نقش موثر آب در جوانی پوست

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
نقش موثر آب در جوانی پوست





یک متخصص تغذیه با بیان اینکه سلامت پوست و جوانی در طول عمر به تغذیه سالم وابسته است، اظهار کرد: چگونگی تغذیه مادر در هنگام بارداری نقش موثری در سلامتی جسمی و روحی افراد دارد و این روند از هنگام تشکیل نطفه در رحم آغاز می‌شود


دکتر علی اکبر سهیلی آزاد، با اشاره به اینکه برای نگهداری از پوست و حفظ جوانی باید به تغذیه توجه ویژه شود، گفت: تندرستی با تغذیه مناسب امکان پذیر و به معنای برخورداری کامل از مواهب طبیعی و عاری بودن از هر نوع استرس و فشار عوامل محیط اطراف است. این عوامل با ورود به ارگانیسم بدن انسان آن را از حالت طبیعی خارج می کند و در عملکرد اختلال ایجاد می‌کند که در نتیجه باعث پیری زودرس می‌شود.

سوء تغذیه موجب پیری زودهنگام می‌شود

وی با تاکید بر اینکه سیل، طوفان، جنگ و خشکسالی نقش موثری در ایجاد سوء تغذیه ایفا می‌کند، اظهار کرد: ژن نامناسب، عوامل محیطی، بهداشت عمومی، مشکلات غدد داخلی و هورمون‌هایی که در کنترل اعمال مختلف بدن نقش دارند موجب پیری زودهنگام در افراد می شوند.

ویتامین E عامل خون ساز

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه فشار اکسیژن در گلبول قرمز خون بیشتر از سایر سلول‌ها است، خاطرنشان کرد: ویتامین E به عنوان اکسیدان نقش مهمی در جلوگیری از پیری زودرس سلول‌ها دارد و در صورت کمبود این ویتامین سلول خونی دچار اختلال و آسیب پذیری می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه محل ذخیره ویتامین E در گلبول قرمز است در صورت کمبود شدید ویتامین E غشای سلول خونی از بین می رود و در نتیجه منجر به کم خونی می شود که می توان این کمبود را از طریق مصرف جوانه گندم، حبوبات، جوانه غلات، گندم بو داده، شاه دانه، ذرت و کنجد جبران کرد.

نقش ویتامین A در جوانی و شادابی افراد غیرقابل انکار است

وی با بیان اینکه ویتامین A نقش مهمی در تشکیل بافت بدن مانند پوست، مجاری تنفسی و گوارشی ایفا می‌کند، گفت: در صورت کمبود و یتامین A بافت پوستی نازک می شود و تغییر شکل می‌یابد بنابراین پوست بدن شادابی و طراوت خود را از دست می دهد.

سهیلی آزاد افزود: همچنین کمبود ویتامین A منجر به پهن شدن سلول بافت پوستی و کمبود ترشح عرق می‌شود که در نتیجه باعث خشکی پوست بدن می‌شود.

نقش موثر آب در جوانی پوست

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه عدم دریافت کافی آب منجر به خشکی، عدم طراوت پوست، کسالت و بی‌حوصلگی می‌شود، خاطرنشان کرد: از عوامل بسیار موثر در جوان ماندن پوست مصرف آب به مقدار کافی در روز است. همچنین دفع به موقع مواد زاید از طریق کلیه موجب سرحالی افراد نیز می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش موثری در اعمال حیاتی و فیزیولوژیکی بدن ایفا می‌کند و کمبود این مواد منجر به پیری زودهنگام در افراد می‌شود.

منبع: ایسنا













 

Similar threads

بالا