نمونه کامل پروژه طراحی مکانیزم انتقال قدرت کمپرسور (طراحی اجزاء 2)

dictatore_bozorg

عضو جدید
مدت ها پیش این پروژه رو انجام داده بودم و امشب بین فایلهام پیداش کردم
مربوط به درس طراحی اجزاء 2 هست و امیدوارم یک نمونه کارآمدی برای شما عزیزانی که می خواهید پروژه ای در زمینه طراحی اجزا انجام بدهید باشه
فایل PDF در زمیمه هست

صورت مسئله به صورت زیر است:مشاهده پیوست پروژه طراحي.pdf

پيمانكار خانه سازي به يك كمپرسور هوا كه با يك موتور گازوئيلي كار مي كند نياز دارد كه در مناطق دور براي حركت دادن چكش استفاده مي شود.
موتور دو مرحله اي تك پيستوني با يك فلايويل به يك جعبه دنده كوپل مي شود تا سرعت موتور را كاهش دهد و گشتاور مورد نياز را تامين نمايد. نسبت چرخ دنده ها مشخص شده و موتور 2.5اسب بخار قدرت داشته و داراي دورrpm 3800 است . شفت خروجي، ميل لنگ پيستون كمپرسور تك سيلندر را بر اساس كوپل وارد شده از چرخ دنده ها مي چرخاند. محاسبات ترموديناميكي نشان ميدهد كمپرسور با سرعت دوراني 1500 rpm سرعت جريان خواسته شده 9CFM و فشار متوسط 26 psi با حجم 25 in[SUP]3[/SUP] را توليد مي كند. با توجه به شكل موتور روي يك پايه قرار گرفته كه شفت خروجي به شفت ورودي جعبه دنده كوپل شده است.
جعبه دنده از يك سري چرخ دنده تنظيمي براي تبديل سرعت موتور به يك مقدار كمتر و مناسب براي كمپرسور تشكيل شده است.
نسبت چرخ دنده و تشكيل شده است.
شفت خروجي از جعبه دنده توسط كوپل به ميل لنگ كمپرسور وصل مي شود. پفت هاي داخل جعبه دنده روي ياتاقانهاي مناسب قرار گرفته است و برش مقطعي از كمپرسور نشان ميدهد كه شير اگزوز توسط بادامك كه حركت غلتشي و فشاري دارد باز يا بسته مي شود. شير اگزوز ورودي به صورت تابعي عمل مي كند،يعني بوسيله اختلاف فشار و فنر سبك باز و بسته مي شود.فنر در شير خروجي بايد به اندازه كافي قوي باشد تا دنباله را در تماس با بادامك نگه دارد.
 

Similar threads

بالا