نصب ویندوز توسط حافظه فلش با استفاده از نرم افزار

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز

نرم افزار
Windows 7 USB/DVD Download Tool

نصب کردن ویندوز ۷ از طریق فلش جدا شبیه نصب آن از طریق DVD است. تنها چیزی که متفاوت از یک نصب ویندوز از طریق DVD است تنظیم کردن فلش برای Bootable شدن آن هست تا بتوانید از این طریق سیستم عامل خود را بر روی رایانه شخصی خود نصب کنید. برای تنظیم کردن نیز با به شما دو برنامه را پیشنهاد و آموزش می دهیم تا از هر کدام که مایل بودید استفاده کنید. لینک دانلود را نیز مطابق معمول می توانید در انتهای مطلب پیدا کنید.

توجه: حداقل حافظه فلشی که برای این کار نیاز خواهید داشت، یک فلش ۴ گیگابایت است.

اگر شما فایل ISO از ویندوز ۷ در اختیار دارید، می توانید از ابزار رایگان شرکت مایکروسافت برای انجام سریع تر و ساده تر تنظیمات استفاده کنید. این برنامه برای اجرا شدن به ویندوز XP سرویس پک ۲ و بالاتر نیاز دارد. اگر از ویندوز XP استفاده می کنید به .NET Framework 2.0 و Microsoft Image Mastering API V2 هم نیاز دارید. گشتی در سایت مایکروسافت بزنید این برنامه ها را نیز خواهید یافت. گوگل هم کار را راحت تر می کند!
بهترین کار از نظر من در ابتدا فرمت کردن درایو فلش است آن هم به صورت NTFS تا سرعت کار بالا رود!



پس از دریافت Windows 7 USB DVD Download Tool آن را نصب کرده و اجر نمایید. حال بر روی browse کلیک کنید و فایل ISO ویندوز ۷ را بیابید و تایید کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید.



بر روی USB device کلیک کنید. در ضمن با کلیک بر روی DVD می توانید فایل ISO ویندوز ۷ را بر روی DVD نصب کنید.




حافظه فلشی را که برای این کار انتخاب کرده اید را یافته و بر روی Begin copying کلیک کنید.


بسیار خوب کمی صبر کنید تا پردازش و کپی فایل ها به آخر برسد. در انتها فرمت کامل شده و فایل ها با موفقیت بر روی فلش کپی می شوند.



وقتی پردازش تمام شد شما می توانید فایل های نصب ویندوز را همانند DVD در فلش خود مشاهده کنید. حالا می توانید همان گونه که ویندوز را از طریق DVD بر روی رایانه خود نصب می کنید با فلش خود این کار را انجام دهید. تمامی مراحل نصب به همان شیوه است و نیازی به توضیح نمی بینم. تنها نکته زمانی است که سیستم شما می خواهد بوت شود نوع بوت را از روی فلش انتخاب کنید.





لینک دانلود Download Windows 7 USB/DVD Download Tool


منبع
 
آخرین ویرایش:

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
نرم افزار WinToFlash

اگر دوست دارید فایل های لوح فشرده نصب ویندوز ۷ را به فلش خود منتقل کنید ابزار قدرتمند و ساده WinToFlash را به شما معرفی می کنم. برنامه بسیار ساده است و تنها کافی است در برنامه ی جادویی نصب WinToFlash فقط Next را بزنید. برنامه زمان زیادی هم از شما نخواهد گرفت و همه چیز سریع اتفاق می افتد.


توجه : فلش خود را از قبل فرمت و اماده کنید.



این برنامه در سربرگ Task کلی ویژگی پیشرفته متفاوت برای ویرایش های مختلف ویندوز ارایه می کند چون ویندوز XP هم در این لیست موجود است. یعنی خداحافظ کلی مراحل پیچیده برای نصب ویندوز XP از طریق فلش! ولی در همین حد بدانید که می توانید با این برنامه ویندوز XP را نیز بر روی نت بوک خود نصب کنید.




مرحله بعد کار خیلی آسان است. به عنوان مثال ما درایوی که دیسک ویندوز ۷ مان را قرار داده بودیم E بود و حافظه فلشمان F پس به شکل زیر تنظیم نمودیم. یعنی در قسمت Windows files path باید درایوی که دیسک ویندوز ۷ قرار دارد را انتخاب کنید. و در قسمت USB drive باید حافظه فلش را انتخاب کنید.


توجه : اگر فایل ویندوز شما ایزو هست اول فایل ایزو رو در درایو مجازی فراخوانی کنید و درایو مجازی رو به عنوان Windows files path انتخاب کنید.





حال با توافق نامه Windows 7 EULA ویندوز موافقت کنید و continue را بزنید.




حال برنامه فلش را فرمت کرده و آماده می کند، سپس به انتقال فایل های نصاب ویندوز به فلش می پردازد. زمان انتقال هم بستگی به سرعت فلش شما دارد ولی تقریبا ۱۰ دقیقه ای به طول خواهد انجامید.




تمام! به همین سادگی ویندوز در فلش آماده نصب بر روی هر نوع رایانه ای که نصب از طریق فلش را پشتیانی می کند! از جمله نت بوک ها.




نتیجه گیری

در انتها ما هر دو برنامه را برای نصب ویندوز ۷ به شما پیشنهاد می دهیم که هر کدام مزایای خاص خود را دارند و به شیوه ای مختلف به تنظیم فلش شما می پردازند. فقط نکته جالب WinToFlash توانایی آماده کردن فلش شما برای نصب انوع مخلف ویندوز است که این خود به تنهایی ویژگی چشمگیری است.



لینک دانلود Download WinToFlash




منبع
 

Ramin-GT

عضو جدید
سلام دوست عزیز متوجه منظورتون نشدم اگه بیشتر توضیح بدید ممنون میشم.


با تشکر

سلام

خواهش میکنم

سیستم هایی که پسوند Fat 32 دارن و امکان نصب مستقیم ویندوز 7 رو ندارند از تنظیمات Bios به راحتی میتونند این ویندوز رو نصب کنند

Boot دوم رو CD/DVD و Boot سوم رو به HArd disc تغییر بدبد
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام

خواهش میکنم

سیستم هایی که پسوند Fat 32 دارن و امکان نصب مستقیم ویندوز 7 رو ندارند از تنظیمات Bios به راحتی میتونند این ویندوز رو نصب کنند

Boot دوم رو CD/DVD و Boot سوم رو به HArd disc تغییر بدبد

سلام دوست عزیز مرسی ولی من مشکلم این بود که dvd-rw خرابه و همچنین نتونستم از طریق cmd فلش رو بوت ایبل کنم یعنی ارور میداد برای همین از نرم افزار استفاده کردم.


با تشکر
 
بالا