌‌‌های سفید و قرمز هماهنگی خواهند داشت.

7- الگوی دست ساز

با کارهای هنری و رنگ شده و دست ساز به آشپزخانه خود جلوه‌ای بدیع ببخشید. اگر نگران این موضوع هستید که چه اقدامی بکنید، می‌توانید از یک پروژکتور تیره استفاده کنید و سپس به صورت دلخواه رنگ آمیزی و طراحی کنید.

8- کابینت‌‌‌‌‌های دو رنگی

با استفاده از دو مقدار از رنگ مشابه از هزینه‌‌‌‌‌های خود بکاهید. مثلا کابینت‌‌‌‌‌های بالایی را‌‌‌‌‌ هاله‌ای از رنگ سبز مرکباتی بزنید. با استفاده از رنگ مارچوبه‌ای دستگیره‌‌‌‌‌ها و هماهنگی با رنگ پرده‌‌‌‌‌ها می‌توانید طرح خود را کامل کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب در سال جدید!

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب در سال جدید!

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب در سال جدید!

از آنجا که اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این وجود نباید از اصول طراحی رنگ در دکوراسیون و تاثیرات ناخودآگاهی که هر یک از خانواده‌های رنگی بر روی روح و روان ما به جا می‌گذارد، غافل شد.

ضمن مدنظر داشتن سلیقه ی صاحب اتاق خواب باید کاربرد یک اتاق خواب را نیز در نظر داشت.
یک اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم آورد.

هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ‌های درخشان پرهیز کنیم.
چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ‌ها آزار دهنده به نظر برسند؛ اما چنانچه رنگ‌های زنده را بیشتر می‌پسندید، سایه‌های مختلف رنگ آجری در کنار رنگ‌های کرم غنی و سیاه می‌تواند انتخابی مناسب باشد.
اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید، استفاده از رنگ‌های به کار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین فضایی است.

رنگ‌های گرمی چون طلایی، نارنجی‌ها، قرمزهای پرمایه و آجری‌های به کار رفته در طرح‌های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی باشکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند.
علاوه بر به کارگیری این رنگ‌ها در فضای اتاق استفاده از پارچه‌های ابریشمی و کتان طرح دار، تابلوها و مجسمه‌های زینتی شرقی، پارچه‌های سوزندوزی و قلمکار غنا جذابیت این دکوراسیون را دوچندان می‌کند. برای نیل به موفقیت در ترکیب سطوح طرح دار گوناگون در چنین دکوراسیونی لازم است سطوحی ساده و روشن به منظور استراحت چشم در فضای اتاق در نظر گرفته شوند که رنگ ساده و روشن روی دیوارهای اتاق می‌تواند این نقش را به خوبی ایفا کند.

همچنین آویزهای پارچه ای در قسمت بالا و پشت تخت فضایی رمانتیک و خاص به اتاق می‌بخشد و می‌تواند تخت خواب را بیش از پیش به کانون توجه در اتاق تبدیل کند.
در مقابل دکوراسیون‌های سنتی دکوراسیون‌های تک رنگ قرار گرفته اند که با به کارگیری تنالیته‌های مختلف یک رنگ فضایی آرام و یکنواخت را پدید می‌آورند. رنگ‌های روشن نمای آفتابی و پرنشاط و در همان حال ساده و آرامش بخش را در برابر دیدگان بیننده قرار می‌دهند.

ترکیب رنگ‌های زرد و سبز از آنجا که سبز یکی از رنگ‌های مشتق شده از زرد است، در فضای اتاق خواب بسیار موفق و مناسب خواهد بود.
اما باید به خاطر داشته باشیم که غالب شدن رنگ سبز بر زرد در یک اتاق نشیمن بر جذابیت و زندگی در آن می‌افزاید، اما در یک اتاق خواب اختصاصی قسمت اعظم فضا به رنگ زرد سادگی و آرامشی که لازمه یک اتاق خواب است به آن می‌بخشد؛ حال آن که غالب شدن رنگ سبز در اتاق خواب بیش از میزان لازم به فضا شور و انرژی می‌بخشد.

انتخاب رنگ در اتاق کودکان خود از قواعدی جداگانه برخوردار است.
اتاق خواب نوزادان را بهتر است با رنگ‌های ملایم و پاستلی آرایش کنیم. اتاق خواب کودکان خردسال و نوجوانان را نیز می‌توانیم با رنگ‌های شاد و پرانرژیتر زینت دهیم.
استفاده از ترکیب رنگ‌های‌هارمونیک که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار گرفته اند نیز در دکوراسیون یک اتاق خواب می‌تواند بسیار موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال استفاده از تنالیته‌های مختلف رنگ بنفش و سبز در کنار یک رنگ روشن متضاد مانند کرم فضایی زیبا می‌آفریند. آنچه باید در طراحی رنگی دکوراسیون یک اتاق خواب همواره در نظر داشته باشیم این است که نه تنها انتخاب مجموعه‌های از رنگ‌ها بلکه میزان به کارگیری آنها و سطوحی که اشغال می‌کنند در مقایسه با هم نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.

همچنین ایجاد رابطه میان سطوح رنگی گوناگون با استفاده از جزئیاتی چون یک قاب عکس، حاشیه‌های کاغذ دیواری نصب شده به دیوار، تکرار طرح خاصی بر روی ملحفه و روبالشی‌ها و یا حتی قرار دادن یک جفت آباژور یا گلدان بر روی پاتختی‌ها یا میز آرایش می‌تواند به دکوراسیون یک اتاق انسجام و هماهنگی بیشتری ببخشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا