نرم‌افزارهای مدیریت پروژه

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
در میان نرم‌افزارهای مختلفی که در سطح جهان برای مدیریت پروژه وجود دارد، دو نرم‌افزار پریماورا P6 و مایکروسافت پروجکت MSP، قوی‌ترین به شمار می‌روند که این دو در ایران نیز کاربرد زیادی دارند.


پریماورا

Oracle's Primavera P6 یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند و راحت در دنیا برای مدیریت پروژه‌ها، برنامه‌ها و پورتفولیو‌ها است که امکان مدیریت پروژه‌ها با هر اندازه و هر میزان پیچیدگی و مدت زمانی را می‌دهد.

از زمان شروع پریماورا در دهه 1980 به عنوان یک سیستم زمان‌بندی دسک‌تاپ، این نرم‌افزار به یک راه حل کامل برای مدیریت پورتفولیو پروژه‌های موسسه (Enterprise Project Portfolio Management) با ویژگی‌های کامل تبدیل شده است که برای سازمان‌های پروژه محور، کارایی زیادی در کلاس‌های جهانی ایجاد می‌کند که شامل موارد زیر می‌شود:

  • برنامه‌ریزی وزمان‌بندی
  • مدیریت پورتفولیو
  • مدیریت منابع
  • مدیریت ریسک و مشکل
  • گزارش‌دهی و هوش‌مندی کسب و کار (Business Intelligence)
  • همکاری تیمی

هم‌اکنون نرم‌افزار پریماورا در دو فرمت ارائه می‌شود که برای برآورده کردن نیازهای سازمان‌های مختلف مناسب هستند.



Primavera P6 Enterprise Project Portfolio Management-P6 EPPM
P6 EPPM سرگروه نرم‌افزارهای پریماورا است که برای مدیریت پروژه‌ها با هر سایزی مناسب است، سطوح مختلف پیچیدگی را قبول می‌کند و به صورت هوشمند برای برآورده کردن نیازهای نقش‌ها، عمل‌کردها و سطوح مهارت در سازمان یا تیم پروژه خود را تطبیق می‌دهد.

Primavera P6 Professional Project Management-P6 PPM

هدف P6 PPM کاربران تکی هستند که نیاز به تقسیم داده‌های پروژه را با اعضای دیگر تیم ندارند و یا در محیط‌های چند کاربره که تسهیلات اینترنتی وجود ندارد. این نرم‌افزار برای سازمان‌دهی به پروژه‌هایی تا 100،000 فعالیت به کار می‌رود و تعداد منابنع و تعداد تارگت پلان‌های آن نامحدود است.



 

پیوست ها

  • P6.jpg
    P6.jpg
    27.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • Primavera-P6-Projects-EPS.jpg
    Primavera-P6-Projects-EPS.jpg
    25.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مایکروسافت پروجکت MSP

Microsoft Project Professional یکی از ابزارهای پیشرو در سطح جهانی برای مدیریت پروژه است که به مدیران امکان برنامه‌ریزی و تبادل اطلاعات پروژه را می‌دهد که باعث افزایش بهره‌وری و اثر بخشی می‌شود. با استفاده از Microsoft Project، کاربران به سرعت می‌توانند پلان پروژه خود را با استفاده از تمپلیت‌های پروژه ایجاد کنند، لیست تسک‌ها را از صفحات اکسل وارد کنند و از راهنمای آن‌لاین برای ایجاد پلان اختصاصی استفاده نمایند.


MSP امکان یک‌پارچه سازی با دیگر محصولات مایکروسافت همانند SharePoint، Excel و Word را فراهم می‌کند.
 

پیوست ها

  • MSP.jpg
    MSP.jpg
    23.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا