نشانه های اینکه همسرتان(نامزدتان) اختلالات روانی دارد

EECi

مدیر بازنشسته
در زیر به ۱۶ نشانه‌ای اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد ممکن است طرفتان اختلالات روانی داشته باشد!روابط مسموم زندگی را مختل می‌کند و می‌تواند برای شما آزار و درد به همراه داشته باشد. مطمئناً برای بیشتر ما پیش آمده که درگیر چنین روابطی شویم و متعجب بمانیم که آیا طرفمان اختلال روانی دارد یا نه. آیا رفتارهای خشونت‌آمیز و خطرناک او می‌تواند یک دلیل عصبی و روانی داشته باشد؟ برای بعضی از آنها پاسخ، مثبت است.افرادیکه اختلالات شخصیتی دارند برای ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکل دارند و همین باعث پر دردسر شدن روابط آنها می‌شود. گروهی از این افراد حتی بخاطر این وضعیت خود موجب آسیب زدن به طرف خود در رابطه می‌شوند. پارتنرهای افرادی که دچار اختلال روانی، اختلال شخصیت خودشیفتگی، اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت ضداجتماعی هستند معمولاً دچار زخم‌های احساسی و فیزیکی می‌شوند.برای خیلی از ما فهمیدن اینکه طرفمان از نظر روانی سالم است یا الگوهای رفتاری او نشانگر یک مشکل شخصیتی است، کار سختی است. در زیر به چند مورد از علامت‌های هشداری اشاره می‌کنیم که می‌تواند نشان دهد طرف شما دچار این اختلالات روانی است.

«من از تو برترم»
افرادیکه دچار اختلالات روانی هستند معمولاً به طرفشان القا می‌کنند که از آنها برتر و بالاتر هستند و طرفشان برای آنها کافی نیست. (مثلاً، به آنها می‌گویند: «تو احمقی»، «تو خیلی احساسی هستی»، «چاقی»، «پارانوئیدی» «دیوونه‌ای»). در چنین روابطی طرف مقابل آنها معمولاً احساس حقارت، بی ارزش‌ بودن و کم بودن می‌کند.

«تو خسته‌ام می‌کنی. ازت متنفرم. عاشقتم. نه ازت متنفرم.»
بعد از گذشتن دوره کوتاه هیجان اولیه، آنها رغبت، هیجان و احترام خود را نسبت به طرف مقابل از دست داده و رفتاری آزاردهنده پیدا می‌کنند. خیلی از آنها مدام رابطه را قطع کرده و دوباره شروع می‌کنند. بی‌احترامی‌ها خیلی زود جای خود را به سوء‌استفاده و آزار می‌دهد و طرفشان به یک قربانی در رابطه تبدیل می‌شود. خیلی از پارتنرهای آنها با افسردگی، اضطراب شدید، اعتیاد به موادمخدر یا الکل و بیماری‌های روانی مختلف باقی می‌مانند. خیلی‌ها هم حتی دست به خودکشی می‌زنند.

«من مسئول اتفاق‌های بدی که می‌افتد یا کارهای بدی که کرده‌ام نیستم. این یک قانون است.»
انداختن تقصیرها به گردن دیگران در این افراد کاملاً عادی است. وقتی نمی‌توانند با دروغ و فریب روی یک خطا و مشکل سرپوش بگذارند، آن را بعنوان یک اشتباه، جوک، سوء‌تفاهم یا حساسیت زیاد طرف‌مقابل قلمداد می‌کنند تا از خود رفع‌تکلیف کنند.

آماده‌سازی
پارتنرهای جدید را معمولاً با درخواست دادن پیدا نمی‌کنند، آنها را برای رابطه با خود آماده می‌کنند. تفاوت این دو در این است که مورد اول به دنبال یک رابطه واقعی است ولی رابطه دوم می‌خواهد یک بازی یا فریب را آغاز کند. مهربانی‌ها، توجه‌ها، ول خرجی ها، وقت گذراندنها، مسافرت‌ها و هدایا همه با هدف و منظور است. آنها توقع دارند که بعد از گذشتن این هیجان اولیه، طرفشان صدبرابر برایشان جبران کند.

در گذشته روابط عاشقانه متعددی داشته است
ازآنجایی که خیلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و قادر نیستند بعد از فروکش کردن هیجان اولیه‌شان نسبت به یک نفر، پیوندشان را همچنان با او حفظ کنند، مدام به دنبال روابط عشقی جدید هستند. وقتی می‌خواهند فرد جدید را برای رابطه با خود آماده کنند، از پارتنرهای قبلی خود بعنوان دوستانی خوب یا «فردی دیوانه» یاد می‌کنند!

به شدت نسبت به خودش حساس است | به شدت نسبت به دیگران حساسیت ندارد («من مهمم، تو هیچ اهمیتی نداری. و چون تو هیچ اهمیتی نداری، حتی فکرش را هم نکن که بخواهی در مورد من نظر بدهی»)
بااینکه معمولاً بسیار قوی، خودشیفته و بی‌عاطفه به نظر می‌رسند، ولی سایرین گاهی شدیداً شگفت‌زده می‌شوند که وقتی از این افراد انتقاد می‌شود یا به چالش کشیده می‌شوند تا چه اندازه حساس می‌شوند. این حساسیت از احساس ناامنی آنها سرچشمه نمی‌گیرد و آنها هیچ علاقه‌ای به خوشنود کردن دیگران ندارند. دلیل این رفتار آنها، اعتقادشان به برتر بودن خودشان است. آنها تحمل ناتوانی و ضعف خود را ندارند و وقتی کسی درمورد نقاط ضعفشان با آنها حرف می‌زند از کوره در می‌روند.

«من برنده هستم! همیشه.»
برای افرادیکه اختلالات روانی دارند همیشه باید یک برنده و بازنده وجود داشته باشد. برنده بودن برای آنها خیلی مهم است. آنها به ندرت می‌پذیرند که در سطحی پایین‌تر از سایرین قرار گیرند. این مسئله به خصوص در مورد روابط که نیاز به همکاری دو طرف و گاهی تسلیم شدن هست، مشکل‌ساز می‌شود.

ممکن است احساس کنید که دارید عقلتان را از دست می‌دهید. توانایی‌تان برای فکر کردن و اعتمادبه‌نفستان روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.
برای آنهایی که مدتی طولانی است در چنین روابطی هستند، مطمئناً مشکل در فکر کردن و تمرکز دیگر عادی شده است. حافظه، تمرکز، توجه، انگیزه و قدرت سازمان‌دهی فرد در چنین روابطی کم‌کم ضعیف می‌شود. احساس خواهید کرد که کارایی‌تان در زندگی به شدت پایین آمده و همیشه احساس اضطراب خواهید داشت.

قدرت، کنترل و سلطه
آنها از تحقیر کردن، خوار و خفیف کردن، حکمرانی کردن، تخریب کردن و کوچک شمردن دیگران لذت می‌برند. ولی هیچوقت تحمل چنین رفتارهایی را در مقابل خودشان ندارند خیلی سریع موجب واکنش خشونت‌آمیز در آنها خواهد شد.

دروغ‌ها، رازها و فریب
فریب و نیرنگ برای این افراد رفتاری عادی است. آنها بی‌اندازه دروغ می‌گویند و خیلی وقت‌ها پنهان‌کاری می‌کنند. این دروغ‌ها می‌تواند کوچک یا خیلی خیلی بزرگ باشند. (مثلاً بچه‌های پنهانی‌شان، ازدواج‌هایشان، هویت دروغین و …)

اخلاقیات سوال‌برانگیز
همیشه یک روند مداوم و دیرینه از عصیان‌ها و خطاهای اخلاقی وجود دارد. نمونه‌های آن عبارتند از: خیانت، دروغ، رعایت نکردن کپی‌رایت، دزدی، خشونت یا مجازات کسی که بر سر راه اهدافش قرار می‌گیرد.

احساسات سطحی و کم‌عمق
روابط سطحی آنها به هیچ عنوان در حدی نیست که روزی به روابط عمیق‌تر تبدیل شود. بعنوان مثال آنها حتی با یک غریبه که به آنها احساس قدرت می‌دهد یا می‌تواند منبع حسادت برای طرفشان باشد، بسیار بهتر از همسرشان رفتار می‌کنند.

«ولی قربانی اینجا منم!»
این روش رفتاری معمولاً در مواجه با افراد دلسوز در آنها ظاهر می‌شود. وقتی ما نسبت به کسی محبت داریم، خشونت‌های آنها را می‌پذیریم. افرادیکه ظرفیت دلسوزی را دارند راحت‌تر مورد آزار این افراد قرار می‌گیرند. در مواجهه با چنین افراد دلسوزی، فردی که اختلال شخصیتی دارد خیلی راحت می‌تواند اشتباهات و گناهانش را کمرنگ کند.

مثلث
پارتنر جدید خود را حتی با پارتنرهای قبلی او هم در رقابت می‌بیند.

حتی در آداب معاشرت اولیه درمورد مهربانی کردن، اعتماد کردن و احترام گذاشتن هم نیاز به یادگیری دارد.
می‌بینید که حتی درمورد مهارت‌های اجتماعی و معاشرتی اولیه هم مثل مهربانی، عدالت و نحوه رفتار کردن هم باید به او توضیح بدهید. مداوماً جملاتی مثل «با من اینطور حرف نزن.»، «خواهش می‌کنم دیگر دروغ نگو!»، «چرا باید اینقدر با خشونت با من رفتار کنی؟» به او می‌گویید. اگر فردی دچار اختلال روانی نباشد، نیازی نخواهد بود که این نوع آموزش‌ها را برای یک فرد بالای ۷ سال داشته باشید.

هر چقدر هم که تلاش کنی، نمی‌توانی کاری را درست انجام دهی.
بخاطر حساسیت‌هایتان، درک نکردنتان، فضولی‌هایتان یا بی‌ارزشی‌تان بعنوان یک پارتنر متهم می‌شوید (مثلاً لباست افتضاحه، خانه تمیز نیست، دیگر اصلاً ظاهر خوبی نداری! چرا اینقدر حساسی، رفتارت خیلی آزاردهنده‌است) هر درخواستی که از او دارید بعنوان تلاش برای کنترل او قلمداد خواهد شد. بعنوان مثال، نگرانی‌های عادی شما و حال و احوال کردن از او و اوضاع زندگیش که بین زوج‌ها کاملاً عادی است (که البته همراه با احترام و عشق است) از طرف کسی که دچار اختلالات روانی است تحمل نمی‌شود.
(این لیست به هیچ عنوان یک ابزار تشخیصی نیست. تشخیص اختلالات روانی حتماً باید توسط یک متخصص انجام گیرد.)

http://www.mardoman.net/family/%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%87-%D9%85%D8%B9%D8%B4%D9%88%D9%82%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به شدت نسبت به خودش حساس است | به شدت نسبت به دیگران حساسیت ندارد
سلام مهندس جان
از این موارد دراین باشگاه هم زیاد دیده شده ........افرادی که دچار خودبرتربینی مفرط هستند.....جالب است گاهی اوقات همین افراد دیگری رو متهم می کنند البته با چندتا فحش و ناسزا .......البته من فکر نمی کنم بشود به این مسئله گفت اختلال روانی ..بلکه بایستی گفت نتیجه دور بودن از خانواده .....مقصر بودن خانواده و مراکز آموزشی و نهادهای فرهنگی.....چون الی ماشال اختلال روانی دائم الحال(من فکر می کنم معنی اختلال روانی این است که فرد تعمدی کاری کند جهت آسیب رساندن به دیگری) در کشور وجود دارد که ربطی به داشتن همسر و نداشتن آن ندارد (هرچند این تعداد در قبال خیل کثیر مردم ناچیزند ولی حقیقتا به چشم می آیند به ویژه در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی)

در موارد مشابهی که شما گفتید چه بسا خود بنده هم در پاره ای مواقع دچار این مسائل گردم....چرا که خودم راجدا از این مردم نمی دانم..........البته این مسائل صرفا در کشور ما هم نیست........در غرب به مراتب بدتر و شدیدتر است.....به اسم آزادی های مشروع!!!!!!!......به عنوان مثال سادیسم در برخی از اون کشورها پذیرفته شده است....فقط کافی است دو طرف بخواهند.....دیگر اختلال روانی نیست!.......متاسفانه با سرعتی غیر قابل تصور فرهنگ غنی خود را داریم واگذار می کنیم و به سمت سبک غرب پیش می رویم.....خدا عاقبت کشورمان را به خیر کند

 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
سلام
مباحث اصلی این جستار پیرامون موضوع مشاور ازدواج است . قضاوت های این چنینی به سبک شما کار نادرستی است .

در ادامه نظرات خود را در مورد فرهنگ غربی نوشتید که بیشتر نقادانه و غیرمنصفانه بود
نه فرهنگ سنتی ایرانی بی عیب و نقص است و نه فرهنگ زندگی غربی
هر کدام محاسن و معایبی دارند

اغلب مشکلاتی که در این 16 مورد اشاره شد ربطی به زندگی غربی بودن ندارد
خودشیفتگی در اغلب مدیران و مقامات گذشته و حال ایرانی مشاهده می شود که نسبت به مردم حساس اند و منوال را بر مقصر دانستن مردم و بقیه می دانند ولی نسبت به خود غیرحساس می باشند

پاک کردن صورت مساله و زدن برچسب غرب با تعریف موهوم و یا بد ، بر روی مشکلات در این چند ده سال گذشته مشکلی را جل نکرده است

به شدت نسبت به خودش حساس است | به شدت نسبت به دیگران حساسیت ندارد
سلام مهندس جان
از این موارد دراین باشگاه هم زیاد دیده شده ........افرادی که دچار خودبرتربینی مفرط هستند.....جالب است گاهی اوقات همین افراد دیگری رو متهم می کنند البته با چندتا فحش و ناسزا .......البته من فکر نمی کنم بشود به این مسئله گفت اختلال روانی ..بلکه بایستی گفت نتیجه دور بودن از خانواده .....مقصر بودن خانواده و مراکز آموزشی و نهادهای فرهنگی.....چون الی ماشال اختلال روانی دائم الحال(من فکر می کنم معنی اختلال روانی این است که فرد تعمدی کاری کند جهت آسیب رساندن به دیگری) در کشور وجود دارد که ربطی به داشتن همسر و نداشتن آن ندارد (هرچند این تعداد در قبال خیل کثیر مردم ناچیزند ولی حقیقتا به چشم می آیند به ویژه در شبکه های اجتماعی در فضای مجازی)

در موارد مشابهی که شما گفتید چه بسا خود بنده هم در پاره ای مواقع دچار این مسائل گردم....چرا که خودم راجدا از این مردم نمی دانم..........البته این مسائل صرفا در کشور ما هم نیست........در غرب به مراتب بدتر و شدیدتر است.....به اسم آزادی های مشروع!!!!!!!......به عنوان مثال سادیسم در برخی از اون کشورها پذیرفته شده است....فقط کافی است دو طرف بخواهند.....دیگر اختلال روانی نیست!.......متاسفانه با سرعتی غیر قابل تصور فرهنگ غنی خود را داریم واگذار می کنیم و به سمت سبک غرب پیش می رویم.....خدا عاقبت کشورمان را به خیر کند

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
مباحث اصلی این جستار پیرامون موضوع مشاور ازدواج است . قضاوت های این چنینی به سبک شما کار نادرستی است .

در ادامه نظرات خود را در مورد فرهنگ غربی نوشتید که بیشتر نقادانه و غیرمنصفانه بود
نه فرهنگ سنتی ایرانی بی عیب و نقص است و نه فرهنگ زندگی غربی
هر کدام محاسن و معایبی دارند

اغلب مشکلاتی که در این 16 مورد اشاره شد ربطی به زندگی غربی بودن ندارد
خودشیفتگی در اغلب مدیران و مقامات گذشته و حال ایرانی مشاهده می شود که نسبت به مردم حساس اند و منوال را بر مقصر دانستن مردم و بقیه می دانند ولی نسبت به خود غیرحساس می باشند

پاک کردن صورت مساله و زدن برچسب غرب با تعریف موهوم و یا بد ، بر روی مشکلات در این چند ده سال گذشته مشکلی را جل نکرده است
سلام مجدد.......موضوع بسیار مشخص است .....خیلی از مواردی که با نام مشاور ازدواج این جا مطرح شده عمومیت دارد برادر و یک مسئله خاص نیست
وقتی ما م گیم فرهنگ غرب منظور ما سبک زندگی غرب و خواسته دولت های غربی است .....به این معنا نیست که مردمی که در کشورهای غربی زندگی می کنند تمام و کمال آن را پیاده می کنند .......چیزی که آن جا تبلیغ می شود این است.......چه بسا خیلی از آن خانواده ها اسلام را سرلوحه سبک زندگی خود قرار داده اند ....گرچه ندانند
از نظر بنده فرهنگ سنتی ایران بی عیب نیست......ولیکن فرهنگ اسلامی را کاملا بی عیب می دانیم
این دیدگاه شماست و محترم..............ولیکن از نظر بنده کاملا مرتبط است ..و با توجه به اینکه این مطلب رو به اشتراک گذاشتید بنده هم دیدگاه خود را مطرح کردم....یکی از مواردی که گفتیم همین مورد است.......بنده فکر نمی کنم حرف از مسئولین زده باشم.....ولیکن آیا شما کتمان می کنید حضور مدیران تکنوکرات و سکولار را که در سطح وسیعی در سطوح بالای مدیریتی کشور ما حضور دارند؟.....البته این حرف رو صرفا بنده هم نمی زنم.........رئیس محترم قوه قضائیه چند وقت پیش این را نیز مطرح نمودند و توجه شما را به آن جلب می کنیم .......آیا شما مدگرایی و لیبرالیسم را حتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمی بیننید؟
نه صورت مسئله ای را می خواهیم پاک کنیم ........و نه دنبال برچسب زدن هستیم....چیزی که عیان است نیاز به بیان نیست......بایستی ترسید که روزی سادیسم در این کشور بین زوجین بشود یک امر عادی ........چیزی که در برخی کشورهای غربی کاملا پذیرفته است .....شما اگر دنبال کتمان برخی حقایق هستید ....خب چشم باز کنید و ببینید!!!!
در همین فضای مجازی ما نمونه های بسیاری از سادیسم در بعد جنسی رو هم شاهد هستیم که انگار برای دو طرف امری عادی تلقی می گردد

عمده سخن بنده این بود که به این ها نمی شود گفت اختلال روانی ..........به عنوان مثال همین مورد احساسات سطحی ......این ها یک ویژگی ژنتیکییا فردی نیست بلکه همگی ثمره یک فرهنگ است که دول غربی تمام قد در حال تشویق کردن مردم کشورشون به اون ها هستند......و ما نمی توانیم به این ها لفظ اختلال روانی اختصاص دهیم
 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
همانطور که مشخص است اینجا تالار گفتگوی آزاد نیست و تالار مشاوره ازدواج است پس بدون شک موضوع خاص خواهد بود
باقی مطالب شما برای من مفهوم نبود !

سادیسم تعریف خودش را دارد و نمیتوان برای هر نوع اختلال از تعریف سادیسم استفاده کرد
چشمانمان باز است شما بفکر خود باش گرامی;)

باز هم تکرار میکنم صحبت ما بحث فضای مجازی و غیره نیست
موضوع مشخص است
مشاور ازدواج

اگر صحبتی در این مورد ندارید بحث های نامرتبط نکنید ، متاسفانه من هم به اشتباه و پیرو سبک غلط شما به مقایسه مدیریت و ازدواج پرداختم!
مشکل اصلی من با سبک شماست که همه جا را سیاسی میکنید
اگر میخواهید سیاسی بنویسید جای مناسبتر را پیدا کنید و خلاف قوانین رفتار نکنید

سلام مجدد.......موضوع بسیار مشخص است .....خیلی از مواردی که با نام مشاور ازدواج این جا مطرح شده عمومیت دارد برادر و یک مسئله خاص نیست
وقتی ما م گیم فرهنگ غرب منظور ما سبک زندگی غرب و خواسته دولت های غربی است .....به این معنا نیست که مردمی که در کشورهای غربی زندگی می کنند تمام و کمال آن را پیاده می کنند .......چیزی که آن جا تبلیغ می شود این است.......چه بسا خیلی از آن خانواده ها اسلام را سرلوحه سبک زندگی خود قرار داده اند ....گرچه ندانند
از نظر بنده فرهنگ سنتی ایران بی عیب نیست......ولیکن فرهنگ اسلامی را کاملا بی عیب می دانیم
این دیدگاه شماست و محترم..............ولیکن از نظر بنده کاملا مرتبط است ..و با توجه به اینکه این مطلب رو به اشتراک گذاشتید بنده هم دیدگاه خود را مطرح کردم....یکی از مواردی که گفتیم همین مورد است.......بنده فکر نمی کنم حرف از مسئولین زده باشم.....ولیکن آیا شما کتمان می کنید حضور مدیران تکنوکرات و سکولار را که در سطح وسیعی در سطوح بالای مدیریتی کشور ما حضور دارند؟.....البته این حرف رو صرفا بنده هم نمی زنم.........رئیس محترم قوه قضائیه چند وقت پیش این را نیز مطرح نمودند و توجه شما را به آن جلب می کنیم .......آیا شما مدگرایی و لیبرالیسم را حتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی نمی بیننید؟
نه صورت مسئله ای را می خواهیم پاک کنیم ........و نه دنبال برچسب زدن هستیم....چیزی که عیان است نیاز به بیان نیست......بایستی ترسید که روزی سادیسم در این کشور بین زوجین بشود یک امر عادی ........چیزی که در برخی کشورهای غربی کاملا پذیرفته است .....شما اگر دنبال کتمان برخی حقایق هستید ....خب چشم باز کنید و ببینید!!!!
در همین فضای مجازی ما نمونه های بسیاری از سادیسم در بعد جنسی رو هم شاهد هستیم که انگار برای دو طرف امری عادی تلقی می گردد

عمده سخن بنده این بود که به این ها نمی شود گفت اختلال روانی ..........به عنوان مثال همین مورد احساسات سطحی ......این ها یک ویژگی ژنتیکییا فردی نیست بلکه همگی ثمره یک فرهنگ است که دول غربی تمام قد در حال تشویق کردن مردم کشورشون به اون ها هستند......و ما نمی توانیم به این ها لفظ اختلال روانی اختصاص دهیم
 

EECi

مدیر بازنشسته
البته برگزاری آزمون ها و تست های مختلف روانشناختی و جنسی می تواند کمک زیادی در شناخت و انتخاب داشته باشد
داشتن ارتباط و مراوده نسبتا طولانی و حضوری نیز حائز اهمیت است
انسان لایه های مختلف شخصیتی دارد که به مرور زمان و طی اتفاقات گوناگون نمایان می شود

قبل ازدواج مشاوره برید مشاوره هایی که متخصص ***ولوژی هستن
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
همانطور که مشخص است اینجا تالار گفتگوی آزاد نیست و تالار مشاوره ازدواج است پس بدون شک موضوع خاص خواهد بود
باقی مطالب شما برای من مفهوم نبود !

سادیسم تعریف خودش را دارد و نمیتوان برای هر نوع اختلال از تعریف سادیسم استفاده کرد
چشمانمان باز است شما بفکر خود باش گرامی;)

باز هم تکرار میکنم صحبت ما بحث فضای مجازی و غیره نیست
موضوع مشخص است
مشاور ازدواج

اگر صحبتی در این مورد ندارید بحث های نامرتبط نکنید ، متاسفانه من هم به اشتباه و پیرو سبک غلط شما به مقایسه مدیریت و ازدواج پرداختم!
مشکل اصلی من با سبک شماست که همه جا را سیاسی میکنید
اگر میخواهید سیاسی بنویسید جای مناسبتر را پیدا کنید و خلاف قوانین رفتار نکنید

اگر بخواهیم با سبک و سیاق شما برخورد کنیم بزرگوار .......این هم یک نمونه بارز اختلال روانی است که از سوی شما شکل گرفت ......متاسفانه!!!!

بنده بهتر از شما وافقم که این جا تالار مشاوره و تالار ازدواج است .........بنده مطالبی که شما نقل کردید از یک منبع به عنوان اختلال روانی قبول ندارم بلکه معتقدم این ها همان سبک و سیاق غربی است .....غربی که این مواردی که شما گفتید را به عنوان اعتماد به نفس تمام می کند و سعی دارد زن را در حد یک برده صرفا جنسی نزول دهد......تمام
و این شیوه مشاوره دادن نیست برادر جان ............
چشمانمان باز است شما بفکر خود باش گرامیhttp://www.www.iran-eng.ir/images/smilies/wink.gif
بنده احساس می کنم شما از این حرف بنده ناراحت شدید بزرگوار .....ولیکن بنده قصد توهین نه به شما و نه هیچ کسی رو نداشته و ندارم .......شما که دوست ما هستی و گرچه به زعم خود طناب این دوستی رو پاره کردی ولیکن هنوز برای ما همان هستی که بودی ....شاید این هم به زعم شما اختلال روانی باشد که بنده تحمل ملی مذهبی های بریده از آرمان های دکتر مصدق و فاطمی و جا مانده از ارزش های اسلام و انقلاب را که خود را در لباس روشنفکری و تدین نشان می دهند صرف نظر از جنسیت و قومیت نداشته و ندارم و جلوی گزافه گویی آن ها هرگز سکوت نخواهم کرد.........
تو دنیای امروز که عصر ارتباطات است....صحبت کردن با مردم کشورهای خارجی کار چندان سختی نیست .....با آن ها صحبت کنید .....هم نوع نگاه اون ها رو ببینید ....هم دیدگاه حاکمیت آن کشورها را در قبال خانواده.....منظور بنده بیشتر این بود

آیا طرفمان اختلال روانی دارد یا نه. آیا رفتارهای خشونت‌آمیز و خطرناک او می‌تواند یک دلیل عصبی و روانی داشته باشد؟ برای بعضی از آنها پاسخ، مثبت است.افرادیکه اختلالات شخصیتی دارند برای ارتباط برقرار کردن با دیگران مشکل دارند و همین باعث پر دردسر شدن روابط آنها می‌شود. گروهی از این افراد حتی بخاطر این وضعیت خود موجب آسیب زدن به طرف خود در رابطه می‌شوند. پارتنرهای افرادی که دچار اختلال روانی، اختلال شخصیت خودشیفتگی، اختلال شخصیت مرزی و اختلال شخصیت ضداجتماعی هستند معمولاً دچار زخم‌های احساسی و فیزیکی می‌شوند.برای خیلی از ما فهمیدن اینکه طرفمان از نظر روانی سالم است یا الگوهای رفتاری او نشانگر یک مشکل شخصیتی است، کار سختی است.
اینکه بنده به اختلال روانی سادیسم اشاره داشتم به خاطر این پاراگراف است
پایان این مقاله که بیشتر شبیه وبلاگ می ماند این نیز نوشته شده است که خود نگارنده نیز فاقد اظهار نظر دقیق در این موارد بوده و به آن واقف است

(این لیست به هیچ عنوان یک ابزار تشخیصی نیست. تشخیص اختلالات روانی حتماً باید توسط یک متخصص انجام گیرد.)

حالا شما می خواهید از این مطلبتان تمام و کمال دفاع کنید و به هر کس که مخالفتی با محتوی و جزئیات این نظریه پردازی ها داشته باشد برچسب بزنید و غیر ذلک خود دانید.....
در مورد خط آخر.......شما گزارش تخلف کنید اگر واقعا این اعتقاد را دارید....مدیران هم هوای مدیر سابق باشگاه را قطعا خواهند داشت.....ضمن اینکه گزارش شدن بنده توسط شما برای بنده ارزش است چرا که سطح تفکر شما را متناسب با تفکر شهید چمران می دانم و برای هردومان آرزوی شهادت دارم .......برقی باشید دوست گرامی
 
آخرین ویرایش:

EECi

مدیر بازنشسته
پراگراف اول پست شما را مطالعه کردم و باقی را بخشیدم به نویسنده ش چون فاقد ارزش و محتوای لازم برای بررسی بود
ظاهرا شما تخصص ویژه ای در قضاوت های نابخردانه دارید! همین بس که چه در دانشگاه چه در محیط کار از شخصیت های نظیر شما با سکوت عبور کرده ام
اینجا هم مجزا نیست

شما را با این تفکر تنها گذاشته و نهایتا با کمی اغماض و از سر دلسوزی دعوت به تفکر میکنم
کامل میکنم بنده مثل جناب آقای صدیق نخواهم بود و حوصله مطالعه این ناسره نامه شما را ندارم

هرگونه نقل قول از سمت شما با سیاست سکوت پاسخ داده خواهد شد

اگر بخواهیم با سبک و سیاق شما برخورد کنیم بزرگوار .......این هم یک نمونه بارز اختلال روانی است که از سوی شما شکل گرفت ......متاسفانه!!!!

بنده بهتر از شما وافقم که این جا تالار مشاوره و تالار ازدواج است .........بنده مطالبی که شما نقل کردید از یک منبع به عنوان اختلال روانی قبول ندارم بلکه معتقدم این ها همان سبک و سیاق غربی است .....غربی که این مواردی که شما گفتید را به عنوان اعتماد به نفس تمام می کند و سعی دارد زن را در حد یک برده صرفا جنسی نزول دهد......تمام
و این شیوه مشاوره دادن نیست برادر جان ............

بنده احساس می کنم شما از این حرف بنده ناراحت شدید بزرگوار .....ولیکن بنده قصد توهین نه به شما و نه هیچ کسی رو نداشته و ندارم .......شما که دوست ما هستی و گرچه به زعم خود طناب این دوستی رو پاره کردی ولیکن هنوز برای ما همان هستی که بودی ....شاید این هم به زعم شما اختلال روانی باشد که بنده تحمل ملی مذهبی های بریده از آرمان های دکتر مصدق و فاطمی و جا مانده از ارزش های اسلام و انقلاب را که خود را در لباس روشنفکری و تدین نشان می دهند صرف نظر از جنسیت و قومیت نداشته و ندارم و جلوی گزافه گویی آن ها هرگز سکوت نخواهم کرد.........
تو دنیای امروز که عصر ارتباطات است....صحبت کردن با مردم کشورهای خارجی کار چندان سختی نیست .....با آن ها صحبت کنید .....هم نوع نگاه اون ها رو ببینید ....هم دیدگاه حاکمیت آن کشورها را در قبال خانواده.....منظور بنده بیشتر این بود


اینکه بنده به اختلال روانی سادیسم اشاره داشتم به خاطر این پاراگراف است
پایان این مقاله که بیشتر شبیه وبلاگ می ماند این نیز نوشته شده است که خود نگارنده نیز فاقد اظهار نظر دقیق در این موارد بوده و به آن واقف است



حالا شما می خواهید از این مطلبتان تمام و کمال دفاع کنید و به هر کس که مخالفتی با محتوی و جزئیات این نظریه پردازی ها داشته باشد برچسب بزنید و غیر ذلک خود دانید.....
در مورد خط آخر.......شما گزارش تخلف کنید اگر واقعا این اعتقاد را دارید....مدیران هم هوای مدیر سابق باشگاه را قطعا خواهند داشت.....ضمن اینکه گزارش شدن بنده توسط شما برای بنده ارزش است چرا که سطح تفکر شما را متناسب با تفکر شهید چمران می دانم و برای هردومان آرزوی شهادت دارم .......برقی باشید دوست گرامی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پراگراف اول پست شما را مطالعه کردم و باقی را بخشیدم به نویسنده ش چون فاقد ارزش و محتوای لازم برای بررسی بود
ظاهرا شما تخصص ویژه ای در قضاوت های نابخردانه دارید! همین بس که چه در دانشگاه چه در محیط کار از شخصیت های نظیر شما با سکوت عبور کرده ام
اینجا هم مجزا نیست

شما را با این تفکر تنها گذاشته و نهایتا با کمی اغماض و از سر دلسوزی دعوت به تفکر میکنم
کامل میکنم بنده مثل جناب آقای صدیق نخواهم بود و حوصله مطالعه این ناسره نامه شما را ندارم

هرگونه نقل قول از سمت شما با سیاست سکوت پاسخ داده خواهد شد

بنده نیز از سر خیرخواهی .........و نه دلسوزی .......از سر رفاقت و نه اغماض .........شما را توصیه می کنم که به خود آئید و با واقعیات کنار بیائید نه رویاپردازی و موهوماتی نظیر اینکه غربگرایی در کشور وجود ندارد ...دشمن وجود ندارد....تهاجم فرهنگی وجود ندارد و غیر و ذلک
بدتان نیاید .........شما خودتان بیشتر در جهت انجراف تاپیک قدم برداشتید.......همین مطلب را می توانستید در خصوصی یا جای دیگر بگوئید و بنده نیز به رسم ادب آن وقت نیاز نبود در عموم به نظر بی ربط شما به موضوع که همانا برچسب زنی به بنده بود به خاطر نقد مطلبی که از منبعی وبلاگی قرار دادید پاسخ دهم ........برایت آرزوی موفقیت و طلب رحمت دارم
 
واقعا درست بود من دقیقا این موارد بالا برام پیش اومده خصوصا اینکه دوست دارن تقصیر رو بندازن گردن ما دلسوز ها.اصلا منطقی نمی شه باهاشون برخورد کرد.:cry:
 

Similar threads

بالا