نماز عيدفطر حرم اقام سيل پاكستان

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

دوستان زود نگيد قديميه ميخوام همشو سرجمع كنم+اخبار روز
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از بی بی سی، "تری جونز" کشیش افراطی مسیحی که سردمدار اقدام موهن به آتش کشیدن قرآن شده اعلام کرد علیرغم فشارهای داخلی و خارجی این اقدام شنیع را انجام خواهد داد.

وی مدعی شده که قانون اساسی آمریکا اجازه چنین کاری را به وی میدهد.

بر اساس منابع آمریکایی جونز کشیش یک کلیسا در فلوریدا است که تعداد اعضای آن حد اکثر 50 نفر است؛ این کشیش و اعضای فرقهاش قصد دارند به بهانه 11 سپتامبر نسخه های قرآن کریم را آتش بزنند.

این کشیش اسلام ستیز اقدام خود را مبارزه با تروریسم دانسته و از طرفدارانش خواسته روز 11 سپتامبر به کلیسای "گینسویل " بیایند.

طرح توهینآمیز آتش زدن قرآن کریم، موجی از نگرانیها و محکومیتهای بسیاری از مقامات سیاسی و شخصیتهای مذهبی ادیان دیگر را در سراسر جهان بوجود آورده است.
__________________
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
شوراي عالي الازهر دعوت كشيش آمريكايي براي تعيين روز 11 سپتامبر آينده به عنوان روز جهاني سوزاندن قرآن و دعوتهاي متشابه را به شدتمحكوم كرده و اعلام كرد اين دعوت مشكوك است.
اين شورا اعلام كرده است: قرآن كريم قرنها باقي مانده است و تا روز قيامت ماندگار خواهد بود.
اين شورا با محكوميت شديد سخنان كشيش آمريكايي تأكيد كرده است: اين دعوت از روي جهل به آيين رحماني اسلام صورت گرفته است و موجب تحقير اديان و رد ديگر اديان الهي است.
محمد رفاعه الطهطاوي سخنگوي الازهر هم گفت: دكتر احمد الطيب بيانيهاي را صادر كردهاند و از همه كليساهاي مصري و غيرمصري خواستهاند تا اين دعوتها را محكوم كنند.
تيري جونز كشيش افراطي مسيحي چندي پيش از همه آمريكاييها خواسته است تا در سالگرد حملات 11 سپتامبر در مقابل كليساي فلوريدا نسخههايي از قرآن را آتش بزنند.
وي همچنين اسلام و مسلمانان را مسئول حوادث 11 سپتامبر اعلام كرده است
 

علی رضا1111

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آيت الله مكارم شيرازي خطاب به كشيش مسيحي آمريكايي:
نفرت مسلمانان جهان از خود را دامن نزنيد

خبرگزاري فارس: استاد حوزه علميه قم گفت: اين كشيش مسيحي كه جامعه مسيحي را به آتشزدن قرآن دعوت كرده است با اين كار بر دشمني مسلمانان جهان به خود دامن ميزند.



به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيتالله ناصر مكارم شيرازي ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسير قرآن كريم در شبستان امام خميني(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با بيان اينكه پيامبران در فعاليتهاي خود براي دعوت مردم از سه سلاح استفاده ميكردند، اظهار داشت: نخستين سلاحي كه پيامبران استفاده ميكردند علم، دانش، استدلال و منطق بود كه از آن براي دعوت گروه خردمندان و دانايان استفاده ميكردند.

وي ادامه داد: پيامبران از سلاح معجزه براي عوام كه استدلالپذير نبودند و همچنين از تهديد به عذاب الهي براي افراد لجوج و متكبر استفاده ميكردند.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: به خاطر همين لجاجت و تكبر مردم بود كه عذابهاي متعددي درگير زندگي مردم شد.
وي با اشاره به نحوه از بين رفتن اقوام مختلف در زمان پيامبران به وسيله عذاب الهي، بيان داشت: خداوند مرگ افراد سركش را از دل عوامل اطرافشان ايجاد ميكند.

آيتالله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه انسانهاي بيمنطق بر زور تكيه ميكنند، اظهار داشت: تكيه به تحريمهاي اقتصادي و حملات نظامي از جمله ترفندهاي افراد زورگو و بيمنطق است كه همواره سعي دارند بر اين مسايل تكيه كنند.
وي با تاكيد بر اينكه مطالب موجود در قرآن فقط براي گذشتگان نيست، اظهار داشت: ما هم بايد مراقب باشيم چراكه حكم خدا براي همه دورهها و ديروز، امروز و فردا است.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: اگر كسي در دنياي امروز هم سركشي كند همان عذابهاي گذشته انسانها را در بر ميگيرد و هيچ تفاوتي در زمان وجود ندارد.

وي افزود: اين سركشهاي دنياي امروز فراموش نكنند كه اگر مشكلي را به وجود آورند، دنيا بر سر آنها ويران ميشود و همه بايد از ويرانيهايي كه تاكنون به وجود آمده است، عبرت بگيرند.
آيتالله مكارم شيرازي با تاكيد بر اينكه تاريخ آينه عبرت است، گفت: تاريخ علاوه بر اينكه درس بزرگي براي انسانها است، مايه بيداري آنها نيز هست.

وي با بيان اينكه قرآن بخش مهمي از تاريخ را در بر گرفته است، بيان داشت: بايد اين مسايل تاريخي را جدي گرفت و خيال نكنيم اقوامي كه در گذشته خصوصيتهاي مختلفي داشتند و عذاب شدند امروز ديگر رخ نميدهد.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به دعوت يكي از كشيشان مسيحي براي آتشزدن قرآن در روز 11 سپتامبر توسط جامعه مسيحيان بيان داشت: علماي تشيع و همچنين الازهر مصر اين موضوع را محكوم كردند و اين افراد بدانند اين كارها مايه نفرت بيشتر مسلمانان از آنها ميشود.

وي خاطرنشان كرد: ما براي همزيستي با مذاهب ديگر غير از فرقه ضاله كه به نوعي تشكيلاتي جاسوسي است، مشكلي نداريم.
آيت الله مكارم شيرازي افزود: اگر يك گروه مانند القاعده جنايتي ميكند به قرآن و مسلمانان و كتاب آنها ارتباطي ندارد.
وي گفت: قرآن براي بخش زيادي از مردم جهان است و اگر اين كار صورت بگيرد اكثر مردم دنيا با اين افراد دشمن ميشوند و نفرت عمومي مردم نسبت به آنها افزايش مييابد.
 

Similar threads

بالا