نسخه جدید لینوکس عرضه شد

...Melody

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
همكاران سيستم - لينوس توروالدز(Linus Torvalds) که توسعه‌دهنده اصلي هسته مرکزي لينوکس محسوب مي‌شود، عرضه رسمي سيستم‌عامل Linux 2.6.28 را اعلام کرد.


در نسخه جديد اين سيستم‌عامل تغييرات قابل‌توجهي لحاظ شده است بر اساس آن، هسته مرکزي لينوکس در موقعيت ويژه‌اي براي توسعه و پيشرفت در سال‌ آتي قرار مي‌گيرد.
اين نسخه جديد تنها چند ماه پس از عرضه نسخه 2.6.27 وارد بازار شده است. نسخه 2.6.27 در ماه اکتبر وارد بازار شده بود.

توروالدز در پست الکترونيکي مروبط به توسعه هسته مرکزي لينوکس نوشت: «مهم نيست که اين نرم‌افزار چه روزي وارد بازار شده و يا شما به هنگام عرضه اين محصول در حال جشن تعطيلات کريسمس هستيد، زيرا اگر شما در منزل خود به‌سر مي‌بريد و در اين شرايط، دوستي نداريد و از تعطيلات خود لذت نمي‌بريد، من يک ابزار شادي‌آفرين را براي شما به ارمغان مي‌آورم. شما هم‌اکنون مي‌توانيد Linux-2.6.28 را از اينترنت بارگذاري کرده و آن را تکميل کنيد».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در حقيقت، حتي اگر شما در اين تعطيلات دوست يا خانواده خود را در کنارتان داريد، مي‌توانيد هنگام شب که آنها در خواب هستند، آنها را تنها بگذاريد و براي آنها يک کامپيوتر به‌روز شده باورنکردني را به ارمغان ببريد. زماني که آنها صبح فردا از خواب بيدار شوند، به آنها بگوييد که چگونه کامپيوتر آنها با سيستم‌عامل جديد مي‌تواند براي همه خانم‌ها و آقايان مفيد و کارآمد باشد».

از جمله موارد قابل‌ملاحظه‌اي که به اين نسخه از سيستم‌عامل لينوکس افزوده شده، بخش Graphics Execution Manager(GEM) است.
اين بخش در اصل بخش مديريت حافظه پردازنده گرافيکي محسوب مي‌شود که پيش‌تر توسط کيث پاکارد(Keith Packard) و اريک آنهولت(Eric Anholt) در شرکت اينتل توسعه يافته بود.​
 
بالا