نظرتون درباره این تصویر چیه؟

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
من ماشین های کشاورزی خوندم و ماشین های کشاورزی تدریس می کنم
از قضا سال گذشته به من درس فیزیک رو دادند که تدریس کنم
یک روز یکی از دانش آموزها گفت آقا ما درس فیزیک رو نمی فهمیم ، خیلی سخته؛
گفتم کدوم درس رو میفهمین
گفت : ریاضی، شیمی ، فارسی:w01:
گفتم من یک سوال ریاضی به شما میدم، حلش کنید:twisted:
یکیشون جواب داد خوب معلومه یک سوالی میدین که سخت باشه و نتونیم:w20:
گفتم حالا بزار سوال رو بنویسم هرکی تونست جواب بده من نوبت دوم فیزیک بهش بیست میدم.:cool:










من میگم در ارتباط مستقیم با ماهواره هست
شمام نظر من رو تایید نمیکنید حتما
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
اها این رو دیروز هم فرموده بودین! میشه بگید چرا؟! چه دخلی داره به ماهواره؟! من ماهواره ندارم، ولی این تقسیم ها رو بلد نیستم حل بکنم...
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
اها این رو دیروز هم فرموده بودین! میشه بگید چرا؟! چه دخلی داره به ماهواره؟! من ماهواره ندارم، ولی این تقسیم ها رو بلد نیستم حل بکنم...


بله دیروز گفتم به شکل دیگه ای
سر کلاسی و دانش آموزها بجای اینکه به درس گوش کنند هواسشون جای دیگه ای هست. چشماشون خواب داره و یا از حدقه زده بیرون، خسته هستند و ....
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
جدا نتونستن جواب بدن :O

آره برای یکی بعد از سالها سرمایه گذاری نتونه همچین چیزی رو جواب بده!

یه سال از یکی پرسیدم 1*45 میشه چند گفت 45 تا
2*45 میشه چند؟ با کمک همکلاسیا کلی معطلی 90 تا
3*45 ؟ دیگه جوابشو بلد نبودند ، از 90 تا 135 با دست شمرد.
 

mehran_mo

کاربر فعال
من میگم در ارتباط مستقیم با ماهواره هست
شمام نظر من رو تایید نمیکنید حتما

عزیز شما که معلم هستید و تدریس انجام میدین بهتره که یه مقدار منطقی تر و ریشه ای تر به مسئله نگاه کنید

تحت تاثیر افکار قالب شده نگاه کردن و قضاوت کردن نتیجه غیر اصولی میده


نمیدونم توی کدوم از مناطق تدریس میکنید اما به نظر شما این دانشاموزان که قشر جوان و پر انرژی جامعه را تشکیل میدند :

تفریحات سالم دارند ؟
جایی برای انجام تفریحات سالم دارند ؟
توی جامعه ای بدون بیماری زندگی میکنند ؟
توی خانواده از ارامش روحی و روانی بر خوردارند ؟
آیا کسی به اونها توجه میکنه و اونا را بعنوان یک شخصیت در جامعه و... مهم و مفید میدونه ؟
آیا تا حالا کسی ( به غیر از دوستان خودش ) به جز سر کوفت زدن حرف دیگه ای با او زده ؟
آیا این شخص میتونه توانایی خودش را توی هر زمینه ای نشون بده ؟
ایا این شخص میتونه انرژی جوانی خودش را در حهت مثبت تخلیه کنه ؟
و....
.
.
.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز

1- عزیز شما که معلم هستید و تدریس انجام میدین بهتره که یه مقدار منطقی تر و ریشه ای تر به مسئله نگاه کنید


2- تحت تاثیر افکار قالب شده نگاه کردن و قضاوت کردن نتیجه غیر اصولی میده


3- نمیدونم توی کدوم از مناطق تدریس میکنید اما به نظر شما این دانشاموزان که قشر جوان و پر انرژی جامعه را تشکیل میدند :

تفریحات سالم دارند ؟
جایی برای انجام تفریحات سالم دارند ؟
توی جامعه ای بدون بیماری زندگی میکنند ؟
توی خانواده از ارامش روحی و روانی بر خوردارند ؟
آیا کسی به اونها توجه میکنه و اونا را بعنوان یک شخصیت در جامعه و... مهم و مفید میدونه ؟
آیا تا حالا کسی ( به غیر از دوستان خودش ) به جز سر کوفت زدن حرف دیگه ای با او زده ؟
آیا این شخص میتونه توانایی خودش را توی هر زمینه ای نشون بده ؟
ایا این شخص میتونه انرژی جوانی خودش را در حهت مثبت تخلیه کنه ؟
و....
.
.
.

1- تمام سعی من هم تو زندگی همینه
البته من نگفتم عامل اصلی مشکلاتشون ماهواره هست
اگر دقت کنید گزاره مطرح شده اینه:" در ارتباط مستقیم با ماهواره هست"
2- ترجیح میدم جوابی به این موضوع ندم جز اینکه هرکسی تحت تاثیر افکار دیگران هست و داره از نتایج تفکر دیگران در طول دوران زندگی استفاده میکنه و دیگران هم از نتیجه تفکر اون فرد.
شاید اگه لازم بشه بتونیم دراینباره بیشتر صحبت کنیم
3- من موافق این چند سوال مطرح شده شما هستم و باید ریشه یابی بشه
البته هر روز ما با این قبیل سوالات به دلیل درگیر بودنمون در آموزش قشر جوان مواجه هستیم

مثلا در مورد این منطقه و آموزشگاه ما:
-بازدید های علمی هر دو هفته
- جوایز و هدایای مثل دوچرخه و .... برای خوب خوندن
-کلاس های فوق العاده مجانی
- تغذیه شیر و کیک بصورت روزانه
- ناهار برای همه و شام برای شبانه ها
- زمین بازی و چمن
- اجاره استخر هفتگی
- سرویس ایاب و ذهاب مجانی ( علاوه بر مینی بوس، گروهی هم با تاکسی )
- کلاس های فوق العاده مجانی

البته که خانواده هم تاثیر داره
البته که دوست هم تاثیر داره
البته که جامعه هم موثر هست
.
.
.
 

shahin.mehrzad

عضو جدید
خب اگه بخوایم منطقی صحبت کنیم باید بگیم تلوزیون دیدن نه ماهواره! مگه ماهوره نباشه دیگه کسی TV نگاه نمی کنه؟؟؟/

تا حدودی موافقم نه ازون جهت که به ماهوره ربطش دادی!!

این به یکی دیگه از مشکلات مدریت خانواده ها بر می گرده! این که بچه ها ساعت خواب مشخص ندارن ! اینکه ساعت تفریح و درس خوندن مشخص ندارن!

یکی دیگه ار جنبه های مثبت کشور های غربی که بهش توجه شده همینه! ساعت خوابیدن بچه ها!!

خب شما که معلمی و از شما انتظار می ره این مسائل واسه خانواده ها فرهنگ سازی کنین!

مشکل از ماهواره نیست خیلی راحت یه چیزه دیگه جایگزینش می شه اینطور فکر نمی کنین؟؟
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- خب اگه بخوایم منطقی صحبت کنیم باید بگیم تلوزیون دیدن نه ماهواره! مگه ماهوره نباشه دیگه کسی TV نگاه نمی کنه؟؟؟/

2- تا حدودی موافقم نه ازون جهت که به ماهوره ربطش دادی!!

3- این به یکی دیگه از مشکلات مدریت خانواده ها بر می گرده! این که بچه ها ساعت خواب مشخص ندارن ! اینکه ساعت تفریح و درس خوندن مشخص ندارن!

یکی دیگه ار جنبه های مثبت کشور های غربی که بهش توجه شده همینه! ساعت خوابیدن بچه ها!!

4- خب شما که معلمی و از شما انتظار می ره این مسائل واسه خانواده ها فرهنگ سازی کنین!

5- مشکل از ماهواره نیست خیلی راحت یه چیزه دیگه جایگزینش می شه اینطور فکر نمی کنین؟؟

1- تلویزیون هم موثره اما نه برای بچه دبیرستانی که حوصله نشستن پای تلویزیون جز دیدن فوتبال و 90 رو نداره.
بعضی ها این وسیله رو ندارند اما از این جهت میگم موثره که برای هم تعریف میکنند، دوران نوجوانی و تاثیر پذیری شدید از محیط
همه یک گوشی دارند و یک ایرانسل و همراه اول که به اینترنت وصل میشه اگه یکبار گوشی هرکدومشون رو ببینی برق از چشمات میپره که عجب!!!!!!!!!!
2- من گفتم در ارتباط مستقیم با این وسیله هست
برای یک نوجوون تو این سن و سال استفاده از این وسیله در جهت آگاهی و درک بیشتر و علمی نیست و یا خیلی کم هست
3- موافقم
البته خود خانواده ها هم همین مشکل رو دارند
مدتی میرفتم برای نسب تلویزیون های LG و smasung به اطراف شهر و افراد زیادی ماهواره داشتند، از خیلی هاشون می پرسیدم چرا از این استفاده می کنین و میدونین چه مشکلاتی داره و از این حرفا
جوابشون اینه که بزار خونواده پیششون پر باشه اینقدر به ما گیر ندن.
یکی از روستاهای اطرفا ما که چند وقت قبل کلی سر و صدا به پا کرد و تو BBC هم ازش خبر پخش کردند که عده ای جوان به یک دختر خانومی تجاوز کرده و این خبرگزاری کلی جنجال کرد نتیجه مستقیم استفاده از همین وسایل ارتباطی مدرن بود+ مشکلاتی که دوست قبلی لیست کردند.
4- چشم حتما
5- هرچی جایگزین بشه کارکردش تو همین مایه ها هست. اینطور فکر نمی کنین؟؟
 

shahin.mehrzad

عضو جدید
1- تلویزیون هم موثره اما نه برای بچه دبیرستانی که حوصله نشستن پای تلویزیون جز دیدن فوتبال و 90 رو نداره.
بعضی ها این وسیله رو ندارند اما از این جهت میگم موثره که برای هم تعریف میکنند، دوران نوجوانی و تاثیر پذیری شدید از محیط
همه یک گوشی دارند و یک ایرانسل و همراه اول که به اینترنت وصل میشه اگه یکبار گوشی هرکدومشون رو ببینی برق از چشمات میپره که عجب!!!!!!!!!!
2- من گفتم در ارتباط مستقیم با این وسیله هست
برای یک نوجوون تو این سن و سال استفاده از این وسیله در جهت آگاهی و درک بیشتر و علمی نیست و یا خیلی کم هست
3- موافقم
البته خود خانواده ها هم همین مشکل رو دارند
مدتی میرفتم برای نسب تلویزیون های LG و smasung به اطراف شهر و افراد زیادی ماهواره داشتند، از خیلی هاشون می پرسیدم چرا از این استفاده می کنین و میدونین چه مشکلاتی داره و از این حرفا
جوابشون اینه که بزار خونواده پیششون پر باشه اینقدر به ما گیر ندن.
یکی از روستاهای اطرفا ما که چند وقت قبل کلی سر و صدا به پا کرد و تو BBC هم ازش خبر پخش کردند که عده ای جوان به یک دختر خانومی تجاوز کرده و این خبرگزاری کلی جنجال کرد نتیجه مستقیم استفاده از همین وسایل ارتباطی مدرن بود+ مشکلاتی که دوست قبلی لیست کردند.
4- چشم حتما
5- هرچی جایگزین بشه کارکردش تو همین مایه ها هست. اینطور فکر نمی کنین؟؟

1-خب اینکه تلوزیون جذاب نیست یه بحث دیگست که این همه هزینه میشه ولی واسه مردم جذاب نیست که خودش یه ضعف و اگه بخواد جذاب بشه با ماهوره فرقی نداره
ماهم همه این دوران تازه به بلوغ رسیدن گذروندیم ، یکم صحبت کردن در این ضمینه تو اینجا مشکل ، ولی اینطوری بگم متاسفانه وقتی به این سن میرسن کسی نیست باهاشون صحبت کنه ، فقط همه میگن این کار بده اینو ببین اونو نبین و غیره ولی همه می بینن... پس شاید بهتره این دیدنو مدریت کرد!!! غرایز هم جزئ از انسان اگه لجام گسخته بشه می شه حیوان !! اگه جلوش گرفته بشه مثل یه فنر میمونه که یک انرژِی شدید درش ذخیره میشه که نتیجش میشه همون داستان تجاوز
2-یه جوون در این سن خیلی کم دونبال مسائل علمی میره، بهتره با یه مدریت بهتر بین این سن و مسائل جوانان تعادل برقرار بشه

5- دقیقا چون ماهوره واسه مردم جذاب میرن سراغش و در استفاده ازش مدریت نمیشه ، اگه چیز دیگه بیاد جاشو بگیره یعنی باید واسه مردم جذاب باشه پس دقیقا میشه همین چون بحث اصلا دیدن ماهوره نیست
 

mehran_mo

کاربر فعال
ترجیح میدم جوابی به این موضوع ندم جز اینکه هرکسی تحت تاثیر افکار دیگران هست و داره از نتایج تفکر دیگران در طول دوران زندگی استفاده میکنه و دیگران هم از نتیجه تفکر اون فرد.
شاید اگه لازم بشه بتونیم دراینباره بیشتر صحبت کنیم

چنانچه بنده نام شریف شما را بدونم تا بتونم به نام شما را خطاب کنم ممنون میشم

منظور بنده از این حرف چیز دیگه ای بود

حرف جنابعالی درسته و خیلی از مواقع باید از افکار پیروی کرد
خیلی از جوامع پیشرفته نه تنها توی گذشته بلکه الان نیز پیرو افکار افراد پیشرو جامعه هستند و همین افکار پیشرو در طول تاریخ بوده که باعث پیشرفت جامعه بشری شده
هر جامعه به اندازه بهره برداری خودش از این افکار تونسته یه پیشرفت نسبی را کسب کنه ، یک جامعه بیشتر و یکی کمتر
پس پیروی از افکار پیشرو عیب و یا نقص که نیست هیچ بلکه باعث پیشرفت نیر میشه

اما این که بخوایم مشکلات را بدون نظر گرفتن مسائل غریضی ، آزادی های فردی و... به موضوعی نه چندان مرتبط ارتباط بدیم این میشه تحت تاثیر افکار و حرفهای قالبی قرار گرفتن


یه سری از مسائل مانند اون مواردی که شما لطف فرمودید ذکر کردید هست مانند امکانات در فضای آموزشی ، و.... که این ها وظیفه دولت و سیستم اموزشی هست تا این امکانات را جهت رشد جامعه فراهم کنه و کاری از دست کس دیگری بر نمیاد

اما یک آموزگار میتونه با در نظر گرفتن ازادی های فردی اشخاص حتی در سنین نوجوانی و دیگر مسائل مرتبط با رشد نوجوانان در یک جامعه با بکارگیری تکنیک های رفتاری مناسب ، در جهت رفع مشکلات فردی افراد موثر باشه

مشکلاتی که جنابعالی ذکر کردید از دست کسی جز سیستم اموزشی و دولت بر نمیاد اما اینکه یک دانش آموز بخواد بدلیل مشاهده شبکه های تلویزیونی محکوم بشه و گفته بشه که روی درس نوجوانان تاثیر گزار هست حرف درستی نیست
مثل این میمونه که بگیم دلیل ترافیک توی شهرها خودرو های تک سرنشین هستند در صورتی که این حرف شاید در وهله اول درست باشه و واقعا هم دلیل ترافیک خودرو های تک سرنشین هستند اما آیا این به منزله اینه که جلوی تردد این خودرو ها گرفته بشه ؟ مثل این میمونه که حلوی دیدن ماهواره را برای نوجوانان بگیریم

دلیل ترافیک توی شهر های بزرگ نبود زیر ساخت مناسب جهت حمل و نقل عمومی هست که باعث میشه خودرو های تک سرنشین زیاد بشن

حالا بحث ماهواره دیدن هم و یا اون مثالی که راجع به اون اتفاق درد آور در اون روستا فرمودید هم مطابق با همین مثاله

به نظرشما دلیل تجاوز دیدن شبکه های تلویزیونی هست یا :

سرکوب امیال طبیعی افراد ؟
نبود حس آرامش درونی در نو جوانان ؟
نبود یک راهنمای مناسب در زمینه مسائل جنسی؟
نبود آموزش لازم جهت تخلیه انرزی های دوران جوانی ( انرزی جسمی ، حنسی و....)؟
فریب دادن دانش آموز با داستانهای خیالی برای کشیدن آنها به سمت پاکی ؟
نادیده گرفتن واقعیت ها ؟
و.....
.
.
.

به نظر بنده آموزگار با تکنیک های رفتاری خودش میتونه نوجوانان را جهت بهبودی بهتر د رزمینه مشکلات روحی کمک کنه و باعث بشه بسیاری از فشار های موجود بر روی اون دانش اموز برداشته بشه تا اون بتونه خودش را در جهت مثبت و بهتر نشون بده
 

westar

عضو جدید
ماهواره ..تلویزیون...اینترنت..چه فرقی داره
چرا سوال اساسی مطرح نمیکنین
اینکه چرا بچه ها نمیتونن مدیریت داشته باشن..که هم درس بخونن هم تفریح؟
مسئولیت پذیری کجا رفته؟
 

shakibam

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینا چه ربطی به ماهواره داره؟؟؟؟ اشتباه حل کرده حتما بلد نبوده دیگه!!!
اون اسما چیه اونجا؟؟؟؟
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام مجدد
چنانچه بنده نام شریف شما را بدونم تا بتونم به نام شما را خطاب کنم ممنون میشم
منظور بنده از این حرف چیز دیگه ای بود
اسم کوچیک من محمد هست
منظورتون رو خوب بیان نکردید و یا عجولانه قضاوت کردید

حرف جنابعالی درسته و خیلی از مواقع باید از افکار پیروی کرد
خیلی از جوامع پیشرفته نه تنها توی گذشته بلکه الان نیز پیرو افکار افراد پیشرو جامعه هستند و همین افکار پیشرو در طول تاریخ بوده که باعث پیشرفت جامعه بشری شده
هر جامعه به اندازه بهره برداری خودش از این افکار تونسته یه پیشرفت نسبی را کسب کنه ، یک جامعه بیشتر و یکی کمتر
پس پیروی از افکار پیشرو عیب و یا نقص که نیست هیچ بلکه باعث پیشرفت نیر میشه
صد درصد موافقم و جای هیچ بحثی نیست.



اما این که بخوایم مشکلات را بدون نظر گرفتن مسائل غریضی ، آزادی های فردی و... به موضوعی نه چندان مرتبط ارتباط بدیم این میشه تحت تاثیر افکار و حرفهای قالبی قرار گرفتن
همه این مواردی که شما فرمودین مورد قبول و موثر هست و شاید بیشتر از مورد ماهواره. اما نظر بر این بود که تاثیر ماهواره بررسی بشه و مطمئن اینکه بین اون گریزی هم به موضوعات بالا زده خواهد شد.

شاید تاثیر این عامل رو بیشتر باید شرح بدم در شرایط کنونی ( مطمئنا اگر بخوایم ریشه یابی کنیم به مواردی که شما ذکر کردین در اصل برسیم اما نمیشه در ارتباط مستقیم بودن با ماهواره رو منکر شد)

یکی از همکاران که خوب از این وسیله در خانه استفاده میکرد یک روز بحث سلامت خانواده و استفاده از این وسیله بینمون مطرح شد.
من مخالف استفاده از این بخاطر ظرفیتهای کم و خلاهای فرهنگی زیاد و عدم وجود امکانات جایگزین بودم و ایشون مصر به استفاده.

به هر حال در جایی از توجیهاتشون به این مطلب رسید که حتی وقتی من دارم تصویری رو نگاه می کنم که از نظر شما دیدنش جالب نیست پسر دبیرستانی من آنچنان درکش بالاست که خودش سرش رو پایین می اندازه و ....
و ایشون منکر تاثیرگذاری این وسیله بر خودش و خانواده بود.



یه سری از مسائل مانند اون مواردی که شما لطف فرمودید ذکر کردید هست مانند امکانات در فضای آموزشی ، و.... که این ها وظیفه دولت و سیستم اموزشی هست تا این امکانات را جهت رشد جامعه فراهم کنه و کاری از دست کس دیگری بر نمیاد

اما یک آموزگار میتونه با در نظر گرفتن ازادی های فردی اشخاص حتی در سنین نوجوانی و دیگر مسائل مرتبط با رشد نوجوانان در یک جامعه با بکارگیری تکنیک های رفتاری مناسب ، در جهت رفع مشکلات فردی افراد موثر باشه

مشکلاتی که جنابعالی ذکر کردید از دست کسی جز سیستم اموزشی و دولت بر نمیاد اما اینکه یک دانش آموز بخواد بدلیل مشاهده شبکه های تلویزیونی محکوم بشه و گفته بشه که روی درس نوجوانان تاثیر گزار هست حرف درستی نیست
وظیفه دولت و نظام آموزشی و اشکالات سیستم آموزشی بجای خود
مهمترین رکن در تربیت یک فرد در درجه اول خانواده هست
وقتی خانواده فرزندش رو رها می کنه و فقط فکر خورد و خوراک اون هست نمیشه از سیستم آموزشی ( با این همه اشکالات)توقع معجزه داشت ( مثالهایی که قبلا زدم)
تاثیرگذاری آموزگار هم زیاد هست اما دوره تغییر کرده ( زمانی بخاطر اهمیت دادن سیستم و خانواده ها به شان و جایگاه معلم این تاثیر زیاد بود) و اکنون تاثیر پذیری یک نوجوان از دوستان و گرایشهای آنها و همچنین وسایل ارتباط جمعی( تلفنی که مثال زدم) و به نوعی رواج یک تفکر بی خیالی در نسل های جدید تاثیر گذاری معلم به شدت کاهش پیدا کرده




مثل این میمونه که بگیم دلیل ترافیک توی شهرها خودرو های تک سرنشین هستند در صورتی که این حرف شاید در وهله اول درست باشه و واقعا هم دلیل ترافیک خودرو های تک سرنشین هستند اما آیا این به منزله اینه که جلوی تردد این خودرو ها گرفته بشه ؟ مثل این میمونه که حلوی دیدن ماهواره را برای نوجوانان بگیریم

دلیل ترافیک توی شهر های بزرگ نبود زیر ساخت مناسب جهت حمل و نقل عمومی هست که باعث میشه خودرو های تک سرنشین زیاد بشن

حالا بحث ماهواره دیدن هم و یا اون مثالی که راجع به اون اتفاق درد آور در اون روستا فرمودید هم مطابق با همین مثاله
این مثال شما ضمن تایید یکی از عوامل اصلی ترافیک و بحث بر سر عوامل مهم دیگر هست اما در نهایت همین عامل رو نفی می کنید در صورتی که هرچقدر زیر ساخت آماده بشه نمی توان هزینه سنگین آماده سازی زیر ساخت برای توجیه حضور تک سرنشین رو یاف حتی در جوامع پیشرفته که هزینه زیادی برای آماده سازی زیر ساخت های حمل و نقل کرده اند.
البته این هزینه ها رو به سمتی برده اند که مزیتهای زیاد و جایگزین های مناسبی بجای تک خودرو در اختیار افراد باشد.
بحث ماهواره ارتباط زیادی با این مثال نداره جز اینکه باید مزیت های دیگری تعریف بشه برای افراد. اما این خانواده ها هستند ( به قول دوستمون در جوامع توسعه یافته نظارت خانواده ها بیشتر هست) باید ناظر بر دستیابی فرزندانشان به امکانات مختلف باشند از کودکی تا نوجوانی.


به نظرشما دلیل تجاوز دیدن شبکه های تلویزیونی هست یا :

سرکوب امیال طبیعی افراد ؟
نبود حس آرامش درونی در نو جوانان ؟
نبود یک راهنمای مناسب در زمینه مسائل جنسی؟
نبود آموزش لازم جهت تخلیه انرزی های دوران جوانی ( انرزی جسمی ، حنسی و....)؟
فریب دادن دانش آموز با داستانهای خیالی برای کشیدن آنها به سمت پاکی ؟
نادیده گرفتن واقعیت ها ؟
و.....
.
.
.
دلیل تجاوز می تونه متاثر از دیدن این مسائل و آموختن روشهای.... باشه.( از طریق وسایل ارتباطی و همنشینی با دوستان و عوامل محیطی)
تحریک یک فرد در سنی که بسیار حساس و مستعد برای حرکت به سمت مسائل مختلف اخلاقی ، غیر اخلاقی، علمی و ورزشی و . . . بسیار در جهت گیری های آینده موثر هستند.

ببینید حرکت جامعه به سمت و سو های مختلف متاثر از بردارهای مختلفی هست که در تعیین مسیر جامعه موثر هستند؛ مثل:
فرهنگ عامه
خانواده
دوستان
نظام آموزشی
اقتصاد
دین
بیکاری
وسایل ارتباط جمعی
تهاجم فرهنگی
.
.
.
هرکدام از این بردارها تاثیر خودش رو بر جهت گیری جامعه میذاره
باید دید برآیند همه اینها به کدام جهت هست
آیا در جهت پیشرفت و آسایش خاطر جامعه هست یا خیر
اونوقت هست که باید برنامه ریزان برای تاثیر گذاری بر آن جهت بردار برآیند را تغییر دهند.
البته این کار زمان زیادی خواهد برد که ممکنه برای یک جهت صحیح سالها زمان لازم باشه
اما متاسفانه تصمیمات خلق الساعه و اشتباه باعث مشکلات زیادی شده


به نظر بنده آموزگار با تکنیک های رفتاری خودش میتونه نوجوانان را جهت بهبودی بهتر د رزمینه مشکلات روحی کمک کنه و باعث بشه بسیاری از فشار های موجود بر روی اون دانش اموز برداشته بشه تا اون بتونه خودش را در جهت مثبت و بهتر نشون بده

این حرف شما صحیح و تلاش من هم در همین جهت هست
البته بنده متعقد به تخصصی بودن بعضی مسائل هستم و زیاد وارد در این موارد بصورت درگیر شدن با مسائل تمام دانش آموزان نمی شوو
هر مدرسه مشاور دارد و این خانواده هست که باید درصورت اشکال فرزند خود را با مشورت مدرسه به سمت مشاوره مناسب راهنمایی کنه.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماهواره ..تلویزیون...اینترنت..چه فرقی داره
چرا سوال اساسی مطرح نمیکنین
اینکه چرا بچه ها نمیتونن مدیریت داشته باشن..که هم درس بخونن هم تفریح؟
مسئولیت پذیری کجا رفته؟

خوب من یک موضوع فرعی مطرح کردم و شما یک موضوع اصلی
ادامه بدین تا دوستان وارد قضیه بشن
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
اینا چه ربطی به ماهواره داره؟؟؟؟ اشتباه حل کرده حتما بلد نبوده دیگه!!!
اون اسما چیه اونجا؟؟؟؟

اون اسما یعنی اینکه هیچکدوم بلد نبودن.

ببینید توی یک کلاس می خوای درس بدی شروع می کنی به تدریس و موضوع درس رو روی تخته می نویسی مثلا:
بار الکتریکی ( بعد از کلی توضیح در مورد نحوه باردار کردن اجسام و آزمایش با الکتروسکوپ و غیره)
یکی توضیح بده چطوری میشه یک جسم فلزی را باردار کرد؟
از 24ا نفر دانش آموز 15 نفر گیج و منگ نیگاه میکنن به شما و یکیشون میگه آقا اجازه ما بگیم ؟
خوب بگو
آقا دیشب ما یکی فیلمی دیدیم که .................... باردار شد. ( از 9 نفر باقیمانده 5 حواسشون میاد سر جاش و بعله آره دیگه فیلم دیدن همشون و بیا کلاس رو بعد این اتفاق اداره کن)


حالا شما بگو این 9 نفر که تو کلاس هستند اما هواسشون نیست چیکاره اند
چند نفرشون خوابشون میاد در اثر شب زنده داری.
چند نفرشون مشغولند به امورات دیگه مثلا گوشیشون رو چک میکنند و .....

و .
.
.
.
.
 

shakibam

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما خیلی به این موضوع,کلی نگاه کردی.
به قول یکی از دوستان,حالا ماهواره نه یه چیز دیگه.همین تلویزیون خود ما..
درضمن نوشتن +18 و +13 .و... از این چیزا باعث میشه بچه ها بیشتر کنجکاو شن.
و از هر فرصتی استفاده میکنن که اون فیلمو ببینن.
بچه های امروزو هیچ جوره نمیشه پیچوند دوست عزیز.
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما خیلی به این موضوع,کلی نگاه کردی.
به قول یکی از دوستان,حالا ماهواره نه یه چیز دیگه.همین تلویزیون خود ما..
درضمن نوشتن +18 و +13 .و... از این چیزا باعث میشه بچه ها بیشتر کنجکاو شن.
و از هر فرصتی استفاده میکنن که اون فیلمو ببینن.
بچه های امروزو هیچ جوره نمیشه پیچوند دوست عزیز.

خوب شما بگو چرا یک نفر که کلی سرمایه گذاری شده براش تو مملکت نتونه به سوالات ساده جواب بده و الان مثلا تو کلاس دبیرستان نشسته
تصور کن همین آدم میره دانشگاه و تو دانشگاه به همین شکل و با این مدارک الکی دکتری هم میگیره
آدمی که هیچی بلد نیست و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری هم داره

البته هرکسی رو میشه پیچوند .
دوره پیش دانشگاهی بودیم و یک روز یه پارادوکس نوشتم روی تخته سیاه و اون زنگ فیزیک داشتیم
دبیر فیزیکمون که اومد یکی از بچه ها پرسید آقا چرا 2=1 شده و ایشون کلی فکر کرد و آخر نتونست جواب بده زنگ بعد زبان داشتیم و دبیر زبان اومد تا نیگاه به تخته سیاه انداخت و یکی از دانش آموزا پرسید سریع جواب داد.

2=X
X^2=2X
X^2-4=2X-4
(X-2)(X+2)=2(X-2
X+2=2
4=2
2=1
 

westar

عضو جدید
خوب من یک موضوع فرعی مطرح کردم و شما یک موضوع اصلی
ادامه بدین تا دوستان وارد قضیه بشن
الن باید رو چی بحث بشه؟؟؟
نظام اموزشی
بی ارزشی نخبگان و قشر تحصیل کرده در سیستم اداری وصنعتی
بی انگیزکی وامید جوانان به اینده
بی مسولیتی خود جوان که نفهمیده هنوز برا بزرگ شدن خودش,خودش باید قدم برداره
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
الن باید رو چی بحث بشه؟؟؟
نظام اموزشی
بی ارزشی نخبگان و قشر تحصیل کرده در سیستم اداری وصنعتی
بی انگیزکی وامید جوانان به اینده
بی مسولیتی خود جوان که نفهمیده هنوز برا بزرگ شدن خودش,خودش باید قدم برداره

مشکلات زیاده باید یکی بیاد وارد صحبت با شما بشه:surprised:
من که در تخصصم نیست:smile:
 

shakibam

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب شما بگو چرا یک نفر که کلی سرمایه گذاری شده براش تو مملکت نتونه به سوالات ساده جواب بده و الان مثلا تو کلاس دبیرستان نشسته
تصور کن همین آدم میره دانشگاه و تو دانشگاه به همین شکل و با این مدارک الکی دکتری هم میگیره
آدمی که هیچی بلد نیست و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری هم داره

البته هرکسی رو میشه پیچوند .
دوره پیش دانشگاهی بودیم و یک روز یه پارادوکس نوشتم روی تخته سیاه و اون زنگ فیزیک داشتیم
دبیر فیزیکمون که اومد یکی از بچه ها پرسید آقا چرا 2=1 شده و ایشون کلی فکر کرد و آخر نتونست جواب بده زنگ بعد زبان داشتیم و دبیر زبان اومد تا نیگاه به تخته سیاه انداخت و یکی از دانش آموزا پرسید سریع جواب داد.

2=X
X^2=2X
X^2-4=2X-4
(X-2)(X+2)=2(X-2
X+2=2
4=2
2=1

آخرش چرا اینجوریه؟؟؟
x+2=2
2 از دو طرف زده میشه.میشه x=0
اینطور نیست؟؟؟
 

jovhar

عضو جدید
کاربر ممتاز
بافرضx=2 شما دیگه حق ندارین xرو مجهول درنظربگیرین و چونx-2صفرمیشه حق نداریم دوطرف رو برx-2تقسیم کنیم (ساده کنیم)
واسه همینه که باساده کردن اشتباه پیش میاد:)

خوب درسته
یکی از اشکلات تدریس در زمان آموزش تقسیم معمولا اینه که معلم به دانش آموز میگه شما می تونی از طرفین خط بزنی, درصورتی که باید یاد بده خط زدن در اصل تقسیم کردنه و تقسیم به صفر معنی نمیده.
 

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
خوب درسته
یکی از اشکلات تدریس در زمان آموزش تقسیم معمولا اینه که معلم به دانش آموز میگه شما می تونی از طرفین خط بزنی, درصورتی که باید یاد بده خط زدن در اصل تقسیم کردنه و تقسیم به صفر معنی نمیده.
اوهوم کاملا درست:)
 

unstoppable

کاربر بیش فعال
:w20::w20::w20::w20::w20::w20::w20::w20::w20:
ولی باور کنید سر کنکور همه اینا نخبه میشن...!!!!
بعد میان دانشگاه دکتر و مهندس و...میشن...
بعد ما مملکتو میسپاریم بهشون...
بعد همه چیز درست میشه...
 

S A B A

عضو جدید
آره برای یکی بعد از سالها سرمایه گذاری نتونه همچین چیزی رو جواب بده!

یه سال از یکی پرسیدم 1*45 میشه چند گفت 45 تا
2*45 میشه چند؟ با کمک همکلاسیا کلی معطلی 90 تا
3*45 ؟ دیگه جوابشو بلد نبودند ، از 90 تا 135 با دست شمرد.
وای چه بد!!!!باید واقعا این مسئله رو از ریشه پیگیری کنن!!!! اگه بکنن البته!!!
 

Similar threads

بالا