نرم افزار CRM و استفاده از آن در صنعت نفت و گاز

parsvtiger

عضو جدید
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) یک تکنولوژی استاندارد است که قابل استفاده برای تمام کسب و کارها می باشد. در بسیاری از صنایع، که از رویکرد فروش مستقیم سه مرحله ای (ایجاد منبع مخاطبین؛ کار با مشخصات ثبت شده در حساب و ایجاد فرصت) استفاده می کنند، نرم افزار CRM تمامی این مراحل را به درستی اجرا می کند. اما نرم افزار CRM در بسیاری از صنایع جهانی و پروژه محور مانند نفت و گاز، به انجام فرایندهایی بیشتر از این سه مرحله احتیاج دارد تا بازگشت سرمایه در مدت کوتاه یا متوسط را تضمین کند.
هرم ارتباطی
باید توجه داشت، رویکرد سنتی همواره در صنایع بزرگ و بین المللی پروژه محور به درستی عمل نمی کند؛ زیرا توسعه دهندگان کسب و کار ها عموماً به جای تمرکز بر روی یک مشتری و یا شرکت خاص بر روی فروش مبتنی بر پروژه به عنوان منبع کسب وکار متمرکز شده اند. در مراحل اولیه، فرصت های بالقوه مشخص نمی کنند که خریدار اصلی و خوبی هستند، و به همین دلیل برای برخی از کسب و کارها مشکل است که به حساب مشتری سرنخ لینک شوند و فعالیت، ارزش یا پیش بینی قبل از عقد قرارداد اصلی را به آن ضمیمه کنند.
نرم افزار های CRM مانند نرم افزار پارس ویتایگر، رویکرد فروش استاندارد و سنتی صنایع بزرگ و بین المللی را به یک روش پروژه محور برای ایجاد فرصت ها و مدیریت مخاطبین اصلی تبدیل می کنند. در نرم افزار CRM مانند نرم افزار پارس ویتایگر، مخاطبین می توانند به یک پروژه لینک شوند تا بوسیله نقش ها و مخاطبین کلیدی که به مدیریت احتیاج دارند، یک دید کلی درباره مشتری به دست آورده و بخشی از نمودار فروش نشان داده شود.


پیشینه کسب و کار
نرم افزار CRM باید دارایی اصلی کسب و کار شما که همان داده های درست و دقیق در مورد مشتری و شرکاء می باشند، را ارتقاء دهد. مهم است که بدانیم یک کسب و کار کجا کار می کند، قبلاً در چه زمینه های کار کرده است، چه کسی در طول این سال ها با این کسب و کار همکاری داشته و در نتیجه، ارتباط در چه موقعیتی می تواند رشد و توسعه یابد.
ایجاد یک تصویر کلی از حرکت کارکنان کلیدی در شناخت موقعیت خودتان و از آن مهمتر موقعیت شرکت ضروری می باشد. بنابراین، انتخاب یک نرم افزار CRM مانند نرم افزار CRM پارس ویتایگر که می تواند ارتباطات کاملی را در پروژه ها و شرکت های متفاوتی شناسایی و کنترل کند مهم می باشد.


بازیابی اطلاعات مشتریان
در کسب و کارهای بزرگی مانند صنعت نفت و گاز، روزانه اطلاعات حدود ۱۰۰ مخاطب وارد سیستم می شوند. آسان است که فضایی بر روی میز خود ایجاد کنید یا یک کمد به بایگانی پرونده مخاطبین اختصاص دهید اما اینکار هیچ توجیه علمی ندارد. بهتر است به جای اینکار مستقیماً اطلاعات را وارد نرم افزار CRM کنید تا بتوانید با آنها بصورت کاملاً حرفه ای کار کنید.



دلایل مهمی که بخش صنعت نفت و گازراعلاقه مند به استفاده ازنرم افزار CRM می کند:




  • یکپارچه سازی نرم افزار با بخش حسابداری
  • داشبوردها و گزارشات پویا
  • برنامه ریزی اهداف (فروش، بازاریابی و …) در مقایسه با پیگیری مقادیر واقعی
  • برنامه ریزی و پیاده سازی تقسیم بندی های سازمانی
  • اشترک گذاری مدیریت نقدینگی
  • فروش متقابل و پیشنهادات فروش
  • دسترسی آسان به تمام اطلاعات مشتریان
  • پیگیری تجهیزات امانت داده شده
  • اطلاعیه های قیمت سوخت
  • مدیریت فرصت ها و روندهای کسب و کار
  • دسترسی از طریق تلفن همراه
  • خدمات بازاریابی برای صنعت نفت و گاز
برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله " استفاده موثر از نرم افزار CRM در صنعت نفت و گاز " مراجعه نمایید.
 

Similar threads

بالا