نحوه محاسبه هزینه نگهداری و هزینه سفارش دهی

gorb

عضو جدید
سلام. من می خوام برای انبار نقطه سفارش و ذخیره اطمینان تهیه کنم اولین باه که می خوام این کارو انجام بدم .می خوام بگم هزینه نگهداری و سفارش دهی رو تعیین کنن چه پارامترهایی رو باید در نظر بگیرن تا این هزینه ها معیین بشه من خودم با توجه به درس کنترل موجودی یه چیزایی می دونم اما می خوام کامل دربارش براشون توضیح بدم اگه بهم کمک کنید ممنون می شم.
 

linktaz

کاربر بیش فعال
سلام.اطلاعات آکادمیک میخواهید یا اطلاعاتی که در کار مورد استفاده است؟
 
  • Like
واکنش ها: gorb

behzad-hr

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه می خوام در مورد کار استفاده بشه.بشه واقعا عملی پیاده کرد.

سلام دوست عزیز
من پروژه پایانیم تو قسمت انبارهای شرکت سیمان سپاهان اصفهان بود و من هم تو اون شرکت نقطه سفارش و نقطه سفارش مجدد را حساب کردم و خیلی هم دقیق در اومد .
شما در درجه اول باید تمام هزینه های سفارش دهی قسمت انبارها توی یک سال مشخص را از قسمت حسابداری بگیرید و همچنین باید اون جنس هایی که مد نظرتون را هست هم تقاضا و هم Lead Time را داشته باشید که برای این کار میتونید از میانگین وزنی استفاده کنید و همچنین مقدار کل موجودی انبار را برحسب ریال داشته باشید و برای هزینه سفارش دهی باید مقدار هزینه ها را بر تعداد خرید ها تقسیم کنید . و برای هزینه نگهداری کل هزینه های داخل انبار را از قسمت حسابداری بگیرید و بر موجودی کل بر حسب ریال انجام دهید تا h بدست آید و اعداد را در فرمول بگذارید و مقدار ها را بدست آورید .
 
  • Like
واکنش ها: gorb
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
31434 محاسبه الونس در زمانسنجی-برنامه ریزی تولید برنامه ریزی تولید 83

Similar threads

بالا