نحوه‌ی انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکت‌های دولتی

M o R i S

مدیر تالار حسابداری
مدیر تالار
کاربر ممتاز
دبیرخانه‌ی کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای، تصمیمات و ضوابط انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکتهای موضوع ماده (۱) را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، بر اساس این اطلاعیه، ابلاغیه و ضوابط مصوب کارگروه در خصوص معرفی حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها، در تاریخ ۲۴ تیرماه جاری، حسب مورد به مراجع ذی‌ربط آن‌ها از جمله وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شد.

بر اساس این گزارش، تعداد پنج مؤسسه‌ی حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی منتخب کارگروه در سال مالی ۱۳۹۷ برای هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه دستگاهها و سازمانهای یاد شده، معرفی شد و مجامع عمومی این شرکتها مکلفند حسابرس و بازرس قانونی خود را صرفا از میان پنج موسسه حسابرسی معرفی شده، انتخاب کنند.

این گزارش همچنین می افزاید، ارکان ذی صلاح شرکتهای مذکور مجاز نیستند بیش از چهار سال متوالی، یک مؤسسه حسابرسی را به سمت حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب کنند.

گزارش تصریح دارد: شرکت ها مکلفند بلافاصله پس از انتخاب حسابرس و بازرس قانونی “تصویر صورتجلسه و فهرست حاضران در جلسه مجمع عمومی ذیربط”، “تصویر ترازنامه، صورت سود و زیان و یادداشت سرمایه صورت های مالی سال ۱۳۹۶ شرکت”، و متعاقبا “تصویر قرارداد منعقده با حسابرس قانونی سال ۱۳۹۷” را به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت احراز تخلف هر یک از موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ایران از تصمیمات کارگروه انتخاب حسابرس، موسسه مذکور از فهرست موسسات مورد نظر کارگروه برای سنوات آتی، خذف خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه دبیرخانه کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی، موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مکلفند، بلافاصله پس از قبولی سمت حسابرس و بازرس قانونی اصلی یا علی البدل هر یک از شرکتهای مشمول در مجمع عمومی ذیربط، موضوع را بنحو مقتضی به “جامعه حسابداران رسمی ایران” و “دبیرخانه کارگروه” (دفتر امور شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی) اعلام کنند.
 

saamsys

عضو جدید
انتخاب نرم افزار حسابداری با توجه به شغل

انتخاب نرم افزار حسابداری با توجه به شغل

این مطلب هم من فکر میکنم اینجا مناسب هست گفته بشه. چون انتخاب نرم افزار حسابداری با توجه به شغل نکته ای هست که در ابتدای کار بهش توجه نمیشه.



استفاده از نرم افزارهای حسابداری ساده در شروع کسب و کار

هر کسب و کاری بسته به این که تا چه اندازه پیچیده و بزرگ است باید نرم افزار حسابداری مطابق با کسب و کار خود را انتخاب کند. برای مثال ممکن است در ابتدای راه اندازی کسب و کار ، گردش مالی کسب و کار پایین باشد، مشتریان چندانی نداشته باشد و گردش مالی پایینی داشته باشد، چنین کسب و کاری با یک نرم افزار حسابداری ساده و ابتدایی و البته ارزان قیمت هم می تواند نیازهای حسابداری خود را برآورده کند.


نرم افزارهای حسابداری این چنینی این قابلیت را دارند که برای مشتریان فاکتور صادر کنند و مشتریان نیاز از طریق دستگاه پوز و یا سایر امکانات مشابه پرداخت خود را انجام دهند.


انتخاب نرم افزار مناسب شغل خود

برخی از نرم افزارهای حسابداری برای شغل و حرفه ی خاصی طراحی و تولید شده اند این گونه نرم افزارهای حسابداری غالبا با نام های نرم افزارهای تولیدی، شرکتی، بازرگانی و … شناخته می شوند.


با توجه به این که این نرم افزارها، نرم افزارهایی مقرون به صرفه هستند اما به افراد توصیه می شود که از نرم افزار حسابداری مناسب شغل خود استفاده کنند به این دلیل که چنین نرم افزارهایی برای بالا بردن ارزیابی عملکرد مشاغل و کاربردهای عملیاتی طراحی شده اند.


برای مثال اگر فردی مغازه ی لباس فروشی دارد می تواند از نرم افزار حسابداری ویژه خرده فروشی استفاده کند و می تواند در این نرم افزار مواردی از قبیل رنگ، سایز و نوع کالا را نیز مشخص کند و نرم افزار انبار و نرم افزار خرید نیز میتواند مورد استفاده باشد.


با توجه به این که نیازهای هر شغل و حرفه ای به نرم افزار حسابداری متفاوت است. نرم افزارهای بسیاری برای شغل های مختلف طراحی شده اند که از جمله ی این نرم افزارها می توان به نرم افزار رستوران، نرم افزار crm ، نرم افزار تولید ، نرم افزار حقوق و دستمزد و … اشاره کرد.

منبع : https://saamasystem.net
 

Similar threads

بالا