نسخه هاى خانگى طب آيورودا

seyyedalizeinali

عضو جدید
دیابتی ها برای کاهش قند خون روغن کانولا بخورند
تحقیقات جدید نشان داده که روغن کانولا به کاهش سطح گلوکز خون افراد مبتلا به دیابت نوه 2 کمک می کند.

پزشکان کانادایی در یک بررسی جدید به تاثیر روغن «کانولا» در پایین آوردن سطح گلوکز خون در مبتلایان به دیابت نوع 2 پی بردند.
روغن کانولا اغلب در آشپزی و طعم دار کردن برخی مواد خوراکی کاربرد دارد. همچنین می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای روغن‌های دیگر که برای سلامت قلب ضرر دارند، استفاده کرد. پزشکان کانادایی در مطالعه اخیر دریافتند که برای بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 مصرف روغن کانولا می‌تواند در کاهش سطح گلوکز و پایین آوردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی موثر باشد.
در این بررسی متخصصان روی 141 نفر مطالعاتی انجام داده و تاثیر مصرف نان تهیه شده با روغن کانولا یا نان سبوس‌دار را در آنان مقایسه کردند. این پزشکان دریافتند که استفاده از این روغن در تهیه نان با کاهش سطح کلسترول و پایین آمدن 7 درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در شرکت‌کنندگان ارتباط دارد.
همچنین این گروه مطالعاتی دریافتند رژیم غذایی حاوی نان تهیه شده با روغن کانولا برای افرادی که بالاترین سطح گلوکز خون را دارند، مفید است./ ایسنا
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
خواص و فواید پزشکی توت فرنگی
توت فرنگی غنی از ویتامین C بوده و برای پیشگیری از بیماری های قلبی، آلزایمر و کنترل قند خون بسیار مفید می باشد.
خواص توت فرنگی

مصرف میوه‌های رنگی مثل توت‌فرنگی می‌تواند به دلایل بسیاری برای سلامت بدن مفید باشد.
عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با مصرف یک فنجان توت‌فرنگی می‌توان دوز روزانه موردنیاز به ویتامین C، را دریافت کرد؛ گفت: «ویتامین C ویتامینی که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تشکیل بافت همبند می‌شود.»
دکتر محمدحسن انتظاری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ادامه تصریح کرد: «مصرف انواع توت‌های رنگی از جمله توت‌فرنگی قندخون را چندان بالا نمی‌برد. این میوه، حاوی رنگدانه گیاهی طبیعی آبی یا قرمزرنگ به نام آنتوسیانین است که می‌تواند در کنترل قند قندخون نقش داشته باشد.»
وی در ادامه با بیان اینکه این آنتوسیانین‌های شگفت‌انگیز از قلب نیز محافظت می‌کنند، گفت: «با توجه به نتایج یک مطالعه روی 93هزار زن، 25 تا 42 سال، مصرف 3 وعده توت‌فرنگی یا زغال‌اخته در هفته یا حتی بیشتر از آن، احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد. براساس نتایج این مطالعه که سال گذشته در مجله انجمن قلب آمریکا چاپ شد، آنتوسیانین موجود در انواع توت ممکن است به باز شدن رگ‌های خونی و کاهش تجمع پلاک (کاهش احتمال لخته شدن و سکته) کمک کند.»
انتظاری افزود: «علاوه بر این، تیمی از پژوهشگران ایتالیایی و اسپانیایی، از 23 نفر که سالم بودند، خواستند مصرف 500 گرم توت‌فرنگی را به رژیم غذایی روزانه خود برای مدت یک ماه اضافه کنند. براساس نتایج این یافته‌ها که در شماره ماه می مجله بیوشیمی تغذیه منتشر شد، پژوهشگران شاهد کاهش قابل‌توجهی در سطح تری‌گلیسیرید و کلسترول بد بودند.»
عضو هیات علمی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه اما این همه چیز نیست، ادامه داد: «براساس یک مطالعه قدیمی‌تر در مجله مغز و اعصاب، مصرف انواع توت‌ها مانند توت‌فرنگی، حداقل 2 بار در هفته، احتمال از دست دادن حافظه و بروز زوال عقل را تا 2 سال و نیم به تاخیر می‌اندازد.»
وی خاطر نشان کرد: «با توجه به مطالعه‌ای هم که در ماه آوریل توسط روزنامه پیری سلولی چاپ شد، نتایج تحقیقات روی موش‌ها نشان می‌دهد، فلاونول موجود در توت‌فرنگی می‌تواند در برابر از دست دادن حافظه ناشی از بیماری آلزایمر محافظت کند بنابراین در حال حاضر که فصل این میوه است به مقدار کافی از فواید آن بهره ببرید.»/ سلامانه
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
مزایا و فواید شگفت انگیز وانیل
وانیل نوعی گیاه با گل های شیپوری است که برای درمان آکنه و جوش، کاهش وزن و رشد مو موثر است.
خواص وانیل

گیاه وانیل دارای گل های شیپوری شکل است. وانیل علاوه بر داشتن بوی مطبوع، خواص متعددی نیز دارد.
خواص ضدباکتریایی آن برای درمان آکنه مفید است و در پاکسازی پوست و کاهش جوش و آکنه موثر است.
غنی از آنتی اکسیدان است. علایم پیری مانند خط های ریز، چین و چروک و لکه های مربوط به سن را کاهش می دهد.
روغن آن باعث رشد مو می شود.
استشمام کردن بوی آن، افسردگی و اختلالات مربوط به اضطراب را برطرف می کند.
مصرف مکمل های وانیل همراه با ورزش و رعایت رژیم غذایی، باعث کاهش وزن می شود.
برای رفع حالت تهوع، چند قطره عصاره وانیل را در یک لیوان آب بریزید و به آرامی میل کنید.
عصاره این گیاه گلودرد، سردرد و سرفه را رفع می کند.
همانند کپساسین در فلفل، این ترکیب تأثیر مثبتی روی سیستم اعصاب مرکزی دارد. وانیل حاوی ماده ای است که با دندان درد و عفونت دندان مقابله می کند.
علایم مربوط به قاعدگی را برطرف می کند.
دارای خواص ضدالتهابی است و التهاب پوست را کاهش می دهد.
مخلوطی از کمی عصاره وانیل، یک لیوان آب ولرم و کمی شکر، می تواند تب کودکان را کاهش دهد و با عفونت مقابله کند./ روزنامه خراسان
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
پیشگیری از سرطان با گیاه شنگ
شنگ گیاهی از خانواده کاسنی با خواص دارویی متعدد است که می تواند در درمان ناراحتی گوارشی و پیشگیری از سرطان مورد استفاده قرار گیرد.

شنگ گیاهی است که خواص دارویی متعددی دارد و دردرمان برخی بیماری ‌ها مثل ناراحتی‌های گوارش از آن استفاده می شود.
مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی گفت: شنگ درفصل بهار می روید. این گیاه دو لپه ‌ای و دو جنسی است به وسیله بذر و خودرو درمحیط رشد می‌کند و از خانواده کاسنی است.
خادم الحسینی با اشاره به خواص دارویی گیاه قازیاقی گفت: در درمان ناراحتی‌های گوارشی و کبدی استفاده می‌شود. از برگ این گیاه درساخت کرم استفاده می‌کنند که برای درمان زخم‌های سطحی مفید است.
کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه شنگ قابض است اظهار داشت:این خاصیت گیاه برای صفرا مضر است اما خونریزی داخلی و دستگاه گوراش را تا حد زیادی برطرف می‌کند.
بیشترین خاصیت گیاه در ریشه است که متاسفانه در ایران از برگ و ساقه استفاده می شود.
خادم الحسینی به ترکیبات تشکیل دهنده شنگ اشاره کرد و گفت: این گیاه حاوی اسید کوماریک،‌ اسید کافئیک و گالیک اسید است. این اسید‌ها فعالیت آنتی اکسیدانی دارد لذا با رادیکال‌های ‌آزاد که باعث سرطان می شوندمقابله می‌کنند.
وی ادامه داد: ساقه گیاه شنگ غنی از ترکیبات فنولی است. شنگ برای زخم معده نقش حفاظتی دارد و دیواره معده راتقویت می‌کند. همچنین در سم زدایی بدن نیز از این گیاه استفاده می‌شود. / باشگاه خبرنگاران جوان
 
بالا