نظر رهبر فرزانه انقلاب درباره حاجت گرفتن در مسجد جمکران+ عکس

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر رهبر فرزانه انقلاب درباره حاجت گرفتن در مسجد جمکران+ عکس


بروید جمكران دعا كنید از حضرت بخواهید... نه این موضوع را، همه چیز را. مطمئن باشید جواب می‌دهند.
۱۳۹۰ شنبه ۲۵ تیر ساعت 16:15


به گزارش سرویس قاب نقره برنا، مسجد جمکران یکی از مکان‌های مقدس و مورد عنایت علما و فضلایی است که اعتقاد بر مقدس و مورد عنایت آن از سوی حضرت بقیةالله اعظم(عج) دارند. روایات و حکایات بسیاری درباره این مسجد و نحوه ساخت آن شده است. بیش از هزارسال پیش در شب سه شنبه 17 ماه مبارك رمضان ، فرد صالح به نام حسن مثله جمكرانی به دستور امام زمان (عج) فرا خوانده می شود . وی در همین مكان فعلی مسجد ، حضرت را با جمعی از همراهان ملاقات كرده و دستور بنای مسجد با تشریفات خاص را دریافت می‌كند .



مسجد مقدس‌ جمكران‌، در حاشیه شهر مذهبی‌ قم‌ است‌. مطابق‌ آمار، همه‌ ساله‌، بیش‌ از پانزده‌ میلیون‌ عاشق‌ دل‌ باخته‌، از سر تا سر میهن‌ اسلامی‌ و جهان‌، در این‌ پایگاه‌ معنوی‌، گرد می‌آیند، نماز تحیت‌ مسجد و نماز حضرت‌ صاحب‌ الزمان‌، عجل‌ الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف‌، را در این‌ مكان‌ مقدس‌ به‌ جای‌ می‌آورند، با امام‌ غایب‌ از ابصار و حاضر در امصار و ناظر بر كردار، رازِ دل‌ می‌گویند، استغاثه‌ می‌كنند، ندای‌ «یا بن‌ الحسن‌!» سر می‌دهند، از مشكلات‌ مادّی‌ و معنوی‌ خود سخن‌ می‌گویند، با دلی‌ خون‌بار، از طولانی‌ شدن‌ دوران‌ غیبت‌، شكوه‌ها می‌كنند.



آنان‌ كه‌ از شناخت‌ عمیق‌تری‌ برخوردارند، به‌ هنگام‌ تشرف‌ به‌ این‌ پایگاه‌ ملكوتی‌، همة‌ حوائج‌ شخصی‌ خود را فراموش‌ می‌كنند و همة‌ مشكلات‌ دست‌ و پاگیر زندگی‌ را به‌ فراموشی‌ می‌سپارند و تنها «ظهور سراسر سرور منجی‌ بشر، امام‌ ثانی‌ عشر، حضرت‌ ولی‌ عصر، روحی‌ و ارواح‌ العالمین‌ فداه‌» را مسئلت‌ می‌كنند؛ زیرا، اگر این‌ حاجت‌ برآورده‌ شود، دیگر مشكلی‌ نخواهد ماند، و اگر این‌ حاجت‌ روا نشود، حلّ دیگر مشكلات‌، مشكل‌ اساسی‌ را حل‌ نخواهد كرد.

آنچه در ادامه می‌خوانید سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره مسجد مقدس جمکران است.

به مسجد جمكران رفتن
برادران عزیز! طلاب و فضلاى جوان! در جوانى خودتان را بسازید؛ شما روزگارهاى مهم و حساسى را در پیش خواهید داشت. این كشور و این نظام و این نهضت عظیم اسلامى در سطح عالم، به شماها احتیاج خواهد داشت؛ از لحاظ معنوى باید خودتان را بسازید. البته نقشه، نقشه‌ى آسانى است؛ اما پیمودنش اراده مى‌خواهد. نقشه، یعنى تقوا؛ تقوا، یعنى پرهیز از گناه؛ یعنى اتیان واجبات و ترك محرمات؛ كار را با اخلاص انجام دادن و از ریا و فریب دور بودن. برخلاف آنچه كه تصور مى‌شود، این كارها در دوران جوانى بسیار آسانتر است؛ به سن ماها كه برسید، كار مشكلتر خواهد شد. بنابراین، ارزش تدین، یكى از آن ارزشهاست؛ این ارزش بایستى رعایت شود. نماز شب خواندن، نافله خواندن، دعا خواندن، ذكر گفتن، متوجه خدا بودن، زیارت رفتن، توسل كردن و به مسجد جمكران رفتن، سازنده است؛ اینها شما را پولادین خواهد كرد. نمى‌شود یك حوزه‌ى ایده‌آل داشته باشیم؛ در حالى كه این چیزها در طلابش نباشد(1).



حاشیه دیدار با خانواده شهید
همسر شهید گفت: آقا من یك آرزو در زندگی‌ام دارم كه پسرم لباس خادمی امام رضا بپوشه.

رهبر جرعه‌ای از چای را نوشید و گفت: من پیگیر می‌شوم، هر كار بتوانم می‌كنم.

برادرزاده شهید به رهبر گفت: حاج آقا من هم عمره دانشجویی ثبت نام كردم ولی اسمم درنیامد. میشه شما یه چیزی بهشون بگید من بتونم برم.

رهبر با خنده گفت: خوب اسم شما درنیامده من چه كار كنم. و ادامه داد: شما دعا كنید بلكه سال بعد بشه. گفتن من خوب نیست، دستوری می‌شود. هم لطف خودش را از دست می‌دهد هم در مجموعه‌ای كه دست‌اندركار است تأثیر بد می‌گذارد. بروید جمكران دعا كنید از حضرت بخواهید... نه این موضوع را، همه چیز را. مطمئن باشید جواب می‌دهند. همسر شهید كه هنوز از بهت بیرون نیامده بود گفت: به بركت دعای شما و این جمهوری اسلامی همه بچه‌های ما درس‌خوانده شدند و تحصیلات عالیه دارند(2).






سروده ای از رهبر انقلاب


دلم قرار نمی گیرد از فغان ، بی تو

سپند وار زكف عنان داده ام ، بی تو

زتلخكامی دوران دلم نشد فارغ

زجام عیش لبی تر نكرد جان ، بی تو

چون آسمان مه آلوده ام ز تنگدلی

پر است سینه ام از انده گران ، بی تو

نسیم صبح نمی آورد ترانه شوق

سربهار ندارند بلبلان ، بی تو

لب از حكایت شب های تار می بندم

اگر امان دهد چشم خونفشان ، بی تو

چو شمع كشته ندارم شراره ای به زبان

نمی زند سخنم آتشی به جان ، بی تو

زبیدلی و خموشی چو نقش تصویرم

نمی گشایدم از بی خودی زبان ، بی تو

از آن زمان كه فروزان شدم ز پرتو عشق

چو ذره ام به تكاپوی جاودان ، بی تو

عقیق صبر به زیر زبان تشنه نهم

چو یادم آید از آن شكرین دهان ، بی تو

گزاره غم دل را مگر كنم چو امین

جدا ز خلق به محراب جمكران ، بی تو


 
بالا