نوار ابزار Solid Edditing

VIP Archi

عضو جدید
اتوکد 2013 ی نوار ابزار داره ب نام solid Editing
فرمان های این نوار ابزار:
Union
Subtract
Intersect
Interfere
Slice
Thicken
Extract Edges
Extrude Faces
Separate
Clean
Shell
Check
Convert to Solid
Convert to Surface

هرکس ک هر کدوم از این فرمان ها رو بلد هستش ذکات عملش رو بده و به بقیه هم اموزش بده.
(خاهشا اموزش ها کامل و با زیر فرمان ها باشد)

_(کسی ک از اموزش ها استفاده میکنه برای اینک انگیزه ای باشه برای بقیه ک اطالاعاتشون رو در اختیار بقیه بذارن اون انشگت مبارک رو حرکت بدن و روی گزینه ی تشکر کلیک بفرمایند.)
 
آخرین ویرایش:

VIP Archi

عضو جدید
Union
احجام را یکی و یکپارچه میکند.(2 شی را با یکدیگر ترکیب کرده و ب یک شی تبدیل میکند.)
مراحل اجرا:union:انتخاب اجسم برای یک پارچه شدن:enter

خوب بید؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

VIP Archi

عضو جدید
Subtract
یک شی 3D را از شی 3D دیگر تفرق میکند.
*برای ایجاد سوراخ در یک مدل
مخفف با کیبورد:SUBT
مراحل اجرا:SUBT:شی 3Dمرجع(شی ک باید از آن تفریق شود):شی ک لازم است از شی اول تفریق شود.

راضی بیدید؟؟؟
 
آخرین ویرایش:

VIP Archi

عضو جدید
Inersect
ناحیه مشترک قرار گرفته بین 2 شی 3D را به یک شی 3Dمجزا تبدیل میکند.
مخفف کیبورد:IN
مراحل اجرا:IN:انتخاب اشیای3Dک میخواهیم ناحیه مشترکشان را داشته باشیم:ENTER

این فرمانهای اولیه خیلی اسونن...
 
آخرین ویرایش:

VIP Archi

عضو جدید
Interfere
فصل مشترک اجسام 3d را محاسبه نموده و از تقاطع انها موضوعات جدید 3Dب وجود می اورند.
*موضوعات اولیه ی انتخابی بطور دست نخورده باقی میمانند.
مراحل اجرا:Interfere:انتخاب موضوعات اولیه:انتخاب دومین موضوعات:سپس حجم مشترک را نمایش میدهد و پنجره ی جدیدی باز میشود ک دارای گزینهی زیر میباشد:
first set:تعداد موضوعات انتخابی در پیام اول
second set:تعداد موضوعات انتخابی در پیام دوم
Interference pairs found:تعداد المانهای مشترک از انتخاب موضوعات فوق
delete...:اگر مربع کنار این گزینه را برداریم پس از انتخاب گزینه ی close احجام مشترک ب عنوان موضوعات جدید ایجاد میگردند و جدا میشوند.

امیدوارم رضایتتون رو جلب کرده باشم....
 
آخرین ویرایش:

VIP Archi

عضو جدید
Slice
یک شی 3D را ب 2 قسمت برش میدهد.
مخفف کیبورد:SL
زیر فرمانهای زیر برای انتخاب نقطه ای ک میخواهیماز انجا شی را برش دهیم ظاهر میشوند:
Planar Object:یک موضوع 2D را انتخاب کرده ک صفحه ی این موضوع ب عنوان صفحه برش منظور گردد.
میتوان دایره ای کشید ک با UCS چرخانده شده باشد و با زاویه وارد شکل شده باشد
Surface:میتوان جسم را با معرفی یک سطح3D برش داد.
ZAxis:صفحه برش را با معرفی یک نقطه روی صفحه برش و نقطه ای دیگر بر روی راستای محور عمود بر صفحه برش تعیین نمود.
View:باعث تعیین صفحه برشی مازی با صفحه نمایش میشود.
-در این حالت یک نقطه ب عنوان محل عبور صفحه برش پرسیده میشود
-با لنز دوربین ما موازی میشود
XY/YZ/ZX:صفحه های موازی با هرکدام محورها شی 3D را برش میدهد.
-در این حالت فقط یک نقطهب عنوان محل عبور صفحه برش پرسیده میشود.
3 Points:گزینه ی پیش فرض معرفی 3نقطه.
با معرفی3نقطه یک صفحه برش موازی ک بر صفحهXY(پلان)عمود باشد.
*در این مرحله(3Points)دو راه وجود دارد:
1-روی هر قسمت از موضوع(شی 3D)لیک کنیم همان قسمت باقی می ماند و قسمت دیگر حذف میگردد.
2-با تایپ B:موضوع تبدیل ب 2 قسمت شده و هر 2 قسمت در ترسیم باقی میماند.
مراحل اجرا:SL:انتخاب شی برای برش خوردن:معرفی صفحه برش(با روش های ذکر شده در بالا...)

این ابزار مهمی هستش.من و همکلاسیام برای مقدمات 2 باید ی ماکت میساختیم و بعد برای همین ماکت پلان.نما.مقطع.پرسپکتیو هم شیت بندی میکردیم.این فرمان برای برش زدن پله گرد خیلی ب ما کمک کرد.
امیدوارم شما هم ازش استفاده کافی رو برده باشد و ببرید(-:
 
آخرین ویرایش:
بالا