نقد فیلم mad max fury road

keyvan5280

عضو جدید

نقد فیلم mad max fury road​

فیلم مد مکس


فیلمنامه فیلم مد مکس جاده خشم گرچه چند قسمتی بوده اما مختص در این قسمت Fury Road و یا جاده ی خشم ، بسیار جذاب شروع می شود. نریشن ابتدایی فیلم با صدای شخص اول داستان که همراه با آن تن صدایی مخصوص خوانده می شود به خوبی از همان ابتدا مخاطب را در شرایطی که از محتوا و تکنیک در فیلم که پیش روی چشمهایش تصویر میشود ، قرار می دهد.

کشش فیلمنامه ای در حرکت رو به جلوی داستان منطقی و توجیه پذیر بود البته در یک سوم پایانی مفهوم داستان گنگ می شود اما در نتیجه گیری و به اصطلاح مکاشفه با نفس در فیلمنامه به خوبی پیام را به تماشاگر منتقل می کند.

رنگ امیزی صحنه ، لباسها و گریم که بتواند فضایی خاص را برای بیننده ترسیم کند بسیار خوب درآمده بود.

همراه آن دکوپاژ پیچیده که برای یک فیلم با ریتم سریع و اکشن و پرهیاهو طراحی شده بود و با اتصال کات های تصویری به موقع نظم خود را از دست نمی دهد و به خوبی از پس رساندن مفهوم بر می آید. همچنین در کنار این ریتم پر تنش موسیقی فوق العاده زیبای فیلم نباید فراموش شود. یک طرف رساندن حس هیجان به بیننده را موسیقی فیلم و آهنگساز هلندی کار به دوش می کشید.

خلاقیتی که کارگردان در فیلم مکس دیوانه جاده خشم بروز داده بود به تصویر کشیدن موسیقی زنده در فیلم است. به طوریکه در داستان تعقیب گریز اتومبیل ها در بیابان می بینیم که خودروهایی هم در میان کارکتر ها با سازهای متفاوت موسیقی وجود دارند.توجیه منطقی که ربطی مستقیم با داستان داشته باشد برای وجود این ماشین آهنگساز وجود نداشت اما به بیننده این حس را منتقل می کند که صدایی که می شنود متعلق به صحنه نبرد داستان است.

فیلمبرداری خلاقانه فیلم مد مکس و نماهای بسیار باز در آن لوکیشن بیابان و به خصوص و استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری به اندازه و پرهیز از زیاده روی از نقاط مثبت فیلم می باشد که باعث شده بود فضای یکنواخت و بیابانی فیلم موجب خستگی و تکراری بودن فیلم از دیدگاه مخاطب نشود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا