نـسخـه ای گیـاهی بـرای کاهـش چربـی خـون

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته تاثیر گیاهان در كاهش‌ چربی‌خون یكسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی كه در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند. بین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از 100 صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه كرده‌اند.

سیر علاوه بر كاهش كلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضدمیكروبی و ویروسی دارد و فشارخون و قندخون را كاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌كند. برخی دیگر از گیاهان مانند خرفه و دانه كنگرفرنگی نیز تری‌گلیسرید خون را پایین می‌آورند و مصرفشان در بسیاری از كشورهای دنیا شایع است ولی متاسفانه در ایران استفاده از این گیاهان هنوز جا نیفتاده است.
میوه زیتون و روغن آن هم كلسترول را كاهش می‌دهند. مصرف برخی از روغن‌ها نیز HDL (کلسترول خوب) را بالا و LDL (کلسترول بد) را پایین می‌آورد مانند روغن بادام‌زمینی، هسته‌انگور، كنجد، ماهی و كتان. این روغن‌ها كلسترول و تری‌گلیسرید خون را هم پایین می‌آورند. اگر بخواهیم 3 نوشیدنی را نام ببریم كه هم فشارخون را پایین می‌آورند و هم كلسترول و تری‌‌گلیسرید را باید به آب‌ گوجه‌فرنگی،‌ آب انار و آبغوره اشاره کنیم که بهترین گزینه‌ها هستند. این 3 نوشیدنی هم می‌توانند بین وعده‌های غذایی و هم همراه غذا مصرف شوند. آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند كه مصرفشان هم به‌صورت آبمیوه و هم میوه تازه چربی و كلسترول‌خون را كاهش می‌دهد. همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل‌سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی‌ای هستند كه به كاهش تری‌گلیسرید و كلسترول‌خون كمك می‌كنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شوند و روش طبخشان نیز مورد توجه قرار گیرد.
 
بالا