نرم افزار DesignBuilder

معمار ایرانی

عضو جدید

نرم افزار DesignBuilder

نرم‌افزار DesignBuilder برای مدلسازی ساختمان از جنبه‌های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و لذا این نرم‌افزار قابلیت مدلسازی همه جنبه‌های ساختمان را دارد. این نرم‌افزار مدلسازی که یکی از پیشرفته ترین و به‌روزترین نرم‌افزارهای دنیا برای مدلسازی ساختمان می‌باشد، بجز مدلسازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را بصورت دینامیک مدلسازی می‌نماید.
این نرم‌افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدلسازی CFD را دارد. نرم‌افزار DesignBuilder قابلیت مدلسازی تهویه طبیعی و مکانیکی، محاسبه آسایش حرارتی در فضاهای داخلی ساختمان، میزان اتلاف و دریافت انرژی از عناصر مختلف ساختمانی را نیز دارد. نتایج مدلسازی‌ها همچنین برای کل سال، برای ماه‌های مختلف و نیز بصورت روزانه و ساعتی قابل استخراج می‌باشند. نتایج همه مدلسازی‌ها همچنین برای کل ساختمان، یک طبقه خاص از ساختمان و نیز تک فضاهای ساختمان قابل استخراج می‌باشد. از قابلیت‌های خاص این نرم‌افزار امکان استخراج نتایج مدلسازی بصورت دیاگرام و یا فایل‌های اکسل بوده که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل‌های بعدی استفاده گردد. اولین ورژن این نرم‌افزار در سال 2005 بصورت تجاری وارد بازار شده و تا کنون در قالب ورژن‌های جدید توسعه یافته است. این نرم‌افزار مدلسازی در معتبرترین دانشگاه‌های دنیا از جمله دانشگاه‌هاروارد تدریس می‌گردد.
موتور مدلسازی این نرم‌افزار EnergyPlus است که توسط دپارتمان انرژی آمریکا در سال 2011 توسعه یافته و به عنوان یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای مدلسازی انرژی، در نوع خود بی‌نظیر است.









 

Similar threads

بالا