نمونه های مدلسازی و رندرینگ:REVIT

et-rt

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


این دوتا هم اولین رندرایی هستن که من با رویت گرفتم
محض خنده گذاشتم:w15:
اون روز وقتی داشتم رندر میگرفتم اینقد ذوق کرده بودم که نگو:w15::w15:
 

arch 91

عضو جدید
سلام.منم تازه دارم رواین برنامه کار می کنم.حتما نمونه کارام روبراتون می زارم.
 

amir-mr67

عضو جدید
سلام دوستان.من رشته ام مهندسي عمران.به خاطر علاقه ام به رويت اين نرم افزارو دارم كار ميكنم كه واقعا نرم افزار جالبي واسه منه.
اين اولين كارمه كه البته از يك فايل اتوكدي خارجي برداشتم و ساختمش.من حرفه اي تقريبا 10 روزي هست دارم رويت كار ميكنم.
ممنون ميشم نظرات خودتون رو بگين.
رندر رو هم فعلا با خود رويت گرفتم.
مرسي


4.jpg2.jpg
 

آریاتس

عضو جدید
سلام دوستان.من رشته ام مهندسي عمران.به خاطر علاقه ام به رويت اين نرم افزارو دارم كار ميكنم كه واقعا نرم افزار جالبي واسه منه.
اين اولين كارمه كه البته از يك فايل اتوكدي خارجي برداشتم و ساختمش.من حرفه اي تقريبا 10 روزي هست دارم رويت كار ميكنم.
ممنون ميشم نظرات خودتون رو بگين.
رندر رو هم فعلا با خود رويت گرفتم.
مرسي


مشاهده پیوست 108057مشاهده پیوست 108058



آفرین بچه ی زرنگ ، تو به من میگی میخوای تازه شروع کنی :surprised: ؟؟!!! amir-mr 67
خوبه دیگه
دیگه غصه ی استادم نخور آینده ی درخشانی داری با بچه ها ی باشگاه کلی پیشرفت میکنی
:w14:

 

amir-mr67

عضو جدید
آفرین بچه ی زرنگ ، تو به من میگی میخوای تازه شروع کنی :surprised: ؟؟!!! amir-mr 67
خوبه دیگه
دیگه غصه ی استادم نخور آینده ی درخشانی داری با بچه ها ی باشگاه کلی پیشرفت میکنی
:w14:


آرياتس اگه دقت كني گفتم يك ده روزي هست دارم كار ميكنم !!! خب اين ميشه تازه شروع كردن !!! بعد هم اينو من يك جورايي طرحشو كپي كردم.يك فايل اتوكد بود من فقط دوباره كشيدم و بهش متريال دادم.

چرا بچه زرنگ ؟
 

آریاتس

عضو جدید
آرياتس اگه دقت كني گفتم يك ده روزي هست دارم كار ميكنم !!! خب اين ميشه تازه شروع كردن !!! بعد هم اينو من يك جورايي طرحشو كپي كردم.يك فايل اتوكد بود من فقط دوباره كشيدم و بهش متريال دادم.

چرا بچه زرنگ ؟

خیلیییی بچه ی زرنگی هستی !!!
ولی خداییش واسه شروع اونم برای کسی که با نرم افزارای معماری آشنا نیست خوبه دیگه !
;)
 

nima-sd

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام میشه یه کم در مورد این نرم افزار یا قابلیتاش توضیح بدی؟
از مشهور ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای تخصصی معماری می توان به Revit Architecture اشاره کرد . این برنامه جزو دسته برنامه های BIM می باشد به معنای Building Information Modeling یعنی مدلسازی بر اساس اطلاعات واقعی ساختمان و بوجود آوردن یک ساختمان مجازی با استفاده از عناصر اصلی یک بنا مانند ، دیوار ، درب ، پنجره ، سقف مسطح و شیبدار ، پله و ... .
مدل سازی ساختمان با این روش مزایای بسیاری دارد بطور مثال در پلان خط ترسیم نمی کنیم بلکه دیوار می کشیم که مصالح ، ضخامت ، ارتفاع و هاشور آن مشخص است و جالب اینکه پس از ترسیم دیوار نیازی به باز کردن جای در و پنجره ، در دیوار نیست و با یک کلیک می توان در و پنجره ای را که اندازه ، مصالح و OKB آن را تعریف کرده ایم در دیوار قرار دهیم . برای جا به جایی یا تغییرات فرم درب و پنجره فقط کافی است در پالت مربوط به مشخصات ، پارامترهای آن را تغییر دهیم که تغییرات بلافاصله در مدل ما اعمال شود و نیازی به اصلاح هاشور و Stretch و... ندارد ، این قاعده در مورد تمام عناصر ساختمان صادق است ، جالب و جذاب اینکه با ترسیم پلان ، مدل سه بعدی نیز ، همزمان در حال شکل گیری است و می توانیم view های مختلف از ساختمان داشته باشیم جالب تر آنکه صرفاً با ترسیم خط برش در قسمت های مختلف پلان می توان مقاطع را از Rrvit دریافت کنیم . با فرمان های دیگر می توان نماهای پروژه را نیز در جهت های مختلف داشته باشیم . نتیجه اینکه با تغییر در پلان همزمان تمام برش ها ، نماها ، مدل 3D و... هم اصلاح می شود که این باعث می شود خطای ما را پس از اصلاحات به صفر برساند به این معنی که ویرایشی در یکی از نقشه ها از قلم نیافتد و این ویژگی مهمی در ویرایش آلبوم های فاز 2 می باشد ، که گاهی تا هفته ها نسبت به روش های ترسیم سنتی ما را جلو می اندازد . از امکانات منحصر به فرد این برنامه تشخیص طبقات و تخصیص دادن فضاهای مرتبط به هر طبقه می باشد ، بدین معنی که می توان پس از ترسیم پلان هر طبقه در فضای مختص به خود از Revit بخواهیم که بطور فرض سه بعدی طبقات دوم و سوم را به ما نشان دهد یا برش منحصراً از طبقات دوم تا چهارم باشد .
امکانات ترسیم پله های متنوع از شاهکارهای این برنامه است که قابل مقایسه با هیچ برنامه ای نیست .
پله سازی در رویت هیچگونه محدودیتی ندارد ضمن اینکه در پله Revit می توان مشخصات سنگ کف پله ، پیشانی پله ، نرده ها و سازه پله و آبچکان پله و محاسبات ارتفاع پله و کف پله را تنظیم کرد و یک پله کامل داشت با ترسیم پلان پله و تنظیم پارامترهای آن ، برش و سه بعدی آن را نیز خواهیم داشت ، ضمن اینکه در هر زمان می توان عناصر سازنده پله مانند کف پله ، نرده ها ، سازه و حتی فرم آن را به راحتی ویرایش کرد .
در بحث سازه ای ، این برنامه امکانات ترسیم عناصر ساز ه ای را بطور کامل دارد بطوریکه در ابتدا می توان آکس ها را ترسیم کرد و Revit ستون ها را در تیپ های مختلف و مقاطع مختلف بتنی و فلزی بطور اتوماتیک با تنظیم ما در محل تقاطع آکس ، قرار می دهد و سپس مشخصات فونداسیون و شناژها را تنظیم کنیم تا برنامه در زیر ستونها فونداسیون را قرار داده و با شناژ اتصال را برقرار کند و سپس در مرحله بعد تیرهای اصلی و فرعی و تیرچه ها را نیز با تنظیمات خاص خود به راحتی ترسیم کرد ، ضمن اینکه وجود ابزارهایی جهت ترسیم خرپاهای مختلف و انواع باد بندها ، ترسیمات سازه ای این برنامه را تکمیل می کند که همانطور که بیان شد پس از اتمام هر مرحله ، پلان ،نماها ، مقاطع و سه بعدی همزمان آماده هستند بطور کلی این برنامه نیاز معماران را می داند و جهت تسریع و سهولت کار آنها ، امکانات ویژه ای دارد. قابل ذکر است که تمام ترسیمات Revit بصورت فازدو یعنی نقشه های اجرایی و در نظر گرفتن دیتیل های اجرایی است .
سایر امکانات این برنامه :
هوشمند بودن این برنامه و نیز ارتباط نقشه های مختلف پروژه باعث می شود به طور مثال ، با جابجایی هر خط آکس محل ستون ها ، تیرها ، فونداسیون های آن آکس اتوماتیک در تمام نقشه ها اصلاح می شود .
-ترسیم انواع سقف های کاذب و امکان قراردادن نورهای مخفی ، هالوژن ها و ...در سقف کاذب
-امکان طراحی انواع نرده های فلزی ، سنگی ، پنلی ، کابلی و ...
- ترسیم انواع سقف های تو در توی شیبدار و منحنی های نرم و پیچیده .
-ترسیم دیتیل ، بزرگ نمایی از قسمت های مختلف پلان ، نما و برش و ...دریافت هر تعداد wall section از ساختمان مدل شده ، جدول نازک کاری ، تیپ بندی و بزرگ نمایی درب و پنجره و شمارش تعداد آنها به تفکیک تیپ ، در هر طبقه و در کل پروژه .
-این برنامه در زمینه متره بسیار پرقدرت است بطور مثال می توان متر طول دیوار ها ، حجم دیوارها و سقف ها ، مساحت لازم جهت رنگ آمیزی و نقاشی ، حجم هر یک از مصالح بکار رفته در پروژه ، وزن پروفیل های استفاده شده در درب و پنجره و نرده و ... را محاسبه کند و در جدولی ارائه کند .
-شیت بندی هوشمند برنامه از نکات مثبت آن است که ارجاعات نقشه ها را بصورت اتوماتیک انجام می دهد که بطور مثال پلان ، نما و برش و... در کدام شیت قرار گرفته و به کجا ارجاع پیدا کرده است .
-رنگ بندی فضاها بر اساس نام فضا ، مساحت و ... جهت پرزانته پلان و مشخص کردن مساحت فضاها
-ترسیم توپوگرافی و طراحی سایت پلان و land scape
-ترسیم دیوارهای کرتین وال (curtain wall) یا همان دیوار مشبک ، جهت ترسیم ساختمان های مدرن با نماهای تمام شیشه ای .
-قابلیت کار گروهی و ترسیم تحت شبکه ، جهت کار کردن چند نفر بطور همزمان بر روی یک پروژه .
-از امکانات منحصر به فرد Revit ، انجام مطالعات و تحلیل های اقلیمی و انرژی خورشید بر روی ساختمان است .
-از آنجا که Revit برنامه تخصصی است و با پارامترها کار می کند ، این برنامه جهت تکمیل امکانات مدل سازی خود می تواند با mass پیچیده ترین مدل ها را با فرم های آزاد با فرمان های مدل سازی مانند Revolve ,loft , extrude …,غیره حجم سازی کند و از آن پلان و نما و برش و ... تهیه کند .
-پوسته سازی و ترسیم سازه های چادری و انداختن نقش های برجسته و طرح های مختلف بر روی آن .
-نورپردازی روز و شب با متریال دهی متنوع ، انیمیشن و موتور رندرگیری Mental-Ray جهت خروجی های بسیار واقعی .
-در این برنامه می توان از نقشه های ترسیم شده در اتوکد استفاده کرد یعنی نقشه های اتوکد را وارد Revit کرده و همچنین پلان ها و نماها و برش های Revit را با فرمت dwg ، ذخیره کرده و در اتوکد باز کرد .
-حجم های ساخته شده در 3D max ، Autocad 3D ، Rhino Sketchup , و... را نیز می توان وارد Revit کرده و به سرعت از آنها پلان ، مقطع ، نما و ... گرفت .
-سه بعدی این برنامه قابلیت انتقال به نرم افزارهایی چون Rhino , Autocad , 3d max و … برنامه ها را نیز دارد .
-در نهایت اینکه این برنامه که محصول غول شرکت های نرم افزاری Autodesk می باشد ، جای خود را به صورت فزاینده ای در دفاتر مهندسین مشاور و معماری سراسر دنیا و از جمله کشور خودمان باز کرده است .
 

Similar threads

بالا