نحوه نوشتن پایان نامه حسابداری

vahid_4991

عضو جدید
نحوه نوشتن پایان نامه حسابداری

پایان نامه حسابداری یا
پایان نامه دکتری حسابداری یا رساله حسابداری درواقع پژوهشی است که توسط دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکتری در آخرین ترم تحصیل، اقدام به تهیه و دفاع از آن می نماید. برای نوشتن یک پایان نامه حسابداری خوب و قوی که مورد قبول مجامع دانشگاهی و اساتید مربوطه باشد، بایستی ابتدا نمونه هایی از پایان نامه های مرتبط کار شده توسط دانشجویان حسابداری دوره های قبل را مطالعه کرد.
انتخاب موضوع برای پایان نامه حسابداری، پایان نامه مدیریت مالی و پایان نامه حسابرسی دارای فرایندی نه چندان پیچیده است اما، یک اشتباه کوچک می تواند باعث بروز مشکلاتی برای دانشجو شود، مشکلاتی مانند اتلاف هزینه و زمان و شاید اتمام فرصت دانشگاه برای دفاع از پژوهش و پایان نامه. همچنین با در نظر گرفتن مشکلاتی که دانشجو برای انتخاب استاد راهنما برای انجام پژوهش خود نیز دارد، اشتباه در پیدا کردن موضوع پایان نامه واقعا هزینه های جبران ناپذیری برای دانشجو به بار می آورد.

پایان نامه حسابداری نیز همانند سایر پایان نامه ها شرایط خاص پژوهشی خود را دارد، و برای ارائه یک پژوهش استاندارد بایستی الزامات آن شناسایی شده و در طول فرایند بررسی و مطالعه، رعایت شود. بخش های مختلف پایان نامه حسابداری، نیاز به گردآوری اطلاعات مناسب دارد، که بایستی طبق استانداردهای استاد و یا نشریه ای قصد چاپ آن را داریم، تهیه شود.انجام پایان نامه حسابداری فرایند بسیار پیچیده و دور از دسترس نیست، اما نیاز به مطالعه مقالات استاندارد داخلی و خارجی زیادی هست تا هم موضوع مورد نظر به درستی انتخاب شود و هم فرضیات مناسب در جهت حل مساله پژوهش تدوین شود و در نهایت نتیجه گیری مناسب و در خور ستایشی از آن حاصل شود.

برای اینکه یک
پایان نامه حسابداری خوب و عالی ارائه دهید، بایستی از بین موضوعات حسابداری موضوعی را انتخاب نمایید و به مطالعه مقالات داخلی و خارجی در این زمینه بپردازید. مطالعه مطالعات پیشین به شما کمک می کند تا از حجم تحقیقات انجام شده در این زمنیه آگاهی پیدا کنید و احتمالا متوجه برخی کمبودها و خلاء ها در رابطه با موضوع شوید. با ارتباط دادن مطالعاتی که انجام داده اید و اگر با هوشمندی آنها را یادداشت کنید در نهایت به روابط احتمالی دست پیدا می کنید و یا به عبارت دیگر فرضیاتی در ذهن شما شکل خواهد گرفت و یا باز به عبارت ساده تر حدسها و ادعاهایی در مورد موضوع خواهید داشت (که بایستی مبنای علمی و پشتوانه پژوهشی داشته باشد) که برای اثبات ادعای خود باید آن را مورد آزمایش قرار دهید. این فرایند که به طور خلاصه ارائه شد، شما را به سمت یک پژوهش ایده آل هدایت خواهد کرد و یک پایان نامه حسابداری واقعا ارزشمند ارائه خواهید کرد. در ضمن پایان نامه های حسابداری، مالی و حسابرسی موجود کار شده توسط دانشجویان و پژوهشگران داخلی می تواند به عنوان الگویی برای پژوهشگران کم تجربه مورد استفاده قرار گیرد. جهت مشاهده پایان نامه ها بر روی عبارت دانلود پایان نامه حسابداری کلیک نمایید.
 
بالا