نصب برنامه روي گوشی های سری D سامسونگ

reza08

کاربر فعال
سلام


;)


نصب برنامه روي گوشی های سری D سامسونگ ( SAMSUNG : D500, D510 , D600, D820 , D900 ) و گوشی های مشابه.



بازي يا نرم افزاري كه قرار است نصب شود حتما" بايد حاوي دو فايل هم نام ، يكي با پسوند jad و ديگري با پسوند jar كه در كنار هم قرار گرفته اند باشد . فرقي نمي كند كه برنامه يا بازي شما مربوط به كدام گوشي از سري D سامسونگ باشد ، بيشتر برنامه ها و بازي هاي براي گوشي هاي D500 و D600 ساخته مي شوند كه تقريبا" بر روي تمام گوشي هاي سري D سامسونگ قابل اجرا خواهند بود .
توجه : اگر برنامه يا بازي شما فقط حاوي یک فایل با پسوند jar باشد و فایلي با پسوند jad در كنار آن وجود نداشته باشد ، ميتوانيد براي ساخت فايل با پسوند جاد از برنامه هاي Jad Maker يا Jad Generator استفاده كنيد .

براي دانلود برنامه ها و بازي ها ميتوانيد از لينكهاي زير استفاده کنید:





مراحل نصب برنامه يا بازي روي گوشي :
1) در صورتي كه برنامه هاي زير را نداشتيد آنها را دانلود کنید:
برنامه softick PPP و برنامه Java Uploader.

لينك سايت براي دانلود برنامه ها : http://www.uh-download.blogfa.com

2) قبل از اينكه نصب نرم افزار را شروع كنيد در گوشي به منوي جاوا برويد و تنظيم هاي زيررا انجام دهيد :


Menu --> Application --> JAVA World --> Network Settings -->

APN: internet
Username: empty
Password: empty
Proxy: Disabled​
3) برنامه softick را نصب کنید. در هنگام نصب برنامه یک پیغام خطا ظاهر می شود که آن را ok كنید ، در ادامه نصب اين برنامه زماني كه به قسمت USB Sharing Mode رسيديد گزينه دوم يعني Use USB Port in Exclusive Mode را انتخاب کنید .
بعد از اتمام مراحل نصب از شماره سریال زیر برای ثبت نرم افزار استفاده کنید:
Serial : 380A-017K-2EJF-2SEF
سپس روی آیکون آن در كنار ساعت کلیک راست کرده و از طریق انتخاب گزينه Exit، برنامه را ببندید.
4) گوشی را بوسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.
5) حالا برنامه softick را اجرا كرده و روی آیکون برنامه در کنار ساعت ویندوز دابل کلیک کنید تا پنجره مربوط به تنظیمات برنامه ظاهر شود. در پنجره ظاهر شده، روی سربرگ یا تب Bluetooth/Serial کلیک کنید (تمام کار ما فقط در همین تب مي باشد) در اين قسمت گزینه ای را تیک بزنید که جلوی شماره COM آن نوشته شده: \Device\ss_mdm0 سپس دکمه Properties را زده و Port speed را روی 19200 bps و Flow control را روی Software (Xon/Xoff) تنظیم كرده و ok را بزنید و پنجره اصلی ( تنظيمات ) برنامه را نیز ok کنید تا بسته شود .
6) روی آیکون برنامه softick کلیک راست کرده و گزینه Active PPP را انتخاب کنید در اين حال پنجره اي ظاهر مي شود كه آن را Cancel كنيد .
7) دوباره روي آيكن برنامه در كنار ساعت دابل كليك كرده و سراغ سربرگ یا تب Bluetooth/Serial برويد .
8) در همین حال و بدون اينكه از تب Bluetooth/Serial برنامه softick خارج شويد ، برنامه Uploader را اجرا کنيد.
9) سراغ گوشی بروید و کد های زیر را از چپ به راست وارد كنيد :
کد شماره 1: #*536961# سپس دکه قطع مکالمه (قرمز رنگ) را فشار دهید.
کد شماره 2: #*536963# سپس دکه قطع مکالمه (قرمز رنگ) را فشار دهید.
10) گزینه Add را بزنید و فایل jad مورد نظر را كه در كنار فايل jar هم نامش قرار دارد را انتخاب کنید.
کد شماره 3: #*5737425# یک منو ظاهر می شود.
11) گزینه PPP UP را انتخاب کرده و سپس USB را انتخاب کنید.
12) گزینه Serial download را انتخاب کنید.


برنامه يا بازي شروع به نصب مي شود و پس از اتمام نصب بر روي گوشي اجرا خواهد شد.


13) کابل USB را در بیاورید و گوشی را Restart (خاموش و روشن) کنید. حالا می توانید برنامه نصب شده را در گوشی خود در قسمت Java world ببینید.


------------------------------------ نكات مهم -------------------------------------


نكته 1: بهتر است قبل از نصب برنامه گوشي خود را يكبار رستارت ( خاموش و روشن) كنيد.

نكته 2: پيشنهاد مي شود قبل از نصب برنامه يا بازي روي گوشي خود ، آن را توسط برنامه Midp Runtime بر روي كامپيوتر اجرا كنيد تا غير از اينكه با محيط برنامه يا بازي آشنا مي شويد ، از ويروسي نبودن و سلامت فايلي كه قصد نصب آن را داريد مطمعن شويد .

نکته 3: اگر چندین فایل دارید که می خواهید آنها را نصب کنید، بهترین روش این است که آنها را یکی یکی به برنامه Uploader اضافه کنید و یکی یکی وارد گوشی کنید. برای این کار، پس از اتمام مرحله 11 از محيط بازی يا برنامه خارج شوید، بازی دیگری را در برنامه Uploader اضافه کنید و کد شماره 3 را بزنید. سپس گزینه Serial download را انتخاب کنید. و دوباره برای بازی بعد همین عمل را تکرار کنید. در اين صورت انجام مرحله 10 فقط براي یک بار کافی است ، مگر اینکه گوشی restart شود. اگر دوبار مرحله 9 تکرار شود، گوشی خودبخود restart می شود. پس دقت کنید که برای دفعات بعدی، بعد از زدن کد شماره 3 در مرحله 10، گزینه Serial download را انتخاب کنید.

.


------------------------- پیغام های خطا و علت آنها : ----------------------------


Install error : تنظیمات برنامه softick PPP اشکال دارد. تنظیمات را دستکاری کنید و با تنظیمات جدید همین مراحل را انجام دهید. (دستکاری تنظیمات مشکلی برای گوشی پیش نخواهد آورد) با اين حال تنظيمات پيش فرض برنامه را پيشنهاد ميكنيم .
گاهي نيز چون بازی مربوط به این گوشی سري گوشي ها نمی باشد اين پيغام ظاهر مي گردد.
Invalid JAD descriptor : فایل jad با فایل jar موجود هماهنگی ندارد یا مشکلی دارد. (گاهي اوقات فایل هاي jad که برنامه jadmaker می سازد این مشکل را دارند.)
JAVA game error : بازی جاوا مشکل دارد . احتمالاً برای بعضی از بازی های جاوا که مربوط به این سري از گوشی ها نباشند این مشکل پیش خواهد آمد.


-------------------------------------------------------



اگر بار اول موفق به نصب نشدید ، دوباره و با دقت بيشتري این اين مراحل را تكرار كنيد ( فايل ديگري را براي نصب انتخاب كنيد يا تنظيمات برنامه Softik PPP را دستكاري كنيد ) ، فقط سعي كنيد دقت كافي را در نحوه و ترتيب مراحل نصب داشته باشيد.



چنين مجموعه دقيقي از نحوه نصب برنامه و بازي توسط كابل USB ، روي گوشي هاي سري دي SAMSUNG تا به حال در هيچ وبلاگ يا سايتي مشاهده نشده و تمام حقوق اين اثر متعلق به ( اورميا هك و دانلود08) ميباشد
رضا08
:cool:
 
بالا