نرم افزارهای موبایلی مرتبط با حشرات

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
در این پست برخی نرم افزارهای موبایل ویژه سیستم عامل آندروید که در ارتباط با حشره شناسی و کشاورزی است را معرفی می کنم. امیدوارم برای دوستانی که گوشی های هوشمند آندروید دارند مفید واقع شود.

1- نرم افزار راسته های حشرات Insect orders: نرم افزاری از شرکت Lucid با رابط کاربری آسان و تصاویر مناسب برای شناسایی راسته های حشرات از اینجا دانلود کنید.
2-نرم افزار آفات مرکبات Citrus pests ID: این نرم افزار هم محصول شرکت Lucid است و از اینجامی توانید دانلود کنید.
3- تریپس های شرق آفریفا Pest Thrips of East Africa: این نرم افزار هم محصول شرکت Lucid است و از اینجا دانلود می شود.
4- کلید گیاهان خشک Dried Botanicals Key: باز هم محصول شرکت Lucid که از اینجا می توانید دانلود کرده و اطلاعات بیشتر را مشاهده کنید.
5- بیماریهای مرکبات Citrus Diseases Key: باز هم محصول شرکت Lucid که از اینجا می توانید دانلود کرده و اطلاعات بیشتر را مشاهده کنید.
6- کلید شناسایی آفات نخیلات Palm Screening Aid Key: کلیدی ساده برای شناسایی آفات نخیلات از شرکت Lucid. از اینجا دانلود کنید.
7- کلید شناسایی پروانه های مهم Tortricidaeآفت (TortAI Key): کلیدی ساده برای شناسایی پروانه ها لاروهای مهم این خانواده که از اینجا دانلود می شود. باز هم محصول شرکتLucid
8- کلید علائم آفات و بیماریهای نخل Palm Symptoms Key: این کلید برای شناسایی علائم مختلف روی نخل شامل آفات، بیماریها، کمبودهای فیزیولوژیک و ... تهیه شده است. اطلاعات بیشتر و دانلود از اینجا.
9-کلید حلزونهای خشکی Terrestrial Mollusc Key: کلیدی برای شناسایی حلزونهای و رابهای خشکی زی و مهم از نظر کشاورزی که عمدتاً از خانواده های Veronicellidaeو Succineidae در این کلید آورده شده اند. این کلید را همراه با اطلاعات بیشتر از اینجا دانلود کنید.
10- دیکشنری حشرات و حشره شناسی Insects Entomology Dictionary: دیکشنری اصطلاحات تخصصی حشره شناسی. بسیار مفید و قابل توصیه. از اینجا دانلود کنید.
11- اطلس پروانه های کشور چک: از اینجا دانلود کنید.
12- حشرات Insects: نرم افزاری برای آشنایی با حشرات. از اینجا دانلود کنید.
13- حشره شناسی AEntomology 3D: نرم افزاری برای آشنایی با حشرات و بخش های بدن به صورت سه بعدی. می توانید از اینجا دانلود کنید.

این نرم افزارها از Google App store گرفته شده است. برخی را خودم دانلود کرده و استفاده می کنم. مانند کلید راسته های حشرات و دیکشنری و کلید تورتریسیده. با بقیه هنوز کار نکرده ام و از کم و کیف آنها اطلاع ندارم. بنابراین مسئولیت استفاده از آنها با خودتان است!!
اگر برای دانلود از آپ استور گوگل مشکل دارید می توانید در گوگل سرچ کنید و نرم افزارها را از سایتهای دیگر دانلود کنید. ضمناً از طریق پلی استور موبایل راحت تر می توان به این نرم افزارها دسترسی پیدا کرد. نکته یکی مانده به آخر اینکه نرم افزارهای متعدد دیگری در مورد گیاهان و عنکبوتها و جانوران دیگر در پلی استور گوگل وجود دارد که اگر کمی جستجو کنید به آنها هم دسترسی خواهید داشت.

منبع
 

Similar threads

بالا