نقش گوشت مرغ در تغذیه

hamidreza627

عضو جدید
انتقال دهنده های عصبی که به رژیم غذایی وابسته اند شامل موادی مانند نوراپینفرین، سروتونین و دوپامین است که هر کدام از این مواد نقش مهمی در تناسب اندام وداشتن بدنی سالم دارند.
مصرف مواد شیمیایی ( دو پامین و نوراپینفرین) موجب افزایش هوشیاری، بالا بردن قدرت تصمیم گیری و انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را در فرد ایجاد می کند و به سروتونین موجب کاهش استرس و آرام بخش است.
غذاهایی که موجب بالا رفتن سطح هوشیاری می شوند شامل پروتئین ها و کربوهیدراتها هستند که این مواد را می توان در انواع گوشت ها و مرغ ، ماهی و گوشت قرمز، لبنیات (پنیر و شیر و ماست) و حبوبات و میوه هایی مانند سیب، انگور و کلم، یافت و مصرف این مواد موجب بالا رفتن سطح هوشیاری و هماهنگی بین اعضای بدن با یکدیگر می شود.
مصرف سیب زمینی و اسفناج موجب می شود کربوهیدرات لازم به بدن برسد و مواد غذایی که موجب بالا بردن سطح هوشیاری می شوند شامل تخم مرغ(امگا 3) جگر و گوشت قرمز است و کسانی که فعالیت بدنی فراوانی دارند ( مانند ورزشکاران) و نیازمند انرژی بالایی هستند بهتر از مواد غذایی مانند میوه ها (ویتامین c) لبنیات کم چرب که موجب پایداری انرژی در بدن می شود استفاده کنند.
بهتر است این نکات تغذیه رعایت شود پرهیز از خوردن انواع غذاهای پرچرب چون موجب هضم نشدن غذا می شود و موجب احساس بی حالتی و ضعف می شود، در طول روز از مواد غذایی مانند تخم مرغ، گوشت قرمز، و میوه ها استفاده کنید تا آهن مورد نیاز بدن تامین شود.
برای تامین آب مورد نیاز بدن روزانه چند لیوان آب مصرف کنید که در افراد سیگاری و کسانی که مشروبات الکلی مصرف می کنند میزان آب مصرفی بیشتر است.
از مصرف غذاهای پر نمک، آماده، چرب و مواد شیرین بپرهیزید

* مهندس حمید رضا مینائی ( دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه دام )
 
بالا