نبض سیراف در حال تپش

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح فراگیر پالایشی سیراف تا چند روز آینده به عنوان طرحی که بخش خصوصی سهم و رنگ بیشتری در اجرا و سرمایه گذاری آن دارد، باحضور مسئولان کلنگ زنی می شود.


طرح فراگیر پالایشی سیراف تا چند روز آینده به عنوان طرحی که بخش خصوصی سهم و رنگ بیشتری در اجرا و سرمایه گذاری آن دارد، باحضور مسئولان کشوری کلنگ زنی می شود.

این طرح به عنوان یکی از مهمترین طرحهای وزارت نفت به منظور بستر سازی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، به طور جدی در دستور کار دولت قرار گرفته است. نمایی از محل احداث پالایشگاههای سیراف


"اجرای عملیات تسطیح، تحکیم و آماده سازی زمین"

نزدیک به ٩٠ درصد از کل پروژه فراگیر پالایشی سیراف با استفاده از توان داخل کشور تامین خواهد شد.



زمین محل احداث این طرح به مساحت حدود ٢٥٠ هکتار (حدود ٣٠ هکتار برای هر پالایشگاه میعانات گازی) در نظر گرفته شده است.


دولت در طرح سیراف با آن که سرمایه گذاران خارجی از کشورهای چین و کره برای ساخت این پالایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند،به بخش خصوصی و توان آن اعتماد کرد و حالا این بخش خصوصی است که باید به این اعتماد پاسخ دهد. " نمایی از فاز ١٩ از محل قرارگیری پالایشگاههای سیراف "


اجرای عملیات تکمیل ساخت بندر صادراتی فراورده های پالایشگاه های سیراف


ز زمان اعلام فراخوان وزارت نفت تا انتخاب پیمانکار، مباحث متعددی درباره ویژگیها و امتیازهای این پروژه مطرح شد که از جمله آنها می توان به توسعه خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از خامفروشی میعانات گازی، همچنین بهره گیری از توان و فناوریهای داخلی اشاره کرد.


سیراف با هدف احداث هشت پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ظرفیت پالایش ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گاز ( هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا خواهد شد.


نمایی از محل احداث پالایشگاههای سیراف " فلرهای فاز ١٢ در تصویر دیده می شوند"



زمان اعلام فراخوان وزارت نفت تا انتخاب پیمانکار، مباحث متعددی درباره ویژگیها و امتیازهای این پروژه مطرح شد که از جمله آنها می توان به توسعه خصوصی سازی در کشور، جلوگیری از خامفروشی میعانات گازی، همچنین بهره گیری از توان و فناوریهای داخلی اشاره کرد.


جاده عسلویه به کنگان " نمایی از فازهای در حال تکمیل (فاز ١٩ ) سمت راست محل احداث پالایشگاههای سیراف


اوایل هفته آینده قرار است کلنگ عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف در سایت ٢ پارس جنوبی با حضور مقامهای رسمی کشور به زمین زده شود و آزمون بخش خصوصی در نمایش دادن ظرفیت و توانمندی خود آغاز شود.


 
بالا