نميدونم الكترونيك را درست انتخاب كردم يا نه ؟

apadana34

عضو جدید
سلام وقت بخیر بنده دنبال رشته مورد علاقه و استعدادم میگردم. به برنامه نویسی و طراحی یه چیز و خلق واختراع علاقه دارم خصوصا اگربصورت بصری ظاهر بشه . در الکترونیک به سنسورها علاقه دارم چون با ویژگی که دارند میشه طبیعت رو کنترل یا محاسبه کرد و یه چیزیو خلق کرد مثل خودکاری که سنسور حرکتی داره و غلطهای املای رو میگه و... مثل برنامه نویسی که در محیط مجازی با شی هایی که میده و توابعی که میده میتونی خلاقیت بزاری و یه چیو در محیط مجازی خلق کنی اما الکترونیک گسترده تر ودرمحيط واقعیت هست اما همیشه این سوال برای من بوده با این وجود من به خازن و ای سی و قطعات الکترونیک علاقه ندارم شاید علتش عدم کار باشون باشه كه تاحالا كار عملي باش نداشتم و اینکه چطور همچین قطعاتی وسایلی رو میسازن که من دوست دارم در واقع من وسیله ساخته شده رو دوست دارم و نسبت به قطعات الکترونیک میلی نمی‌بینم اینها بعلاوه اینکه من از خود جریان برق میترسم باعث شده که در انتخاب رشته الکترونیک به شک بیفتم ایا این همانی هست که مثل برنامه نویسی بهش علاقه دارم ایا این همان رشته ای که به تخیل و خلاقیت و اختراع منتهی می‌شه و علاقه من به سنسورها و عدم علاقم به قطعات الکترونیک توجیح خوبی برای انتخاب اين رشته هست؟

 

apadana34

عضو جدید
تفاوت الکترونیک و سخت افزار چیه؟ باتوجه به صحبتهام کدام بهتره برام یا حتی جامع تره
 

حميدرن

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اگر شما واقعا این مشخصات را در خودتون می بینید شاید بهتر باشه که توی سخت افزار ادامه بدهید ولی الکترونیک را هم باید در نظر داشته باشید. ولی واقعیت این هست که سرفصل هایی که ارائه در دانشگاهها ارائه می شود با اون چیزی که شما در نظر دارید فاصله زیادی دارد.
و موضوع مورد نظر شما تقریبا در ده بیست واحد درسی از یکصد و چهل پنجاه واحد درسی دوره کارشناسی ارائه می شود .
این ده بیست واحد درسی هم تو این دو رشته تقریبا مشترک هستند.
توی رشته الکترونیک تا اونجا که به ذهن من می رسه درسهای مدار منطقی(مبانی دیجیتال) - معماری کامپیوتر و میکرو پروسسور که جزء دروس اختصاصی هستند به همراه درس مدارات واسط که زمان ما اختیاری ارائه می شد پاسخگوی نیاز شما هست.
حالا بچه های کامپیوتر و الکترونیک هم باید نظر بدهند . ولی به نظر من برای آن چه شما در نظر داریدباید بر مبنای یکی از این رشته ها مطالعات خارج از چارچوب دروس دانشگاهی داشته باشید.
 

***##***

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توضیحاتی که داده شده به نظر بنده کمتر به اکترونیک میل دارد و بیشتر به سخت افزار شبیه است.
تا جایی که من در بین دوستان مشاهده کردم اصولا بچه های کامپیوتر در آز مدار منطقی و یا معماری کامپیوتر و این دست قوی تر از بچه های الکترونیک عمل میکردند(البته ناگفته نماند که بستگی به علایق دارد و عکس اش هم پیدا میشود اما من اکثریتی که دیدم عرض میکنم)
اما الکترونیک در زمینه ساخت قوی تر ظاهر میشود که با توجه به این مطلب شما ""در واقع من وسیله ساخته شده رو دوست دارم و نسبت به قطعات الکترونیک میلی نمی‌بینم""باز میرسم به همون جمله ابتدایی که عرض کردم.
و همین طور که آقای مهندس فرمودن شما با گذراندن صرفا صد و چهل و خورده ای واحد نمیتونید بسنده کنید و انتظار زیادی داشته باشید، باید بصورت عملی و کاربردی همگام با دانشگاه پیش برید تا به آنچه که مدنظر دارید برسید.
و برای اینکه خود شما به نتیجه گیری قطعی برسید، میتونید در کنار نظرات چارت درسی مربوط به دو رشته رو مشاهده بفرمایید و با یکدیگر مقایسه کنید و با جستجوی بیشتر در اینترنت در مورد هرکدام از رشته ها به صورت مجزا اطلاعات کسب کنید،در نهایت تصمیم قاطع بگیرید که ان شالله در پایان دوران تحصیل هیچوقت این جمله که ای کاش میشد برگردم به چند سال پیش به ذهنتان نرسد.
موفق باشید.
 
بالا