نصب نرده موقت کارگاهی

mahdi_1168

عضو جدید
در مورد نرده موقت کارگاهی اطلاعات می خواستم. آیا روش و اصول خواصی دارد؟ آیا کسی عکسی در این مورد دارد؟
 

mahdi_1168

عضو جدید
ممنون از پاسخ شما
ولی من هم اسم و مشخصات همین آیین نامه که شما میگید رو می خواستم .
 

mahdi_1168

عضو جدید
به مقدار مورد نیاز میلگرد 10 بخرید بدید جوشکارتون بزنه بره.... زیاد گیر نباشید....;)
یه چیزی تو مایه های این در بیاد خوبه

ممنون از نظر شما.
ما هم تو پروژه همین کارها رو انجام میدیم. ولی من می خواستم ببینم آیا آیین نامه خواصی دارد یا نه؟
اگر اتفاقی تو پروژه پیش بیاد بازرس اداره بیمه و اداره کار به این موارد گیر میدهند.(برای من پیش امده)
 

reza2011

عضو جدید
به مقدار مورد نیاز میلگرد 10 بخرید بدید جوشکارتون بزنه بره.... زیاد گیر نباشید....;)
یه چیزی تو مایه های این در بیاد خوبه

دوست عزيز ميلگرد شماره 10 خيلي ضعيفه به نظر من ... ميلگرد حداقل 20 رو بايد باشه كه از پرت ميلگردهاي فونداسيون هميشه ميشه تامينش كرد .

ضمنا با توجه به بتني بودن اين سازه نشان داده شده در عكس شما ميشه بپرسم اين ميلگردهاي قائم به چي جوش شدند ؟
 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید
12-5-4 سرپوش حفاظتی

12-5-4-1 ســرپوش حفاظتی، پوششی است حفاظتی، از قبیل توری فلزی یا تخته چوبی که برای جلوگیری از آسیب ناشی از اثر سقوط اشیا در دیواره اطراف ساختمان در حال احداث نصب می شود. سرپوش حفاظتی باید چنان طراحی و ساخته شود که در مقابل نیروهای وارده مقاوم بوده و در اثر ریزش مصالح یا ابزار بر روی آن خطری متوجه افراد، تجهیزات و مستحدثاتی که در زیر آن قرار دارند نگردد.

12-5-5 پوشش موقت فضاهای باز

12-5-5-1 کلیه پرتگاهها و دهانه های باز در قسمت های مختلف کارگاه ساختمانی و محوطه آن که احتمال خطر سقوط افراد را در بر دارند، باید تا زمان محصور شدن یا پوشیده شدن نهایی و یا نصب حفاظ ها، پوشش ها و نرده های دائمی و اصلی، به وسیله نرده ها یا پوشش های موقت به طور محکم و مناسب حفاظت گردند.

12-5-5-2 پوشش حفاظتی موقت باید دارای شرایط زیر باشد:

الف: در مورد دهانه های باز با ابعاد کمتر از 45 سانتیمتر، تخته های چوبی با ضخامت حداقل 5/2 سانتیمتر.


ب: در مورد دهانه های باز با ابعاد بیشتر از 45 سانتیمتر، تخته های چوبی با ضخامت حداقل 5 سانتیمتر.


12-5-5-3 برای جلوگیری از ریزش مصالح و ابزار و همچنین حفظ محیط زیست باید جداره خارجی ساختمان در دست احداث با استفاده از پرده های برزنتی یا پلاستیکی مقاوم پوشانده شود.

12-5-6 سقف موقت

12-5-6-1 برای سقف های موقت که به صورت سکوهای کار مورد استفاده قرار می گیرند، باید از تخته های چوبی با ضخامت 5 و عرض 25 سانتیمتر که محـکم به یکدیگر بستــه شده باشند، استفاده شود. به علاوه فاصـله تکیه گاه تخته ها نباید بیش از 250 سانتیمتر باشد.

12-5-7 تورهای ایمنی

12-5-7-1 در مواردی که نصب سکوهای کار و نرده های حفاظتی در ارتفاع بیش از 5/3 متر امکان پذیر نباشد، باید برای جلوگیری از سقوط افراد، از تورهای ایمنی با رعایت موارد زیر استفاده شود:

الف: تورهای ایمنی باید در فاصله ای که سازندگان آنها مشخص نموده اند، نصب شود، به نحوی که ارتفاع سقوط احتمالی کارگران بیشتر از شش متر نباشد و در صورت سقوط، امکان اصابت آنها به اجسام سخت وجود نداشته باشد.

ب: برپایی و نصب تورهای ایمنی، همچنین جمع آوری و برچیدن آنها باید توسط شخص ذیصلاح و با استفاده از کمربند ایمنی و طناب مهار صورت گیرد. این تورها قبل از استفاده و در مدت بهره برداری باید به طور مستمر توسط شخص ذیصلاح بازرسی و کنترل شوند. استفاده از تورهای فرسوده و آسیب دیده به هیچ وجه مجاز نمی باشد.

12-5-8 حصار حفاظتی موقت

12-5-8-1 حصار حفاظتی موقت سازه ای است موقتی که برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه و غیر مسئول به داخل محدوده کارگاه ساختمانی ساخته و بر پا میگردد.

12-5-8-2 ارتفاع حصار حفاظتی موقت نباید از کف معابر عمومی و یا فضای مجاور آن کمتر از 190 سانتیمتر باشد.

12-5-8-3 حصار حفاظتی موقت باید در فواصل حداکثر 2 متر دارای پایه های عمودی بوده و ساختمان و اجزای آن بایستی با توجه به شرایط زیر طراحی، ساخته و برپا گردند.

الف :بار طراحی برای محل های کم خطر 100 کیلوگرم بر متر مربع و یک بار متمرکز 100 کیلوگرمی در هر نقطه از اجزای افقی آن در نظر گرفته شود.


ب:بار طراحی برای محل های عبور پر خطر و دارای احتمال برخورد خودروهای عبوری با حصار باید با توجه به ضوابط و مقررات فصل هفتم آئین نامه بارگذاری پل ها (حفاظت از وسایل نقلیه و تامین ایمنی عابران پیاده ) نشریه شماره 139 دفتر تحقیقات و معیارهای فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور انتخاب گردد.

ج:تخته چوبی و یا سایر مصالحی که برای ساخت حصار حفاظتی موقت بکار می روند باید فاقد اجزا و یا گوشه های تیز و برنده باشند، تا در صورت تماس و یا برخورد عابرین با حصار برای آنها حادثه ای بوجود نیاید.
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا