نمك در بهبود روحيه موثر است...

Sogol1681

مدیر تالار روانشناسی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
در صورت استفاده صحيح؛
نمك در بهبود روحيه موثر است...


پژوهشگران دريافته‌اند كه مردم حتي با وجودي كه مي‌دانند مصرف نمك زياد خطرناك و براي سلامتي آنها مضر است اما معمولا براي بهبود خلق و روحيه‌شان كمي بيشتر نمك به غذاي خود اضافه مي‌كنند.
محققان مي‌گويند: نمك به طور طبيعي خلق را بهبود مي‌بخشد و مصرف مقدار مناسب آن مي‌تواند براي بهبود روحيه مفيد باشد.

به گزارش ايسنا، پژوهشگران دريافته‌اند كه مردم حتي با وجودي كه مي‌دانند مصرف نمك زياد خطرناك و براي سلامتي آنها مضر است اما معمولا براي بهبود خلق و روحيه‌شان كمي بيشتر نمك به غذاي خود اضافه مي‌كنند.
محققان دانشگاه يووا در پژوهش جديدي دريافتند كه نمك مي‌تواند بعنوان يك ماده طبيعي ضد افسردگي عمل كند. شرح اين تحقيق در مجله «روانشناسي و رفتار» به چاپ رسيده است.
محققان مي‌گويند؛ آزمايش روي موش‌ها نشان داد: موشهايي كه با كمبود نمك در بدنشان مواجه هستند اغلب از انجام فعاليتهايي كه به طور طبيعي از آنها لذت مي‌برند، سرباز مي‌زنند و اين اكراه در واقع نشانه افسردگي است. اما از سوي ديگر اين كارشناسان هشدار دادند كه مصرف زياد نمك باعث افزايش فشار خون مي‌شود و خطرناك است.
به گفته متخصصان، بدن براي كار كردن به سديم نياز دارد كه در تركيب با كلريد نمك را تشكيل مي‌دهد اما مصرف اين ماده بايد در حد متعادل و بدون زياده روي باشد چون خوردن زياد نمك باعث بالا رفتن فشار خون مي‌شود و در نتيجه خطر سكته مغزي و حمله قلبي افزايش مي‌يابد. بر همين اساس آژانس استانداردهاي غذايي انگليس اعلام كرده است كه هر فرد بزرگسال به طور متوسط نبايد بيشتر از 6 گرم در روز نمك مصرف كند.
تحقيقات نشان مي‌دهد: حدود سه چهارم از نمكي كه وارد بدن ما مي‌شود از طريق مصرف غذاهاي آماده و حاضري است كه در سوپر ماركت‌ها و رستورانها سرو مي‌شوند.
نتايج اين تحقيق بار ديگر بر ضرورت رعايت رژيم غذايي سالم و متعادل تاكيد مي‌كند.
 

Similar threads

بالا