نحوه نوشتن مقالات ISI

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
تفاوت نشریات علمی-پژوهشی و نشریات علمی-ترویجی

تفاوت نشریات علمی-پژوهشی و نشریات علمی-ترویجی

کميسيون بررسي نشريات علمي كشور مرجع تعيين اعتبار علمي مجله‌هاي علمي كشور است. در آیین نامه کمیسیون تعریف فشرده ای از مقالات این دو نوع مجله ارائه شده است، اما در ادامه تعریف جامع­تری را مشاهده خواهید کرد:

1) مقالات علمي-پژوهشي: هر توليدي كه به دنبال جستجوي حقايق و براي كشف بخشي از معارف و نشر آن در ميان مردم و به قصد حل مشكلي يا بيان انديشه اي در موضوعي از موضو ع هاي علمي، از طريق مطالعه اي نظام مند، براي يافتن روابط اجتماعي ميان پديده هاي طبيعي به دست آيد و از دو خصلت اصالت و ابداع برخوردار باشد و نتايج آنها به كاربردها، روشها و مفاهيم و مشاهدات جديد در زمينه علمي با هدف پيشبرد مرزهاي علمي و فن آوري منجر گردد، علمي - پژوهشي قلمداد مي شود.
مخاطبين اصلي اين گونه مجلات پژوهشي، اساتيد دانشگاهها، دانشجويان دوره هاي دكتري و كارشناسي ارشد، پژوهشگران شاغل در مراكز علمي، تحقيقاتي و توليدي هستند.

2) مقالات علمي-ترويجي: اين گونه مقالات به مقالاتي گفته مي شود كه به ترويج يكي از رشته هاي علوم مي پردازد و سطح آگاهيها و دانش خواننده را ارتقاء مي بخشند و او را با مفاهيم جديد علمي آشنا مي سازد. اين گونه مقالات مي توانند به صورت تأليف و يا ترجمه باشند . اصولاً مقالات ترويجي فقط براي اشاعه دانش بشري و عالمانه كردن آن و جهان پيراموني آن است و هدف ديگري ندارد.
اينگونه مجلات دستاوردهاي علمي، فني و حرفه اي آموزنده و جالب را به زباني ساده براي افراد داراي تحصيلات دانشگاهي، دانش آموزان سالهاي بالاي دبيرستانها، صنعتگران، مخترعين، مبتكرين و افراد داراي تحصيلات غيركلاستيك ارائه ميدهند.
 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقاله‌های ۴ میلیون تومانی در معتبرترین ژورنال‌های دنیا!

مقاله‌های ۴ میلیون تومانی در معتبرترین ژورنال‌های دنیا!

نگارش مقاله در بسیاری از کشورهای جهان برای نویسنده اعتبار علمی و ارزش معنوی دارد اما در کشور ما هستند کسانی که شغلشان نوشتن مقاله است و از فروش آن روزی می‌خورند؛ شغلی کاملا علمی اما کاملا غیر قانونی! موج درخواست دانشجویان برای نگارش مقاله نه تنها در کشور باعث رشد علمی نشده بلکه موجب پیدایش کسب و کاری کاملا سودآور برای برخی از نخبگان کشور شده است.
تعداد مقالات ISI در کشورمان از پنج هزار مقاله در سال ۲۰۰۶ به بیست و پنج هزار مقاله در سال ۲۰۱۲ رسیده اما آنچه جای سوال است این است که چه تعداد از این مقالات حاصل پژوهش است و چه تعداد تنها با پرداخت هزینه تهیه شده است؟ اولین سئوال ما در این گزارش این بود که نگارش و چاپ یک مقاله علمی چقدر هزینه بردار است و سپس در گفت و گو بایک جامعه شناس ریشه‌های این دزدی علمی را بررسی کردیم.

متاسفانه امروزه تب فروش مقالات و پایان نامه ها از آگهی های کوچه و خیابان به سایت های اینترنتی کشیده شده است. اگر دانشجو باشی کافی است به در و دیوار دانشگاهت نگاه کنی تا یکی از تبلیغات رنگارنگ نگارش مقاله را ببینی و یا سری به میدان انقلاب بزنی تا قیمت های متفاوت “فروش مقاله”،”چاپ مقاله” وغیره دستت بیاید. شماره‌هایی که با تماس با یکی از آن ها می توانی به راحتی آب خوردن نه تنها صاحب مقاله ISI شوی حتی ازچاپ داده‌های علمیت در مجلات معتبر جهانی هم مطمئن شوی؛ البته اگر توانایی تامین هزینه های میلیونی آن را داشته باشی!

با ۴ میلیون، مقاله خود را در معتبرترین ژورنال‌های علمی چاپ کنید!

در همین راستا خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با یکی ازشرکت های فروش مقاله که در اینترنت سایت کاملا حرفه‌ای دارد و برای پاسخگویی ۲۰ خط تلفن اختصاص داده تماس گرفت تا چند و چون قیمت مقالات را بدست آورد.

این موسسه که خدمات چاپ و تهیه مقالهISI ، پایان نامه را انجام می دهد درباره نگارش این مقالات گفت: هر مقاله و پایان نامه ای با هر موضوعی که مراجعه کننده بخواهد را ظرف مدت کمی تهیه و ترجمه می کنیم و در مجلات معتبر خارج و داخل کشور به میل شما چاپ می‌کنیم.

وی در خصوص قیمت نگارش مقاله‌ها گفت: برای پژوهش در سطح ISI مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و ترجمه ی آن ۲۵۰-۳۰۰ هزار تومان و چاپ آن در ژورنال و مجلات بین ۱٫۵ تا ۴ میلیون بسته به درخواست مشتری هزینه باید کرد. در صورتی که درخواست کننده پایان نامه داشته باشد و از روی آن بخواهد مقاله ارائه بدهد از تخفیف ۴۰۰ تومانی بهره مند خواهد شد.

خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص علل ایجاد پدیده فروش مقاله و راه کارهای بهبود اوضاع با حسن حسینی جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت و گو کرد، وی از فروش مقالات به عنوان دزدی علمی یاد کرد.

حسن حسینی، جامعه شناس و استاد دانشگاه در خصوص فروش مقالات ISI گفت: یکی از مشکلات بزرگ جامعه ایرانی در حوزه آکادمیک و علمی وجود تبعاتی است که در نوشتن مقالات، کتاب های دزدی شده صورت می گیرد این موضوع هم متاسفانه توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان در مقاطع ارشد و دکتری بیشتر دیده می شود و تاسف انگیز تر از آن رواج این موضوع در میان اعضای هیات علمی است.

حسینی ادامه داد: در هر کجای دنیا موسسات آموزشی اجازه تاسیس دارند ولی در ایران این موسسات به جای آموزش با عناوین راهنمایی نوشتن پایان نامه، مقالات و … بسیاری به وجود آمده اند که کار آن ها نوشتن و چاپ مقالات است نه آموزش و توسعه علم! در این شرکت ها، فارغ التحصیلان ارشد و دکتری و یا دانشجویان این مقاطع مشغول به کار هستند و مقاله و پایان نامه را برای دیگر دانشجویان و افراد مراجعه کننده می نویسند تا این افراد بتوانند با این مقالات ارتقا پیدا کنند.

حسن حسینی، جامعه شناس و استاد دانشگاه افزود: به طور مثال، دانشجویی که کارشناسی ارشد است برای دوره دکتری نیاز به مقاله دارد که باید بر اساس پایان نامه ارشد خود مقاله بنویسد و اگر پایان نامه را خودش با تحقیق و تلاش تنظیم کرده باشد می تواند با کمی تلاش این مقاله را هم بنویسد، در غیر اینصورت باید به همان موسسه ای که پایان نامه را نوشته است مراجعه کند.

وی به بی نظمی در حوزه آکادمیک اشاره کرد و افزود: وجوداین دسته از تقلبات در کشور نشان از وجود نظام بی نظم در حوزه آکادمیک است. درکشورهای توسعه یافته حتی اگر یک مقام عالی تقلب کرده باشد از سمت خود برکنار می شود ولی متاسفانه در ایران آگهی های چاپ مقالهISI و پایان نامه به صورت علنی در جای جای خیابان ها و حتی در فضای اینترنتی دیده می شود که این نشان از عدم کنترل مناسب است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال من دو کتابی را دیدم که امتیاز گرفته بود با دو عنوان ولی متنی یکسان! که از این دست مثال ها بسیار است و این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا کسانی که ارزیابی و کنترل می کنند متن را نمی خوانند و متوجه نمی شوند که هر دوی آنها یکسان است و تنها عنوان عوض شده؟ متاسفانه این امر از ضعف سیستم ارزیابی و کنترل دانش در کشور ما نشات می گیرد.

حسن حسینی، جامعه شناس و استاد دانشگاه فروش مقالات را دزدی عنوان کرد و گفت: دزدی های مالی را با پول نفت می توان پوشش داد ولی دزدی علمی را نه! کسی که دزدی علمی می کند بعد ها در هیات علمی، بیمارستان و پست‌های مهم مملکتی مشغول به کار می شود که مستقیما با جان و مال مردم سرکار دارد و تبعات این امر غیرقابل جبران است. به همین دلیل کشورهای توسعه یافته روی تالیفات آکادمیک بسیار حساس هستند اما متاسفانه در ایران کسی گوشش بدهکار این حرف‌ها نیست.

مدرک گرایی ریشه همه این دزدی‌هاست

حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص راه کارهای جلوگیری و بهبود از فروش مقالات گفت: هر پدیده ای را برای ریشه یابی باید به صورت تاریخی مورد مطالعه قرار دهیم و علت را ریشه یابی کنیم.

وی افزود: متاسفانه در جامعه ای هستیم که مدرک گرایی در آن رواج پیدا کرده است و ما فکر می کنیم با تعدد مقالات و مدارک می توانیم کشوری علمی شویم.

حسینی به نمونه ای از این راه کارها اشاره کرد و گفت: برای حل این مشکل باید دانشگاه ها از کیفیت کافی برخوردار باشند و اساتید و افراد شاغل در دانشگاه ها به طور تمام مدت به مطالعه و کسب علم بپردازند. با ریشه یابی و حل مشکلات می توانیم در یک دوره طولانی مدت نتیجه مطلوبی را بدست آوریم.

ما باید در کار علم به دنبال کشف باشیم تا از طریق آن بتوانیم پدیده ای را بشناسیم وآن را توسعه و کنترل کنیم. ولی متاسفانه به جای آنکه بتوانیم از علم نتایج مطلوبی برای کشور بدست بیاوریم بدنبال زینت بخشی خود هستیم و خوشحال می شویم که با عناوین و القاب ما را صدا بزنند.

حسینی به برنامه ریزی برای ورود به دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: نظام اجتماعی باید برنامه ریزی داشته باشد که نیاز جامعه چیست؟ چه تخصصی و در چه سطحی مورد نیاز است تا افراد بر اساس نیاز انتخاب کنند و به تحصیل مشغول شوند. اما متاسفانه روی آوردن به مدرک گرایی و مدرک گرفتن به وضعیت نامطلوب تحقیق و تحصیل کمک کرده است و سبب رواج این امر شده است.

ما عطش نام داریم!

این جامعه شناس با اشاره به عدم توجه افراد به جایگاه خود گفت: در ایران افراد به جایگاه خود توجه ندارند، به عنوان مثال در فرانسه یک وزیر، وکیل و یا هر مقامی که باشند کسی آن ها را با عنوان تحصیلاتشان صدا نمی زند. ما عطش نام پیدا کردیم، فرماندار، وزیر و … پست و منزلت کمی نیست ولی متاسفانه گویا این منزلت ها از نظر بعضی از افراد کوچک است که می خواهند تحصیلات خود را نیز بدنبال القاب شغلی خود بگویند.

حسینی در پایان افزود: فروش مقالات و پایان نامه از جهات بسیاری ضربه وارد می کند که دو نمونه آن بی اعتباری در حوزه علمی و دانشگاهی و دیگری محرومیت ازرسیدن به یک نتیجه مطلوب از دستاوردهای علمی و پژوهی است.

با وجود آیین نامه انظباطی دانشگاه‌‌ها و غیرقانونی شمردن فروش مقالات بازهمکسب و کار مقاله نویسی و پایان نامه نویسی داغ است. چه کسانی مسئول رسیدگی به دزدی علمی هستند؟ مجازات کسانی که به نگارش مقالات مشغول هستند چیست؟ چگونه می‌توان فردی که مقاله دزدی چاپ کرده را شناسایی کرد و با او برخورد کرد؟ این سئوالات بیش از آنکه نیاز به پاسخ‎های جامعه شناسانه داشته باشد سئوالاتی حقوقی است.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
با سلام
فرمت این دست مقالات را چگونه می توان تهیه کرد؟ مانندمشاهده پیوست 258163
سلام
منظورتون template برای ارسال مقاله به مجلات هست؟ در این رابطه در سایت همه مجلات راهنمایی ای برای نگارش مقاله برای نویسندگان قرار دارد که همه مراحل رو کامل توضیح داده است. شاید اگر توی گوگل عنوان ژورنال و تمپلیت رو سرچ کنید چیزی بیاره برای شما.
البته نمونه کلی ان را میتونید از مقالاتی که به تازگی در اون ژورنال چاپ میشن هم ببینید. چون وقتی یک مقاله به مرحله چاپ میرسه اول pdf فایل ارسالی نویسنده رو در سایت قرار میدن و بعد از حدود چند هفته که به شکل و قالب مجله تدوین شد به صورت نهایی شده قرار میدن. مثلا شما به صفحه این ژورنال برید .. یک قسمت نوشته article in press در اون قسمت مقاله هایی که هنوز فرمت انها نهایی نشده ولی اکسپت شدن رو میذارن. یکی رو دانلود کنید ببینید به چه شکلی هست.
و راهنمای نویسنده ژورنالی که مقاله رو ازش گذاشتید رو هم در لینک زیر میتونید ببینید:
https://www.elsevier.com/journals/j...e-and-engineering/1875-5100/guide-for-authors
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
منظورتون template برای ارسال مقاله به مجلات هست؟ در این رابطه در سایت همه مجلات راهنمایی ای برای نگارش مقاله برای نویسندگان قرار دارد که همه مراحل رو کامل توضیح داده است. شاید اگر توی گوگل عنوان ژورنال و تمپلیت رو سرچ کنید چیزی بیاره برای شما.
البته نمونه کلی ان را میتونید از مقالاتی که به تازگی در اون ژورنال چاپ میشن هم ببینید. چون وقتی یک مقاله به مرحله چاپ میرسه اول pdf فایل ارسالی نویسنده رو در سایت قرار میدن و بعد از حدود چند هفته که به شکل و قالب مجله تدوین شد به صورت نهایی شده قرار میدن. مثلا شما به صفحه این ژورنال برید .. یک قسمت نوشته article in press در اون قسمت مقاله هایی که هنوز فرمت انها نهایی نشده ولی اکسپت شدن رو میذارن. یکی رو دانلود کنید ببینید به چه شکلی هست.
و راهنمای نویسنده ژورنالی که مقاله رو ازش گذاشتید رو هم در لینک زیر میتونید ببینید:
https://www.elsevier.com/journals/j...e-and-engineering/1875-5100/guide-for-authors


خیلی ممنونم از محب و راهنمایی شما دوست عزیز
آیا شما یک template برای elsevier دارید؟
ممنونم
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
خیلی ممنونم از محب و راهنمایی شما دوست عزیز
آیا شما یک template برای elsevier دارید؟
ممنونم
خواهش میکنم. من تمپلیت خاصی ندارم ولی فکر هم نمیکنم تمپلیتی باشه برای الزویر! اخه اگر راهنمای نویسندگان رو بخونید همه چی رو ساده گفته. یعنی تقریبا همون فایلی رو که خودتون اماده کردید رو یکم تغییرش بدید به فرمت مناسب اون مجله در میاد! فقط به یک سری مسائل مثل قرار دادن تصاویر و جداول در وسط متن و یا انتهای ان، شماره گذاری خطوط ویا نحوه رفرنس دادن ها دقت کنید.
 

Similar threads

بالا